چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

در دنیای مدرن وب سایت ها تنها ابزار بازاریابی اینترنتی هستند. وب سایت ها امروز برابر هستند با کسب و کارهای سنتی و فیزیکی با بیش از 3 میلیارد کاربر در سراسر جهان. برای مثال وقتی می خواهید درباره یک شرکت اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم در موتور جستجوگر گوگل آن را جستجو کرده و در نهایت به یک وب سایت متصل خواهید شد. همچنین برای محصولات و سایر خدمات از کتاب گرفته تا قطعات خودرو و یا حتی دارو این فرآیند هر روزه توسط میلیون ها کاربر تکرار می شود.

امروزه دیگر وب سایت یک ابزار تجمّلی برای کسب و کار نیست. بلکه امروز وب سایت گاه از یک مرکز خرید قدرتمند تر و شلوغ تر است. دیگر با مشکلات زندگی پر سرعت امروزه پاساژ گردی ها هم جای خود را به وب گردی داده اند. و کسب و کار ها برای بر قرار کردن ارتباط دیگر به سراغ آگهی های روزنامه نمی روند بلکه بسوی موتورهای جستجوی اینترنت مانند گوگل هدایت شده اند برای راحتی و سرعت بیشتر و جذابیت! این مقاله مقدمه ایی است بر اهمیت داشتن وب سایت در هر سایز و برای هر نوع کسب و کار.

امروزه تصمیمات خرید در موتورهای جستجو آغاز می شوند

برای بدست آوردن مشتری های جدید شما احتیاج دارید که بدانید مشتری آینده ی شما در کجا و در چه زمانی فراهم کننده کالا و یا خدمات را جستجو می کند، درباره آن تحقیق می کند و در نهایت خرید خود را انجام می دهد. در دنیای امروز محلی که بیشتر مردم بیشتر از بازار های مختلف مراجعه می کنند اینترنت و بخصوص موتورهای جستجوی گوگل، یاهو و بینگ است. این موتورهای جستجو به ترتیب پر کاربردترین موتورهای جستجو هستند که تقریبا 90 درصد تعداد جستجوها را به خود اختصاص داده اند. گوگل با فاصله ی بسیار زیادی 6 از 10 جستجو را در اینترنت به خود اختصاص داده است. در دورانی که 93 درصد تصمیمات تجاری در موتورهای جستجو آغاز می شود اگر شما وب سایتی نداشته باشید عملا 7 درصد بازار شناخته شده هستید یعنی بخش زیاد 93 درصد باقی مانده بازار و مشتریان جدید و بالقوه را از دست داده اید. علاوه بر خرید ها و تصمیمات تجاری شرکت ها خرید های مشتریان و مصرف کنندگان عادی نیز آمار مشابه ای را نشان می دهد و هرچه کالا بزرگ تر و پر بها تر باشد جستجو و تحقیق بیشتری توسط کاربران در اینترنت صورت می گیرد. و تقریبا بین 40 تا 50 درصد فرآیند خرید کالا های مصرف کنندگان در جوامع پیشرفته از اینترنت آغاز شده که این آمار در کشور ما علیرغم کمتر بودن با سرعت بیشتری رو به رشد می باشد.

ممکن است از اندازه فعلی کسب و کار خود راضی باشید، اما برای تشویق به موفقیت مستمر، باید مشتریان جدیدی جذب کنید و یکی از بهترین راه ها این است که در گوگل بیشتر دیده شوید. شبکه های اجتماعی در گوگل ایندکس می شوند و پست های رسانه های اجتماعی را می توان با موتور جستجو پیدا کرد، اما یک وب سایت به شما امکان می دهد به ابزارها و استراتژی های بیشتری برای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO) دسترسی داشته باشید. و استفاده از خدمات سئو کلیدی برای نشان دادن کسب و کار شما در صفحه اول گوگل است.

عبارت بهینه سازی سایت برای موتور جستجو ممکن است ترسناک باشد، اما در عمل، نسبتاً ساده است. شما کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار خود را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی وارد می کنید، متوجه می شوید که کدام یک بیشترین بازدید را در گوگل دارند، سپس محتوای خود را بر اساس آن عبارات بسازید. به عنوان یک قاعده، هر قطعه از محتوا باید بر روی یک کلمه کلیدی متفاوت متمرکز شود، به طوری که با افزایش فهرست محتوای شما، سایت شما بتواند برای کلمات کلیدی بیشتری رتبه بندی کند.

حرفه ای بودن

اگر در این دوران شما یک وب سایت خوب ندارید عملا بخش زیادی از بازار شما را به عنوان گزینه ایی جدی برای خرید های خود در نظر نمی گیرند. من شخصا خود برای یک خرید خوب، شرکت ها و فراهم کنندگان خدماتی را که وب سایت ندارند را هم بررسی می کنم اما نداشتن وب سایت می تواند نشانه یی از حرفه ایی نبودن در مدیریت آن کسب و کار به نظر بیاید. تصور کنید شما برای تعطیلات می خواهید از خدمات یک شرکت توریستی استفاده کنید. در گذشته بنر ها در پیاده رو ها و یا تابلو های شرکت معرف خدمات بودند و امروز وب سایت ها شما را به تعداد بیشتری مشتری بالقوه معرفی می کند. تبلیغاتی چون تراکت جای خود را به تبلیغات شبکه های مجازی داده اند. حتی اگر شما از تبلیغات شبکه های مجازی استفاده کنید داشتن یک وب سایت چون داشتن محل فیزیکی شرکت به شما مشروعیت و امکان در دسترس بودن بیشتری می دهد.

یکی از دلایل اصلی که باید برای کسب و کار خود وب سایت داشته باشید، افزایش اعتبارتان است. یکی از راه هایی که می توانید از سایر رقبایتان متمایز شوید، طراحی سایت است که ظاهر خوبی داشته باشد و اطلاعات با کیفیت را به مشتریانتان منتقل کند. امروزه بدون وب سایت، مردم ممکن است مشروعیت کسب و کارتان را به عنوان یک تجارت زیر سوال ببرند. داشتن یک وب سایت فرصتی برای ایجاد یک تاثیر اولیه عالی است و به مردم اطمینان می دهد که شما یک کسب و کار واقعی هستید.

81 درصد از خریداران خرده فروشی قبل از خرید تحقیقات آنلاین انجام می دهند. بیش از 50 درصد از کاربران گوشی های هوشمند یک شرکت یا محصول جدید را هنگام جستجوی آنلاین کشف می کنند. نداشتن وب سایت می تواند به اعتبار شما آسیب برساند.

بر اساس یک مطالعه، 75 درصد از مصرف کنندگان اعتراف می کنند که در مورد اعتبار یک شرکت بر اساس طراحی وب سایت شرکت قضاوت می کنند. در پایان، مردم احتمالاً با شرکتی که می توانند به آن اعتماد کنند وارد تعامل می شوند، و وب سایت پلی برای ایجاد این رابطه است.

دیده شدن و در دسترس بودن

دیده شدن و در دسترس بودن

قبلا اگر می خواستید کسب و کار شما رونق بگیرد نسبت به توان سرمایه گذاری خود محلی را برای کسب و کار انتخاب می کردید که افراد بیشتری از آنجا گذر می کردند که بیشتر و بهتر دیده شوید. یا حتی محلی را انتخاب می کردید که حرفه ایی تر به نظر بیایید. کسب و کار شما می توانست یک زیر پله یی باشد تا یک مغازه چهار دهنه و یا یک شرکت بزرگ؛ از حاشیه یک شهر تا در قلب پایتخت. هر کسب و کاری نیاز به دیده شدن و در دسترس بودن دارد. مثلا در گذشته سپهسالار بورس کیف و کفش بود و حافظ بورس ارز و طلا، مولوی بورس عمده فروشان و پرنده فروشان. اما امروز کسب و کار تغییر کرده کسی برای خرید الزما به این مراکز مراجعه نمی کند. یکی از این دلایل عمده کمی وقت و ترافیک است و دلیل امروزی تر امکان مقایسه بیشتر و ارزیابی بهتر از طریق وب سایت هاست. وب سایت هایی که از طریق یک گوشی کوچک تلفن همراه در هر جایی قابل دسترسی هستند. و بیشتر صاحبان کسب و کار های موفق امروز از وارد کنندگان و تولید کنندگان گرفته تا خرده فروشان اینترنت و فضای مجازی را محلی مناسب و مهم برای کسب خود یافته اند. فضایی که هر نوع کالا و خدماتی راه خود را به آن باز کرده و خریدار و فروشنده هر نوع کالایی یکدیگر را پیدا می کنند.

این صحیح است که اگر امروز شما وب سایت هم نداشته باشید باز کسب و کار شما در آگهی ها، کاتالوگ ها، و در مغازه یا شرکت و کارخانه شما در حال کار کردن است و یا حتی به خوبی کار می کند. اما بقول معروف دنیا عوض شده و پس از این هم خواهی نخواهی تغییر خواهد کرد. با توسعه زیر ساخت های اینترنت کشور و ارزان تر شدن گوشی های موبایل و کامپیوتر و جاذبه ی جادویی فضای مجازی افراد روز به روز وقت بیشتری را در این فضا گذرانده و گاه فضای مجازی جای فضای فیزیکی را گرفته اند. سوال این است آیا شما می خواهید مشتری ایی که خرید خود را از اینترنت آغاز می کند را از دست بدهید؟ آیا دوست دارید با جستجو شدن نام کالا و نوع خدمات شما مشتری اول نام شما را به عنوان ارائه دهنده در صفحه نمایشگر خود ببیند؟ آیا می خواهید شما هم بخشی از این بازار و کسب و کار آینده باشید؟ مطمئنا کسی به این سوالات پاسخ نه نمی دهد. مسلما هر کسی در پی مشتری بیشتری است. پیشنهاد می کنم نوع کالا و خدمات خود را در اینترنت جستجو کنید سپس نگاهی به تعداد سایت ها و ارائه دهندگان بیاندازید آنها رقبای امروز و فردای شما در تلاش برای جذب سهم بیشتری در بازار و حتی گاهی در مشاغل پر رقابت در تلاش برای بقا در بازارهای اقتصاد مردن هستند. داشتن یک وب سایت اولین قدم برای حضور در این بازار پر رفت و آمد است.

 هزینه بازاریابی پایین

طراحی وب سایت یک روش ارزان برای بازاریابی و ارتباط بی واسطه با مشتری مورد نظر شماست. نسبت به نیاز و خدماتی که می خواهید در یک سایت ارائه بدهید هزینه ها می تواند متفاوت باشد. و حتی این خدمات را می توان به تدریج در وب سایت سرمایه گذاری کرد. مثلا شما گاه فقط نیاز به یک وب سایت زیبا و جذاب برای معرفی شرکت و خدمات خود دارید. وب سایتی که در موتورهای جستجو شما را اولین گزینه در جستجوی کالا و خدمات شما معرفی کند. یا یک وب سایت با توانایی سفارش و پرداخت آنلاین و با قابلیت های گزارش های حرفه ایی مالی، مدیریتی و داده ایی. در هر صورت یک وب سایت می تواند از هزینه های شما کاسته، سرعت، چابکی و معروفیت بیشتری را به کسب و کار شما بدهد. شما می توانید خود را توسط این وب سایت معرفی کنید. آدرس سایت شما مسیری هست برای شناخته شدن و ارتباط متقابل شما و مشتری هایتان. همچنین این آدرس وب سایت رابطی است برای استفاده در تبلیغات شبکه های اجتماعی که با یک کلیک شما می توانید پذیرای مشتری جدیدی باشید که در فضای وب سایت، شما و خدمات و کالاهایتان را ملاقات می کند.

از سوی دیگر طراحی وب سایت برای بازاریابی خود یک سرمایه گذاری است. شما یکبار این هزینه را انجام داده و سالها از آن بهره مند می شوید. در مقایسه با سایر روش های بازاریابی پایدار بوده و همیشه قابل دسترس و استفاده است.

 دستیابی به فرصت هایی خارج از محدوده جغرافیایی

 دستیابی به فرصت هایی خارج از محدوده جغرافیایی

شاید بزرگترین کاری که اینترنت کرده است این باشد که دنیا را کوچک تر کرده و مرزهای جغرافیایی را برداشته است. دیگر هر کالا و خدماتی، هر تولید کننده یی می تواند کالا یا خدمات خود را به خارج از محدوده خیابان و محله خود به کل کشور و بلکه به خارج کشور معرفی و صادر کند. گاهی تنها کافی است که مشتری بداند که محصول مورد نیاز او در منطقه ایی تولید شده است تا بتواند برای خریداری آن اقدام کند. برای درک این مطلب تنها سری به فروشگاه های آنلاین یا آگهی های آنلاین بزنید. از کتاب های قدیمی مدرسه گرفته تا حیوانات استوایی همه و همه مشتری خود را دارند تنها می بایست ارتباط مشتری و فراهم کننده برقرار شود. با داشتن یک وب سایت شما فارغ از این هستید چه محلی قرار دارید موتورهای جستجو شما را به مشتری متصل می کند. تنها باید در این فضا وب سایتی داشته باشید.

با یک وب سایت، ممکن است به افرادی در کشورهای دیگر یا در آن سوی جهان دسترسی پیدا کنید. برخی از این افراد ممکن است مشتری، سرمایه گذار یا تامین کننده شوند. و اگر وب سایتی نداشتید هرگز شما را پیدا نمی کردند.

ذخیره اطلاعات در وب

وب سایت شما همچنین می تواند یک مرکز داده و اطلاعات هم برای شما و هم برای مشتری شما باشد. این ذخیره داده و اطلاعات می تواند به شکل های مختلفی صورت بگیرد. مشتری شما می تواند کلیه کالا و خدمات شما را بصورت کاتالوگ دیجیتال دریافت کند بدون اینکه نیازی به چاپ آن باشد و از طرف دیگر شما می توانید به راحتی تغییرات لازم را در کاتالوگ های خود اعمال کنید بدون اینکه نیازی به هزینه های گزاف چاپی داشته باشید. و یا با ثبت نام مشتریان در سایت آنها از تغییرات و محصولات جدید به طور الکترونیکی آگاه شوند. یا اینکه شما اطلاعات بیشتری از محل جغرافیایی کسانی که به سایت شما وصل شده اند بدست آورید تا بتوانید کالا و خدمات خود را نسبت به آن اطلاعات ارائه کنید.

تجزیه و تحلیل وب یکی دیگر از دلایل کلیدی نیاز کسب و کار شما به یک وب سایت در سال های اخیر است. شما بینش هایی را در مورد مشتریان معمولی خود، نحوه یافتن کسب و کار شما و آنچه که دوست دارند به دست می آورید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا وب سایت کسب و کار خود را برای به حداکثر رساندن تعداد خرید بهینه کنید. علاوه بر این، شبکه های اجتماعی می توانند بر برند شما تأثیر بگذارند. آن ها حتی می توانند به فرصت هایی برای تغییر جنبه های آفلاین کسب وکار شما، مانند ساعات کاری شعب، تبلیغات و محدوده محصول اشاره کنند.

خدمات سلف سرویس در وب

فایده دیگر داشتن وب سایت این است که شما می توانید ساپورت بهتری به مشتریان خود ارائه دهید و این کار حتی توسط خود مشتری شما صورت بگیرد. برای مثال داشتن قسمتی به عنوان سوالات متداول و یا صفحه هات پرسش و پاسخ می تواند تا حد زیادی به نیاز اطلاعاتی مشتریان شما پاسخ بدهد. و تقریبا هر سرویس ارائه شده در وب سایت بطور همزمان می تواند مورد استفاده چندین کاربر قرار بگیرد که این امر در حالت فیزیکی و حضوری بسیار کند و دشوار خواهد بود و خدمات آنلاین می توانند کیفیت و سهولت غیر قابل رقابتی را به ارمغان آورد. علاوه بر این نیز از تعداد نیروهای انسانی مورد نیاز کاسته و بهره اقتصادی بیشتری دارد.

یک وب سایت راه آسان تری برای ارائه خدمات به مشتریان ارائه می دهد. پاسخ به سؤالات متداول یکی ازموارد است که در بخش سؤالات متداول  خود ارائه دهید. می توانید هزینه های خدمات مشتری را کاهش دهید و در زمان و هزینه صرفه جویی کنید.

داشتن صفحه پرسش های متداول همچنین به این معنی است که مشتریان می توانند پاسخ های فوری دریافت کنند و با کمک به ایجاد یک رابطه بلندمدت مثبت با مشتری، در زمان خود صرفه جویی کنند. نمایش قیمت های به روز شده، دیدن نمونه های کارها، محصولات و خدماتتان در هر ساعتی از شبانه روز می تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند.

افزایش نرخ تبدیل

وب سایت ‌هایی که بهینه ‌سازی را در اولویت قرار می‌ دهند، در صفحه اول جستجوی گوگل در رتبه ‌های برتر قرار می‌ گیرند. این رتبه ‌بندی فرصتی است تا مشتریان جدیدی که حتی به طور اختصاصی به دنبال کسب و کار شما نیستند و فقط در مورد یک موضوع مرتبط با کسب و کار شما در حال تحقیق و جستجو هستند، به صورت اتفاقی با وب سایت شما آشنا شده و با کلیک بر روی لینک، وارد سایت شما شوند. همچنین یک وب سایت به صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته کار می کند، در نتیجه یک وب سایت می ‌تواند دسترسی شما را گسترش داده و بدون وقفه محصولات و خدمات شما را تبلیغ کند.

آزادی بیان در وب سایت

آزادی بیان در وب سایت

حضور شما در رسانه ‌های اجتماعی می ‌تواند بسیار محدود باشد، اما در یک وب سایت آزادی بیان خواهید داشت. آزادی بیان به این معنا است که شما در طراحی فرصتی خواهید داشت تا برند خود را به یک شیوه منحصر به فرد ارائه دهید و شخصیت و صدای برند خود را به صورت متفاوت به نمایش بگذارید. در صفحه وب تنها طرح ‌بندی و گرافیک مورد نظر نیست، شما می ‌توانید اطلاعات بسیار مهم را به اشتراک بگذارید تا جلب توجه بیشتری به دست آورید.

معرفی آسان کسب و کار

بسیاری از مشتریان برای خرید محصولات و دریافت خدمات خود به اطلاعات مهمی نیاز دارند. طراحی یک وب سایت کمک می ‌کند تا از این طریق بتوانید به سادگی اطلاعات مورد نیاز کاربر را ارائه دهید. درج اطلاعاتی همچون خدمات و محصولاتی که ارائه می ‌دهید، پیشینه و سابقه ‌ای که دارید، تضمین‌ هایی که پس از ارائه محصول و خدمات ارائه می ‌دهید، نحوه ارسال، فرایند تهیه محصول و بسیاری از اطلاعات دیگر را می ‌توانید بدون محدودیت در وب سایت در اختیار کاربر قرار دهید. بدین ترتیب می‌ توانید اعتماد کاربر را بیشتر به دست آورید، نرخ تبدیل افزایش پیدا می ‌کند و فروش خوب را تجربه خواهید کرد.

معرفی محصول

برای افزایش فروش باید محصولات و خدماتی که ارائه می ‌دهید را تبلیغ کنید. اما تبلیغات آفلاین که در رسانه رادیو و تلویزیون یا بیلبوردهای خیابانی انجام می ‌شود، هزینه بسیار بالایی دارند. از این رو طراحی وب سایت به شما این کار را می ‌دهد تا محصولات و خدمات خود را با جزئیات بیشتر، تبلیغ و معرفی کنید. این کار به شما این فرصت را می‌ دهد که خود را به عنوان یک فروشنده تخصصی در یک منطقه خاص معرفی کنید. اگر در زمینه خدمات رفاهی همچون هتل ‌ها و گردشگری فعالیت می ‌کنید، می‌ توانید فرصت رزرو آنلاین را برای کاربران خود فراهم کنید.

کسب درآمد به صورت آنلاین

اگر به صورت آفلاین محصولات خود را به فروش می ‌رسانید، به این معنا که در یک فروشگاه بزرگ یک مغازه کوچک محصولات خود را برای خریداران حضوری ارائه می‌ دهید، می ‌توانید با فروش آنلاین فعالیت خود را افزایش دهید. بدین ترتیب می ‌توانید در یک مقیاس بزرگتر از بازارهای محلی، محصولات خود را به کسانی که کیلومترها از شما فاصله دارند نیز معرفی کرده و به فروش برسانید. در فروش آنلاین نیز می‌ توانید از خدمات خودکار برای تسهیل فرایند فروش استفاده کنید تا علاوه بر اینکه حاشیه سود خود را افزایش دهید، همیشه پاسخگویی کاربران باشید.

تعامل بیشتر با مشتریان

گرچه وب سایت یک محیط مجازی به شمار می ‌آید، اما می ‌تواند یک فضای مناسب برای گفتگو با کاربر باشد. می‌ توانید بلادرنگ و بلافاصله پاسخ مشتری را بدهید و با کاربر وارد تعامل شوید. بسیاری از کاربران در مورد خرید محصولات سوالاتی در زمینه هزینه، کیفیت، نحوه ارسال، رنگ و تعداد محصول مورد نظر دارند. با در نظر گرفتن راه‌ های ارتباطی بیشتر از جمله شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه، آدرس فروشگاه، آدرس ایمیل و یا آدرس شبکه‌ های اجتماعی خود، مسیر ارتباطی را برای کاربر هموارتر می کنید.

تقویت برند

کسانی که طراحی وب سایت را برای کسب و کار خود انجام می ‌دهند، می ‌توانند برند خود را تقویت کنند. طراحی حرفه ‌ای یک وب سایت کمک بزرگی به برندسازی می ‌کند. ممکن است به صورت آفلاین با برند شما آشنا باشند اما با توجه به اینکه بیشتر فعالیت کاربران در فضای مجازی است، وب سایت می ‌تواند در برندسازی تاثیر بیشتری بگذارد. برندسازی زمانی رخ می‌ دهد که طراحی وب سایت بسیار کاربردی و حرفه‌ ای باشد، به این معنا که کاربر یک تجربه مثبت را از بازدید سایت دریافت کند.

گسترش دامنه فعالیت

با طراحی وب سایت برندسازی را انجام داده ‌اید و به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کرده‌اید. در نتیجه جزو برندهای شناخته شده به شمار می ‌آید. بسیاری از شرکت‌ ها و کسب و کارها که هم راستا با شما در حال فعالیت هستند، به دنبال گسترش کسب و کار خود هستند و ممکن است به شما پیشنهاد همکاری دهند. از این طریق می توانید به صورت وسیع ‌تر فعالیت خود را ادامه دهید. با به دست آوردن فرصت‌ ها و موقعیت ‌های تجاری، برند شما بیشتر شناخته می ‌شود و افزایش فروش خواهید داشت. وب سایت‌ هایی که از لحاظ ارائه خدمات و پاسخگویی توانسته اند نمره قابل قبولی را از کاربران دریافت کنند، بیشتر مورد توجه قرار می‌ گیرند.

اطلاع رسانی به موقع

اگر وب سایت شما یک سایت فروشگاهی است و محصولات متنوعی را به فروش می ‌رسانید، توصیه می ‌کنیم در وب سایت خود وبلاگ نیز منتشر کنید. وبلاگ به یک وب سایت پویایی می ‌دهد و می ‌تواند در رتبه ‌بندی موتور جستجو نیز بسیار تاثیرگذار باشد. در حوزه فعالیتی که دارید می‌ توانید اخبار، اطلاعیه، رویداد و اتفاقات مهم را به اشتراک بگذارید. علاوه بر اینکه توانسته ‌اید در این حوزه سطح اطلاعات عمومی کاربران خود را افزایش دهید، آنها را به دنبال کردن وب سایت نیز ترغیب کرده‌ اید.

آینده نگری

با طراحی وب سایت کاربران بسیاری از صفحات مختلف آن بازدید می ‌کنند. می ‌توانید از طریق ابزارهای مختلف وب سایت را مورد بررسی و جستجو قرار دهید و صفحاتی که بیشترین بازدید را دریافت کرده ‌اند، شناسایی کنید. بدین ترتیب نسبت به محصولات و خدماتی که کاربران علاقه بیشتری داشتند، به اطلاعات خوبی دست پیدا خواهید کرد. این اطلاعات و تجزیه تحلیل‌ها کمک می‌ کنند تا بتوانید در کسب و کار خود تصمیمات هوشمندانه ‌تری بگیرید و تمرکز خود را بر روی علاقه کاربران بگذارید.

افزایش ساعت کاری

وب سایت به شما فرصتی می ‌دهد که ساعت کاری خود را افزایش دهید. اکثر افراد سحرخیز نیستند و روز خود را بسیار دیرتر شروع می‌ کنند. داشتن وب سایت به معنای فعالیت در ۲۴ ساعت شبانه روز است. حتی در ساعت‌ هایی که شما در خواب هستید، وب سایت برای شما کار می ‌کند. محتوای شما در هر ساعت از زمان در دسترس کاربر قرار می ‌گیرد. بسیاری از افراد که در شیفت شب فعالیت می ‌کنند، فرصتی را دارند تا از این طریق وب سایت ‌های مختلف را برای خرید محصولات خود جستجو کنند. بدین ترتیب شما به طور ۲۴ ساعته با کاربران خود در تعامل هستید. این دسترس بودن از بازاریابی پشتیبانی کرده و فروش را به طرز چشمگیری افزایش می ‌دهد. به ویژه اگر وب سایت شما چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی داشته باشد، مشکلات و سوالات کاربران را در لحظه پاسخ می دهد و استقبال کاربران از سایت بسیار افزایش پیدا می ‌کند.

تضمین موفقیت در دراز مدت

حدود ۶۰ درصد از جمعیت دنیا از اینترنت استفاده می ‌کنند. اگر شما برای کسب و کار خود وب سایت طراحی نکنید، می ‌توان گفت کسب و کار شما برای این افراد نامرئی است و با پیشرفت ‌های بیشتر به طور کلی کسب و کار شما برای افراد بیشتری نامرئی خواهد شد. برای حفظ رقابت در دنیای دیجیتال، کسب و کار شما باید آنلاین شود تا در دراز مدت موفقیت شما تضمین شود.

انعطاف پذیری و توسعه

یک وب سایت انعطاف پذیر و توسعه پذیر است. زمانی که وب سایت را طراحی می‌ کنید، می ‌توانید در هر زمان امکانات جدیدی را به آن اضافه کنید. به طور مثال برای یک سایت فروشگاهی می‌ توانید پرداخت آنلاین را برای مشتریان فعال کنید. همچنین وب سایت می ‌تواند قابل تنظیم و سفارشی سازی باشد. مطابق با نوع کسب و کار خود و نیازهایی که دارید، می ‌توانید وب سایت را از نظر محتوا، فرم، ظاهر و بخش ‌های مختلف، طراحی و تنظیم کنید. این امکان وجود دارد که با بزرگ شدن و رشد کسب و کار خود، وب سایت را نیز ارتقا دهید.

دسترسی به اطلاعات مشتریان

اطلاعات مشتریان اهمیت بسیاری دارد. از طریق وب سایت می‌ توانید این اطلاعات را جمع آوری کنید. زمانی که اطلاعات مشتریان از جمله شماره تلفن، آدرس ایمیل یا راه های ارتباطی دیگر را دریافت می‌ کنید، می ‌توانید در فرصت ‌های بعدی از طریق این راه‌ های ارتباطی با کاربر وارد تعامل شوید. با ارائه یک محصول جدید، در نظر گرفتن تخفیف و یا محتوای ارزشمند، می ‌توانید به سرعت کاربر مورد نظر را مطلع کنید. زمانی که پیشنهادهای جذاب را برای کاربر ارسال می ‌کنید، کاربر احساس ارزشمندی پیدا خواهد کرد و مجدداً به وب سایت مراجعه می کند. فرم ‌های ثبت نام یکی از مواردی هستند که می ‌توانید اطلاعات مشتری را ثبت کنید. دقت داشته باشید جمع آوری اطلاعات کاربر باید با در نظر گرفتن حریم خصوصی کاربر باشد. همچنین محتوا برای ارسال باید ارزشمند، مفید و جذاب باشد. با دریافت اطلاعات مشتری می ‌توانید تبلیغات خود را هدفمندتر و با هزینه کمتر انجام دهید.

جبران کاهش دسترسی به رسانه ‌های اجتماعی از طریق وب سایت

بسیاری از افراد بر این تصور هستند که داشتن یک صفحه رسانه اجتماعی برای جذب مشتری کافی است. اما با توجه به اینکه دسترسی به رسانه اجتماعی با موضوع فیلترینگ بسیار محدود شده است، نرخ تعامل کاهش پیدا می ‌کند. اما داشتن یک وب سایت می ‌تواند کاهش دسترسی به رسانه اجتماعی را جبران کند. راهی عالی است تا محتوای خود را به خوبی کنترل کرده و در اختیار کاربران بسیاری قرار دهید. از سوی دیگر وب سایت نسبت به یک شبکه اجتماعی قابل اعتمادتر است، چرا که ممکن است فعالیت یک رسانه اجتماعی در یک زمان به پایان برسد، اما وب سایت می ‌تواند تا همیشه وجود داشته باشد. توجه داشته باشید شبکه اجتماعی می ‌تواند به طور بالقوه یک کسب و کار را گسترش دهد، اما تنها تکیه بر این موضوع می ‌تواند یک اشتباه بزرگ باشد که در سال‌ های آینده ضربه بزرگی را به کسب و کار شما وارد می کند.

رقابت با مشاغل بزرگتر

اگر یک فروشگاه فیزیکی برای فروش محصولات خود دارید و نمی‌ توانید با رقبای مهم و بزرگ در حوزه کسب و کار خود فعالیت کنید، داشتن وب سایت فرصتی است تا بتوانید از این طریق با این مشاغل بزرگ رقابت کنید. تنها کافیست طراحی وب سایت را به صورت حرفه ‌ای انجام دهید و با رعایت موارد سئو، رتبه ‌بندی خوبی را از گوگل دریافت کنید. با قرار گرفتن وب سایت شما در صفحه اول گوگل و رتبه‌ های برتر، به راحتی می ‌توانید با بزرگان صنعت خود رقابت کرده و به جایگاه خوبی دست پیدا کنید. اگر بتوانید در فضای آنلاین در این رقابت پیروز شوید، در برندسازی نیز به موفقیت‌ های خوبی دست پیدا خواهید کرد و در فروشگاه فیزیکی نیز شما شناخته خواهید شد. بنابراین یک وب سایت می ‌تواند به مشاغل کوچک این اجازه را بدهد تا در یک چشم انداز رقابتی بتوانند به پیشرفت های خوبی دست پیدا کنند.

بازگشت سرمایه در مدت زمان کوتاه

در هر کسب و کاری که فعالیت می‌ کنید یکی از اولویت ‌ها بازگشت سرمایه در مدت زمان کوتاه است. اگر وب سایت داشته باشید می‌ توانید از روش ‌های مختلف سرمایه خود را در مدت زمان کوتاه‌ تری برگردانید. ابتدا شما باید طراحی وب سایت خود را هم راستا با هدف مشتری طراحی کنید. اینکه یک مشتری چه می ‌خواهد و به چه چیزی علاقه دارد. اگر یک کاربر بتواند از این طریق در وب سایت بماند، احتمال ثبت سفارش افزایش پیدا می ‌کند. همچنین باید در بهینه ‌سازی موتورهای جستجو نیز سرمایه‌ گذاری خوبی انجام دهید. این سرمایه ‌گذاری به شما کمک می ‌کند تا رتبه وب سایت افزایش پیدا کند، در نتیجه کلیک کردن کاربران بر روی وب سایت شما بیشتر خواهد شد. وقتی کاربر به سایت مراجعه کند شانس بیشتری برای تبدیل شدن کاربر ساده به خریدار وجود دارد. در نظر گرفتن فراخوان ‌های اقدام نیز بی تاثیر نیستند. با قرار دادن برخی از دستورالعمل ‌ها در وب سایت خود می ‌توانید کاربر را هدایت کنید از یک مرحله به مرحله دیگر برود و برای دنبال کردن وب سایت شما ترغیب شود. بدین ترتیب می ‌توانید اطمینان حاصل کنید که وب سایت به بازگشت سرمایه کمک خواهد کرد. بدون صرف هزینه بسیار، می ‌توانید به هزاران کاربر بالقوه دسترسی پیدا کنید و معاملات بیشتری را انجام دهید.

آغاز طراحی سایت و نگرانی های آن

طبیعی است که سوالات و نگرانی هایی در مورد طراحی وب سایت داشته باشید. هزینه یک امر اجتناب ناپذیر است.  با توجه به مزایای بلند مدت داشتن وب سایت، هزینه طراحی یک وب سایت خوب ارزش آن را دارد.

نگرانی های دیگر اغلب مربوط به وب محور نبودن یک تجارت یا عدم فروش کالا به صورت آنلاین است. پاسخ به این نگرانی ها این است که یک وب سایت فروشگاهی می تواند مزایای بسیار بیشتری را ارائه دهد. ایجاد اعتماد، تقویت برند شما، ایجاد روابط بهتر با مشتری، و اطلاع رسانی به گروه وسیع تری از مردم در مورد قابلیت های کسب و کار شما، همگی از مزایای کلیدی هستند.

یکی دیگر از نگرانی های رایج این است که شما محتوای زیادی برای اضافه کردن برای به روز رسانی های مکرر ندارید یا زمانی برای وبلاگ ندارید. پاسخ کوتاه این است که شما نیازی به این کار ندارید. مطمئناً، فعالیت بیشتر و محتوایی که اغلب به‌روزرسانی می‌شود می‌تواند علاقه بیشتری ایجاد کند، اما حضور در وب احتمالاً بهتر از عدم حضور است. هنگامی که یک وب سایت اولیه دارید، همیشه می توانید با رشد کسب و کار و منابع خود به محتوای آن اضافه کنید.

وب سایت داشته باشیم یا شبکه های اجتماعی؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چرا وقتی من از شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب و کارم استفاده می کنم باز هم به وب سایت نیاز دارم؟ این سوال خوبی هست و بعلاوه ما همیشه این سوال را می پرسیم، وب سایت یا شبکه اجتماعی؟ گاهی می پرسیم چرا ما باید برای طراحی وب سایت و فضای هاست هزینه بکنیم؟ چرا فقط از شبکه های اجتماعی مثل تلگرام اینستاگرام یا گاهی فیسبوک یا توئیتر استفاده نکنیم؟

شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها فواید غیر قابل انکاری دارند. شبکه های اجتماعی رایگان هستند و میلیون ها کاربر و یا مشتری بالقوه در هیجان برقرار کردن ارتباط با کسب و کار شما هستند. علاوه بر آن شبکه های اجتماعی نیازی به دانش فنی ندارند. تقریبا هر کسی به راحتی می تواند یک حساب کاربری در کمتر از یک دقیقه باز کند و شروع کند به تولید محتوا در ارتباط با کسب و کاری که دارد. شما می توانید در شبکه های اجتماعی از خودتان، محصولات تان و هر چیزی که با آن می تواند با مشتری ها ارتباط پویا تری داشته باشد توسط عکس، فیلم یا متن ارتباط برقرار کرده و تبلیغ کنید.

علاوه بر کاربری آسان شبکه های اجتماعی آنها همچنین با موتورهای جستجو اینترنت مانند گوگل سازگار هستند. سازگار بودن موتور جستجو یعنی در اینترنت و فضای مجازی در دسترس بودن. یعنی اینکه اگر در گوگل نام شرکتی را جستجو کنید اگر آن شرکت در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد، گوگل لینک مرتبط با شبکه اجتماعی آن شرکت را برای شما نمایش خواهد داد.

اما داشتن وب سایت برای یک کسب و کار با داشتن یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی متفاوت است و علاوه بر آن رایگان نیست. یک وب سایت از یک شبکه اجتماعی هزینه بیشتری دارد. و اما هزینه تنها تفاوت بین این دو نیست. وب سایت ها فوایدی مهم تری از شبکه های اجتماعی دارند. سوال این است که چرا علیرغم وجود شبکه های اجتماعی کسب و کار ها اقدام به ساخت وب سایت می کنند؟ یا چرا بعضی از شرکت های بزرگ و شناخته شده ی دنیا از عضویت در شبکه های اجتماعی امتناع می کنند؟

فایده داشتن وب سایت قابل مقایسه با صفحات شبکه های اجتماعی چیست؟ در یک کلام هیچکس در زمین کس دیگری یک عمارت با شکوه نمی سازد. اگر شما از شبکه های اجتماعی در هر سطحی استفاده می کنید شما باید از قوانین صاحب آن شبکه تبعیت کنید. و از سوی دیگر با محدودیت های آنها نیز کنار بیاید. از همه مهم تر با تغییر قوانین و سیاست های آنها کسب و کار و سرمایه گذاری که شما در فضای مجازی انجام داده اید مستقیما تاثیر می پذیرد. مثلا با تغییر الگوریتم های جستجو یا الگوریتم های نمایش محتوا برای سایر کاربران صفحه شما در شبکه های اجتماعی کمتر و کمتر دیده خواهد شد. چه کسی می خواهد برای اندکی هزینه نکردن برای خرید زمین ساختمانی را در زمین شخص دیگری بسازد که شاید روزی مجبور به ترک و رها سرمایه گذاری خود شود؟

وقتی شما یک وب سایت به نام کسب و کار خود دارید آن وقت است که کنترل کامل بر سرمایه گذاری خود دارید. دیگر قوانین و محدودیت های شبکه های اجتماعی بر شما تاثیر ندارد. شما می توانید از شبکه های اجتماعی نیز به عنوان یک گزینه فرعی استفاده خود را ببرید اما نه به عنوان پایگاه اصلی. با یک وب سایت می توانید نسبت به نیاز کسب و کار خود خلاقیت داشته باشید امکانات و کنترلی داشته باشید که در شبکه های اجتماعی وجود ندارد.

وب سایت شما مثل مکان فیزیکی کسب و کار شماست با یک آدرس ثابت است اما حساب کاربری شما کمی شبیه شماره تلفن شماست که اگر تغییر کرد دچار مشکل می شوید اما بواسطه محل ثابت خود همیشه قابل دسترس هستید. شاید بهتر است بگوییم شبکه های اجتماعی تنها یکی از ابزارهای بازاریابی هستند و این ابزارها با تنوع شان در حال تغییر و اغلب ناپایدار هستند. برای مثال روزی فیسبوک توانست رقیبان پیش از خود مانند اورکا، یاهو 360 و غیره را به کنار بزند و تبدیل پر کاربردترین شبکه اجتماعی در بین دوستان شما شود. اما آیا امروز به مانند گذشته است؟ کاربران تنوع طلب دیگر در پی شبکه های جدید مانند تلگرام و یا اینستاگرام افتادند و این مسیر تنوع و تغییر در آینده تکرار خواهد شد و جذابیت های ابتدایی در نهایت کم رنگ می شوند. پس بهتر است به فکر یک فضای پایدار و همیشگی در فضای مجازی باشیم و شبکه های اجتماعی را در حد کافی در کنار سایر ابزارهای بازاریابی استفاده کنیم.

سخن پایانی

در مجموع اگر دارای کسب و کار هستید و وب سایت ندارید نگاهی به آینده انداخته و کسب و کار مشابه خود را در فضای اینترنت جستجو کنید. شاید برای اینکه دید بهتری از آینده و قدرت فضای مجازی داشته باشید بد نباشد که در نمونه های خارجی آن نیز در اینترنت نگاهی بیاندازید. بعلاوه نگاهی به گذشته نه چندان دور بیاندازید: روزی در ایران خرید، فروش و پرداخت آنلاین امری بعید و غیر معمول بود اما امروز کاملا عادی و ضروری است. و روزی فرا خواهد رسید که کسب و کاری که بعید می رسید پای خود را به فضای مجازی باز کند حضوری قاطع و همیشگی در یک آدرس اینترنتی داشته باشد. طراحی سایت یک راه ساده و ارزان برای افزایش درآمد، افزایش اعتبار شرکت و تثبیت جایگاه خود در زمینه کاری خواهد بود. شرکت دارکوب خدمات جامع و کاملی را در زمینه طراحی سایت ارائه می دهد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب