نکات مهم در طراحی سایت آموزشگاه

نوشته شده توسط دارکوب

در این عصر، تکنولوژی هر جنبه ای از زندگی ما را دگرگون کرده است. سیستم آموزشی هم مانند سایر موارد روز به روز با تغییراتی مواجه شده است. آموزش یکی از مهم ترین بخش های رشد در زندگی ما است. تکنولوژی نیز آن را دست خوش تغییرات بسیاری کرده است. به همین دلیل، روش یادگیری به شدت متحول شده است.

آموزش الکترونیکی در بین دانش آموزان بسیار محبوب شده است. اکنون هر مؤسسه آموزشی سایت های آموزشی خود را دارد. بنابراین، برای طراحی سایت آموزشی، فقط باید کار را به یک شرکت توسعه سایت واگذار کنید. البته می توانید با آموزش طراحی سایت نیز اقدام به طراحی سایت برای کسب و کار آموزشی خود کنید که ممکن است زمانبر باشد.

آموزش الکترونیکی روشی را که در آن یادگیری به دانش آموزان منتقل می شود، کاملاً متحول کرده است. برخلاف روش سنتی آموزش با گچ و تخته، آموزش الکترونیکی یادگیری را ساده تر، آسان تر و مؤثرتر می کند.

یادگیری آنلاین (Online Learning) روشی از آموزش است که در آن کاربران در یک محیط کاملا مجازی آموزش می بینند. طراحی سایت آموزش آنلاین اولین بار در دهه 1990 با ایجاد اینترنت معرفی شد و در آموزش از راه دور مورد استفاده قرار گرفت. امروزه یادگیری آنلاین (که آموزش الکترونیکی نیز نامیده می شود) رایج ترین روش آموزش است، و دانشجویان مناطق مختلف جغرافیایی را قادر می سازد تا با یک مؤسسه آموزشی و سایر کاربران به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند.

مزایای توسعه سایت آموزشی

آموزش آنلاین نیازهای همه را برآورده می کند

روش یادگیری آنلاین برای همه مناسب است. این انقلاب دیجیتالی منجر به تغییرات قابل توجهی در نحوه دسترسی، مصرف، بحث و اشتراک گذاری محتوا شده است. دوره های آموزشی آنلاین می توانند توسط مراجعه کنندگان اداری و زنان خانه دار نیز در زمان مناسب برگزار شوند. بسته به در دسترس بودن و راحتی آنها، بسیاری از مردم تعطیلات آخر هفته یا عصرها را برای یادگیری انتخاب می کنند.

دسترسی به محتوای به روز شده را ارائه می دهد

مزیت اصلی یادگیری آنلاین این است که اطمینان حاصل می کند که شما با کارآموزان هماهنگ هستید. این به کارآموز امکان می دهد هر زمان که خواست به محتوای به روز شده دسترسی پیدا کند.

بستر اطلاع رسانی برای مؤسسات آموزشی

سایت بستری است که هر کسی می تواند به آن دسترسی داشته باشد. آنها می توانند هر چیزی را که در مورد موسسه می خواهند در سایت ها جستجو کنند. هر کسی می تواند اطلاعات کامل داشته باشد. به همین دلیل آنها به خوبی از تمام تاریخ ها و رویداد های مهم مطلع خواهند شد. نیازی به مراجعه فیزیکی به موسسه نیست. به این ترتیب موسسه آموزشی شما در مرز جغرافیایی خود محدود نخواهد شد. از سایت شما، کاربران، ایده کاملی از جزئیات مؤسسه شما خواهند داشت. آنها در مورد دوره ها، مباحث آموزشی، رویدادها و انواع خدمات آگاه می شوند.

از طریق توسعه سایت آموزشی خود علاقه خود را افزایش دهید

طراحی سایت آموزش آنلاین شما باید در بینندگان علاقه ایجاد کند. استفاده از اینفوگرافیک، تایپوگرافی و تصاویر رنگی می تواند توجه مخاطب را جلب کند. از طریق این موارد، می توانید به بینندگان خود بگویید که چه دوره ها و خدماتی را ارائه می دهید. شما باید از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید زیرا یک تصویر می تواند یک داستان را بیان کند.

از محتوای ویدیویی استفاده کنید

نسل امروز علاقه زیادی به ویدیو ها دارند. اگر محتوای ویدیویی به آنها ارائه دهید، موضوعات را درک می کنند یا زمان بیشتری را صرف تجزیه و تحلیل آن می کنند. می توانید ویدیوهای سخنرانی ها، رویدادها، آموزش ها، ویدیوهای تعاملی مرتبط با دوره را آپلود کنید یا با ویدیوهای تبلیغاتی توجه ها را به خود جلب کنید.

محتوای غنی شده برای توسعه سایت آموزشی شما

حتماً میزان رضایت مخاطبین خود را در نظر بگیرید. از طریق محتوای وب شما، دانش آموزان و والدین آنها شما را قضاوت می کنند و تصمیم می گیرند. بنابراین، این فرصت مناسبی است که شما توجه آنها را جلب کنید.

پاسخگو باشید

شما می توانید خدمات آموزش آنلاین را از طریق سایت خود ارائه دهید. اگر هر یک از دانش آموزان شما که در مورد موضوعات خود سؤالی دارند، باید از طریق سایت بتوانند آن را حل کنند. در این دوره از اینترنت، باید مطمئن شوید که تا آنجا که ممکن است همه جوانب را سنجیده و برای آن ها راه حل ارائه داده اید.

از توسعه سایت آموزشی برای بازاریابی استفاده کنید

اگرچه رویدادها در محوطه آموزشی شما اتفاق می افتد، شما همیشه می توانید اطلاعات را از طریق سایت خود به اشتراک بگذارید. به مخاطبان خود اجازه دهید از تمام اتفاقاتی که در موسسه شما می افتاد مطلع شوند. شما همچنین می توانید در مورد مراسم، عملکردهای جوایز، رویدادها، نتایج و موفقیت دانش آموزان، دستاوردهای فوق برنامه و غیره موسسه خود به آنها بگویید.

می توان گفت که با توسعه سایت آموزشی می توانید به چیزی بیش از محدود کردن خود در مرز جغرافیایی دست پیدا کنید.

ملزومات سایت آموزش الکترونیکی

یادگیری یک چیز جدید! هر چقدر هم که هیجان انگیز و امیدوارکننده به نظر برسد، یکی از سخت ترین کارهایی است که هر یک از ما در مقطعی از زندگی مجبور به انجام آن بوده ایم. به همین دلیل است که یادگیری جذاب، مفهومی و سرگرم کننده بسیار مهم است. اگر چیزی برای آموزش دارید و به دنبال طراحی سایت آموزشگاه یا برگزاری آنلاین کلاس هستید، حتماً نکات زیر را در توسعه آن در نظر بگیرید تا کاربران خود را علاقه مند نگه دارید و همچنین دانشجویان جدید را راحت تر پیدا کنید.

برای طراحی سایت آموزش الکترونیکی خود چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

قبل از اینکه طراحی سایت آموزشی خود را سفارش دهید، مطمئن شوید که موارد زیر را با طراح یا توسعه دهنده خود در میان بگذارید:

  • CMS سایت شما

تصمیم خود را در مورد نحوه مدیریت سایت خود و میزان دقیق بودن آن تعیین کنید. اگر فقط دوره ها را در قالب فروش فایل آموزشی ارائه می دهید، می توانید از یک CMS ساده تر در قالب یک  سایت فروش آنلاین که محصولات مجازی می فروشد استفاده کنید.

یکی از معروف ترین و محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS)، وردپرس (WordPress) است که یک پلت فرم منبع باز ارائه و توزیع آموزش بسیار ایده آل است. بسیاری از موسسات آموزشی اقدام به استفاده از وردپرس و قالب وردپرس آموزشگاه، به عنوان وسیله ای برای حل مشکلات رایج در دانشگاه های خود، و همچنین برای ارائه محتوای متن باز و معرفی دوره کرده اند. سایت های مدرسه و دانشگاه اغلب توسط دانش آموزان، والدین و مربیان استفاده می شود. بنابراین، بسیار مهم است که این سایت ها در زمان های ترافیک بالا قابل اعتماد و مستحکم باشند، برای مؤسساتی که به دنبال رشد و دسترسی بیشتر هستند، مقیاس پذیر باشند و بتوانند با نیازهای متفاوت مؤسسات مختلف سازگار شوند.

از این رو استفاده از قالب آموزشگاه آماده که تمام نیاز های آموزشی یک آموزشگاه را در یک جا جمع کرده باشد و به توسعه اهداف آموزشی سرعت بخشد، بسیار حائز اهمیت است. شرکت دارکوب با بهره گیری از به روز ترین امکانات، قالب آموزشی را طراحی کرده است که قابلیت های مجازی کاملی ازجمله برگزاری آنلاین دوره ها، ثبت نام، فروش فایل های آموزشی، برگزاری آزمون های آنلاین و… را برای آموزشگاه فراهم کرده است. قالب آموزش آنلاین Classroom شرکت دارکوب با ارائه امکانات کامل برای سایت های آموزشی، می تواند گزینه مناسبی در روند تغییر روش های آموزشی باشد.

یکی از مزایای اصلی استفاده از وردپرس برای مدارس، آموزشگاه ها و دانشگاه ها این است که یادگیری این پلتفرم آسان است. شما می توانید از وردپرس برای سایت های آموزشی بدون هیچ گونه تجربه برنامه نویسی یا طراحی وب استفاده کنید. سیستم مدیریت محتوا (CMS) دارای یک رابط کاربری بصری و کاربرپسند است که برای مبتدیان، ساده است. پانل داشبورد واضح و سازماندهی شده ای دارد به گونه ای که همه چیز را ساده و آسان می کند.

از سوی دیگر طراحی پورتال، یک سایت ویژه طراحی شده است که خدمات آموزشی زیادی را ارائه می دهد.  این اصطلاح بیشتر برای توصیف یک  سایت چند منظوره که شامل بخش های عمومی و خصوصی، ابزارهای بازیابی و ارسال داده ها، محتوای شخصی شده و اغلب پیوندها یا اتصالات به سیستم ها یا خدمات مرتبط با آموزش است، استفاده می شود.

با طراحی پورتال آموزشی، به دانش آموزان ثبت نام شده یک نام کاربری و رمز عبور منحصر به فرد برای ورود به بخش خصوصی سایت ارائه می شود. در اینجا، محتوای شخصی سازی شده بر اساس پایگاه داده یا ابزار مشابهی که داده های دانش آموز را نگهداری می کند، ارائه می شود. به عنوان مثال، دانش آموزان می توانند به پورتال آموزشی مدرسه خود وارد شوند و دوره های فعلی، برنامه تحصیلی، شهریه ها و سایر اطلاعات مرتبط را ببینند. عمق و وسعت اطلاعات ارائه شده بسیار متفاوت است و اغلب با معماری سیستم آموزشی مرتبط است.

  • فرآیند ثبت نام

دانش آموزان باید بتوانند تمام مراحل ثبت نام در یک دوره، از جمله ساختن پروفایل های خود را به طور روان و بدون پیچیدگی انجام دهند. روند ثبت نام را برای بازدیدکنندگان سایت خود را آسان کنید وگرنه ممکن است در معرض خطر ترک سریع سایت از سوی آنها قرار بگیرید.

  • ویژگی های ارتباطی

دانش آموزان باید بتوانند سوالات، نگرانی ها و بازخورد خود را به راحتی و سریع بیان کنند. بهتر است دو نوع ارتباط داشته باشید، یکی برای دانش آموز و مربی و دیگری برای دانش آموزان با یکدیگر، در قالب چت روم یا انجمن آنلاین.

  • سیستم بازخورد

بازخورد ماهیت عصر جدید است. مطمئن شوید که یک سیستم معتبر برای دریافت بازخورد مثبت و منفی از سوی کاربران خود دارید. از این بازخورد برای بهبود بیشتر دوره های خود استفاده کنید.

تبلیغات

تبلیغات هر از گاهی برای به دست آوردن کاربران بیشتر و افزایش فروش شما مفید است. امکان افزودن کدهای تبلیغاتی به سایت خود را در نظر بگیرید.

  • مروری بر برنامه درسی

بیشتر دانش آموزان از دیدن روندی که برای یادگیری چیزی در پیش خواهند گرفت، قدردانی می کنند. یک برنامه درسی کامل برای هر دوره نمایش دهید که هر مرحله از راه را برای دانش آموزان ترسیم می کند.

  • تجربه کاربری (UX) و UI

مطمئن شوید که سایت شما، مسیریابی آن، رابط کاربری آن، و نحوه پیمایش کاربران به خوبی فکر شده و استفاده از آن آسان است. این موضوع یک تجربه کاربری دلپذیر را برای کاربران تضمین می کند. اگر کاربران در یافتن محل ثبت نام یا یافتن دوره های آموزشی مشکل دارند، بعید است که دانشجوی شما بمانند.

چیزهای زیادی در پشت طراحی سایت آموزشی وجود دارد. زیرا تمام اطلاعاتی که  سایت شما حاوی آن است به یک ساختار دیجیتالی تبدیل می شود که به کاربران اجازه می دهد بین صفحات پیمایش کنند. اینجاست که طراحی سایت شروع می شود و بقیه پروژه طراحی را تحت تاثیر قرار می دهد.

در چند سال گذشته، اهمیت تجربه کاربر آنلاین (UX) به طور قابل توجهی در حال افزایش بوده است – به خصوص که کاربران بیشتری برای کشف و تعامل با برند های جدید به دستگاه های دیجیتال روی می آورند. امروزه، بیشتر و بیشتر چشم اندازهای باهوش فناوری انتظار دارند که مدارس از طراحی UX عالی استفاده کنند، که به آن ها اجازه می دهد اولین تصور پایدار و مطلوبی از کسب و کار آموزشی خود ایجاد کنند.

بهبود طراحی UX شما اساساً معادل بهبود تعاملات تجربه بازدیدکنندگان در سایت آموزشی شما است. این فراتر از زیبایی شناسی و عملکرد جذاب است و به محتوای وب و تصاویر بصری و همچنین معماری سایت مرتبط می شود. با استفاده از بهترین شیوه های  UX، سایت آموزشی شما می تواند تجربه کاربری بصری را تضمین کند که به صورت یکپارچه مشتریان بالقوه را به جایی که می خواهید هدایت می کند. این به این دلیل است که طراحیUX  خوب برای حمایت از اهداف تجاری موسسه آموزشی شما کار می کند و به شما این فرصت را می دهد تا نکات کلیدی را در روند ثبت نام مشتری مورد توجه قرار دهید.

  • طراحی و زیبایی شناسی

برای اینکه یادگیری را جذاب کنید، یک سایت فوق العاده زیبا به آنها بدهید. منظور از زیبا، پیچیدگی نیست، بلکه چیزی است که کاربران دوست دارند و از دیدن آن لذت می برند. به عنوان مثال، از آنجایی که سایت های آموزش الکترونیکی تماماً در مورد یادگیری هستند، رنگ هایی را انتخاب کنید که اثرات روان شناختی تسکین دهنده دارند یا آن هایی که تمرکز را افزایش می دهند.

همانطور که محتوای اطلاعاتی برای طراحی سایت شما مهم است، باید مطمئن شوید که تصاویر با کیفیت بالا و مرتبط زیادی در هر صفحه وجود دارد.

استفاده موفقیت آمیز از تصاویر برای کمک به تفکیک مقدار متن اطلاعاتی شما در یک صفحه، به کاربر کمک می کند تا تجربه ای جذاب و راحت داشته باشد. تمام تلاش خود را بکنید تا انواع تصاویر را درج کنید، به شرطی که به اطلاعات کنار آنها مربوط باشد.

  • سرعت

آمار نشان می دهد که دامنه توجه کاربران اینترنت از 12 ثانیه در سال 2000 به هشت ثانیه در حال حاضر کاهش یافته است. این بدان معنی است که شما فقط چند ثانیه فرصت دارید تا بازدیدکنندگان خود را تحت تأثیر قرار دهید و آنها را به دانش آموزان واقعی تبدیل کنید. اطمینان حاصل کنید که سرعت بارگذاری سایت شما هم در دستگاه های تلفن همراه و هم در رایانه های رومیزی قابل قبول است.

  • سئو

هدف از طراحی سایت آموزشی شما جذب طیف وسیعی از کاربران است. با این حال، کاربران اینترنت باید بتوانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند.

این هدف از طریق شیوه های بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) انجام می شود. برخی از جنبه های پس زمینه طراحی یک  سایت به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا کلمات کلیدی اولیه را در محتوا بهتر تجزیه و تحلیل کنند.

اجرای سالم سئو برای هر سایت موفقی در عصر حاضر بسیار مهم است. خوشبختانه، راه های زیادی برای گنجاندن صحیح محتوای سئو در سایت شما وجود دارد.

سایت آموزش الکترونیکی شما باید سئو پسند باشد، به این معنی که باید به کاربران و همچنین گوگل آنچه نیاز دارند ارائه دهد. برای اینکه آن را سئو پسند کنید، باید سرعت بارگذاری سایت را افزایش دهید، عناوین صفحات وب را به درستی انتخاب کنید، از URL ها و لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید. توضیحات صفحه را کامل و با توجه به کلمات کلیدی کسب و کارتان انتخاب کنید. متن جایگزین برای تصاویر را حتما وارد کنید. فشرده سازی و بهینه سازی ویدئو و تصویر را برای صرفه جویی در هزینه ها و سرعت بالا حتما در نظر بگیرید.

  • واکنشگرایی

این یک مورد کاملاً واضح است و احتمالاً قبلاً آن را می دانید، اما این واقعیت را که بسیار مهم است تغییر نمی دهد. حدود 60 درصد از کاربران، کاربران موبایل هستند. همچنین یکی از مزایای اصلی سایت های آموزش الکترونیکی امکان یادگیری در هر مکان و هر زمان از طریق دستگاه های تلفن همراه است. بنابراین مطمئن شوید که سایت شما در همه دستگاه ها به خوبی به نظر می رسد و به همه اندازه ها و وضوح صفحه نمایش به خوبی پاسخ می دهد.

 

قالب آموزشی Classroom شرکت دارکوب یکی از بهترین ها در این حوزه است. شما فقط باید تصمیم بگیرید که از سایت خود چه می خواهید و برای آن برنامه ریزی کنید. بعد از آن دیگر نیازی نیست به این موضوع فکر کنید، این قالب آموزشی همه اینها را برای شما انجام خواهند داد. می توانید با شرکت دارکوب به عنوان شرکت توسعه سایت آموزشی خود اعتماد کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته