10 رفتار مشتریان که سئوکاران را آزار می دهد

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

به عنوان یک سئو کار حرفه ای، شما احتمالا چندین خاطره از داستان های ترسناک برای گفتن دارید. هر کسب و کار منحصر به فرد است و هر مشتری که وارد شرکت شما می شود از دیگری متفاوت است.

اغلب اوقات این مشتریان به یادگیری در مورد چگونگی رویکرد مناسب به سئو علاقمند هستند این که چگونه می توانند به رشد نام تجاری خود کمک کنند.

با این وجود، موارد خاصی وجود دارد و که برخی مشتریان کاری انجام می دهند یا می گویند که می تواند کار شما را کمی بیشتر به چالش بکشد. شما احتمالا با همه آنها روبرو شده اید، اما در اینجا 10 رفتار مشتریان وجود دارد که احتمال داده می شود یک سئو کار حرفه ای کمی دیوانه کند.

 

 داشتن وسواس غیر طبیعی برای رتبه اول

اطلاعات مبهم زیادی در مورد سئو در فضای اینترنت وجود دارد، کاملا معنی دارد که بسیاری از شرکت ها فکر می کنند همه چیز در مورد به دست آوردن رتبه بندی در یکی از سه رتبه اول است (بخصوص که ممکن است رتبه در حال نوسان نیز باشد.)

مطمئنا رتبه مهم است، اما هدف اصلی سئو باید افزایش دیده شدن، ساخت شهرت، و رشد تعداد بازدیدکنندگان با کیفیت به سایت باشد و رتبه اول تنها راه انجام این کار نیست. شما می توانید مشتریان سئوی خود را متوجه تمام روش هایی کنید که یک سئوی موثر می تواند ترافیک  را به وب سایت بیاورد.

به عنوان مثال، با بهره برداری از تاکتیک های سئوی محلی ممکن است یک کسب و کار را در بسته محلی (3 Pack منظور سه کسب و کار محلی ایی که در صفحه نتایج جستجو است) قرار دهد، نه رتبه یک. برای یک کسب و کار محلی، سئوی محلی به طور نمادین موثر تر از هر موقعیت دیگر در صفحه اول است.

 

اعتقاد نادرست بر این که سئو جایگزین 100% تبلیغات کلیکی است

تبلیغات PPC یک سرمایه گذاری موثر است و بسیاری از کسب و کار ها به ویژه آنهایی که یک بودجه بازاریابی محدود دارند از آن دوری می کنند.

با وجود این که تخمین زده می شود که 41 درصد از کلیک ها در صفحه اول بر روی یکی از 3 تبلیغ پرداختی انجام می شود، کسب و کار ها با هدف رسیدن به نتیجه مشابه یعنی ترافیک سریع و فوق هدفمند، به سئو روی می آورند. متاسفانه با این انتظارات (و علیرغم قدرت زیاد سئو تقریبا) افرادی با این تصور همیشه نا امید خواهند شد.

مسئله موثر نبودن سئو نیست که آن را در جای دوم پس از PPC قرار می دهد. این فقط بخاطر متفاوت ها، قدرت تبلیغات و ترجیحات در رفتار کاربران است، اما برخی از مشتریان سئو این مسئله را به خوبی درک نمی کنند.

PPC مانند پرتاب یک دارت و هدف قرار دادن در اولین تلاش است، در حالی که سئو در مورد پرورش و ساخت نام تجاری برای دراز مدت می باشد و هر دو با هم کار می کنند.

 

برخی فکر می کنند که سئو بازی با اعداد است

در دنیا کمتر پیش می آید که کمیت به اندازه کیفیت اهمیت داشته باشد و ترافیک حاصل از استراتژی خوب سئو یکی از آنها نیست. هیچ چیز نا امید کننده تر از این نیست که مشتری از سئو تنها انتظار کمیت ترافیک داشته باشد.

بله، هدایت بیشتر ترافیک به وب سایت بخشی از یک تصویر بزرگ است، اما کیفیت ترافیک هدایت شده به وب سایت مهمتر از تنها تعداد زیاد بازدیدکنندگان است.

این ها مشتریانی هستند که می خواهند نتایج را فوری ببینند، و شدت گرفتن ناگهانی ترافیک یک روش ملموس برای اندازه گیری فواید سرمایه گذاری در خدمات سئو برایشان به حساب می آید.

با این حال، مهم است که برای این نوع مشتریان اهمیت و معنای دراز مدت سئو توضیح داده شود.

به آنها نشان دهید حتی اگر کمیت کلی ترافیک به اندازه انتظار آنها نیست چگونه انرژی و سرمایه گذاری برای آوردن ترافیک خاص به وب سایت منجر به بهبود در بازگشت سرمایه گذاری آن ها می شود.

 

مشتریانی که همه چیز را فوری می خواهند

گاهی اوقات، یک مشتری به شدت ناامید می شود. شاید با استفاده از تاکتیک های مشکوک سئو در گذشته وب سایت آن ها مورد مجازات موتورهای جستجو قرار گرفته باشد .یا آنها در تلاش های خود در سئو شکست خورده اند و احساس می کنند کسی فرش را از زیر پای آنها کشیده است. آنها باید برند خود را رشد دهند و آنها باید سریع کار کنند پیش از آن که توانایی بازسازی آسیب ها برای شان غیر ممکن شود. آنها در سئو به کمک شما نیاز دارند اما در عین حال انتظار نتایج دیروز یعنی بی اثر شدن خطا های گذشته را دارند.

مهم این است که این مشتری متوجه شود که سئو می تواند کسب و کار آن ها رشد داده و از غرق شدن آن در شن روان جلوگیری کند. اما سئو کارِ زمان بری است و برای بهره مند شدن از مزایای آن باید علاوه بر تلاش، صبور بود.

مشتریان در این موقعیت نه تنها باید به تغییر رویکرد خود در زمینه سئو کار کنند، بلکه باید در مورد راهکارهای دیگر مانند PPC  فکر کنند یا شاید در سایر بخش های عملیات تجاری خود که می تواند غرق کشتی جلوگیری کنند.

 

سرمایه گذاری کم در سئو و انتظارات زیاد

صادقانه می گویم کسی نمی تواند کسی بخواهد که درصد زیادی از بودجه بازاریابی خود را برای سئو صرف کنند، مخصوصا وقتی که بودجه آن کسب و کار محدود باشد.

این مشتریان در یک حرکت هوشمندانه با یک حرفه ای سئو برای کمک گرفتن تماس می گیرند، تنها مشکل این است که انتظارات آنها از چیزی که می تواند انجام شود، چه خدمات پایه، بودجه خدمات سئو کمی غیر واقعی است.

مهم است که بنشینید و یک مشاوره جدی با این مشتری داشته باشید، به طوری که آنها دقیقا بدانند که خدمات سئو شامل چه چیز ها و انتظاراتی می شود.

به همین ترتیب، هوشمندانه است که اهداف سئو و انتظارت را روی کاغذ آورده تا در صورت نا امیدی مشتری بابت تصورات و انتظارات شخصی اش، به کارنامه سئوی شما آسیبی نرسد.

 

انتظار معجزه از سئو با یک وب سایت منسوخ

این یکی خیلی دشوار است. بسیاری از صاحبان کسب و کار از طراحی وب سایت خود محافظت می کنند، مخصوصا اگر آنها در ایجاد آن نقش داشته باشند و متاسفانه، آنها معمولا خیلی مشتاق نیستند که بشنوند طراحی وب سایت محبوبشان تهدیدی جدی برای سلامت سئو است .

سئو امروزه پیچیده تر است و فاکتورهای بیشتری را نسبت به چند سال پیش مورد توجه قرار می دهد. امروز کیفیت طراحی وب UX بر سئو تاثیر می گذارد . علاوه بر آن به طور مرتب سئو نیاز تجزیه و تحلیل سایت و رفتار گوگل دارد.

قابلیت استفاده و تجربه کاربر برای سئوی موثر بسیار مهم است، که می تواند یک بازسازی کامل وب سایت برای سایت هایی باشد که:

  • منسوخ شده اند
  • سرعت بارگیری آن پایین است
  • وب سایت برای کاربران تلفن همراه بهینه نشده است
  • به طور کلی قادر به پاسخگویی به خواسته های مصرف کننده مدرن نیست

 

رد کردن هر نوع تغییر

این مشتری می خواهد نتایجی را به دست آورد، اما نمی خواهد تغییری انجام دهد که به این نتیجه منجر شود. این تغییر می تواند هر چیزی باشد از بهینه سازی استراتژی محتوا برای به دست آوردن نقش فعال در مدیریت شهرت و یا باز بینی رویکرد ساخت. هر چه باشد، آن ها ابدا فکر نمی کنند کارهایی که انجام می دهند اشتباه است و دلیلی هم برای تغییر نمی بینند. در عوض، آنها انتظار دارند که شما به طریقی دیگر معجزه کنید.

کار با این مشتری یک رویکرد خاص دارد که شامل نشان دادن نحوه موفقیت دیگران و چگونگی اجرای این استراتژی های جدید می باشد.

 

عدم درک اینکه سئو یک فعالیت دائمی است

شما ممکن است با مشتری هایی که می خواهند سریع و ارزان نتیجه بگیرند مواجه شده باشید. می تواند علت این باشد که آنها صرفه جویی می کنند و یا به سادگی منابعی برای بکار گیری حرفه ای سئو در طولانی مدت ندارند.

راه حل آنها این است که فقط با یک آژانس کار کنند تا بتوانند برخی از تکنیک های سئو را بدست آورند، در مسیر درست شروع کنند تا نتایج را ببینند.

سپس آنها ناپدید می شوند و بعید به نظر می رسد آنها را دوباره تا زمانی که در اقیانوس دیجیتال غرق شده و رتبه خود را از دست دهند ببینید.

این یکی از سناریوهای بسیار ناامید کننده است زیرا شما و مشتری واقعا در موفقیت پروژه سرمایه گذاری می کنید، اما آنچه آنها نمی فهمند این است که سئو ثبات در مسیر برای دراز مدت است.

سئو به یک رویکرد اختصاصی، سازگاری مداوم با تغییرات در صنعت و الگوریتم های موتور جستجو و رفتار مصرف کننده، نیاز دارد.

تلاش های مقطعی ممکن است نتایجی را به وجود آورد، اما این امر به برند سازی و به حداکثر رساندن پتانسیل آن اثری ندارد.

 

نداشتن درک از اهداف سئو

گاهی اوقات یک مشتری به شرکت شما مراجعه می کند، زیرا آنها شنیده اند که باید روی سئو تمرکز کنند، اما ایده جامعی از این که سئو به چه معناست یا این که چه انتظاراتی می توانند داشته باشند ندارند.

نداشتن اطلاعات پایه و اساسی بدترین چیز درباره یک مشتری نیست. زیرا اغلب اوقات آنها مایل به یادگیری هستند، اما می تواند وزن بیشتری را روی شانه های شما قرار دهد چون انتظار رهبری از شما دارند.

کلید موفقیت در این راه این است که مشتری را درگیر کار کنید. به آنها در درک اهداف کوچک و رفتن به سمت اهداف بزرگ تر کمک کنید. از هر فرصت استفاده کنید تا آنها را آموزش دهید تا بهتر بتوانند به چشم انداز دیجیتالی برای توسعه کسب و کار وارد شوند.

 

 داشتن رویکرد بسیار دست و پا گیر

در اینجا مشتری احساس می کند که برای یک سرویس هزینه می کند، بنابراین انتظار دارد که شما از هر جنبه ای آن را مدیریت کنید. به این معنی که تنها چیزی که آنها نگران آن هستند نتایجی است که شما به آنها گزارش می دهید.

قصد این نوع مشتری آسیب زدن نیست، فقط دستان شان با کارهای تجاری دیگر پر است، و با استخدام کردن کسی برای مراقبت از وب سایت شان می خواهند خیال شان راحت باشد.

بهترین روش در اینجا این است که مشخص کنید که نقش شما چیست و سپس به جلو حرکت کرده و در هر مرحله آن ها را مطلع کنید. هنگامی که اطلاعات لازم در دست آنهاست، کاملا انتخاب آنهاست که چه تصمیمی بگیرند.

 

چگونگی اداره کردن مشتریان دشوار سئو

به عنوان یک سئو کار حرفه ای، هر روز با طیف وسیعی از مشتریان برخوردار خواهید داشت. کار با برخی از آنها آسان است، در حالی که سایرین ممکن است در کار برای شما چالش هایی ایجاد بکنند.

در هر صورت، حرفه ای بودن و ارتباط با ارزش و اثبات نتایج مثبت خدمات حرفه ای سئو به شما کمک خواهد کرد که در کار رشد کرده و با کسب و کارهای امروزه اعتماد به وجود آورید، تا برای فرصت های فردا آمادگی داشته باشید. نکاتی که در این مقاله ذکر شد حاصل تجربه من دارکوب و سایر همکاران مان در سئو بوده است. در هر حال مشتری مداری یکی از ارزش های مهم دارکوب است و کارنامه موفق ما در سئو نشان دهنده کیفیت کار ماست.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته