طراحی وب سایت با گوشی موبایل

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

یکی از بزرگترین تحولاتی که در سال های اخیر در صنعت تکنولوژی به وجود آمده است ؛ پیدایش تلفن های همراه هوشمند می باشد . Smart Phone ها توانسته اند توجه همه مردم را به سمت خود جلب نمایند . تلفن های هوشمند قابلیت های بسیاری دارند که روز به روز به تعداد آنها افزوده می شود . در گذشته مردم برای انجام کار های اینترنتی و کامپیوتری از کامپیوتر های رو میزی و رایانه های قابل حمل استفاده می کردند . اما امروزه استفاده از لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی کاهش یافته و جای آنها را تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند و فبلت ها گرفته است . از آنجایی که این دستگاه ها کوچک هستند قابلیت حمل و نقل آسانی دارند حتی بزرگترین آنها نیز در یک کیف دستی کوچک جای می گیرد به همین دلیل مردم ترجیح می دهند برای کار با اینترنت و انجام کار های کامپیوتری خود از تلفن های همراه شان استفاده نمایند .

تلفن های همراه هوشمند Smart Phone

تلفن های هوشمند باعث شده اند  که شبکه های اجتماعی کاربران بسیاری را به سوی خود جلب نماید . در گذشته شبکه های اجتماعی فقط به صورت وب سایت بودند و کاربران برای فعالیت در آنها مجبور بودند فقط از کامپیوتر ها استفاده نمایند .اما با به وجود آمدن تلفن های همراه هوشمند وب سایت های شبکه های اجتماعی تبدیل به اپلیکیشن های موبایلی شدند و به تعداد کاربران آنها افزوده شده است به طوری که این روز ها به وضوح می توان دید اغلب مردم حداقل در یک شبکه اجتماعی عضو هستند .

تلفن های هوشمند و شبکه های مجازی در کنار هم باعث به وجود آمدن کسب و کارهای آنلاین شده اند . ایجاد صفحات برای فروشگاه های مجازی در شبکه های اجتماعی اخیرا بسیار باب شده است . در این صفحات ، تصویر و مشخصات کالا ها درج می گردد و کاربران می توانند کالای مورد نظرشان را به صورت آنلاین خریداری کنند . البته این صفحات قابلیت های مختلف وب سایت های فروشگاهی آنلاین را ندارند و هیچ گاه نمی توان از آنها به عنوان فروشگاه آنلاین یاد کرد .

مردم می توانند بسیاری از نیاز های خود را از طریق تلفن های همراه هوشمند بر طرف نمایند .قابلیت فیلمبرداری و عکاسی ، ضبط صدا و اتصال به اینترنت و… از قابلیت های ضروری یک تلفن همراه هوشمند می باشد . که ساده ترین آنها این قابلیت ها را دارا می باشد .

تلفن های همراه هوشمند همچنین مورد توجه موتور های جست و جو هستند تا جایی که وب سایت های مخصوص تلفن همراه نیز راه اندازی شده اند .یکی از فاکتور های بهینه سازی وب سایت ها سازگاری یا ریسپانسیو بودن سایت با تلفن همراه می باشد.

طراحی وب سایت با گوشی موبایل

سایت های ریسپانسیو در تلفن های همراه با تغییر اندازه نمایشگر تغییر پیدا می کنند یعنی مکان محتوا و منوی سایت با توجه به اندازه نمایشگر تغییر پیدا می یابد. از آنجایی که کاربران تلفن های همراه جمعیت زیادی را تشکیل می دهند باید وب سایت ها به نحوی طراحی شوند که کاربران مشکلی در مراجعه به سایت ها نداشته باشند .نمایشگر های تلفن های همراه نسبت به مانیتور های رومیزی بسیار کوچکتر هستند به همین دلیل بازدید از سایت ها به وسیله تلفن های همراه کمی دشوار است لذا باید وب سایت ها به گونه ای طراحی شوند که کاربران تلفن های همراه به راحتی بتوانند از محتوای آنها بازدید نمایند .امروزه بیش از نیمی از مردم جهان برای بازدید از سایت ها از تلفن های همراه خود استفاده می کنند .

تعداد کاربران تلفن های همراه رو به افزایش می باشند به همین دلیل باید رضایت همه آنها را جلب نمود . وقتی وب سایتی با تلفن همراه سازگار نباشد ، کاربران به سختی می توانند از صفحات آن بازدید نمایند و نارضایتی آنها را در پی خواهد داشت .

سازگاری یا ریسپانسیو بودن قابلیتی است که وب سایت ها را برای نمایش در تلفن های همراه مناسب می کند . ریسپانسیو بودن سایت ها به دلایل گفته شده برای موتور های جست و جو قابل اهمیت می باشد حتی شنیده شده در آینده ای نزدیک اساس امتیاز دهی گوگل بر مبنای بهینه سازی سایت ها در تلفن های همراه خواهد بود .

تلفن های همراه به غیر از قابلیت بازدید از اینترنت قابلیت های دیگری نیز دارند . با نصب برنامه ها و اپلیکیشن ها به قابلیت های این دستگاه های کوچک افزوده می شود .همچنین استارت آپ هایی تحت اپلیکیشن های موبایلی به وجود آمده اند که کمک شایانی به رفع نیاز های مردم می کنند :

  • سفارش آنلاین غذا
  • درخواست کرایه خودرو
  • درخواست پیک موتوری
  • ثبت انواع بیمه ها
  • فروشگاه های اینترنتی
  • کلاس های آموزشی آنلاین
  • پیام رسان ها
  • خدمات گردشگری
  • خرید بلیط های هواپیما ، قطار و…
  • سوپر مارکت های آنلاین

اپلیکیشن های بالا این روز ها کاربران زیادی را به سمت خود جذب نموده اند و به خوبی توانسته اند منبع درآمدی برای چندین نفر باشند . استفاده از تلفن همراه به یک ضرورت و یکی از ملزومات در زندگی تبدیل شده است به همین دلیل هم کاربران آن در حال افزایش می باشند .

یکی از مهمترین اپلیکیشن هایی که در تلفن همراه ایجاد شده اند ، اپلیکیشن های آموزشی هستند . این برنامه ها توانسته اند رضایت کاربران را در پی داشته باشند. افراد می توانند به راحتی از این اپلیکیشن ها برای آموزش استفاده نمایند .یکی از اپلیکیشن هایی که این روز ها برای کاربران تلفن های همراه مفید واقع شده ، برنامه ها و نرم افزار های آموزشی می باشد . در این اپلیکیشن ها معمولا جزوه ها ، فیلم ها و Voice های آموزشی وجود دارد . اپلیکیشن های آموزشی باعث شده اند که به راحتی کاربران بتوانند در هر ساعت و در هر مکان ، فرصت آموزش داشته باشند .

برخی از اپلیکیشن های آموزشی وجود دارند که کاربر را گام به گام برای رسیدن به هدف اش یاری می کند . یکی از این اپلیکیشن ها، طراحی نرم افزار می باشد . با ثبت نام در این اَپ های برنامه ساز می توانید اپلیکیشن دلخواه تان را بدون برنامه نویسی بسازید . اغلب این برنامه ها در ابتدا هزینه ای دریافت می کنند . سپس مرحله به مرحله قابلیت هایی که می خواهید اپلیکیشن مورد نظر را داشته باشد پیش روی شما قرار می دهند و سپس با وارد کردن محتوا برنامه شما آماده می شود . همچنین می توانید برای آنکه اپلیکیشن تان را به کاربران معرفی نمایید ، آن را در اَپ مارکت ها تبلیغ کنید برای این کار نیز باید مبلغی را پرداخت نمایید .

همانطور که می دانید پیشرفت علم و فناوری باعث شده است که سخت ترین کار ها بدون آموزش های لازم انجام گیرد .یکی از مهمترین دانش هایی که این روزها هرکسی خواهان آموزش آن می باشد ؛ طراحی وب سایت می باشد . بسیاری از افراد به رایانه دسترسی ندارند به همین دلیل از آموزش طراحی سایت منصرف می شوند . اما دیگر جای نگرانی نیست زیرا تلفن های همراه هوشمند این مشکل را برطرف نموده اند .

طراحی سایت در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است . هر فردی با هر شغلی مشتاق این می باشد که برای کسب و کار خود یک سایت راه اندازی کند . اما برخی از این افراد بودجه کافی برای مراجعه به شرکت های طراحی سایت را ندارند به همین دلیل به دنبال آموزش شخصی هستند تا خود به طراحی سایت بپردازند . برای آموزش طراحی سایت حداقل باید دانش اولیه برنامه نویسی و همچنین زبان انگلیسی را داشت به همین دلیل هر فردی نمی تواند بدون کلاس با آموزش مجازی یک سایت طراحی کند .

طراحی وب سایت با گوشی موبایل

طراحی وب سایت با استفاده از تلفن های همراه هوشمند

اخیرا در اپلیکیشن ها موبایلی برنامه های به وجود آمده اند که به وسیله آنها می توان یک سایت تقریبا نیمه حرفه طراحی نمود . در این اپلیکیشن ها پایه و ساختار هر نوع سایتی ایجاد شده است و کاربر با توجه به نوع سایتی که می خواهد می تواند ، قابلیت ها را انتخاب نماید .

برای طراحی سایت به وسیله تلفن همراه باید از اپلیکیشن های مخصوص طراحی سایت استفاده نمود . در ابتدا باید مبالغی را پرداخت کرد این هزینه ها صرف ارائه خدمات طراحی سایت توسط اپلیکیشن مورد نظر ، ثبت دامنه و هاست و سرور می شود . این قیمت ها با انتخاب نوع سایت و نوع دامنه و هاست ، متغییر می باشد . اغلب طراحی سایت ها که به وسیله تلفن همراه صورت می گیرد با استفاده از قالب آماده است .

کاربر باید قالب دلخواه خود را انتخاب نموده و سپس به درج محتوا بپردازد . سایت هایی که اینگونه طراحی می شوند وب سایت های موبایلی هستند . نباید از این گونه طراحی انتظار یک سایت کاملا حرفه ای را داشت . افرادی که بودجه کافی برای سفارش طراحی سایت را ندارند می توانند در ابتدای فعالیت خود وب سایت مورد نظرشان را به صورت ساده با این ابزار ها طراحی نمایند .

همچنین وب سایت هایی وجود دارند که با استفاده از آنها می توان یک سایت دیگر طراحی نمود . با این وب سایت های طراحی هم می توان به وسیله تلفن های همراه و هم کامپیوتر ها سایت طراحی نمود . با استفاده از وب سایت های زیر می توان به صورت رایگان یک وب سایت کامل طراحی نمود .

  • WiX : برای ساخت وب سایت های فلش
  • Yola : طراحی سایت با استفاده از قالب های آماده . این وب سایت تنوع زیادی در قالب های آماده دارد .
  • Webs : طراحی وب سایت های فروشگاهی
  • Weebly : طراحی یک سایت ساده

از دیگر وب سایت های سایت ساز : Shopify , Sauropol , SnapPages , … . البته این سایت ها به صورت کاملا رایگان نیستند بلکه برای تمدید باید هزینه هایی را پرداخت نمود .

همانطور که گفته شد این نوع طراحی ها به هیچ عنوان حرفه ای نمی باشند و اغلب قابلیت های محدودی دارند . اگر به دنبال سایت کاملا حرفه ای هستید فقط باید به یک طراح حرفه ای مراجعه کنید تا آن وب سایتی که مد نظر است را راه اندازی نمایید .

شرکت های طراحی وب سایت با تیم خود می توانند تمامی خدمات طراحی وب سایت را به مشتریان ارائه دهند . شرکت طراحی سایت دارکوب نیز یکی از این شرکت ها می باشد که در ده سال اخیر توانسته است بهترین خدمات طراحی سایت را به مشتریان خود ارائه کند . اگر خواهان وب سایتی حرفه ای جهت قرار گرفتن در صفحه اول موتور های جست و جو می باشید به شما توصیه می شود با مشاوران ما در این زمینه های تماس حاصل نمایید .

جمع بندی

اغلب وب سایت هایی که به وسیله سایت ها و نرم افزار های سایت ساز به وجود می آیند مطابق با فاکتور های اولیه سئو نیستند و کمتر می توان وب سایتی را در صفحه اول گوگل یافت که به وسیله سایت ساز ها طراحی شده باشد . بهینه سازی این نوع وب سایت ها نیز بسیار دشوار است زیرا بسیاری از کد ها را جهت بهینه سازی نمی توان تغییر داد .

همچنین این گونه وب سایت ها برای کاربران جذاب نیستند . این وب سایت ها فقط برای افرادی که بودجه کافی برای طراحی سایت را ندارند توصیه می شود .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته