چطور کلیدواژه های محلی مناسبی انتخاب کنیم؟

نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی

حتما برای شما هم موقع انتخاب کلیدواژه های مناسب برای وب سایتتون سردرگم و خسته شدید که حالا با دیدن عنوان این مقاله نظرتون جلب شده و میخواهید ببینید چطور میشه در محله های کوچیک که سرچ کمی دارند، کلیدواژه هایی انتخاب کرد که مخاطب هدفمند محلی رو جذب کنه و در عین حال تحقیق کلیدواژه وقت زیادی هم از شما نگیره. درست اومدید، دارکوب شما رو به خوندن این مقاله دعوت میکنه.
تو این مقاله متوجه میشید که چطور میشه دقیقا مخاطب مناسبی که به دنبال محصولات یا خدمات شما در محله خودتون میگرده رو پیدا کنید و به سایت بکشونید.

مشکل محله های کوچک

مشکلی که برای این منظور پیش روی اکثر مدیران وب سایتها وجود داره ابزار سرچ کلیدواژه است. ابزارهایی مثل گوگل ادوردز که برای سرچ کلیدواژه مفیدند اکثرا وابسته به داده های حجمی اند. بنابراین فرض کنید محله شما یه محله کوچیک تو یک روستای کوچیک باشه. مسلما در این صورت حجم سرچ زیادی نخواهد داشت و گوگل نمیتونه کمک زیادی تو انتخاب کلیدواژه به شما بکنه. شاید حتی در ماه کسی اسم محله شما رو سرچ هم نکرده باشه و گوگل چون از روی حجم عبارات سرچ شده پیشنهاد کلیدواژه میده، دیگه پیشنهاد خاصی براتون نداره. چی کار باید کرد؟
سه تا راهکار براتون دارم که میتونه بهتون کمک کنه:

1- از کلیدواژه های مناطق مشابه و بزرگتر استفاده کنید

اولین راهکار اینه که از اطلاعات کلیدواژه های مناطق مشابه و بزرگتری که در نزدیکی شما هستند استفاده کنید. به این ترتیب چون جمعیت اون مناطق بیشتره، قطعا حجم سرچ اون مناطق هم بیشتره و حتما در ماه یه چیزهایی مرتبط با کار شما سرچ میشه که بتونید ازش ایده بگیرید. فقط دقت کنید که مردم اون محله باید از نظر الگوی سرچ مشابه مردم محله شما عمل کنند.

2- از پیشنهادات خودکار گوگل کمک بگیرید

دومین راهکار اینه که از پیشنهاداتی که گوگل به صورت خودکار بهتون میده کمک بگیرید. دیدید که وقتی دارید تو نوار سرچ گوگل چیزی رو تایپ میکنید یه سری عبارتهای مشابه در زیرش براتون نمایش میده که میتونید انتخاب کنید. گوگل تو این قسمت کاری به حجم سرچ های قبلی نداره. ممکنه عبارتی طی سال گذشته فقط یکبار سرچ شده باشه، همین که تو حافظه گوگل مونده کافیه تا براتون نمایش داده بشه. البته اینو بگم اگه طی سال گذشته اصلا سرچ نشده باشه چیزی براتون به نمایش درنمیاد. حالا وقتی تایپ میکنید میتونید متوجه بشید کدوم عبارتها بیشتر سرچ شده اند.
مثلا اگه موسسه تفریحی در محلی شبیه به کیش داشته باشید که البته کوچیک تر از کیش هم باشه، میتونید کیش رو بعنوان جایگزین انتخاب کنید و همین الآن بزنید “تفریحات کیش در …” همین مقدار رو که سرچ کنید گوگل براتون پیشنهادهایی میده که متوجه میشید چطوری کلیدواژه رو انتخاب کنید. حالا می بینید که مردم به فکر تفریحات کیش در ماه محرم، در شب و برای کودکان هستند.
این روش رو میتونید تو گوگل مپ و یوتیوب هم استفاده کنید. حالا نکته جالب تر اینکه اگه از طریق موبایل سرچ کنید نتایج متفاوتی بدست میارید. بنابراین بعد از اینکه یک بار با کامپیوتر سرچ کردید و پیشنهادات رو یادداشت کردید، حالا یکبار هم با موبایل سرچ کنید و پیشنهادات بیشتری بگیرید.

3- از کلمات مترادف یا مرتبط با عبارت های سرچ شده استفاده کنید

خب … آخرین روشی که میتونم پیشنهاد کنم اینه که دو مدل تحقیق کلیدواژه انجام بدید. به یکیش میگن تحقیق لغوی که در اون از کلمات و عبارتهایی که از نظر معنایی بهم نزدیکند استفاده میشه و دومی پیشنهادات مرتبط با عبارت سرچ شده در صفحه نتایج گوگله. منظورم از دومی همون عبارتهای پیشنهادی گوگل که در پایین صفحه نتایج لینک میشه.
مثلا اگه شما “تفریحات کیش در شب” رو گوگل کنید، در پایین صفحه عبارتهایی مثل “تفریحگاه کیش”، “تخفیف تفریحات کیش” و یه سری عبارتهای دیگه رو می بینید و متوجه میشید مردم چه چیزهای دیگه ای مرتبط با این عبارت رو سرچ میکنند. در این بین “تفریحات شبانه کیش” هم یک عبارت هم معنا با عبارت سرچ شده اصلیه که میتونید ازش بهره ببرید.
حالا شما یه سری کلیدواژه های پیشنهادی برای وب سایتتون دارید که میتونن با شهر و محصولات یا خدمات شما مرتبط باشند و ازشون بهره ببرید. فقط به جای اسم محله ای که جایگزین کردید (که در اینجا کیش بود) اسم محله واقعی خودتون رو جایگزین کنید.
هنوز این فهرست کلیدواژه های جای بهتر شدن داره. این میتونه یه شروع خوب برای سرازیر شدن ایده های جدید به ذهنتون باشه. حالا میتونید کلیدواژه های این فهرست رو در محتوای وب سایتتون استفاده کنید و نتیجه رو تست کنید و با توجه به اون دوباره کلیدواژه ها رو اصلاح کنید تا نهایتا به بهترین نتیجه ممکن برسید و ترافیک وب سایتتون بیشتر بشه.
با این روش محلی سازی کلیدواژه ها شاید تعداد افرادی که وارد سایتتون میشن کم بشن، چون تعداد آدمایی که اسم یه محله کوچیک رو سرچ میکنند خیلی کمند، اما همون مقدار کم قطعا هدفشون همون محله است و شما میتونید آدمای مناسبی رو هدف بگیرید و به وب سایتتون بکشید. ترافیکی که از این طریق به سایتتون وارد میشن به احتمال خیلی زیاد تبدیل به مشتری خواهند شد و برگشت سرمایه براتون خیلی بیش از قبل میشه.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته