نقش وب سایت در دیجیتال مارکتینگ

نوشته شده توسط آرش محمد اصفهانی

امروزه به هر مغازه یا فروشگاه، شرکت یا اداره و یا حتی منزل دوستان و آشنایان که سر می زنیم، محال است که بتوانیم حضور پر رنگ ابزارهای اتصال به اینترنت و سرگرم بودن افراد را در میان وب سایت ها و یا شبکه های اجتماعی مختلف نادیده بگیریم.

در چنین دنیای دیجیتالی که وصل بودن به اینترنت از نان شب واجب تر است، به ویژه بعد از انتشار ویروس کرونا و ایجاد تغییرات اساسی در بسیاری از کسب و کارهای سنتی، خدمات آنلاین و سرویس هایی که امکان انجام از راه دور و یا ارسال را دارند، از همیشه پر کاربردتر و اصطلاحا کار راه اندازتر شده است.

بیش از 81 درصد از مصرف کنندگان محصولات تمایل دارند تا اقلام مورد نیازشان را یکبار هم که شده در گوگل سرچ کنند، بلکه شاید فروشنده ای پیدا شود که همان کالا را با قیمت مناسب تر و یا با یک تخفیف شگفت انگیز به فروش برساند. احتمالا باورش سخت استاما دوره ای شده که از هر 10 نفر، بیش از 6 نفر تمایل دارند تا به جای حضور در فروشگاه ها، اجناس مورد نظرشان را به صورت اینترنتی سفارش دهند.

یکی از مهم ترین ارکان اینترنت و فضای مجازی، وب سایت ها هستند که اکثرا کلیه خدمات آنلاین و فروش های آنلاین به لطف آنها در حال انجام می باشد. روزانه میلیون ها نفر از وب سایت ها بازدید کرده و به صورت مستقیم یا غیر مستقیم برای مدیر وب سایت یا کسب و کاری مربوط به آن می باشد، سودآوری و کسب در آمد می کنند.

بسیاری هنوز در فکر طراحی وب سایت بوده و یا هنوز شک دارند که آیا برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ، داشتن وب سایت الزامی است یا اینکه می شوند به حضور در شبکه های اجتماعی و گرداندن یک صفحه یا اصطلاحا پیج کاری بسنده کرد؟

قبل از توضیح بیشتر در مورد نقش وب سایت در دیجیتال مارکتینگ، می بایست به مزایای داشتن یک وب سایت فکر کنیم. به هزینه هایی که ممکن است هنگام کار با وب سایت برای ما به وجود بیاید و یا اینکه آیا می شود با راه اندازی وب سایت و پرداخت هزینه نسبتا پایین تر، لااقل در چند سال ابتدایی نیازی به پرداخت هزینه های سنگین و کمر شکن پیدا نکنیم؟

برای پاسخ باید بگوییم که شما در بازار آنلاین امروز که اکثر قریب به اتفاق تمامی مشاغل و کسب و کارها در آن حضور پیدا کرده اند، اگر وب سایتی برای خودتان نداشته باشید، به مانند این است که یک کانال مهم ارتباطی را هنوز برای خودتان راه اندازی نکرده اید.

طراحی صفحات وب، معرفی محصولات و مهم تر از همه، آشنایی با برند و برندینگ یکی از پایه ای ترین نیازها برای همه محسوب شده و دیگر فقط یک گزینه اختیاری به شمار نمی رود. در کنار طراحی درست و اصولی صفحات وب سایت، تجربه استفاده چگونگی کاربر از کار وب سایت، یکی دیگر از نکاتی است که می بایست حتما رعایت کنید تا زحمات شما به هدر نرود.

پایین بودن سرعت بارگذاری صفحات، طراحی گیج کننده و یا استاندرد نبودن ظاهر وب سایت برای نمایش در دستگاه های مختلف (ریسپانسیو نبودن) همگی مواردی هستند که توسط طراحان خبره وب سایت رعایت می شوند. شرکت طراحی وب سایت دارکوب با در اختیار داشتن تیمی از متخصصان مجرب در زمینه طراحی وب سایت، شرایط پیشرفت وب سایت شما در فضای اینترنت، بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ را فراهم خواهند کرد.

طراحی صفحات وب سایت و نقش آن در تبلیغات اینترنتی

تصور کنید که در یک مسابقه خودرورانی شرکت کرده اید، نداشتن وب سایت مانند این است که شما می خواهید با پای پیدا در میدان حاضر شوید و با دیگران که سوار خودروهای خودشان هستند رقابت نزدیکی برای رسیدن به خط پایان داشته باشید.

به منظور اینکه بیشترین استفاده را از تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ ببرید، می بایست سایتی جذاب و بهینه سازی شده از لحاظ سئو را برای همه رو کنید. مطمئن شوید که وب سایت شما ظاهر کاربر پسند داشته باشد و در قدم بعدی، بخش تولید محتوا یا اصطلاحا بلاگ را برای آن راه اندازی و اجرا کنید.

مشتری باید بداند که با کلیک بر روی بخش های اساسی از جمله بخش سوالات پر تکرار، سبد خرید و یا بخش تماس با ما، دقیقا با چه اطلاعات رو به رو شده و چه چیزی را در کجا پیدا کند. محتوای وب سایت باید برای موتورهای جستجو بهیه سازی شده باشد و به طور مستمر بررسی شود که کدام قسمت ها برای کاربر اهمیت بیشتر داشته و می بایست تقویت شده، گسترش داده شود و یا اینکه کلا حذف گردد. در ادامه این مطلب با دلایل و نقش وب سایت در دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا خواهید شد.

دلایلی بر اثبات نقش وب سایت در دیجیتال مارکتینگ

معرفی، شناخت بیشتر و اعتبار آفرینی

راه اندازی وب سایت یکی از بهترین راه حل های آنلاین برای معرفی کسب و کار و چگونگی فعالیت مشاغل می باشد. طراحی وب سایت این فرصت را به ما می دهد که فضایی را برای معرفی کامل آنچه برای فروش و یا ارائه آماده کرده ایم در اختیار داشته و تمامی صحبت های مهم را در آنجا برای کاربر مطرح کنیم. داشتن وب سایت نه تنها برای برند سازی از دید مشتری و کاربر، بلکه برای گوگل هم به خوبی جا می اندازد که شما چه کاری می کنید و برای چه طیف از کاربران این موتور جستجو مهم و کار راه انداز خواهید بود.

پیدا کردن مشتریان جدید و راه اندازی کسب و کارهای تازه

تصور کنید در فروشگاهی که بیش از 2.5 میلیون مشتری در آن رفت و آمد می کنند یک مغازه کوچک یا بزرگ دارید. نزدیک به 90 درصد از مشتریانی که پا به این بازار گذاشته اند، حداقل یک بار اقدام به خرید کرده و باز هم از شما و دیگران خرید می کنند. شاید بگویید که مشتری های من فقط ایرانی هستند و نیازی به معرفی شدن در میان مشتری های خارجی را ندارم.

پاسخ این سوال در جمعیت حداقل 56 میلیون نفری از ایرانیانی است که روزانه از اینترنت استفاده کرده و نسبتشان به کل جمعیت، چیزی در حدود 70 درصد جمعیت کل کشور است. با یک نگاه به این اعداد و ارقام متوجه می شویم که با یک بازار بزرگ رو به رو هستیم و قطعا در این بازار، رقابت برای جلب مشتری بالا است. هر چه مشتری های جدیدتری پیدا کنید، متوجه می شوید که به چه محصولاتی بیشتر نیاز دارند و احتمالا در آینده ای نه چندان دور، وب سایت خود را گسترش داده و یا دست به راه اندازی وب سایت های دیگری می زنید.

وب سایت شما رسانه شماست

بحث کانال ارتباطی و در اختیار داشتن یک رسانه مستقل، یکی از مهم ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. یک فرد متخصص برای اینکه بتواند در مورد توانایی و تخصص هایش به دیگران اطلاع رسانی کند، نیاز دارد تا از صدا یا قلم خود استفاده کند. با استفاده از فضای وب سایت می شود به طور مفصل در مورد زمینه کاری، پروژه های موفق پیشین، محصولات تازه و خدماتی که احتمالا در آینده قصد ارائه آن را دارید صحبت کنید.

اگر قصد راه اندازی فروشگاه آنلاین را دارید، بهترین راه این است که در همان جا به نحوه ارسال محصولات سفارش داده شده بپردازید و احتمالا در جای دیگر چنین فرصتی را پیدا نخواهید کرد. پس وب سایت شما محلی است که می توانید اعتماد مشتریانتان را در آن جلب کنید.

یکی از ارزان ترین راه ها برای دیده شدن

هزینه های راه اندازی یک فروشگاه معمولی یا حتی یک مغازه کوچک را در نظر بگیرید. علاوه بر هزینه های ساخت یا بازسازی، هزینه طراحی دکوراسیون، چیدمان، حقوق کارمندان و فروشندگان و کلی مورد دیگر، تازه اگر هزینه و دوندگی های مختلف برای کسب مجوزهای لازم را حساب نکنید. خلاصه که راه اندازی فروشگاه نیاز به یک بودجه زیاد و کافی دارد، در حالی که دیجیتال مارکتینگ با هزینه های به مراتب پایین تر و با در اختیار داشتن یک وب سایت استاندارد، شما را از خیلی از کسب و کارهای صرفا سنتی جلو می اندازد.

البته این به منظور کم خرج بودن هر وب سایتی نیست. اما طراحی وب سایت به شما اجازه می دهد که فروشگاه و کسب و کار خود را با هزینه کم آغاز کرده و در طول زمان برای رشد این نهال پول خرج کنید. تبلیغات برای وب سایت هم می تواند با هزینه های کم و با استفاده از تبلیغ در گوگل یا بهره بردن از سایر تکنیک های بهبود سئو انجام شود.

فروشگاه یا مغازه ای که 24 ساعته فعال است

شاید دشوارترین و پر هزینه ترین بخش از کسب و کارها، پشتیبانی از آنها و ارائه خدمات به صورت 24 هفت باشد. مشتریان شما در هر زمان از شبانه روز ممکن است به خدمات یا کالاهایی که عرضه می کنید احتیاج پیدا کنند و اگر فروشگاه شما به صورت دائم فعال باشد، هیچ زمان چنین سفارش هایی را به خاطر تعطیل بودن از دست نخواهید داد.

راه اندازی وب سایت به شما امکان می دهد که در هر زمان از شبانه روز با کاربر یا مشتری ها در ارتباط باشید، پیام های آنها را دریافت کنید و در اولین فرصت سفارش های ثبت شده را برای آنها ارسال کنید.

امکان برقراری ارتباطات تازه و موثر

یکی از اتفاقات خوبی که بعد از راه اندازی وب سایت و با تجربه شدن در دنیای دیجیتال مارکتینگ برای شما رخ می دهد، شناختن همکاران و افرادی است که در حوزه کاری شما فعال بوده و یا به نوعی به خدمات شما ارتباط دارند. ایجاد روابط تجاری یکی از اصول مهم برای گسترش فعالیت ها و تسهیل در یافتن روابط کاری دوستانه و سازنده می باشد.

نوآوری در تبلیغات آنلاین

اگر یک وب سایت دارید، مطمئن باشید که دست و بال شما برای اجرای کمپین های تبلیغاتی از میان هزاران روش مختلف باز خواهد بود. از تبلیغات در گوگل و بهبود سئو گرفته تا تبلیغات در شبکه های اجتماعی و یا حتی ایمیل مارکتینگ، بسته به نوع بودجه و هدفی که دارید، هر مدل که دوست داشته باشید می توانید از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ نهایت استفاده را ببرید.

ایمیل با دامنه اختصاصی

ساختن ایمیل در سرویس های ایمیل محبوب با وجود سهولت، برای کسب و کارهایی که می خواهند از این امکان برای برقراری ارتباطات کاری استفاده کنند ارزش و اعتبار چندانی ندارد. راه انداز وب سایت این امکان را می دهد که ایمیل های مختلفی را برای خود و همکاران بخش های مختلف شرکت یا فروشگاهتان بسازید که به نام شرکت یا برند خودتان است.

امکان بررسی دقیق و موشکافانه مشتریان

تحلیل داده ها و بررسی ترافیک ورودی به وب سایت یکی از کاربردی ترین ویژگی های قابل استفاده در دیجیتال مارکتینگ است که معمولا توسط متخصصان آن و وب مسترها انجام داده می شود.

ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول، اطلاعات کامل و جامعی را از جمله اینکه مشتریان از چه طریقی، برای دیدن چه چیزهایی و برای چه مدت زمانی در صفحات مختلف وب سایت شما حضور داشته اند را به صورت مفصل ثبت و نگهداری می کند.

رایگان بودن استفاده از چنین امکاناتی و اینکه هیچ مدل از بازاریابی های دیگر از جمله بازاریابی های سنتی، حتی امکانی شبیه به این قابلیت را ندارد، دلیل خوبی است برای اینکه از همین امروز شروع کنید و با تحلیل داده های آماری وب سایت خود، برنامه ریزی و سرمایه گذاری درستی را برای چند سال آینده کسب و کارتان طرح ریزی کنید.

امکان بهینه سازی وب سایت با سئو

وب سایت بدون سئو مانند گل زدن در بازی فوتبالی است که هیچ بیننده ای ندارد. با فراگیر شدن تکنیک های سئو، می توانید از تجربیات یک متخصص سئو استفاده کرده و وارد یک سرمایه گذاری بلند مدت شوید. هر چه زمان بیشتری بگذرد، آثار مثبت و سازنده هزینه هایی که برای سئو کرده اید را بیشتر احساس می کنید.

بهینه سازی وب سایت در ابتدا کمی دشوار بوده و احتمالا تا مدت ها تاثیر چندانی بر روی بیشتر دیدن شما ندارد. اما مطمئن باشید که گوگل نتیجه زحماتی که برای بهینه سازی سئو سایت خود کشیده اید را نادیده نخواهد گرفت. وب سایتی که از لحاظ سئو داخلی و سئو خارجی بهینه سازی شده باشد، بدون شک به هنگام جستجوی کلمات کلیدی کاربرها، به آنها نمایش داده می شود و نیاز برای هزینه های تبلیغاتی هنگفت را به مقدار قابل توجهی کم تر می کند.

امکان انجام بازاریابی محتوایی

کانتنت مارکتینگ یا بازاریابی محتوا یکی دیگر از متدهای موفق در جلب اعتماد و کاربران تازه می باشد. برای اجرای صحیح بازاریابی محتوایی باید بدانید که با چه طیف از کاربرها کار دارید، آنها چه چیزی را نیاز داشته و یا کدام کلمات کلیدی در اکثر جستجوهای آنها وجود دارد. بعد از مشخص کردن برنامه و تقویم محتوایی وب سایت خود، به طور مداوم شروع به تولید محتوا خواهید کرد. بخش بازاریابی محتوا در وب سایت دارکوب، ضمن مشاوره و مشخص کردن تمامی نیازهای کسب و کار شما، آماده است تا با طراحی یک تقویم محتوایی اثر گذار، بازاریابی محتوایی را به یکی از نقاط قوت سئو در وب سایت یا فروشگاه آنلاین شما تبدیل کند.

بخش بلاگ وب سایت ها به ویژه در فروشگاه ها و سایت هایی که خدمات تخصصی تری ارائه می کنند، گوگل را از وجود یک مرجع معتبر جهت پاسخگویی به سوالات مشتریان و احتمالا خرید تخصصی محصولات آگاه کرده و در صفحات اولیه جستجوی SERP به کاربران توصیه خواهید شد.

اثر گذاری بیشتر در شبکه های اجتماعی

با توجه به اینکه حجم زیادی از کاربرها جهت سرگرم شدن و یا انجام کارهای خود از گوشی های هوشمند استفاده کرده و همگی در شبکه های اجتماعی عضو بوده و در آن فعال هستند، اجرای کمپین های تبلیغاتی یا سوشال مارکتینگ یکی از عقلانی ترین روش تبلیغات در دوران اخیر است.

کمپین های تبلیغاتی دلخواه خود را در اینستاگرام یا تلگرام استارت بزنید و برای اطلاع رسانی جامع تر در مورد نحوه خدمات یا محصولاتتان، لینک صفحات مختلف وب سایت را در شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری کنید.

سخن پایانی

پس از مطالعه مطلب بالا، قطعا به اهمیت بالای راه اندازی یک وب سایت ساده و استاندارد پی خواهید برد. همانطور که گفتیم طراحی وب سایت برای هر استارتاپی، کم هزینه و پر منفعت محسوب می شود و مانند یک پل ارتباطی، شما را به مشتریانی که قبلا از شما خرید کرده و یا تازه با آنها آشنا شده اید مرتبط می سازد. شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 19 سال تجربه، آماده ارائه راه حل های تضمینی جهت راه اندازی بهترین وب سایت برای کسب و کار شما و نهایت استفاده از تبلیغات آنلاین می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته