مقایسه ی طراحی سایت توسط افراد و شرکت ها

نوشته شده توسط دارکوب

طراحی وب سایت دارکوب

یافتن یک شرکت معتبر طراحی وب و یا یک متخصص وب برای هر تجارتی مهم و ضروری است. امروزه داشتن وب سایت برای هر تجارتی به یک الزام تبدیل شده است. وب سایت شما معرف کسب و کار شماست. وب سایت شما می گوید که شما چه کسی هستید و چه فعالیت هایی انجام می دهید. شما از طریق وب سایتتان می توانید با کاربران و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.
امروزه شرکت ها و افراد زیادی برای ارائه ی خدمات طراحی سایت فعالیت می کنند. خیلی از آنها خدمات و محصولات مشابهی را ارائه می دهند. برای خیلی از کاربران انتخاب بین طراحان و یا شرکت ها برای واگذاری کار طراحی خود سؤال و چالش وجود دارد. برای یک انتخاب مناسب خیلی فاکتور ها دخیل هستند.
در این مقاله می خواهیم به بررسی موضوع واگذاری پروژه ی طراحی سایت به یک شرکت در مقایسه با یک فرد بپردازیم.
یکی از اولین تصمیماتی که در رابطه با طراحی سایت خود بایستی بگیرید اینست که آیا می خواهید آن را به دست یک فرد و یا یک شرکت بسپارید.

شرکت های طراحی سایت

یک شرکت طراحی وب بر جنبه های مختلف فرآیند ایجاد وب سایت تمرکز دارد. با چشم انداز و ایده هایی که دارد مناسب ترین وب سایت را برای مشتری ها و برند ها ایجاد می کند. شرکت های طراحی سایت تیم های حرفه ای دارند که می توانند وب سایت هایی جذاب و متناسب با نیاز ها و خواسته های کاربران ایجاد کنند.

چگونه می توانید بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنید؟

موارد زیادی وجود دارد که بایستی قبل از انتخاب یک شرکت طراحی سایت مناسب مد نظر قرار دهید. اما قبل از هر چیز هدفتان از طراحی سایت را مشخص کنید. مشخص کنید که آیا می خواهید از نو وب سایت داشته باشید و یا فقط می خواهید تغییراتی در ظاهر وب سایت قدیمی خود ایجاد کنید. همچنین بایستی خواسته های خود از شرکت طراحی وب مورد نظرتان را تعیین کنید.
برای یک انتخاب مناسب بهتر است از خود بپرسید:

  • چه ساختار وب سایتی می خواهید؟
  • چه نوع محتوایی در وب سایت شما وجود دارد؟
  • آیا شما طراحی خاصی در رابطه با برند خود دارید؟
  • چه نوع بازدیدکننده ای می خواهید؟
  • چه محصول و یا سرویسی را می خواهید به بازدیدکنندگان وب سایت خود ارائه دهید؟
  • انتظار شما از شرکت طراحی وب سایت چیست؟
  • چقدر می خواهید برای طراحی سایت هزینه کنید؟
  • چه نوع پلتفرم موبایلی می خواهید؟
  • اهداف مشخص شما چیست؟ آیا به دنبال ترافیک بیشتر هستید و انتشار اطلاعات و ….

با پاسخ به سؤالات بالا در تصمیم گیری برای انتخاب یک شرکت مناسب و یا طراح خوب موفق تر خواهید بود. زیرا معمولاً افراد و شرکت ها در یکی از جنبه های طراحی سایت قوی تر عمل می کنند. مثلاً ممکن است یک شرکت در خدمات سئو قوی تر باشد در حالیکه یک شرکت دیگر بر جنبه ی زیبایی سایت تأکید بیشتری دارد و یا قیمت های مناسب تری ارائه می دهد.

در طراحی وب سایت چه کسانی درگیر می شوند؟

طراحی وب سایت یک پروژه ی بزرگ است که در آن افراد گوناگونی درگیر می شوند. طراحی وب سایت واقعاً به یک تیم نیاز دارد.
برای موفقیت در بازار کسب و کار امروز و جذب ترافیک بیشتر به وب سایت خود، شما باید یک استراتژی تجاری و برنامه ی بازاریابی داشته باشید.
برنامه ی تجاری و استراتژی بازاریابی شما بایستی از ابتدا با طراحی وب سایت شما ادغام شود.
اهداف تجاری شما به منظور پیاده سازی آنها در وب سایت بایستی روشن و مشخص باشد.
مشتریان هدف بایستی مشخص شوند و وب سایت شما باید این موضوع را حمایت کند.
تیم طراحی بایستی نحوه ی هدایت مشتریان به وب سایت را بداند.

تهیه کنندگان و مدیران پروژه

در اصل مسئولیت مدیران پروژه وب سایت، مدیریت پروژه به گونه ای می باشد تا انتظارات کاربران در کمترین زمان و با کمترین هزینه برآورده شود.

توسعه دهنده ی وب

توسعه دهنده ی وب شخصی است که صفحه را با استفاده از کد های html ارائه می دهد.

برنامه نویسان

پروژه های وب سایت مدرن بدون تیمی از برنامه نویسان تکمیل نمی شود. این افراد با ساخت یک وب سایت قدرتمند، چه این یک وب سایت تجارت الکترونیک باشد و چه یک وب سایت شبکه ی اجتماعی، می توانند باعث افزایش ترافیک شوند.
علاوه بر کدنویسی قالب های صفحه با زبان برنامه نویسی php و یا asp، برنامه نویسان همچنین پایگاه های داده ی آنلاین را ایجاد می کنند تا تمام اطلاعات مورد نیاز قالب ها را در خود جای دهند. ایجاد پایگاه داده گاهی آنقدر پیچیده است که ایجاد آن نیاز به یک یا چند نفر متخصص می باشد.

متخصص رسانه

هیچ وب سایت مدرنی بدون مؤلفه های فیلم، تصویر و حرکت نمی تواند تکمیل باشد. با وجود بسیاری از قالب های رسانه ای تخصصی و طرح های فشرده سازی بهتر است توسعه ی رسانه ها را به متخصصان این زمینه بسپارید.

توسعه دهندگان محتوا

منظور از توسعه دهنده ی محتوا کسی است که محتوای وب سایت را مطابق با استراتژی های هر صفحه تأمین می کند و می نویسید.

طراحان گرافیک

منظور از طراحان گرافیک افرادی هستند که با توجه به نقشه ی سایت و قالب ها، ساختار اصلی وب سایت را مشخص می کنند. وظیفه ی طراح گرافیک اینست که هویت و نام تجاری شرکت را به ظاهر و شکل وب سایت بسط دهد. وظیفه ی طراح گرافیک فقط به زیبا سازی ظاهری وب سایت ختم نمی شود. طراحان گرافیک بایستی بتوانند قابلیت استفاده ی یک وب سایت را تأمین کنند. یک طراح گرافیک عناصر را مرتب می کند، اندازه ی نسبی عناصر را تنظیم می کند، از اصول طراحی گرافیکی خوب مانند رنگ های مناسب، قالب ها، چیدمان مناسب به منظور پیمایش آسان و محتوای خوب استفاده می کند و در نهایت نحوه ی تعامل کاربران با صفحه را مشخص می کند.
طراحان گرافیک بایستی توجه داشته باشند که با استفاده ی بیش از اندازه از عناصر بصری، سایت را سنگین نکنند. بارگذاری اینگونه سایت ها کند است و خودکار سازی و بروزرسانی آنها سخت است. همچنین در خیلی از موارد باعث سردرگمی کاربر می شود و در نهایت تجربه ی کاربری ضعیفی ارائه می دهند.

معمار اطلاعات

منظور از معمار اطلاعات شخصی است که تناسب کل سایت را بررسی می کند و چگونگی گذر افراد از یک صفحه به صفحه ی دیگر را مشخص می کند.
یکی از وظایف معمار اطلاعات تهیه ی نقشه ی سایت است. نقشه ی سایت تمام قسمت های اصلی سایت را نشان می دهد.

نتیجه

همانطور که گفته شد در پروژه ی طراحی سایت افراد گوناگونی دخیل هستند. در واقع برای طراحی سایت تیمی از افراد و متخصصین مختلف نیاز می باشد. اگرچه افرادی هستند که تمام پروسه ی طراحی وب را خودشان بر عهده می گیرند و واگذاری پروژه ی طراحی سایت به افراد می تواند کم هزینه تر باشد، اما مطمئناً واگذاری آن به یک شرکت که دارای تیمی حرفه ای می باشد، مزایا و منافع بیشتری دارد. در زمان شما صرفه جویی زیادی می شود. با واگذاری پروژه ی خود از ابتدا به یک شرکت معتبر می توانید با  خیال آسوده وقت خود را صرف کار های دیگر کنید. میزان اشتباه و خطا در شرکت از آنجا که پروژه توسط چندین نفر بررسی می شود بسیار کمتر است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته