چرا خیلی از مردم جهان از گوگل آنالتیکس استفاده میکنند؟ ابزار دیگه ای هم برای انجام همین کارها وجود دارند اما گوگل آنالتیکس چه برتری هایی به اونها داره؟ اجازه بدید جواب این سوالها رو از زبون خود گوگل بشنویم:
“گوگل آنالتیکس نه تنها اندازه گیری فروش و نرخ رو برای شما ممکن میکنه، بلکه بهتون در مورد نحوه استفاده کاربرها از سایت، نحوه آشنایی و ورودشون به سایت و اینکه چطور میتونید کاری کنید که دوباره به سایت برگردند اطلاعات ارزشمندی میده.”
من از همون سالهای اول از گوگل آنالتیکس استفاده میکردم؛ هم برای وب سایتهای شخصیم و هم برای بهینه سازی، تجزیه و تحلیل و اندازه گیری سایت مشتریهام.
تو این مقاله 25 دلیل برای استفاده از گوگل آنالتیکس ارائه شده که همه بر اساس تجربیاتم هست.
لیست مطالب
لازم نیست ماهانه هیچ مبلغی رو برای استفاده از این محصول بپردازید.
اجرای اولیه این ابزار در مقایسه با سایر ابزارهای مشابه نسبتا ساده است. هر چند برای اینکه بتونید به طور کامل از مزایای گوگل آنالتیکس بهره مند بشید و بتونید از همه امکاناتش استفاده کنید به اطلاعات عمیق تری نیاز است.
هم در اجرا و هم در بخش پیکربندی آموزش و مستنداتی وجود داره.اگه انگلیسیتون خوبه میتونید از کتابخانه آنالتیکس گوگل شروع کنید.
میتونید با کشیدن و رها کردن ساده ماوس (drag and drop ) خودتون گزارشات مد نظرتونو درست کنید. ابعاد و معیارهای مختلفی رو که میخواهید در یک گزارش گرداوری کنید.
خیلی سریع میتونید رابط کاربری این ابزار رو بفهمید و از گزارشهای مختلف و نحوه کار با این ابزار سر در بیارید.
کاربرهای حرفه ای تر میتونن از گوگل آنالتیکس API هم بهره ببرند.
اتصال داده های ابزار وبمستر (WMT) به گوگل آنالتیکس ساده است و این اطلاعات برای کسایی که به طور جدی قصد سئوی سایتشونو دارند بسیار مفیده.
میتونید هر نوع کمپینی رو که ترافیک به سایتتون روونه میکنه، با گوگل آنالتیکس ردیابی و میزان موفقیتشو ارزیابی کنید.
افزونه ها میتونن پیکربندی، اجرا و بررسی گوگل آنالتیکس رو بسیار ساده تر کنند.
من عاشق انتقال داده ها بین ابزارها و گزارش های خودکار هستم و گوگل آنالتیکس روشهای خیلی زیادی برای گزارش گیری خودکار از داده ها به روشهای ساده تر ارائه داده.
شاید شما هم بخواهید گزارشات مد نظرتونو به طور منظم برای مشتریها یا کارمندهای شرکت خودتون ارسال کنید. گوگل آنالتیکس این امکان رو در اختیارتون قرار میده.
عمل انتقال داده ها بدون نقص انجام میشه و امکاناتی که در این قسمت در اختیارتون قرار میگیره تمومی نداره.
میتونید یادداشتهای شخصی یا اشتراکی بذارید و به داده های موجود معنی ببخشید.
بهتون میگه که مردم در درون سایتتون چه چیزهایی رو سرچ میکنند و بر اساس این اطلاعات میتونید محصولات پر فروش تری عرضه یا تغییراتی در جهت مؤثرتر کردن مسیریابی سایتتون اعمال کنید.
میتونید تنظیم کنید که ترافیک خودتون رو مستثنی کنه و روی کانالهای ترافیکی خاصی تمرکز کنه؛ مثلا روی ترافیکی که از یه منطقه خاص به سایتتون میان.
برای تحلیل های تک منظوره بکار میرن و برای تحلیل بازدیدکننده های گروهی قدرت خوبی داره.
راه بسیار مناسبی برای بازخورد گرفتن مستقیم در کمپین هاست.
با این ویژگی میتونید فراتر از مکالمات آخرین کلیک رو مشاهده کنید.
فقط چند مرحله لازم داره ولی ارزششو داره. با این قابلیت میتونید درحالی که منتظر باز شدن گوگل آنالتیکس هستید، درباره کمپین های ادوردزتون اطلاعات مفیدی بدست بیارید.
براحتی میتونید میزان رشد ترافیک موبایل و تبلت رو مشاهده کنید، حتی اگه بازدیدکننده ها به مشتری تبدیل نشده باشند.پ
گوگل آنالتیکس شبکه وسیعی از مشاورهای خوب از سراسر جهان در اختیار داره. بنابراین هر وقت نیاز داشتید خیلی راحت میتونید یکی رو پیدا کنید که بهتون کمک کنه.
بسته تحلیل وب رشد کرده و به راهکاری بی پایان برای شرکتهای بزرگ، متوسط و کوچیک تبدیل شده.
اگه میخواهید چیزی رو تست کنید میتونید از گوگل آنالتیکس نتایج رو بررسی و مقایسه کنید.
برای افزایش کمی داده ها با داده های دیگه از ابزارهایی مثل Qualaroo ، 4Q survey ، Google Website Optimizer و Visual Website Optimizer .
این فهرست شامل قابلیت ها و مزیت های کامل گوگل آنالتیکس هست. هدف این بود که پیش زمینه ای از گوگل آنالتیکس و قدرتهای این ابزار مفید رو به شما نشون بدیم.
به عنوان نکته آخر، حتما قالبیت هایی رو که تو این فهرست ذکر کردیم در گوگل آنالتیکستون امتحان کنید. در این صورت ممکنه حین کار باهاش و بررسی قسمتهای مختلف با 50 قابلیت دیگه از این ابزار هم آشنا بشید.
در ضمن اگر ساخت سایتتونو به ما سپردید، میتونید فعال سازی قابلیت های گوگل آنالتیکس رو به کارشناسان دارکوب بسپرید و گزارشاتشو به صورت دوره ای دریافت کنید.