خطاهای مرگبار در تولید محتوا که شرکت ها را نابود می کند

نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی

در دنیای امروز کسی شک ندارد که تولید محتوا از چه اهمیت بسزایی برخوردار است. تولید محتوای با کیفیت، مهارتی است که نه فقط به خلاقیت بلکه به دانش و سطح معلومات یک نویسنده و حرفه ای بودن او نیز بستگی دارد. نوشتن محتوای خوب می تواند کلید ارتباط با مخاطب و جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه ایجاد رونق و شکوفایی کسب و کارها شود.

ساخت بخش بلاگ برای هر نوع سایتی از سایت شرکتی گرفته تا وب سایت های فروشگاهی، یک عنصر اصلی در بازاریابی محتوایی محسوب می شود. در صورت اتخاذ یک استراتژی بازاریابی محتوایی درست، متوجه می شوید که باید راهی طولانی را طی کنید تا محتوای تولید شده شما، به مرور زمان ارزش خودش را به موتورهای جستجو همچون گوگل اثبات کرده و ترافیک ارگانیک بیشتری را دریافت نمایید.

علاوه بر اینکه محتوای شما از لحاظ دستور زبان و نحوه نگارش و تایپ شدن می بایست عاری از ایراد و خطاهای کوچک و بزرگ باشد، بلکه از لحاظ بار علمی نیز باید براساس محتواهای قابل اعتماد و معتبر نوشته شده و به مطلبی که از یک سایت معتبر درج شده است لینک دهی شود. یک نویسند هوشمند از اشتباهات نگارشی دوری کرده و با سبک نوشتاری خاص خودش می تواند اشتیاق بیشتری را در خواننده برای پیگری کردن مطالب آینده اش ایجاد کند.

امروزه توصیه می شود که محتواهای خود را براساس اصول و قوانین سئو تولید و منتشر کنید. از آنجایی که تولید محتوای موثر و درجه یک می تواند به افزایش فروش و رسیدن به درآمد بیشتر منجر شود، از همین رو مدیران وب سایت ها سعی می کنند که برای تولید محتوا یا به دنبال جذب نیروی خبره بروند و یا اینکه از شرکت های دیجیتال مارکتینگ معتبر برای جلو بردن این بخش مهم از فعالیت آنلاین خود کمک بگیرند. اما سوال اصلی اینجاست که چگونه می توان محتوایی را تولید کرد که با سبک مخاطبان یک سایت همخوانی داشته و یا طیف گسترده تری از افراد را به خودش معطوف کند؟

آیا راه حل های جامعی وجود دارد تا بتوان از طریق رعایت کردن یک چهارچوب مشخص، از بروز خطاهای جدی و مرگباری که باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیر برای شرکت ها و سازمان هایی که به دنبال تولید محتوا رفته اند جلوگیری کرد؟

در این مطلب از سری مقالات آموزشی سئو در بخش مقالات وب سایت شرکت دارکوب، قصد داریم تا به جای پرداختن به استراتژی درست برای بازاریابی محتوایی، در مورد خطاهایی صحبت کنیم که باعث تخریب یک شرکت خواهند شد.

تولید محتوا یک سرمایه گذاری پر سود

تولید محتوا در حال حاضر یکی از هوشمندانه ترین سرمایه گذاری هایی است که شرکت ها می توانند در برنامه ریزی ها و استراتژی بهینه سازی سایت خود بگنجانند. این انتخاب به ویژه برای استارتاپ ها و شرکت های نوپا که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده اند، به مراتب موثرتر بوده و شتاب پیشرفت آنها جهت کاهش رتبه در گوگل و بهینه سازی سئو را بیشتر از دیگران نمایان می کند.

اگرچه شرکت های زیادی هستند که مدام به دنبال یافتن موثرترین استراتژی های بازاریابی آنلاین جهت بهتر کردن شرایط برای خودشان هستند، اما همین شرکت ها در بسیاری از مواقع تصمیماتی را اتخاذ که در بیشتر مواقع، نتایج غیر مترقبه و جبران ناپذیری را در پی دارد.

این شرکت ها بدون اینکه مطالعه کافی داشته باشند بعد از مدتی متوجه می شوند که مرتکب اشتباهات بزرگی شده اند که ضررهای بزرگی را برایشان در بر داشته است. شاید اگر در همان ابتدا با پرداخت هزینه های به مراتب کم تر، از یک متخصص کمک می گرفتند، در مجموع به بودجه کم تری نیاز پیدا می کردند. این حقیقت در مورد استارتاپ ها نیز صادق بوده و معمولا کارشان را بدون در نظر گرفتن اصول سئو به پیش می برند، غافل از اینکه روز به روز از هدف اصلی خودشان دور می شوند.

پس به خاطر داشته باشید که اگر در ابتدای راه قرار داشته و هنوز بودجه کمی برای تبلیغات و بهینه سازی سئو در اختیارتان است، بدون مشاوره با افراد آگاه و تیم های متخصص، اجازه ندهید که اندک پول با ارزشی که در اختیار دارید نیز به هدر برود. در صورتی که از خطرات و اشتباهاتی که ضررهای بزرگی به کسب و کار و سئو سایت شما می زند آگاهی نداشته و به دنبال پیدا کردن سریع ترین راه برای رسیدن به فروش بیشتر هستید، همین حالا با متخصصان بخش دیجیتال مارکتنیگ شرکت طراحی وب سایت دارکوب تماس گرفته و نیازها و پاسخ سوالات خود را از تیم خبره ما دریافت نمایید.

در ادامه این مطلب قصد داریم فهرستی از اشتباهات و خطاهای کشنده ای که شرکت ها با اتخاذ تصمیمات غلط، در استراتژی تولید محتوای خود مرتکب می شوند را معرفی کنیم. قبل از هر چیز باید بدانید که بازاریابی محتوایی راهی است که با آن می توانید بازدید کنندگانی را که به شما سرزده و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستند، بدون کم ترین زحمت و بدون نیاز به توضیحات حضوری، به مشتری های وفادار خود تبدیل کنید.

هنگامی که مشتری ها به مرور به محتواهای شما عادت کرده و شما را شخصیتی مثبت و راهنما پیدا می کنند، قطعا به شما اعتماد بیشتری پیدا می کنند. این اعتماد باعث می شود تا آنها مطمئن باشند که همواره پاسخ های صحیح را از شما دریافت خواهند کرد، حال این پاسخ می تواند یک مطلب علمی مفید باشد، یا یک محصول یا سرویسی که از سوی شرکت شما ارائه می شود. بدون شک این افراد شما را که استراتژی تولید محتوا را رعایت کرده اید نسبت به بقیه برتر دانسته و خیلی زود برای خرید به شما مراجعه می کنند.

براساس یک نظرسنجی که در سال 2020 توسط وب سایت هاب اسپات انجام شد، مشخص شد که بیش از 40 درصد از بازاریاب ها اعلام کرده اند که بازاریابی محتوایی از جمله مهم ترین استراتژی های پیاده سازی شده توسط آنها بوده است. پس ما نیز در شرکت طراحی وب سایت دارکوب به شما مواردی را در اینجا توصیه می کنیم که بدون لغزش و هدر رفت زمان و انرژی با ارزش خود، بیشترین نتیجه را از بازاریابی محتوایی گرفته و دچار این اشتباهات نشوید:

1 – از داده های بزرگ برای توسعه استراتژی محتوایی استفاده نکنید

سعی نکنید که خودتان از صفر دست به ساخت استراتژی من درآوردی بزنید. این مدل استراتژی ها معمولا پایه گذاری درستی نداشته و فقط با فرض اینک کاربر چه چیزهایی را دوست دارد بخواند تولید می شوند. اگر براساس باورها و سلیقه خودتان به فکر طراحی استراتژی تولید محتوا هستید، شک نکنید این راهی که می روید به احتمال زیاد شما را به ته دره هدایت خواهد کرد. این روش نمی تواند چاره درستی برای مشکلات فعلی شما باشد چرا که داده های درستی از اینکه مشتری ها به دنبال چه چیزهایی هستند را در دست ندارید.

در عوض توصیه می شود که به دنبال رقبا و آنالیز رفتار و استراتژی های آنها بروید. اینطور متوجه می شود که کدام یک از محتواهایی که آنها کار کرده اند، توانسته بازگشت سرمایه و سوددهی بیشتری داشته باشد. سپس می توانید این عناوین کلیدی را لیست کرده و به مرور آنها را در فهرست کارهای خود و یا تقویم محتوایی که تنظیم می کنید قرار دهید.

کار را با پرسیدن این مدل سوال ها آغاز کنید :

  • چه کسی مخاطب اصلی من است؟
  • آیا محتوای تولید شده پاسخگوی نیاز و تقاضای بازار هست؟
  • تولید این محتوا چه ارزش هایی را برای من خواهد ایجاد خواهد کرد؟

هنگامی که محتوایی را تولید می کنید، کاربرها شما را به چشم یک مرجع معتبر در مورد موضوعی که نوشته اید نگاه خواهند کرد. اثر شگفت انگیز این اتفاق مهم این است که محتوای شما توسط خیلی ها خوانده و در شبکه های اجتماعی آنها اشتراک گذاری می شود. این یعنی بالا رفتن شانس دیده شدن شما توسط خیلی های دیگر.

2 – مشخص نکردن هدف هر محتوایی که برای تولید آن زحمت کشیده می شود

اکثر مشتریان شما دفعه اول که با شرکتتان آشنا می شوند، آماده خرید کردن از محصولاتی که معرفی کرده اید نیستند. پس در ابتدا باید دست روی اصلی ترین نیازهایی که آنها دارند دست بگذارید. با لمس یک موضوع خاص که نیاز کاربران شما در آن تعریف و توضیح داده شده است، آنها را آگاه می کنید که یک نیاز بزرگ داشته و باید به دنبال راه حل آن بگردند.

سپس آنها به جستجو رفته و در پی یافتن راه حل های احتمالی می گردند و دست آخر، تصمیم می گیرند تا برای حل مشکل خود به خرید محصول یا سرویس مشخصی دست بزنند.

3 – از کنار سئو به آسانی عبور نکنید

این مشکلی است که از طرف اکثر افراد و شرکت ها تکرار می شود و برای همین، به همه گفته می شود که باید سئو را در دستور کار خود قرار دهند. در نظر داشته باشید که موتورهای جستجو ده ها بار بیشتر از کانال های ارتباطی موجود در دسترس شما (از جمله اینستاگرام، توییتر و یا سایر شبکه های اجتماعی و کانال های تبلیغاتی)، باعث می شوند که ترافیک و بازدید کننده بیشتری را بدست آورید.

پس سرمایه گذاری در سئو می بایست به اولین اولویت هر کسب و کاری تبدیل شود. کارتان را با جستجو و پیدا کردن کلمات کلیدی که منجر به بهبود جستجو، بهینه سازی لینک سازی و ارتقاء خیلی موارد دیگر می شود شروع کنید.

4 – کنار گذاشتن بررسی نتایج عملکرد بازاریابی محتوایی

اشتباه بزرگ دیگری که ممکن است مرتکب شوید، کنار گذاشتن مرحله مهمی همچون بررسی عملکرد کارهایی است که تا به حال برای بهبود سئو و بازاریابی محتوایی انجام داده اید. از آنجایی که با کنار گذاشتن بخش بررسی عملکرد خود، متوجه نمی شوید که کدام قسمت از کار برایتان اثر بخشی چندانی نداشته و یا کلا مضر بوده است. از همین رو چنین رویکردی نه تنها خطاهای شما را نمایان نمی کند، بلکه خیلی سریع تر از چیزی که فکرش را می کردید خسته شده و در بهینه کردن استراتژی و کمپین هایی که پیاده سازی کرده اید دچار اشتباه می شوید.

شرکت داکوب چگونه می تواند به شما در انتخاب بهترین استراتژی محتوایی کمک کند؟

بازاریابی محتوایی به عنوان یک بازوی قدرتمند در دیجیتال مارکتینگ، در صورت اجرای صحیح و پیشبرد برنامه هایی که از قبل در نظر گرفته اید، باعث می شود تا گوگل به خوبی از اطمینان کاربران و حتی خودش به شما آگاه شود. تمامی توضحیات بالا را دادیم تا به شما اطلاع دهیم که تولید محتوا یک برنامه ریزی درست و هدف دار نیاز دارد و در صورتی که تمامی تلاش خود را بر روی محتوا قرار داده اما یکی از اشتباهات بالا را مرتکب شوید، احتمالا بازخوردی که متناسب با زحماتی که کشیده شده است را دریافت نخواهید کرد.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب تمامی خدمات لازم برای تولید محتوای متنی، بازاریابی محتوایی، دیجیتال مارکتینگ، سئو، بهینه سازی سایت و بازاریابی اینترنتی شما را بر دوش گرفته و تضمین می کند که اهداف کوتاه و بلند مدت شما بر روی جذب مخاطب های بیشتر و در نتیجه رشد فروش محصولاتتان در مدت مشخصی محقق شود.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته