سئو اینستاگرام به چه صورت است؟

نوشته شده توسط دارکوب
آدرس کوتاه: https://darkoob.co.ir/?p=3014

اخیراً اینستاگرام به یک پلتفرم بازاریابی تبدیل شده است. تعداد بازدیدکنندگان و کاربران فعال این پلتفرم بسیار زیاد و رو به افزایش است. اینستاگرام نسبت به سایر رسانه های اجتماعی محبوبیت و طرفداران بیشتری دارد. خیلی از افراد برای دیدن محتوای جدید صنعت دلخواهشان از طریق اینستاگرام، منتظر می مانند. بهینه سازی حساب اینستاگرام برای موتور های جستجو به معنای دسترسی به سطح گسترده ای از مخاطبان هدف است. اما شاید برای خیلی از کاربران سؤال شود چگونه حساب اینستاگرام خود را برای موتور های جستجو بهینه کنیم تا به گروه بزرگی از مخاطبان دسترسی داشته باشیم؟
جواب این سؤال سئو سایت برای اینستاگرام است. اینستاگرام مانند یک موتور جستجوی کوچک است. این پلتفرم یک موتور جستجوی داخلی دارد که مانند یک مینی گوگل عمل می کند. با کار کردن بر روی سئوی اینستاگرام می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید.
اینستاگرام یک پلتفرم بصری است که بازاریابان دیجیتالی می توانند از آن بهره ی زیادی ببرند. شاید فهرست بندی و نمایش دادن حساب های اینستاگرام در نتایج جستجو کمی سخت باشد. زیرا بیشتر کاربران اینستاگرام به این پلتفرم به یک بستر خیلی خوب برای تبلیغات نمی نگرند و تصاویری را که در این پلتفرم استفاده می کنند، بهینه سازی نمی کنند. اما مدیران مشاغل مختلف بایستی در نظر داشته باشند که بهینه سازی حساب اینستاگرام برای موتور های جستجو فرصت جذب ترافیک بسیار خوبی از کاربران را برای آنها مهیا می کند.
مجموعه دارکوب در کنار ارائه خدمات طراحی وب سایت و سئو، خدمات اینستاگرام نیز ارائه می نماید.
بسیاری از کاربرانی که وب سایتی دارند سعی می کنند تا با بهینه سازی آن برای موتور های جستجو، ترافیک بیشتری برای وب سایت خود به دست آورند. اما شاید بسیاری از بازاریابان و کارآفرینان ندانند که تکنیک های بهینه سازی فراتر از گوگل، بینگ و سایر موتور های جستجو می باشد. سئو در مورد رسانه های اجتماعی نیز صدق می کند. وقتی صاحبین مشاغل رسانه های اجتماعی خود مانند اینستاگرام را بهینه سازی می کنند و از تکنیک های سئو در این پلتفرم ها استفاده می کنند می توانند میزان جذب کاربر را افزایش دهند و تعامل خود با کاربرانش را بهبود دهند و بیشتر کنند و به تناسب آن فروش و درآمد بیشتری داشته باشند. سئو در اینستاگرام نیز معتبر است. زیرا اینستاگرام مانند یک موتور جستجوی کوچک کار می کند.
صفحات اینستاگرامی که بهینه سازی شده اند، رتبه های بالاتری به دست می آورند و جذب فالوئر بیشتری دارند. صفحات اینستاگرامی که رتبه های بالاتری دارند هم معتبرتر هستند و هم باعث ارتقاء اعتبار صفحات وب سایت مربوطه می شوند.
اگر به دنبال طراحی و سئو سایت و یا راه اندازی دکمه ی رسانه های اجتماعی در وب سایت خود هستید، با سفارش طراحی سایت خود به شرکت دارکوب بالاترین میزان کیفیت را دریافت کنید.

چگونه می توانم حساب اینستاگرام خود را برای موتور های جستجو بهینه کنم؟

برای اینکه بتوانید از طریق اینستاگرام کاربران و ترافیک ارگانیک خوبی به دست آورید لازم است تا حساب اینستاگرام خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید. تکنیک هایی که در این بخش از مقاله مورد بررسی قرار می دهیم می توانند کمک کننده باشند:

اطمینان حاصل کنید که پروفایل اینستاگرام شما برای دید عموم تنظیم شده است

حساب های اینستاگرام به طور پیش فرض بر روی دید عموم تنظیم می شود. این بدان معناست که هر کسی می تواند به محتوای حساب اینستاگرام شما دسترسی پیدا کند. اگر بازاریاب هستید و از پلتفرم اینستاگرام برای بازاریابی و تبلیغات و جذب مشتری استفاده می کنید، قرار گرفتن تنظیمات حساب اینستاگرام در حالت دید عمومی درست و به نفع شما می باشد. با این حال باز هم از تنظیمات اکانت اینستاگرام خود این موضوع را چک کنید.
برای این کار بایستی به قسمت تنظیمات حساب اینستاگرام خود و سپس حریم خصوصی حساب بروید و اطمینان حاصل کنید که حساب خصوصی در حالت خاموش قرار دارد. وقتی حساب اینستاگرام شما در حالت عمومی قرار داشته باشد نام تجاری شما قابل جستجو می شود.

از کلمات کلیدی در نام کاربری و نام نمایشی حساب اینستاگرام خود استفاده کنید

همانطور که قبلاً گفتیم اینستاگرام مانند یک موتور جستجوی مستقل عمل می کند. برای اینکه بتوانید اصطلاحات درستی را در نوار جستجو به نمایش بگذارید بایستی در داخل خود برنامه ی اینستاگرام کار کنید تا بتوانید موقعیت های برتر جستجو را از آن خود کنید.
برای رسیدن به این هدف اولین کاری که بایستی انجام دهید این است که کلید واژه ی اصلی خود را مشخص کنید. وقتی از کلمه ی کلیدی در نام نمایشی و نام کاربری خود استفاده کنید به احتمال زیاد حساب اینستاگرام شما در نتایج جستجو نمایش داده می شود. استفاده از کلمه ی کلیدی مربوط به صنعت و حرفه تان در این دو مکان می تواند باعث جذب ترافیک بیشتر برای تجارت شما شود.
درج کلمه ی کلیدی هدف در نام نمایشی و نام کاربری تنها راه استفاده از کلمه ی کلیدی در برچسب های عنوان اینستاگرام است. برای بروزرسانی نام خود در اینستاگرام بر روی دکمه ی پروفایل کلیک کنید و سپس بر روی ویرایش پروفایل کلیک کنید و قسمت نام را بروزرسانی کنید.

استفاده از کلمات کلیدی ثانویه در بیوگرافی

بعد از بهره بردن از کلمه و یا کلمات کلیدی اصلی وقت استفاده از کلمات کلیدی ثانویه است. کلمات کلیدی ثانویه، کلمه و یا کلماتی هستند که حول و حوش کلمه ی اصلی شما می چرخند. به طور مثال اگر کلمه ی کلیدی اصلی شما “حیوانات خانگی” باشد، ممکن است “گربه های خانگی” یک کلمه ی ثانویه برای کلمه ی اصلی تجارت شما محسوب شود.
استفاده از کلمات کلیدی ثانویه فرصت جذب کاربرانی که به حرفه ی شما علاقه مند هستند را ایجاد می کند. به طور مثال ممکن است کاربری کلمه ی کلیدی اصلی شما که “حیوانات خانگی” هست را جستجو نکند اما از آنجا که به حیوانات و گربه های خانگی علاقه مند است، کلمه ی “گربه های خانگی” را سرچ کند. در چنین حالتی صفحه ی اینستاگرام شما برای او نمایش داده می شود.
هنگام ویرایش پروفایل خود بایستی اطمینان حاصل کنید که بیوگرافی شما برای موتور های جستجو بهینه شده است. فضای بیوگرافی اینستاگرام محدود و تقریباً 150 کاراکتری است. این محدودیت خیلی شبیه محدودیت داینامیک گوگل در توصیفات متا می باشد.
خوشبختانه اگر از کلمات کلیدی هشتگ استفاده می کنید، پر کردن بیوگرافی اینستاگرام با کلمات کلیدی کمابیش قابل قبول است. هشتگ های اینستاگرام پیوند های قابل کلیکی هستند که کاربران را به لیستی از پست ها با هشتگ مشابه هدایت می کنند. بنابراین هشتگ ها برای کاربران سودمند هستند.
اگر اکانت های تجاری دیگری دارید می توانید با استفاده از @ نام کاربری آنها را به پیوند های قابل کلیکی تبدیل کنید.
بیوگرافی به صورت کد های html ارائه می شود و برای موتور های جستجو قابل درک است. قسمت بزرگی از بهینه سازی صفحات و حساب های اینستاگرام در این بخش صورت می گیرد. برای اینکه بتوانید بیشترین و بهترین استفاده را از کلمات کلیدی ببرید بهتر است قبل از استفاده از آنها در پروفایل و بیوگرافی حساب اینستاگرام خود، به اندازه ی کافی در مورد آنها تحقیق کرده باشید.
استفاده از چند کلمه ی کلیدی در بیوگرافی که هشتگ نیستند، می تواند سودمند باشد. با توجه به اینکه بخش بیوگرافی ظرفیت محدودی دارد، بایستی سعی کنید بیشترین بهره را از این بخش ببرید. بهتر است مشخص کنید که چه کسی هستید و تجارت شما درباره ی چیست.
در حین ویرایش پروفایل حساب اینستاگرام خود بایستی اطمینان حاصل کنید که بخش “وب سایت” شامل URL وب سایت تجاری شما می باشد. این URL به عنوان یک منبع ترافیک کار می کند و نباید فراموش شود.

به هشتگ ها به دیده ی کلمات کلیدی بنگرید

بعد از اینکه پروفایل خود را بهینه کردید، وقت آن است که پست های خود را بهینه کنید. بهینه سازی پست ها بایستی به صورت مرتب و همیشگی باشد. بسیاری از کاربران صفحه ی اینستاگرام تجاری شما از طریق هشتگی که در لابلای پست های دیگر قرار دارد، می یابند.
به همین دلیل هر یک از پست های اینستاگرام شما بایستی استراتژی هشتگ خاص خود را داشته باشند. این هشتگ ها مانند کلمات کلیدی ثانویه می باشند. بهتر است هشتگ ها مشابه نباشند، متنوع و در ارتباط با یکدیگر باشند. این موضوع شانس بیشتری را به کاربران برای یافتن صفحه ی شما می دهد.

استفاده از کلمات کلیدی ثانویه در زیرنویس های تصاویر

هر بخشی از اکانت اینستاگرام شما بایستی شامل کلمات کلیدی باشد. ایجاد زیرنویس جذاب برای تصاویر در جذب کاربر تأثیر بسزایی دارد.
زیرنویس تصاویر علاوه بر جذب کاربر به صفحه ی اینستاگرام شما کمک می کند تا در نتایج جستجو ظاهر شود. استفاده از زیرنویس تصویر به الگوریتم اینستاگرام کمک می کند تا بتواند صفحه را برای کلمات کلیدی خاصی که در زیرنویس استفاده شده است رتبه بندی کند و ترافیک خوبی برای آن دسته از کلمات کلیدی به دست آورد.

استفاده از متن alt اینستاگرام

متن alt اینستاگرام به کاربران امکان نوشتن کپشن برای تصاویری که در صفحه ی خود استفاده می کنند را می دهد. این ویژگی نسبتاً در حساب های اینستاگرام جدید است. از این ویژگی برای افرادی که از ناتوانی کم بینایی رنج می برند، استفاده می شود تا بتوانند تجربه ی کاربری خوبی از مرور صفحه ی اینستاگرام مورد نظرشان داشته باشند. اما در عین حال از این ویژگی برای سئو اینستاگرام نیز استفاده می شود. اگر این بخش را خودتان پر نکنید، اینستاگرام به طور خودکار، خودش متن هایی را به طور متناوب برای این بخش از عکس ها در نظر می گیرد. بنابراین بهتر است خودتان این بخش را آنطور که می خواهید پر کنید و از متن هایی استفاده کنید که با عکس مورد نظر تطابق دارد.
برای اینکه به متن alt تصویر دسترسی داشته باشید، پیش از آنکه عکس مورد نظرتان را در صفحه ی اینستاگرام خود منتشر کنید به قسمت تنظیمات پیشرفته صفحه نمایش بروید، تنظیمات پیشرفته را به پایین اسکرول کنید و متن alt نوشته را انتخاب کنید. در بخش متن alt تصویر می توانید توصیف کاملی در مورد تصویر وارد کنید. بعد از انجام این مرحله تصویر را به اشتراک بگذارید. بهتر است از متن alt اینستاگرام پیش از انتشار عکس استفاده کنید تا بتوانید رتبه های بهتری به دست آورید و پیام خود را به مخاطبان هدف برسانید.

همه ی موارد را با تجزیه و تحلیل ردیابی کنید

اینستاگرام پلتفرمی است که دارای ویژگی های تجزیه و تحلیل درونی است. اما این تجزیه و تحلیل ها را فقط در یک زمان و تاریخ خاص می توانید انجام دهید. وقتی پنجره ی زمانی خاص بسته شود، داده ها از بین می روند و جایگزین می شوند. این موضوع شاید برای یک کاربر عادی خوب باشد، اما برای یک بازاریاب و اهداف بازاریابی اصلاً خوب نیست.
با برخی از ابزار های رسانه های اجتماعی می توانید این مسئله را دور بزنید و تحلیل داده ها را ردیابی کنید و یا گزارش های خودکار داشته باشید. با این ابزار ها می توانید پست ها را تجزیه و تحلیل کنید و محتوای صفحه ی خود را برای آینده بهینه کنید.

از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده نکنید

طبق مطالعات، اینستاگرام اخیراً به حساب های کاربران خود سر می زند و کاربرانی که از قوانین سئو کلاه سیاه در صفحه ی خود استفاده می کنند را شناسایی می کند. برای اینکه از سئو کلاه سیاه در صفحه ی اینستاگرام خود استفاده نکرده باشید، لازم است که از محتوای منحصر استفاده کنید و مطالب صفحه ی شما کپی نباشد. از ربات ها استفاده نکنید، دنبال کننده نخرید، اکانت ها را خیلی زیاد و خیلی سریع دنبال نکنید.
سئو یک استراتژی طولانی مدت است. اگر بعد از استفاده از تکنیک های سئو در صفحه ی خود نتیجه را بلافاصله مشاهده نکردید، مأیوس نشوید و برای دیدن نتیجه ی سریع از راه حل های سئو کلاه سیاه استفاده ننمایید. این کار می تواند باعث خرابی کل صفحه ی شما شود.
پیاده سازی سئو نیازمند دانش است. اگر به اندازه ی کافی در این زمینه مهارت ندارید، بهتر است با متخصصین سئو مشورت نمایید. در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ی تخصصی و رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید.

نتیجه

اگر صاحب کسب و کار و تجارتی هستید بایستی از هر راه حلی برای افزایش اعتبار و جذب بیشتر کاربر و بیشتر دیده شده شدن استفاده کنید. اگرچه بهترین استراتژی راه اندازی وبسایت است اما با کار کردن بر روی سئو رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام نیز می توانید ترافیک خوبی برای وب سایت خود به دست آورید. برای اینکه بتوانید حساب اینستاگرام خود را برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید بایستی از یک سری راه حل ها که پیشتر در مقاله بیان کردیم، پیروی کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سئوی رسانه های اجتماعی در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره ی رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه ی کار، طراحی و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.



دارکوب نام تجاری ثبت شده. دارای مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. رتبه چهار شورای عالی انفورماتیک کشور.

آموزشگاه طراحی وب سایت و سئو دارکوب با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای تاسیس شد.

دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد.
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته