ضرورت راه اندازی وب سایت چیست؟

نوشته شده توسط رومینا نظری سئو

چشماتونو باز کنید ٬ شاید حتی جلو بردن کار و تجارتتون به خودی خود سخت باشه ولی تو دنیایی که آدما قبل از خرید کردن از گوگل یا موتورهای جستجوی گوناگون کمک می گیرن باید به فکر داشتن بهترین وب سایت باشید. برای اینکه تجارت شما پیشرفت کنه نیاز دارید صداتون شنیده بشه ٬ برند تون دیده بشه و به اهدافتون برسید. چشم دریچه ای برای رسیدن به قلب و روحه ٬ وب سایت هم دریچه ای برای رسیدن به تجارتی موفق و پرسوده و طراحی وب سایت برای این دوره امری ضروریه.

وب سایت افراد رو از خدمات یا محصولاتی که ارائه می کنید و ضرورت ارتباط با شما آگاه می کنه. داشتن وب سایت به بیشتر شدن مشتری و کاربر های شما کمک می کنه ٬ فرصتی برای تبلیغات به شما می ده ٬ اعتماد مشتری های بالقوه رو جلب می کنید و می تونید در سطح جهانی حضور پیدا کنید.

 

1- وب سایت ها هرگز نمی خوابن

وب سایت ها کسب و کار شما رو برای کاربرهاتون تمام روزهای سال و به صورت 24 ساعته قابل دسترسی می کنن ٬ درست مثل کارمندی که بدون استراحت حتی روزهای تعطیل به کارش ادامه می ده. استراحت برای وب سایت ها معنی نداره.

 

2- دسترسی به شما راحته

با داشتن وب سایت ٬ هرکس در هر نقطه از جهان با یک کلیک موس می تونه به کسب و کار شما دسترسی داشته باشه که این ویژگی باعث رضایت و اعتماد کاربران شما می شه.

 

3-حضور موثرتری در بازار جهانی دارید

وب سایت باعث بیشتر دیده شدن شما می شه چه در داخل کشور و چه در خارج از اون.با توجه به اینکه تعداد استفاده کننده های اینترنت هر روز و هر لحظه در حال افزایشه پس بهترین راه دیده شدن ، حضور در این دهکده گسترده و معرفی خودتون هست.من تضمین می کنم که این راه هم راحت تر و کم دردسر تر و هم کم هزینه تر از داشتن کارت ویزیت یا کاتالوگ می باشد.

 

4- باعث جذب بیشتر مشتریان می شه

تا امروز با روش های سنتی و قدیمی مشتری هاتون رو به دست آوردین ٬ حالا اگر وارد دنیایی بشید که در روز حدود 40 میلیون کاربر واردش می شه به تعداد این مشتری ها بدون اینکه اهمیتی داشته باشه که چه خدماتی می دین یا چه محصولی دارین اضافه می شه.

 

5- موجب افزایش درآمد شما می شه

ارائه خدمات و فروش آنلاین محصولات ٬ دسترسی گسترده تر کاربرها به اطلاعات محصولات و خدمات شما باعث افزایش درآمد شما به صورت آنلاین و رد هر زمان می شه. همچنین به دلیل بیشتر شدن مشتریان شما باز هم افزایش درآمد خواهید داشت.

 

6-افزایش رضایت مشتریان

پشتیبانی 24 ساعته و جوابگویی سریع و ارائه خدمات به صورت آنلاین باعث رضایت مشتری هاتون می شه ٬ این ارتباط مستمر و مداوم برای شما امتیاز بزرگیه و باعث اعتماد و وابستگی بیشتر به شما می شه.

 

7- تبلیغات ارزان و موثر

بزرگی می گه اگر یک دلار برای راه اندازی یک تجارت داری ٬ 99 سنت رو برای تبلیغات هزینه کن و 1 سنت برای چیزهای دیگه. تبلیغ در کسب و کار مهم ترین بخش و موثرترین راه کسب درآمده ؛ داشتن وب سایت به تبلیغات ما کمک بزرگی می کنه در حالی که  خیلی خیلی ارزان تر و تاثیرگذارتر از راه های دیگه ست.

 

8- دریافت انتقادات و پیشنهادات از مشتریان

با استفاده از این ابزار می تونیم از نظرات کاربران و مشتریان خود با خبر بشیم و با توجه به نظرسنجی ها و آمار بازدید افراد از وب سایت برنامه های آینده منظم تری خواهیم داشت. مثلا می تونیم در باره یک ایده یا محصولی که در نظر داریم از کاربرها سوال کنیم یا اینکه به عنوان یک سورپرایز از اون صحبت کنیم ٬ در این صورت از نظرات و واکنش های مثبت یا منفی اونها هم مطلع می شیم و می تونیم تصمیمات بهتری درباره کسب و کار و تجارتمون بگیریم.

 

9-ایجاد ایده های جدید

در کنار وب سایت که با هدف اصلی تجارت شما طراحی شده می تونید ایده های جدید هم پیش ببرید ٬ مثلا دوره های آموزشی یا سمینار و جلسه های آموزشی برگزار کنید ٬ محصولات جدید ارائه کنید و یا از اخبار و رویدادهای مرتبط با کسب و کارتون در جهان کاربرها رو مطلع کنید.

 

10- از رقبا یک پله جلوتر باشید

با اینکه استفاده از اینترنت این روزها خیلی باب شده اما هنوز هم در ایران بازار بکری داره مخصوصا برای کسب و کارهایی که سنتی هستن و هنوز استفاده از این ابزار رو ضروری نمی دونن ؛ پس با بهره گیری از وب سایت یک قدم از بسیاری از رقبای خود جلوترین.

 

وب سایت دقیقا مثل یک ویترین عمل می کنه ،  هر چقدر بیشتر براش هزینه کنید و حرفه ای تر باشه مطمئناً تاثیر و نتیجه بهتری روی کسب و کار شما داره.

 

 

 

برای راه اندازی وب سایت چه نکاتی را باید در نظر داشت؟

 

1- هدف :

اول از همه باید بدونید که چه انتظاراتی از وب سایت دارید و باید به چه اهدافی برسید ٬ در غیر اینصورت ممکنه تا وسط راه برید و متوجه بشین که این وب سایت برای هدف شما مناسب نیست که این یعنی اشتباهی پرهزینه کرده اید. پس اگر از پسش برنمی یاید حتما از یک شرکت طراحی سایت معتبر و کارآمد کمک بگیرید.

 

2- مشخصات مشتریان :

اینکه چه کسانی از وب سایت شما استفاده می کنند خیلی مهمه ، مثلا اگر شرکت طراحی داخلی ساختمان دارید باید وب سایت شما هم از بهترین طراحی برخوردار باشه تا افرادی که به وب سایت شما مراجعه می کنن به شما اعتماد کنن. وب سایت برای مشتریان و کاربران شما طراحی می شه نه برای شما.

 

3- هزینه :

اگر برای وب سایت هزینه بیشتری کنید ، درآمد بیشتری هم خواهید داشت. به هزینه های جانبی هم فکر کنید‌ ؛ مثلا می خواید یک نام دامنه داشته باشید یا بیشتر ، به لوگو هم فکر می کنید یا نه که این قبیل کارها هزینه بیشتری هم داره. اما در اصل تمام این هزینه ها به برند شدن شما و درآمد بیشتر کمک می کنه و حتی هزینه اولیه رو هم بهتون بر می گردونه.

با شرکت طراحی سایتی که انتخاب کردین مشورت کنید و به نقطه نظرهاشون احترام بذارید تا بهترین اتفاق برای وب سایت شما رخ بده.

 

4- لوگو و نام تجاری :

اگر کسب و کار شما فاقد لوگو و نام تجاری ست ، شرکت طراح سایت شما باید این دو شاخص اصلی و مهم رو برای شما تولید کنه و در وب سایتتون قرار بده. نام تجاری مناسب باعث اعتماد و اطمینان مشتری شما می شه و اگر درست انتخاب شده باشه همیشه در ذهن افراد می مونه. لوگو هم شناسه شماست ٬ اگر در تمامی المان های موجود از این لوگو استفاده کنید مثل سر برگ ، یونیفرم کارمندان ، آگهی و تیزر ها و … کم کم شناخته می شید و این احساس شناخت در افراد باعث اعتماد کردن اونها می شه.

 

5- محتوا :

مهم ترین بخش در وب سایت محتوا ست. از طریق محتوایی که در وب سایت قرار می دین با مشتریانتون ارتباط برقرار می کنید ، خدمات و محصولات موجود رو در اختیارشون قرار می دید و در واقع با محتوای موجود اطلاعات مفیدی رو برای افراد تولید می کنید.

این محتوا به سئو وب سایت شما کمک می کنه ، بعضی افراد سعی می کنن برای هزینه های کمتر خودشون این محتوا رو تولید کنن اما همونطور که گفتیم چون محتوا مهم ترین قسمت در وب سایته پس از نیروهای متخصص یا شرکت هایی که تو این زمینه فعالیت می کنن کمک بگیرید.

این محتوا فقط متن نیست ، عکس و ویدیو هم جزو همین محتوا و دارای اهمیت زیادی هستن پس با استفاده از المان های بصری هم بهترین وب سایت رو داشته باشید.

 

6- نام دامنه (Domain Name) :

داشتن نام دامنه برای راه اندازی وب سایت خیلی مهمه و در برخی موارد راحت هم هست مثلا اگر اسم شرکت دارکوب نام داره ، نام انتخابی دامنه هم باید darkoob.co.ir باشه حالا ممکنه کسی از شما بپرسه چرا از دامنه com. استفاده نکردید اما انتخاب دامنه co.ir. برای شما بهتره ؛ چرا؟ چون شما در ایران کار می کنید و ثبت این دامنه تنها برای شرکت های خصوصی و تجاری با ارائه روزنامه رسمی امکان پذیره و شما می خواید که با نام وب سایتتون به معرفی شرکت هم بپردازید.

 

7- سئو :

چقدر براتون مهمه که با جستجوی یک کلمه در صدر لیست موتور جستجو باشید؟

بر اساس آمار اگر سایت شما حتی جزو 10 صفحه اول سایت گوگل باشه ، درآمد سالیانه شما 360 میلیون تومان در سال افزایش پیدا می کنه. از شرکت های متخصص در این زمینه کمک بگیرید و به هر حرفی اعتماد نکنید چون ممکنه با وعده وعید های دروغ باعث بشن که سایت شما حتی در 10 صفحه آخر هم نباشه. واقع بین باشید و به هدف تجارتی که راه اندازی کردید فکر کنید.

 

8- به روز رسانی :

فقط اینکه یک وب سایت خوب داشته باشید کافی نیست ، اگر زمان کافی برای رسیدگی و به روز کردن اون رو ندارین اصلا وب سایت راه اندازی نکنید چون فقط یک هزینه اشتباه کردید. وب سایت شما برای اینکه به بازدهی برسه و به تجارت شما کمک کنه باید همیشه به روز رسانی بشه و در صدر وب سایت های رقیبش جلو بره ؛ اگر خودتون حواستون هست و وقتش رو دارین این کار رو روزانه پیگیری کنید اما اگر زمانش رو ندارید از یک فرد متخصص یا شرکت های مربوطه کمک بگیرید.

 

منتظر بهترین وب سایت از جانب شما هستیم.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته