بهترین زمان برای قرار دادن مطلب جدید در وب سایت

نوشته شده توسط دارکوب

می توان گفت یکی از چالش برانگیزترین موارد در راه اندازی یک وب سایت، یافتن زمان مناسب برای انتشار مطالب با کیفیت و جذاب است. حتی اگر در تولید محتوای جذاب و ارزشمند خبره هستید، یافتن زمان مناسب برای انتشار آنها در وب سایت در جذب کاربران بسیار مهم است. عدم در نظر گرفتن زمان مناسب برای انتشار مطالب جدید در وب سایت می تواند باعث فراموشی شما در اذهان کاربرانتان شود.
اگرچه هیچ قاعده ی خاصی برای انتشار مطالب جدید در وب سایت وجود ندارد، اما این کار باید به دفعات و به طور مرتب و زمان های مناسب انجام شود.
با انتشار به موقع مطالب در وب سایت خود می توانید توجه کاربران را به خود جلب کنید. انتشار محتوای با کیفیت در زمان بندی های مناسب می تواند یک فرصت برای تعامل بیشتر با کاربران باشد.
با انتشار مکرر مطالب در وب سایت خود می توانید نام تجاری و محتوای عالی خود را در ذهن کاربرانتان زنده نگه دارید. اگرچه در هر زمانی از شبانه روز می توانید این کار را انجام دهید، اما برخی زمان ها نسبت به بقیه ی اوقات بهتر هستند.
کاربران در ساعات مختلفی از شبانه روز وب سایت ها و شبکه های اجتماعی را مرور می کنند. اینکه کدام زمان برای انتشار مطالب در وب سایت بهتر است به کاربران شما، نحوه ی تعامل آنها با تجارت شما، منطقه ی جغرافیایی و همچنین زمانی آنها بستگی زیادی دارد.

چرا وب سایت شما نیاز به یک زمان بندی منظم برای انتشار مطالب جدید دارد؟

موضوعی که صاحبان وب سایت ها و بلاگ ها داشته باشند، اینست که هر چند وقت یکبار قادر به ایجاد و ارسال محتوای جدید هستند.
تهیه ی یک برنامه زمان بندی مناسب باعث می شود که اداره ی یک وبلاگ و یا وب سایت به عنوان یک شغل احساس شود. همچنین کاربران درمی یابند که چه وقت برای بررسی مطالب جدید باید به وب سایت شما مراجعه کنند. به طور مثال اگر انتشار محتوای وب سایت خود را به طور منظم هر هفته در اوایل صبح روز سه شنبه انجام دهید، کاربران شما به مرور متوجه این موضوع می شوند و در این ساعت به بررسی محتوای وب سایت شما می پردازند. احتمال زیاد شما در این ساعت بیشترین ترافیک را تجربه می کنید.
می توانید برای برنامه ی زمان بندی خود از قبل محتوا تهیه کنید. حتی می توانید به کاربران خود اطلاع رسانی داشته باشید که در آینده در چه زمینه ای محتوا منتشر خواهید کرد.
اگر عضو تیم تولید محتوا هستید، لازم است با دیگران هماهنگ باشید تا از بروز خطاهای احتمالی، مثلاً انتشار مطالب تکراری جلوگیری شود.
اگرچه، صحبت در مورد زمان بندی ها و برنامه ریزی ممکن است کمی خسته کننده و حوصله سربرنده باشد، اما برای اینکه یک وب سایت بتواند رشد داشته باشد، بسیار مهم هستند. به عنوان مثال برای یک وب سایت خبری مهم است که محتوا هر روز و در ساعات مشخصی منتشر شوند. عدم انتشار به موقع و منظم آنها باعث از دست دادن کاربران خیلی زیادی می شود. همچنین انتشار مداوم باعث می شود که کاربران متوجه شوند که شما به کار خود ادامه می دهید و آن را متوقف نکرده اید.
اگر وب سایت شما بگونه ایست که حول محتوا می چرخد، تولید و انتشار به موقع محتوای ارزشمند بسیار مهم است و باید به آن توجه کافی را داشته باشید.
انتشار مطالب در وب سایت نباید فاصله های زمانی زیادی با یکدیگر داشته باشند. مثلاً انتشار محتوا فقط یکبار در ماه کافی نیست. اما اگر به طور مثال شما وب سایت یک ماهنامه را دارید که فقط ماهی یکبار انتشار می یابد، انتشار مطالب مختلف مجله در طول ماه و تکرار آنها و یا انتشار مطالب مرتبط با مجله در سرپا نگه داشتن وب سایت کمک زیادی می کند.

زمان بندی مناسب ارسال محتوا در وب سایت

انتشار محتوای با کیفیت که تاکتیک های سئو بر روی آن اعمال شده است در زمان های مناسب می تواند به مرور زمان باعث جذب بیشترین تعداد کاربر شود.
برای وب سایت ها و وبلاگ ها دو نوع برنامه ی زمان بندی وجود دارد:

انتشار محتوا به صورت هفتگی و یا دو هفته یکبار

این برنامه زمان بندی ساده و شفاف می باشد که خیلی از مدیران سایت ها و وبلاگ ها از آن استقبال می کنند.
یک هفته و یا دو هفته مدت زمان کافی و مناسبی می باشد تا شما بتوانید برای پست بعدی تحقیق کنید. همچنین این مدت زمان برای نگهداری کاربران نیز مناسب می باشد. اگرچه شاید برخی از کاربران انتظار پست های بیشتری در فاصله زمانی کوتاهتر را داشته باشند، اما اغلب هنگامی که با محتوای با کیفیت مواجه می شوند، دست از شکایت برمی دارند.
برای کسانی که به تازگی وب سایتی راه اندازی کرده اند، این فاصله ی زمانی فرصتی برای استراحت و کار بر روی مطلب بعدی را می دهد.
به مرور زمان که کار شما بیشتر رشد کرد و شما هم در تولید محتوا سریعتر و کارآمدتر شدید، می توانید فاصله های زمانی انتشار مطالب را کوتاهتر کنید و همچنین مطالب بیشتری را در ساعات مقرر انتشار دهید.
به خاطر داشته باشید همیشه کیفیت مهمتر از کمیت بوده است. هیچگاه برای ارسال مطالب بیشتر کیفیت محتوای خود را کم نکنید.

انتشار محتوا به صورت روزانه

وب سایت های زیادی هستند که محتوای خود را روزانه و حتی چندین بار در روز بر روی وب سایت انتشار می دهند.
انتشار مطالب به صورت روزانه نیاز به هماهنگی و مدیریت زیادی دارد. اینگونه وب سایت ها معمولاً یک یا چند مدیر و چندین نویسنده دارند.
انتشار روزانه به کاربران بهترین بهانه برای بازگشت به وب سایت را می دهد.
اگر به تازگی وب سایتی راه اندازی کرده اید و اقدام به انتشار مطالب به صورت روزانه کرده اید، اما ترافیکی جذب نکرده اید، ناراحت نباشید. معمولاً کمی طول می کشد تا کاربران، شما را بیابند و با شما هماهنگ شوند.

چرا یافتن بهترین زمان برای انتشار محتوای جدید در شبکه های اجتماعی مهم است؟

اگر وب سایت شما به شبکه های اجتماعی لینک دارد، شما علاوه بر زمان بندی محتوای جدید در وب سایت خود باید به زمان بندی شبکه اجتماعی نیز اهمیت دهید. زیرا خیلی از کاربران از طریق شبکه های اجتماعی به وب سایت شما جذب می شوند.
هنگام انتشار محتوای جدید مهم است که چند ساعت اول توجه بیشتری به کاربران داشته باشید. اینگونه می توانید تعداد کاربران بیشتری را جذب کنید و همچنین الگوریتم های رسانه های اجتماعی محتوای شما را به کاربران بیشتری نشان خواهند داد.

نتیجه

بهترین زمان برای انتشار مطالب جدید در وب سایت بیش از هر چیزی به کاربران شما بستگی دارد. اینکه کاربران در چه زمانی بیشترین مراجعه به وب سایت را دارند و نحوه ی تعامل آنها با شما چگونه است و منطقه ی جغرافیایی و زمانی آنها چیست.
اگر می خواهید وب سایتی رو به رشد داشته باشید، باید بهترین زمان انتشار مطالب جدید را بیابید و مطالب را به صورت مرتب و در فاصله های زمانی مناسب انتشار دهید.
عدم انتشار محتوای جدید در بهترین زمان آن به معنای از دست دادن کاربران زیادی می باشد. سعی کنید به برنامه ی زمانی که برای انتشار محتوای جدید در نظر می گیرید، پایبند باشید و متناسب با رشد کاری خود، سرعت انتشار مطالب را نیز افزایش دهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته