در ابتدا مهم ترین روش های افزایش بازدید سایت به صورت ارگانیک و طبیعی را بیان می کنیم.
لیست مطالب
خب امروزه افزایش رتبه وب سایت و بالا بردن جایگاه وب سایت در نتایج گوگل به یک بیزینس پرسود هم برای شرکت های سئوکار و هم برای صاحبان وب سایت تبدیل شده است.جدا از کارهایی که متخصصین بهینه سازی وب سایت برای وب سایت ها انجام می دهند، اما صاحبان وب سایت هم باید با برخی تکنیک ها آشنا باشند.مطمئنا می دانید که افزایش رتبه وب سایت متدهای مختلفی دارد که برخی از آنها را موتورهای جستجو تایید کرده اند و برخی از آنها که مورد تایید آنها نیستند بر روی سئو و جایگاه سایت اثر منفی می گذارند.
در مقاله های قبلی دارکوب بارها ذکر شده است که محتوا نقش پادشاه را در وب سایت ها دارد.یکی از مواردی که محتوا را قدرتمند می سازد عدم کپی کردن از محتواهای دیگر و اصیل بودن آن است.مسئله بعدی که باید رعایت کنید اینست که محتوایتان باید جذاب باشد و خواننده را به خواندن یا دیدن و یا حتی شنیدن محتوا علاقه مند شود.پس باید تحقیقی انجام دهید و به وسیله آن مطالبی که برای کاربران هدفتان مفید و جالب است را منتشر کنید.نوشتن محتوا هم می تواند توسط صاحبان سایت یا افراد مرتبط با وب سایت و هم می تواند توسط شرکتی که بازاریابی اینترنتی (نظیر شرکت طراحی سایت دارکوب) انجام می شود صورت پذیرد که نوشتن مطالب توسط این شرکت ها مزایای و ویژگی های بسیار بیشتری را دارا می باشد.البته ما نکاتی در این مورد برای شما بیان می کنیم.
اگر به منظور درج محتوا از نرم افزارهای افزایش بازدید استفاده کنیم چندین مورد منفی برای ما رخ می دهد.اول اینکه نرم افزارهای کمی هستند که برای افزایش بازدید برای وب سایت تولید محتوا انجام دهند؛ مسئله بعدی و بسیار مهم اینست که محتواهایی که این نرم افزارها تولید می کنند به شدت کیفیت پایینی دارد و موتورهای جستجو به راحتی متوجه اصیل نبودن این محتواها شده و برای صفحه ما رنک پایینی را در نظر می گیرند؛ ضمن اینکه به دلیل بی مفهوم بودن مطالب تولیدی، کاربران هم نمی توانند از آنها استفاده کنند و برای آنها مفید نخواهد بود.برای اینکه بخواهیم عمق فاجعه را بیشتر برای شما مثال بزنیم می توانیم به متن های تولیدی توسط Google Translate اشاره کنیم.خب مترجم گوگل برای راه انداختن کار بسیار مفید است اما برای نوشتن مطالب و محتوا با توجه به الگوریتمی که در ترجمه دارد اصلا نمی توان به آن تکیه کرد.
تصور کنید محتوایتان توسط نرم افزاری مانند مترجم گوگل نوشته می شود.احتمال وجود ایهام، غلط املایی، تولید محتوای کوتاه و صرفا برای رفع مسئولیت، تیتر های نا مناسب و استفاده از کلمات کلیدی در موقعیت های غلط بخشی از آسیب های این نرم افزارها می باشد.
هیچ نرم افزاری جای انسان را نخواهد گرفت (حداقل در این مورد).
در هر کسب و کاری که هستید، به روز بودن باعث تداوم فروش و حفظ و جذب مشتریان و مخاطبانتان می شود، و به روز بودن در حوزه آی تی و وب نسبت به دیگر حوزه ها اهمیت بالاتری دارد.افزوده شدن اطلاعات جدید یاعث می شود بیشتر در معرض دید موتورهای جستجو و به خصوص گوگل قرار بگیرید و آنها هم رتبه شما را افزایش دهند؛ افزایش رتبه بیشتر دیده شدن توسط کاربران وب را به دنبال داشته و بیشتر دیده شدن موجب ورود و بازدید بیشتر از سایت می شود.حال این به روز رسانی ها می تواند با توجه به استراتژی کاری شرکت، شرایط حال وب سایت و دیگر ویژگی های آن متفاوت باشد و براساس زمان تغییر کند.
کاملا مشخص است که نرم افزارها از یک الگوریتم تکراری استفاده می کنند و مانند یک ربات بسیاری از کارها را با توجه به عدم شناخت موقعیت انجام می دهند.ممکن است در برهه ای از زمان به روز رسانی ها در سایت تغییر کند که در این مورد اصلا نمی توان روی نرم افزارها حساب باز کنیم.
یکی از روش ها اصلی در بهینه سازی وب سایت و از طرفی بالا بردن بازدید در وب سایت محسوب می شود.بک لینک به آدرس ها و پیوندهایی از سایت ما می باشد که در سایت های دیگر قرار می گیرد.بک لینک سازی باید در سایت های با کیفیت انجام بپذیرد تا کیفیت و نمره سایت ما هم بالا برود، یعنی باید پیوند صفحات وبسایت خود را در سایت های معتبر و با کیفیت قرار دهیم.این کار جز کارهای حیاتی در نگهداری سایت محسوب می شود چرا که اگر این کار تداوم نداشته باشد و یا پیوند در سایت های بی کیفیت قرار بگیرد حتما بازدید از وب سایت کاهش می یابد.
خب اگر بخواهیم روش های افزایش بازدید در وب سایت را به یک مثلث تشبیه کنیم، یکی از اضلاع آن بک لینک سازی خواهد بود.یعنی بدون بک لینک سازی نمی توان بازدید را افزایش داد، اگر هم بشود این کار بسیار سخت و البته فوق العاده زمانبر خواهد بود.نرم افزارهای افزایش بازدید وب سایت توانایی بک لینک سازی نداشته و روش های تایید نشده دیگری را جایگزین این روش می کنند، خودتان حساب کنید با استفاده از نرم افزارها چه شانسی برای جذب مخاطب را از دست خواهید داد.بک لینک سازی کاری تخصصی و تجربی محسوب می شود و از آن دسته از تکنیک هاست که باید توسط سئوکاران حرفه ای و با تجربه و شرکت هایی نظیر “دارکوب” انجام شود.
خب فعالیت و بازاریابی در شبکه های اجتماعی همیشگی است فقط به ندرت از رسانه و شبکه ای به شبکه ای دیگر تغییر می کند اما تبلیغات و حضور در فیس بوک، توئیتر، گوگل پلاس و حتی اینستاگرام همیشه قدرت خود را دارا می باشد.دلیل اصلی قدرت این شبکه ها برای بازاریابی اینست که به دلیل محتواهای گوناگون و اغلب جذابی که دارند باعث می شود کاربران زیادی از انواع اقشار در آن وجود داشته باشند و می توان خود را به آنان معرفی کرد.
حضور محتوای شما و با نام شما باعث می شود تا در صورت خوب و مفید بودن این محتوا، کاربران آن را با دیگران به اشتراک گذاشته و از طریق این محتوای خوب افراد دیگری مایل باشند تا از قسمت های دیگر وب ساییتان بازدید کنند.
می توانید به راحتی محتوای خود را کپی کرده و در شبکه خود قرار دهید و یا اگر می خواهید حتی این کار را هم انجام ندهید، ربات ها و نرم افزارهای بسیار کم حجمی می باشند که کار قرار دادن محتوا در شبکه های اجتماعی شما را بر عهده گرفته و هر زمان هر کدام از محتوا را که خواستید می توانید در رسانه مدنظر قرار دهید.
این کار هم سایت را نزد گوگل محبوب تر می سازد و هم باعث می شود تا کاربرانی که از طریق موبایل یا تبلت و یا حتی تلویزیون های هوشمند به سایت متصل می شوند در وب سایت بمانند، در صورتی که اگر وب سایت اصطلاحا ریسپانسیو (Responsive) یا واکنش گرا نباشد، محتوای وب سایت به درستی به مراجعه کنندگان نشان داده نمی شود و حجم زیادی از انها به سرعت سایت را ترک می کنند.
بسیاری از شرکت های طراحی سایت حتما سایت را به صورت ریسپانسیو به مشتری تحویل می دهند، چرا که در حال حاضر ریسپانسیو بودن دیگر به عنوان یک ویژگی مطرح نیست و خاصیتی است که یک وب سایت حتما باید آن را دارا باشد.اگر این کار را به نرم افزار بسپارید شاید برای سایت های سطح پایین که کدنویسی چندانی نداشته و کارایی زیادی ندارند مشکلی پیش نیاید؛ اما قالب ها و سایت هایی که شرکت های معتبر طراحی می کنند به دلیل قدرت و کدنویسی که دارند، به وسیله این نرم افزارها دچار مشکل می شوند و ممکن است وب سایت بازدید های زیادی را از دست بدهد.از همان ابتدا خیال خودتان را راحت کنید و وب سایت را به دست شرکتی بسپارید که از همان ابتدا وب سایت را ریسپانسیو طراحی کند.در صورتی که سایتتان ریسپانسیو نیست آن را به شرکتی بدهید که به وسیله کد نویسی سایت را ریسپانسیو کنند و از به هم ریختگی ها و کاهش سرعتی که نرم افزارهای افزایش بازدید عامل آن می شود جلوگیری شود.
ابزارهایی که می خواهیم معرفی کنیم در واقع بیشتر کارایی تست و بررسی دارند اما به اشتباه به اسم افزایش بازدید وب سایت جا افتاده اند که ما به همین دلیل آنها را صرفا جهت آشنایی بیشتر می گوییم و غیر از این نیست، چون دارکوب اکیدا با استفاده از نرم افزارهای افزایش بازدید مخالف است.
نرم افزاری که به راحتی و بدون پرداخت هزینه ای می توانید آن را دانلود کنید.این نرم افزار بررسی دقیقی روی جزئیات سایت دارد و بخش هایی که می تواند برای رتبه بندی و حضور کاربران مضر باشد را مشخص می کند که براساس آن می توانید اشکالات سایت را برطرف کنید.این نرم افزار سایت را به طور کامل کاوش می کند و اطلاعات مفیدی را به سئوکاران می دهد.
این ابزار هم مانند ابزار بالا رایگان می باشد اما این بار این ابزار برای بررسی کلیدواژه ها طراحی شده است.مثلا کلمات کلیدی که در رتبه بندی گوگل رتبه زیر 100 دارند به کاربر نمایش داده می شود.علاوه بر کلید واژه ها، از طریق این برنامه می توانید متریک های تعاملی و بک لینک ها، ترافیک طبیعی و… را بدست آورید.شما یک کلمه کلیدی را وارد کرده و نوع محتوا از قبیل عکس، متن و… را انتخاب کرده و SEMrush، جستجوهایی که کاربران در موتورهای جستجو انجام داده اند را به شما ارائه می دهد.
مگر می شود همه از نرم افزار استفاده کرده و به راحتی میزان بازدید و مخاطبان خود را افزایش دهند؛ اگر در این صورت بود که سخت گیری های گوگل و شرکت های سئوکار زیر سوال می رفتند و همه سایت ها در عین تناقض در رتبه های بالا بوده و بدون زحمت خاصی بازدیدکنندگان خود را بدست می آوردند.
خب بنیان گذار این نرم افزار کریستین هابرمن است و معتقد است که این ابزار در دسترس ترین منبع برای دانستن میزان حجم جستجوشده در مورد یک کلمه کلیدی می باشد و به وسیله آن می توان هزینه تبلیغات کلیکی را به صورت تخمینی محاسبه کرد.خب از اسم این ابزار کاملا مشخص است که کاربرد آن بر روی کلمات کلیدی می باشد و اگر از آن به درستی استفاده شود می تواند رتبه وب سایت را به راحتی ارتقا داد.این ابزار صرفا کمکی برای سئوکاران حرفه ای نظیر شرکت دارکوب محسوب می شود، نه اینکه آنها کلا کار افزایش رتبه سایت را بر عهده نرم افزاری خاص قرار دهند.با این نرم افزار می توان دریافت که کدام کلمات کلیدی بیشتر هدف کاربران بیزینس های مختلف قرار گرفته اند.
این نرم افزار برای معرفی کلمات کلیدی بلند که در این عصر از وب کارایی بسیار بالایی دارد، قدرت مناسبی دارد.
شناخته شدن ترین یار و یاور طراحان و بهینه سازان وب سایت که سابقا با نام Google Webmaster Tools شناخته می شد.این ابزار که به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است برای نگهداری سایت ها کاربرد دارد و به وسیله آن می توان خطاها و اشکالاتی که در سایت وجود دارد و موجب کاهش رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو می شود را شناسایی کرده و آنها را رفع کرد.یکی از کاربردی ترین بخش هایی که این کنسول می تواند تشخیص دهد که از نظر برخی ازاین ابزارها پنهان می ماند، خطای 404 می باشد؛ وجود و عدم شناسایی این خطا تاثیرات منفی زیادی روی وب سایت دارد.
این ابزار هم کاملا از اسمش مشخص است و برای نگهداری وب سایت و دور شدن از جریمه های گوگل کاربرد دارد.ترافیک طبیعی (Organic Trafic)، میزان سازگاری سایت با الگوریتم های پاندا و پنگوئن و سازگاری با موبایل را به صورت نمودار به کاربر نشان می دهد.
این ابزار هم برای کسانی که در حوزه طراحی سایت فعالیت دارند نام آشنایی است.Yoast برای وب سایت های وردپرسی تهیه شده و به عنوان یک افزونه قابلیت های زیادی را برای تحلیل و تغییر در سایت های وردپرسی در اختیار شما قرار می دهد.ساخت نقشه XML سایت، راهنمای ساخت کلمات کلیدی مناسب و… در دسترس افرادی که از آن استفاده می کنند قرار می دهد.هر یک پست هایی که در سایت یا وبلاگ وردپرسی خود قرار می دهید، با رنگ های قرمز، زرد و سبز مشخص می شوند که نشان دهنده بازخورد تاثیرات سئو روی هر پست می باشد.
خب اثر بازدید سایت برای افزایش فروش و البته گرفتن بیشتر تبلیغات در سایت بر کسی پوشیده نیست، اما مهم ترین رکن در نگهداری وب سایت بخش سئو SEO می باشد.در ادامه می بینیم که آیا افزایش بازدید سایت بر روی سئو تاثیر دارد یا خیر.
قبل از شروع می خواهیم مهم ترین بخش این مقاله و موضوع تاثیر منفی نرم افزارهای افزایش بازدید سایت بر روی سئو را در یک کلام بیان کنیم:
نرم افزارهای افزایش بازدید عمدتا به سئو توجهی ندارند و تنها هدفشان بالا بردن مخاطبان سایت از هر روش می باشد، چه بسا بسیاری از آماری که از بازدیدکنندگان نمایش می دهند فیک بوده و یا هیچ فعالیتی در سایت ندارند.
شرکت دارکوب در موارد بالا می تواند شما را یاری کند.
بالا رفتن تعداد کاربران و ترافیک ورودی وب سایت باعث می شود قدرت دامنه وب سایت افزایش داشته باشد.بارها مشاهده شده که وب سایت هایی هستند که تعداد بازدید بسیار بالایی دارند اما رتبه آنها از وب سایت هایی که بازدید کمتری از آنها دارد، پایین تر است.این موضوع نشان دهنده اهمیت هدفمند بودن افزایش بازدید در سایت می باشد؛ مثال آن هم که البته چندان هم صحیح نیست برخی کانال ها و یا پیج های اینستاگرام می باشند که تعداد دنبال کننده های آنها چندین هزار نفر می باشد اما تعداد لایک و یا کامنت های آنها از تعداد لایک های یک فرد معمولی کمتر می باشد.
یکی از روش های افزایش بازدید که منسوخ هم شده است اما متاسفانه بسیاری از سئو کاران و یا نرم افزارها انجام می دهند Pop up یا همان صفحات وبی که ناخواسته برای کاربر باز می شوند می باشد.خب به دلیل اینکه کاربران وب از این صفحات انزجار دارند و غالبا آنها مطالب مفیدی را به کاربر ارائه نمی دهند، این صفحات به سرعت توسط کاربران بسته می شود که این منجر به بالا رفتن نرخ Bounce می شود.نرخ Bounce به معیاری گفته می شود که طبق آن هرچه کاربران صفحه وب را سریعتر ترک کنند، این نرخ برای سایت افزایش پیدا می کند.هرچه این نرخ بالاتر باشد نشان دهنده عدم کیفیت و نارضایتی کاربران می باشد و نشان دهنده این است که محتوی این نسایت برای بازدید کنندگان آن مفید نبوده است.این اتفاق اثرات منفی زیادی برای سایت دارد و حتی ممکن است با ادامه همین روند، آن صفحه به طور کل از نتایج موتورهای جستجو حذف شود.
همانطور که سئو، به خودی خود عملی است که در طولانی مدت جواب می دهد؛ تاثیر افزایش مثبت یا منفی روی سئو سایت، به سرعت انجام نشده و کمی زمانبر است.