چگونه محتوایی با کیفیت برای وب سایت تولید کنیم؟

نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی

بازاریابی محتوایی یکی از تکنیک های تاثیر گذار و مفید در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. برای درک اثر این فاکتور مهم کافیست تا کمی به اهمیت تولید محتوا فکر کنید. هدف از تولید محتوا به همان نیاز اصلی صاحبان وب سایت ها یعنی دریافت ترافیک بیشتر و افزایش بازدید سایت ها و وبلاگ هایشان باز می گردد.

تولید محتوا در نوع خود مهم ترین و اثر بخش ترین تلاش ها برای بهبود سئو سایت و تبلیغات اینترنتی می باشد. محتوا می تواند عامل اصلی جذب مخاطب و کاربران تازه و حفظ کاربران فعلی باشد و برای راه اندازی یک وب سایت حرفه ای، تولید محتوا یکی از جدانشدنی ترین قسمت ها برای رشد و کمک به افزایش فروش و سودآوری بیشتر می باشد.

اگر به دنبال کسب رونق بیشتر در کسب و کار خود بوده و از شرایط فعلیتان خسته شده اید و تلاش های شما به نتیجه مطلوب نرسیده است، بخش دیجیتال مارکتیگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب آماده ارائه بهترین و جدیدترین ترفندها برای افزایش بازدید و میزان فروش شما می باشد.

به منظور کاهش رتبه سایت و افزایش ترافیک واقعی، نیاز داریم تا محتواهای با کیفیت و جذابی تولید کنیم. در صورتی که یک محتوای خاص تولید کنید، وظیفه موتورهای جستجوگر چون گوگل می باشد که شما را در بهتر نمایش داده شدن محتواهایتان یاری کند. در نقطه مقابل اگر محتواهای تولید شده شما با کیفیت نبوده و یا اصطلاحا کپی برداری شده باشید، نه تنها به شما کمکی نمی شود بلکه جریمه هم خواهید شده و به جایگاه های خیلی پایین تری فرستاده می شوید.

هدف از تولید محتوا می تواند دلایل مختلفی مثل افزایش میزان فروش، ایجاد یک محیط سرگرم کننده و یا حتی جلب توجه طیف خاصی از کاربران باشد، اما نکته مهم این است که تولید محتوا می بایست براساس اصول درست بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ انجام داده شود.

تولید محتوای با ارزش و با کیفیت از بسیاری جنبه ها اهمیت بالایی دارد چون زمانی که برای تولید محتوای بی ارزش صرف می شود، در حقیقت زمانی است که بی ثمر سپری شده و نتیجه درخوری در بر نخواهد داشت.

در حقیقت تولید محتوای با کیفیت یک انتخاب بوده و نشان می دهد که شما برای کاربران و خوانندگان مطالب خود ارزش بسیاری قائل بوده و قصد دارید تا به یک برند معتبر در این عرصه تبدیل شوید.

تولید محتوای با کیفیت مهم است

تولید محتوای برنامه ریزی شده می تواند با استفاده از فرمت های مشخص به جلب توجه کاربران شما بپردازد. همین که آنها حس کنند نیازهای آنها را می دانید و مطالبی که مطابق با سلیقه آنهاست و جنبه آموزشی و افزایش اطلاعات را برای آنها دارد را تولید می کنید، کافی بوده و در مدت زمان قابل قبولی به نتایج مطلوبی خواهید رسید. این نکات را مد نظر داشته باشید:

  • در اول راه باید برنامه ریزی محتوایی مشخصی داشته باشید.
  • محتواهای شما می تواند در قالب متن، عکس، ویدیو، صوتی، اینفوگرافی و سایر قالب های متداول باشد.
  • کانال ارتباطی که قصد دارید محتوای مد نظر را در آن قرار دهید را از ابتدا مشخص کنید. به عنوان مثال چهارچوب محتوای تولید شده برای یک پست وبلاگی در مقایسه با پست های اینستاگرامی کاملا متفاوت می باشد.

اکثر افراد زمانی که می خواهند فعالیت خود را در دنیای مجازی آغاز کنند، بیشتر وقت خود را صرف شروع استارتاپ مورد نظر کرده به جزییات مهمی مثل تولید محتوای با کیفیت اهمیت کم تری می دهند. مخاطب واقعی شما زمانی متوجه زحمات شما می شود که محتواهای مفید و با ارزشی را در اختیار او قرار دهید و صرفا یک رابط کاربری جذاب، به تنهایی نمی تواند او را به یکی از مخاطبان پر و پا قرص شما تبدیل کند.

از طرف دیگر موتورهای جستجویی مثل گوگل زمانی شما را می بینند که متوجه حضور مخاطبان جدید و بازگشت مخطبان قدیم به صفحات مختلف وب سایتتان بشوند. دقت داشته باشید که مداوم بودن روند تولید محتوای با کیفیت یک اصل اساسی است که باید همواره اجرا و رعایت کنید. هر مدل کسب و کار آنلاین که نیاز به تولید محتوا را برای خود حس کرده باشد، به این موضوع واقف است که به منظور حفظ جایگاه و رقابت پایاپای با رقبای بزرگ و سر سخت خود، لازم است تا بخش تولید محتوا یا بلاگ وب سایت یا فروشگاه خود را به صورت دائم فعال نگه دارد.

علاوه بر حفظ پایداری و روند مداوم تولید محتوا، شما می بایست بر روی سئو محور بودن محتواهای خود و رعایت اصول و قواعدی که باعث بهینه سازی نمایش محتوای شما در موتورهای جستجو می شود کار کنید. ممکن است که وب سایت شما در تمامی زمینه های محتوایی مخاطب پسند مثل دسته بندی فناوری، بازی و سرگرمی، خبری و یا آموزشی کاملا فعال باشد، اما تولید محتوای شما می بایست با چاشنی قوانین سئو همراه بوده و براساس آن قواعد انتشار داده شود.

چرا تولید محتوای با کیفیت مهم است؟

برای اینکه ارتباط خوب و مستمری با مخاطبان و مشتریان خود برقرار کنید، نیازمند هستید تا محتواهای با کیفیتی را برای آنها آماده کنید تا ضمن ایجاد اعتماد، آنها را با خدمات و محصولاتی که عرضه کرده اید آشنا سازید.

به عنوان مثال کاربر شما به هنگام خرید یک محصول تازه، به دنبال مشخصات و بررسی های تخصصی انجام شده بر روی آن می رود. در گذشته اینکار چندان مقدور نبود و فقط کانال هایی مثل رادیو، تلویزیون و روزنامه و مجلات وجود داشتند و آنها هم اطلاعات محدودی را در اختیار افراد قرار می دهند.

اما اگر وب سایت شما یک راهنمای جامع و کامل به همراه نقد و نظرات سایر کاربران را از آن محصول یا سایر محصولاتتان در اختیار مشتریان قرار دهد، آنها دیگر نیازی به خارج شدن از سایت شما و جستجو در دیگر وب سایت ها نخواهند دید. پس تولید محتوا یک ترفند عالی برای تبلیغات در فضای آنلاین نیز محسوب می شود. سعی کنید که رقیبانتان را هم زیر نظر داشته باشید و با پیدا کردن نقاط ضعف آنها، از اطلاعات بدست آمده برای کامل تر کردن خدمات رسانی و ایجاد رضایت بیشتر برای مشتریانتان بهره ببرید.

چگونه محتوای با کیفیت برای وب سایت تولید کنیم؟

محتوای ارزشمند به محتوایی گفته می شود که دقت و کیفیت مناسب برای جلب نظر کاربران را داشته باشد. در ادامه نکاتی را مطالعه می کنید که به شما در تولید چنین محتوایی یاری می رساند.

تیترها و عناوین جذاب تولید کنید

خواننده و کاربری که با یک تیتر جالب رو به رو می شود، بدون شک محتوای آن را نیز به صورت اجمالی مطالعه می کند. هر مقدار که تیتر محتواهای شما جذاب تر و گیراتر باشد، افراد بیشتری بر روی مطالب شما کلیک می کنند. این کلیک ها می تواند بر روی لینک هایی که شما در شبکه های اجتماعی و یا دیگر وب سایت ها منتشر کرده اید انجام شده و در نتیجه افراد تازه و کاربرهای بیشتری وارد وب سایت مورد نظرتان می شوند.

براساس آمارها تنها 20 درصد از 80 درصد افرادی که جذب تیترهای خاص شما می شوند، به مطالعه کل مطلب منتشر شده اقدام می کنند. به همین دلیل است که باید دقت و وسواس بیشتری در انتخاب تیترها و عناوین محتواهایی که برای آنها زحمت کشیده شده به خرج دهید.

محتواهای منحصر به فرد و یونیک تولید کنید

برای هر چه بیشتر دیده شدن سایتتان می بایست دست به تولید محتواهای منحصر به فرد و غیر کپی بزنید. استفاده از مطالبی که دیگران برای آن زحمت کشیده اند نه تنها باعث افت میزان بازدید و مراجعه کاربرها به سایت شما می شود، بلکه از سوی گوگل نیز جریمه می شوید.

جریمه شده از سوی گوگل یکی از تلخ ترین اتفاقاتی است که ممکن است برای مدیران وب سایت ها و وب مسترها بیوفتد، چرا که تاثیر مخرب آن برای مدت زیادی بر روی رتبه سایت شما باقی مانده و برای بازگشتن به حالت قبلی مجبور به تلاش مضاعف تر و صرف انرژی و هزینه بیشتر می شوید.

گوگل پس از انتشار الگوریتم پاندا، بازار بسیاری از وب سایت های کوچک و بزرگ که به کپی برداری از مطالب دیگران دست می زدند را حسابی کساد کرد. تصور کنید که دیگران به دنبال مطلبی که شما زمان مشخصی را برای کپی برداری آن صرف کرده ای می گردند، اگر این زمان را برای تولید محتواهای منحصر به فرد تر اختصاص داده باشید، آنها تمایل بیشتری به لینک دهی به شما پیدا کرده و در نتیجه تعداد بک لینک های سایت نیز بالاتر می رود.

از محتواهایی که جنبه آموزش و افزایش اطلاعات دارند استفاده کنید

با تولید محتواهای با کیفیت بعد از مدتی متوجه می شوید که کاربرها به چه مدلی از محتواها علاقه بیشتری داشته و بیشتر به دنبال چه نوع مطالبی می گردند. هنگامی که محتواهای شما از لحاظ آموزشی ارزشمند باشند، کاربرتان نیز متوجه می شود که برای او ارزش قائل بوده و به نظرات و تفکرات او احترام می گذارید. همین موضوع به شکل چشمگیری به ایجاد یک رابطه دوستانه میان شما و آنها منجر می شود.

تجربه ثابت کرده که بیشتر افراد به دنبال مقاله هایی هستند که جنبه داستانی در آن کم رنگ تر بوده و بیشتر تلاش می کند تا چیزهای تازه و جدید را به آنها آموزش داده و سطح اطلاعاتیشان را بالاتر ببرد.

سعی کنید اطلاعات دقیق و موثقی را ارائه دهید

مخاطبانتان افراد باهوشی هستند پس سعی کنید که محتواهای تولید شده شما از لحاظ علمی و همینطور از لحاظ منابعی که برای تولید محتوا استفاده می کنید از دقت کافی برخوردار باشد. محتوای با کیفیت شما نشانه توانمندی و اعتبار شما می باشد، پس تولید محتواهایی که حاوی اطلاعات غلط و نادرست هستند به هویت و اعتبار شما لطمه وارد می کند و اعتماد دیگران به شما را از بین می برد.

سعی کنید که منابع قوی را برای تولید محتوا و ترجمه مقاله های باکیفیت مورد استفاده قرار دهید و حتما منابع استفاده شده را در داخل مطالبتان ذکر کنید. لینک دهی به مقالاتی که به منظور منبع از آنها استفاده کرده اید نه فقط جنبه ایجاد اعتبار دارد، بلکه تکنینک لینک دهی خارجی نیز محسوب شده و از لحاظ سئو هم برای شما ارزش آفرین خواهد بود. ضمنا تلاش کنید که از داخل این مطالب، به دیگر مطالبی که قبلا تولید کرده اید لینک دهی کنید تا لینک دهی داخلی سایتتان هم تقویت شود.

تولید محتواها با قابلیت رفع مشکل

امروزه بسیاری از کاربرها به هدف یافتن پاسخ سوالات و مشکلات خود در گوگل جستجو می کنند. همین موضوع باعث شده که اکثر افراد در هنگام جستجو کردن از جملاتی که لحن سوالی دارند استفاده کنند و در نتیجه، محتواهایی که نزدیک ترین لحن به سوال و جواب را داشته باشد، شانس بیشتری برای نمایش داده شدن در نتایج ابتدایی SERP را خواهد داشت.

توجه داشته باشید که کاربرها اکثران به دنبال یافتن یک پاسخ سریع و کوتاه هستند. پس با در نظر داشتن این نکته مهم و کاربردی، سعی کنید که محتواهای شما حاوی یک بخش پرسش و پاسخ سریع و کوتاه باشد. اکثر وب مسترها برای پر کردن این خلاء مهم و استفاده از تمامی ظرفیت هایی که ترافیک ارگانیک ایجاد می کند، در انتهای مطالب خود از افزونه هایی که به صورت سوالات متداول است استفاده می کنند. سوالات متداول معمولا از یک سوال یک خطی و جواب های یک یا حداکثر چند کلمه ای ساخته می شود.

جذابیت عامل اصلی خوانده شدن محتوا

علاوه بر نوشتن عناوین جذاب، تک تک کلمات به کار رفته در محتوای شما نیز باید نشان دهنده تعهد شما به تفکر و شعور مخاطب هایتان باشد. به منظور تولید محتواهای جذاب سعی کنید تا به صورت مداوم و یا مقطعی از مخاطب های خود در مورد سلیقه آنها و مواردی که مایل هستند مطالعه کنند نظرسنجی کنید. جویا شدن نظرات آنها تاثیر بسزایی در ایجاد یک رابطه صمیمانه و بلند مدت میان شما و کاربرانتان خواهد داشت.

سعی کنید برای نوشتن محتواهای خود از یک مقدمه جذاب و گیرا استفاده کنید. انتشار محتواهایی که حاوی مقدمه های جذاب و خواندنی هستند به شکل چشمگیری میزان بازدید آنها را افزایش می دهد. در صورت تمایل می توانید از یک مثال عامیانه و ساده و یا بیان یک داستان جالب و کوتاه برای مقدمه محتوایتان استفاده نمایید.

جذابیت کارتان با عکس و ویدیو بیشتر می شود

ابزارهای دیداری مثل عکس ها، اینفوگرافی ها، ویدیو و فایل های صوتی و پادکست ها بهترین آموزش یارها برای افرادی هستند که به دنبال یادگیری مطالب تازه هستند. با وجود اینکه محتواهای متنی، بیشترین نقش را در بهبود سئو و جذب ترافیک ارگانیک ایفا می کنند، اما متونی که فاقد تصویر بوده و یا تصاویر آنها نه تنها جذابیت کافی را نداشته، بلکه ارتباطی به موضوع نوشته شده ندارند نیز نمی توانند به اندازه کافی رشد کنند.

در صورتی که به دنبال راه اندازی یک بخش بلاگ قوی و پر طرفدار هستید، حتما از یک گرافیست و یا حتی موشن گرافیست خبره برای تولید تصاویر اختصاصی جذاب و ویدوهای بامزه ای که درک مطالب را برای خوانندگان آسان می کند کمک بگیرید.

کلمات کلیدی را به درستی انتخاب کنید

محتواهای با کیفیت شما باید حاوی مرتبط ترین کلمات کلیدی که احتمالا به ذهن کاربرها می رسد باشد. کاربران شما شامل طیف گسترده ای از افراد با سطح دانش و طرز تفکرهای مختلف هستند. طبیعی است که هر کدام از آنها به هنگام جستجو در مورد یک موضوع مشابه، کلمات و جملات مختلفی را در گوگل سرچ کنند.

شما به عنوان یک تولید کننده حرفه ای محتوا می بایست تمامی کلمات کلیدی که ممکن است توسط کاربرها در گوگل سرچ شود را پیدا کرده و آنها را در محتواهای خود به کار ببرید. توجه داشته باشید که نباید در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی کنید و برای هر کدام از مقالات و یا صفحاتی که در سایت مورد نظر ایجاد می کنید، حداکثر 3 الی 4 کلمه کلیدی را مورد استفاده قرار دهید.

محتواهای قدیمی تر را به روزرسانی کنید

موتورهای جستجو هوشمند مثل گوگل به دنبال نمایش تازه ترین و مفید ترین محتواهای تولید شده به کاربران خود هستند. ممکن است در یک برهه زمانی در مورد یک مطلب یا یک سوال مهم، مطالب زیادی را نوشته باشید و برای مدت ها دیگر نیازی به تولید محتوا در آن زمینه وجود نداشته باشد.

این نوع محتوا ممکن است برای چند ماه و حتی یک الی دو سال در جایگاه خوبی قرار داشته باشد. اما به محض اینکه گوگل متوجه شود که دیگران محتواهای با کیفیت تازه ای را منتشر کرده اند، ارزش محتوای شما که حالا زمان قابل توجهی از تولیدن آن گذشته کم شده و دیگر اجازه حضور در 10 جایگاه ابتدایی نتایج گوگل را ندارد. برای همین به وب مسترها توصیه می شود که مطالب قبلی خود را به صورت مداوم به روزرسانی کنید.

کلام پایانی

در صورتی که هدف از تولید محتوای با کیفیت برای شما، جلب مخاطب و ارتقاء فروش می باشد، پس قطعا نباید در این مورد کوتاهی کرده و می بایست بخش بازاریابی محتوایی خود را تقویت کنید. هر چه محتوای شما با کیفیت تر باشد، دفعات بیشتری اشتراک گذاری شده و نظرات کاربران در مورد آن بیشتر می شود.

اگر قصد دارید بخش محتوایی وب سایت خود را تقویت کرده ولی برای ایجاد یک وبلاگ قوی به برنامه ریزی درست نیاز دارید، همین امروز می توانید از خدمات بخش دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب بهره ببرید. در صورتی که به دنبال دریافت خدماتی در زمینه های بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوایی، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی، شرکت طراحی وب سایت دارکوب مفتخر است تا بروز ترین راه کارها را در اختیار شما قرار دهد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته