چرا نتایج گوگل در مکان ها و اینترنت های مختلف متفاوت است

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

این روز ها هر فردی برای یافتن اهداف و نیاز های خود در فضای اینترنت به جست و جو می پردازد . موتور های جست و جو نیز بر اساس اولویت های خود لیست سایت های مربوطه را نمایش می دهند . این لیست از 10 ها صفحه تشکیل شده است که در هر صفحه لینک چند وب سایت قرار دارد . قرار گرفتن در صفحه اول برای هر وب سایتی قابل اهمیت می باشد . بر اساس نتایج به دست آمده اغلب جست و جو گران و کاربران فقط از وب سایت ها صفحه اول نتایج به دست آمده بازدید می کنند . 

به همین دلیل است که رسیدن به این صفحه برای وب سایت ها قابل اهمیت می باشد . برای رسیدن به صفحه اول اقدامات متعددی را باید انجام داد . که مهم ترین آنها تحت عنوان SEO : Search Engine Optimization سئو و یا بهینه سازی مطرح می باشد .

سئو از فاکتور ها و اقدامات متعددی که اغلب آنها حول کلمات کلیدی می باشد ، تشکیل شده است که با انجام آن یک وب سایت می تواند به صفحه اول موتور های جست و جو برسد . مهمترین اقدامات سئو از قرار زیر می باشد :

  • بهینه سازی وب سایت در جهت افزایش سرعت بار گذاری صفحات
  • استفاده از شبکه توزیع محتوا CDN برای افزایش سرعت بار گذاری وب سایت
  • بهینه سازی و تولید محتوای مناسب در جهت افزایش بازدید کننده
  • تغییر و به روز رسانی محتوای قدیمی و منسوخ شده
  • اشتراک گذاری در صفحات شبکه های اجتماعی
  • بهبود تجربه کاربری UX وب سایت
  • استفاده درست از کلمات کلیدی با استفاده از چگالی کلمات کلیدی
  • بک لینک گذاری و کنترل کیفیت بک لینک ها Back Link

برای رسیدن به جایگاه مناسب در موتور های جست و جو در کنار بهینه سازی وب سایت می توان از ترفند های بازاریابی و تبلیغات نیز استفاده کرد تا در زمان کمتری به صفحه اول رسید . یکی از این ترفند ها سرویس تبلیغاتی غیر رایگان گوگل می باشد . Google AdWords سرویسی است که بر اساس کلمات کلیدی یک وب سایت را بسته به شرایط آن کلمات به جایگاه مناسبی هدایت می کند . همانطور که گفته شد برای استفاده از تبلیغات گوگل باید مبالغی را پرداخت نمود .

با انجام سئو و راه کار های گفته شده امید است یک وب سایت بین بازه 3 الی 6 ماه جایگاه مناسبی در موتور های جست و جو بدست بیاورد . با این کار شاهد افزایش چشم گیر بازدید کنندگان خواهید بود .

گاهی مواقع وب سایت ها برای برخی از کاربران در صفحه اول است و برای برخی دیگر در صفحات دوم ، این مورد برای بسیاری از وب مستران سوال است . در این مقاله به طور کامل به تفسیر آن می پردازیم .

چرا نتایج گوگل در مکان ها و اینترنت های مختلف متفاوت است

دلایل متفاوت بودن نتایج گوگل در مکان ها و اینترنت های مختلف

بر اساس نتایج به دست آمده ، گوگل فقط بنا به بهینه بودن وب سایت آن را به کاربران نمایش نمی دهد . برای نمایش وب سایت ها به کاربران فاکتور های مختلفی دارد که تعداد زیادی از آنها مربوط به سئو می باشد . موتور جست و جو گوگل بر اساس مواردی وب سایت را در مناطق مختلف به کاربران نمایش می دهد . برای درک این موضوع بهتر است به موارد زیر دقت نمایید .

یک وب سایت ایرانی که در صفحه اول نتایج گوگل قرار دارد و همچنین بیش از نیمی از بازدید کنندگان آن ایرانی هستند یک وب سایت محلی است و اگر کاربری در کشوری دیگر کلمات کلیدی مربوط به آن را جست و جو نماید این وب سایت هیچ گاه برای او در صفحه اول نمایش داده نمی شود . اما اگر همین وب سایت هم بازدید کننده خارجی و هم ایرانی داشته باشد به عنوان یک سایت جهانی شناخته می شوند . این نکته گاهی درباره شهر های داخلی یک کشور نیز صدق می کند .

در اصل گوگل بسته به شهر و لوکیشن وب سایت ها و کاربران لیست نمایش وب سایت ها را تغییر می دهد . این موضوع شاید برای برخی از افراد نگران کننده باشد . دلایل دیگری نیز بر نمایش وب سایت ها تاثیر می گذارد . بسیاری از این دلایل مربوط به کاربران می شود .

دستگاه کاربر : صفحات نتایج در تلفن های همراه و تبلت ها با رایانه های رومیزی و قابل حمل متفاوت است . گوگل برای نمایش وب سایت ها در تلفن های همراه بهینه بودن آنها بر اساس موبایل ها را در نظر می گیرد . امکان دارد یک وب سایت برای کامپیوتر های رومیزی بهینه باشد اما برای تلفن های همراه بهینه سازی نشده باشد .

لوکیشین کاربر : وقتی کاربر داخل ایران است با جست و جو کلمه پارک اغلب پارک های ایرانی به او نمایش داده می شود اما اگر همان کاربر بعد از مدتی در کشوری دیگر پارک را جست و جو کند ، پارک های آن کشور به او نمایش داده می شود . این مثال برای اغلب کلمات کلیدی و وب سایت ها صدق می کند . گوگل بر اساس نقشه خود و ابزار های هوشمند دیگر به راحتی منطقه حضور کاربر را شناسایی می کند .

بررسی Gmail : اغلب کاربران اینترنت اکانت گوگل یا جیمیل دارند . باید بدانید وقتی با اکانت جیمیل خود Log in باشید تمام فعالیت های شما در اینترنت کنترل و بررسی و بر اساس اکانت جیمیل ثبت می شود . حتی می توانید تمام وب سایت هایی که در تمام طول عمر مشاهده کرده اید را با استفاده از جیمیل متوجه شوید . بر همین اساس گوگل لیست خود را به کاربران نمایش می دهد .

بررسی بازدید های قبلی کاربر : امکان دارد وب سایت مورد نظر کاربر در صفحه دوم یا سوم باشد اگر کاربر به صورت مکرر به صفحه دوم یا سوم برود و از آن وب سایت دیدن کند بعد از چندی وب سایت مورد نظر به صفحه اول منتقل می شود البته این انتقال فقط برای آن کاربر می باشد و برای کاربران دیگر ، وب سایت مذکور در جایگاه واقعی خود قرار دارد .

کلمات کلیدی : همانطور که می دانید گوگل و دیگر وب سایت ها بر اساس کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربر وب سایت ها را نمایش می دهد . اگر حتی یک کاراکتر هم در کلمه و عبارت کلیدی مورد جست و جو تغییر کند گوگل وب سایت های نمایش داده را بنا به آن تغییر می دهد .

همانطور که گفته شد این مشکلات بسیاری از افراد که بر سئو وب سایت خود وقت و هزینه گذاشته اند را نگران می کند . باید گفت جای هیچ نگرانی نیست در آخر همه چیز بسته به نوع وب سایت و کسب و کار می باشد . اگر کسب و کار محلی دارید و می خواهید در سطح جهان مطرح شوید باید کسب و کار خود را هم جهانی کنید . نباید انتظار داشت وب سایت یک شرکت کوچک که روابط بین المللی ندارد ، دامنه جهانی پیدا کند . با این حال همه وب سایت ها حتما کاربران مخصوص خود را خواهند داشت و این مسائل بر کسب و کار آنها تاثیر چشم گیری ندارد . اگر کسب و کار داخلی دارید نیازی نیست که کاربر خارجی داشته باشید . به هر حال هر وب سایت می تواند با تکنیک های مختلف در سطح جهانی نیز مطرح شود .

چرا نتایج گوگل در مکان ها و اینترنت های مختلف متفاوت است

نتیجه جست و جوی یکسان دو کاربر در دو منطقه مختلف ، بنا به گفته های بالا متفاوت می باشد . برای این مشکل نیز راه حل های مختلفی وجود دارد . اول آنکه کاربر می تواند حافظه cache مرورگر خود را پاک کند . بسیاری از اطلاعات کاربر در حافظه کش مرورگر ذخیره می شود که بر نتیجه جست و جو تاثیر گذار می باشد یا می تواند مرورگر خود را تغییر دهد .

جمع بندی

برای انجام تمامی خدمات سئو و افزایش بازدید کننده باید از راه درست حرکت نمود تا نتیجه دلخواه کسب شود . بسیاری از افراد با انجام ترفند های غلط و منفی سعی در گمراه کردن گوگل برای افزایش بازدید کننده دارند که این کار ها فقط برای مدتی کوتاه بازدیدکننده را افزایش می دهد و پس از مدتی امکان دارد آن وب سایت به طور کامل از تمامی صفحات موتور های جست و جو حذف شود .

برای بهینه سازی وب سایت و افزایش بازدید کننده می توانید به شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید و از خدمات ما به بهترین نحو استفاده نمایید .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته