ضرورت و اهمیت پشتیبانی وب سایت

ضرورت و اهمیت پشتیبانی وب سایت

وب سایت ها رسانه هایی تعاملی هستند، که هدف آن ها این است که به کاربران اجازه دهند تا به سرعت به اطلاعات در وب دسترسی داشته و یا با آن ارتباط برقرار کنند، نکته اصلی آن است که این ارتباط از هر کجا تنها با یک اتصال اینترنتی ممکن است.

بسیاری از کاربران و دارندگان وب سایت از زیر ساخت یک صفحه زیبای گرافیکی وب سایت بی اطلاع هستند. اینکه یک وب سایت از چه بخش هایی تشکیل شده است که این طور به شکل یکپارچه در هر نوع نمایشگر دیجیتال متصل به اینترنت قابل دسترسی است.

علیرغم پیچیدگی ها و مهندسی فوق العاده ابزارهای وب و اینترنت حتی کوچک ترین و ساده ترین وب سایت ها در طول زمان بی نقص عمل نمی کنند و این تقریبا غیر منطقی است که با توسعه و راه اندازی یک وب سایت تصور کنیم که دیگر نیازی به نگهداری و پشتیبانی از آن نیست و همه چیز عالی کار خواهد کرد چون امروز وب سایت به خوبی کار می کند.

پشتیبانی به طور مستقیم و یا غیر مستقیم می تواند به فعالیت های یک کسب و کار تاثیر بگذارد:

رضایت مشتریان

نگهداری وب سایت برای هر کسب و کار صرف نظر از اندازه مهم است. وب سایت شما یک پنجره جهانی به کسب و کار شماست و می تواند تاثیر زیادی بر میزان درک ارزش محصول یا سرویس شما داشته باشد. یک وب سایت خوب نگهداری شده برای فراهم کنندگان خدمات یا کالا در هر زمان از شبانه روز بسیار مهم است. تمام کسب و کارها نیاز به نگهداری وب سایت به طور منظم برای جذب و حفظ مشتری، حفظ رتبه بندی در موتورهای جستجو (سئو) و ارائه اطلاعات جدید، محصولات و خدمات به عموم را دارند. نگهداری وب سایت نیز برای حفظ ارزش وب سایت در طول زمان لازم است.

وب سایت خوب نگهداری شده، مشتریان جدید را جذب می کند و سطح علاقه مشتریان موجود را حفظ می کند. وب سایت شما باید مشتری محور باشد و محتوای مرتبط، بطور مرتب به روز رسانی شده و کانال های ارتباطی با مشتری به خوبی کار کنند. این ها شامل کارکرد فرم های تماس، آدرس و لیست شماره تلفن به روز شده و محصولات، خدمات و لیست قیمت ها است.

همگام بودن با موتورهای جستجو (سئو)

از دیگر سو نگهداری وب سایت برای رتبه بندی موتورهای جستجو و سئو وب سایت بسیار مهم است. موتورهای جستجو همیشه در حال بررسی وب سایت ها هستند. ربات های موتورهای جستجو محتویات وب سایت را خوانده آنها را دسته بندی و رتبه بندی می کنند. پس نگهداری از سئوی وب سایت و همگام بودن با موتورهای جستجو اهمیت فراوان دارد. وب سایت هایی با محتویات قدیمی در لیست موتورهای جستجو در رتبه پایین تر قرار دارند. برخی از موتورهای جستجو، از جمله گوگل، سربرگ ها HTTP  خود را بررسی می کنند تا بفهمند وب سایت آخرین بار چه زمانی به روز شده تا آیا ارزش آن را دارد که محتویات آن خوانده و فهرست شود یا نه. عدم انجام اصلاحات مکرر می تواند شما را در این فهرست در رتبه پایین تر از رقبای فعال شما قرار دهد و در طول زمان ترافیک ارگانیک، بازدهی وب سایت و کسب و کار شما را پایین آورد.

وجه کمپانی

وب سایت شما بازتاب عمومی وجه شرکت شما است. یک وبسایت که خوب نگهداری نشده با تعداد زیادی خطا، لینک های خراب، صفحات مرده و طرح ها و اطلاعات منسوخ، یک تصویر نامناسب را از شرکت ضعیف را نشان می دهد تا یک شرکت فعال که تجارت آن هر روز بهتر از دیروز کار می کند. پس نگهداری منظم وجه و حس ظاهری وب سایت شما مطابق با فعالیت روزانه شرکت شما بسیار مهم است. بررسی و تعمیر لینک های خراب و هر مشکلی، می بایست پیش از آنکه به چشم مشتری بیاید صورت گیرد.

پشتیبانی و نگهداری چیست؟

پشتیبانی و نگهداری چیست؟

در زمینه وب سایت شما “پشتیبانی و نگهداری” شامل فعالیت، ارتباطات و تعامل بین شما و پشتیبان برای حفظ یک وب سایت یا برنامه مبتنی بر وب لازم است و گاه از ادمین و کاربران اداری شما نیز حمایت می کند. پشتیبانی می تواند از طریق (اما نه محدود به) تماس تلفنی، ارتباطات ایمیل، تحقیق و هر گونه تلاش شرکت پشتیبان برای رفع نیازهای فعلی شما صورت پذیرد. سرانجام پشتیبانی شامل درخواست هایی که شما در رابطه با سلامت کلی و ثبات وب سایت یا برنامه وب خود دارید، می شود.

چرا پشتیبانی مورد نیاز است؟

برای یک وب سایت ساده – وب سایت های  استاتیک – پشتیبانی اغلب به معنی کمک در تغییر محتوای وب سایت است. این نیاز اساسی برای نگهداری و به روز رسانی محتوا توسط مدیر سایت انجام می شود. با این حال، اگر صاحب وب سایت در HTML و CSS یعنی زبان های برنامه نویسی وب یا با کارکرد CMS ها مانند وردپرس و جوملا مهارت نداشته باشد، پس به یک پشتیبان برای هرگونه به روزرسانی یا اصلاح یا آموزش این فرآیند ها نیاز است.

برای وب سایت های داینامیک و عملیاتی، پشتیبانی اغلب به معنای کمک برای استفاده از کنسول مدیریتی است. در حالی که این رابط ها به طور کلی برای استفاده آسان و کاربرپسند هستند، آنها دارای برخی از پیچیده ها نیز می باشند که حتی برای کاربران با تجربه می تواند چالش برانگیز باشد. علاوه بر این، هر سایت اغلب به طور خاص برای کسب و کار و نیازهای اداری مالک آن پیکربندی شده است. بنابراین، استفاده از دستورالعمل های عمومی برای مدیریت سایت دشوار و گاه نا کار آمد است. به جای آن، دستورالعمل های سفارشی یا آموزش برای بهترین استفاده ضروری می باشد. در نهایت، یک سایت پویا یا تراکنشی معمولا دارای ترافیک و استفاده بیشتری نسبت به یک سایت استاتیک است و این بدان معنی است که احتمال بیشتری وجود دارد که وب سایت در ارتباط خود با خدمات وب سایت های ثالث (پرداخت آنلاین) دچار مشکل شود.

دامنه خدمات پشتیبانی و نگهداری

هر وب سایت چه استاتیک و چه داینامیک نیاز به حداقل سطح تعمیر و نگهداری دارد. این می تواند شامل موارد زیر باشد:

پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات

نگهداری سرور (هاست) و نرم افزارهای نظارتی و ارتقاء آنها

نظارت بر سازگاری متقابل وب سایت و نسخه مرورگرها و ارتقاء آنها

مانیتورینگ عملکرد سایت و سئو

نظارت بر محتوا و به روز رسانی

به روز رسانی های پنل ها، پلاگین ها و افزونه ها

به روز رسانی ایمنی وب سایت

پشتیبانی موارد خاص و اضطراری امنیت وب سایت (هک شدن، اسپم ها و حملات هکر ها و غیره)

پیشنهاد توسعه های جدید نسبت به تغییرات و امکانات تکنولوژی

همچنین پشتیبان وب سایت اهمیت، پیچیدگی، ارزش و طرح پشتیبانی را برای هر وب سایت خاص را به مالک آن ارائه می دهد.

همچنین پشتیبانی و مشاوره به ادمین می تواند برای موارد زیر صورت گیرد:

اطلاعات عمومی، آموزش و حمایت مستقیم از مدیر وب سایت یا برنامه مبتنی بر وب.

اطلاعات عمومی، آموزش و پشتیبانی مربوط به پیکربندی، میزبانی وب و سرور، دسترسی و تنظیمات وب سایت و یا برنامه مبتنی بر وب.

مشاوره فنی مربوط به مدیریت و افزایش بهره وری یک وب سایت و یا برنامه مبتنی به وب.

ارتباط با شرکت پشتیبان به طور مستقیم و شبانه روزی برای  بررسی و حل مشکلات اضطراری وب سایت یا برنامه مبتنی بر وب.

البته به طور کلی، زمان پاسخ می تواند نسبت به نوع سایت و قراردادهای مختلف متفاوت باشد.

 انواع پشتیبانی

پشتیبانی را می توان به دو دسته کلی تقسیم بندی نمود:

پشتیبانی اضطراری

پشتیبانی اضطراری

“پشتیبانی اورژانسی” این است که پشتیبان برای پاسخ به شرایط اضطراری وب سایت یا مشکلات برنامه کاربردی مبتنی بر وب در دسترس است. شرایطی که در آن نیاز حتمی به یک حرفه ایی وجود دارد. شرایطی که گاهی اوقات ممکن است باعث ایجاد “عدم قابلیت استفاده”، نمایش یا دسترسی کاربران به سایت شود. نمونه هایی از چنین شرایط اضطراری عبارتند از: پایین آمدن یا Down شدن سایت، خرابی لینک های ناوبری، خطاهای پایگاه داده، وارد شدن محتوای خارجی و مخرب به سایت، اسپم و حملات هکر ها. مشکلات اضطراری همچنین می تواند مسائل یا تغییرات غیر منتظره و ناخواسته بر در دسترس بودن یا سلامت سایت داشته باشد، که موجب آسیب شدید به عملکرد تجاری، شهرت یا وجه سازمان شما در بین عموم و یا مشتریان شما می شود.

پشتیبانی عمومی

“پشتیبانی عمومی” این است که پشتیبان برای پاسخ به مشکلات وب سایت و یا برنامه کاربردی وب، در مورد باگ ها یا ناهنجاری هایی که گاهی اوقات رخ می دهد در دسترس باشد. مشکلاتی که می تواند “به طور محدود” باعث عدم استفاده، نمایش یا مسائل دسترسی برای کاربران عمومی و تأیید شده را موجب شود. برای مثال: لینک های خراب در محتوای اصلی سایت، خرابی تصاویر یا مسائل نمایش مربوط به قالب محتوا، مشکلات سهوی ایجاد شده توسط کاربر یا مسائل سازگاری با مرورگر ها، یا مشکلات و مسائل حاصل از تغییرات غیرمنتظره و ناخواسته (بروز رسانی های پلاگین ها) در دسترس بودن یا سلامت سایت که ممکن است باعث محدودیت حداقلی بدون صدمه به کارکردهای اصلی کسب و کار و یا اعتبار شما شود.

پشتیبانی عمومی نیز می تواند نسبت به توافق شامل افزودن، حذف یا تغییر محتوای سایت یا برنامه مبتنی بر وب باشد. از جمله: افزودن، جایگزینی تصاویر، کپی، فایل ها یا لینک ها، اصلاح عناصر ناوبری، URL ها و افزودن و ویرایش متادیتا ها.

پشتیبانی سایت اختصاصی

یک سایت اختصاصی، وب سایتی است که به طور سفارشی برای یک کسب و کار خاص طراحی و توسعه داده می شود. برای این وب سایت ‌ها از قالب ‌ها یا سیستم مدیریت محتوای آماده یا عمومی استفاده نمی شود و به صورت اختصاصی با توجه به هدف و سلیقه کارفرما، وب سایت طراحی و اجرا می شود. از دیگر ویژگی ‌های سایت ‌های اختصاصی این است که انعطاف پذیری بالایی دارند و می توان به مرور زمان قابلیت ‌های خاصی را به وب سایت اضافه کرد.

خدمات پشتیبانی سایت اختصاصی موارد متعددی را شامل می شود که می توان به نگهداری وب سایت و به روز رسانی آن اشاره کرد. در وب سایت ‌های اختصاصی نرم ‌افزارها در فواصل زمانی مشخصی باید به روز رسانی شوند و از نظر امنیتی نیز تغییراتی لحاظ ‌شود. این به روز رسانی در بخش محتوا بیشتر صورت می گیرد تا اطلاعات جدیدی به کاربران ارائه شود.

همچنین در بخش عملکرد وب سایت از نظر سرعت و تجربه کاربری، بهینه سازی ‌های متعددی صورت می گیرد. تغییر ظاهری در بخش گرافیک وب سایت و اضافه کردن صفحات جدید از دیگر خدماتی هستند که شرکت ‌های پشتیبانی برای وب سایت ‌های اختصاصی ارائه می دهند.

پشتیبانی سایت فروشگاهی

سایت ‌های فروشگاهی جزو سایت‌ های اختصاصی هستند که متناسب با کسب و کار، طراحی و اجرا می شوند. برای سایت ‌های فروشگاهی نیز پشتیبانی شامل خدمات امنیت، رفع مشکل فنی، به روز رسانی و عملکرد صحیح وب سایت است.

خطا در زمینه نرم‌ افزاری، همچنین مشکلات عملکردی و باگ ‌ها جزو مشکلات فنی به شمار می‌ آیند. در خدمات پشتیبانی سایت وردپرسی این مشکلات رفع می شود، اگر سیستم نیاز به به روز رسانی محتوا، افزونه و یا ماژول فروشگاهی داشته باشد، در پکیج پشتیبانی این به روز رسانی ها ارائه می شود.

نکته مهم، دریافت نسخه پشتیبان از اطلاعات وب سایت است. اگر می ‌خواهید اطلاعات از دست نرود، با نسخه پشتیبان می توانید اطلاعات را برای خود حفظ کنید.

بخش دیگری از فعالیت پشتیبانی سایت ‌های فروشگاهی مربوط به امنیت وب سایت است. به روز رسانی نرم‌ افزارهای امنیتی و مقابله با حملات هکری، از دیگر خدمات پشتیبانی وب سایت فروشگاهی است. زمانی که از خدمات پشتیبانی سایت فروشگاهی استفاده کنید، سایت همیشه در دسترس کاربران با کیفیت و کاملاً ایمن قرار می گیرد.

سفارش پشتیبانی سایت

سفارش پشتیبانی سایت

اگر برای وب سایت خود نیاز به خدمات پشتیبانی سایت و سئو دارید، با توجه به اینکه پشتیبانی خدمات گسترده ‌ای را در بر می گیرد، باید اهداف خود را مشخص کنید. نیاز شما می تواند در زمینه به روز رسانی محتوا، رفع مشکلات فنی، بکاپ گیری، به روز رسانی امنیت، اضافه کردن امکانات جدید و یا توسعه دادن برخی امکانات قدیمی باشد.

زمانی که اهداف و نیاز خود را برای سفارش پشتیبانی سایت مشخص کردید، اینک باید یک شرکت معتبر و متخصص در زمینه طراحی و پشتیبانی وب سایت را پیدا کنید. شرکت ‌های بسیاری هستند که خدمات متنوعی را ارائه می دهند، با بررسی نمونه کارها و نظریات مشتریان می توانید شرکت مناسب و متخصص را پیدا کنید.

پس از بیان نیازها و اهداف خود، پشتیبانی وب سایت در بخش ‌های مختلف آغاز می شود. بسیاری از شرکت ‌ها با انجام پشتیبانی، گزارش‌ های دوره ‌ای را ارائه می دهند تا تغییراتی که ایجاد می شود را بهتر درک کنید.

هزینه پشتیبانی سایت

هزینه پشتیبانی سایت برای همه وب سایت ‌ها یکسان نیست و متفاوت است.

  • اولین عامل مهم در تعیین هزینه ‌ها، نوع وب سایت است. با توجه به اینکه وب سایت‌ ها به طور اختصاصی همچون فروشگاهی، شرکتی، خبری یا شخصی طراحی و اجرا می شوند، هر یک نیازهای متفاوتی دارند. بنابراین قیمت ارائه پشتیبانی برای هر یک از وب سایت ‌ها می تواند متفاوت باشد.
  • عامل دیگر، میزان دریافت خدمات پشتیبانی است. با توجه به اینکه پشتیبانی بخش ‌های مختلفی دارد، حجم کار که می تواند رفع مشکل فنی، به روز رسانی محتوا، بکاپ گیری و موارد دیگر باشد، مشخص می کند که هزینه چقدر خواهد بود.
  • بسیاری از کسب و کارها درخواست پشتیبانی مداوم را دارند. همچنین وب سایت ‌هایی که پیچیده و بزرگتر هستند، باید هزینه بیشتری را برای دریافت خدمات پشتیبانی نسبت به وب سایت‌ های ساده و کوچک پرداخت کنند.

بهترین شرکت طراحی سایت

یک شرکت طراحی وب سایت اگر سابقه و تجربه بسیاری در طراحی، سئو و پشتیبانی داشته باشد، برای شما قابل اعتمادتر خواهد بود. با انتخاب شرکت‌ هایی که تمام خدمات مورد نیاز شما را به صورت یکجا ارائه می دهند، می توانید در هزینه ‌های خود صرفه‌ جویی و خدمات بهتری را دریافت کنید. از سوی دیگر بهترین شرکت طراحی سایت باید قابلیت و توانایی پاسخگویی به مشکلات وب سایت را در طول شبانه روز داشته باشد و یک پشتیبانی فنی قوی ارائه دهد.

طراحی وب سایت

مهم ترین و اصلی ترین خدمات شرکت طراحی، آماده کردن وب سایت است. به این معنا که یک وب سایت را از صفر تا ۱۰۰ طراحی و اجرا کند. این پروسه شامل طراحی بخش ‌های مختلفی از جمله برنامه نویسی، طراحی ظاهری، ارتقا سایت و نگهداری سایت است که دارای زیر مجموعه‌ های متعدد هستند. درج اطلاعات سایت، یک کار بسیار تخصصی است. با توجه به اینکه وب سایت چگونه طراحی و اجرا شده است، باید در هر صفحه محتوای مرتبط درج شود. تعیین دسته ‌بندی، برچسب، توضیحات متا و سایر موارد نیز در بخش درج اطلاعات قرار می گیرند که کارشناس مربوطه پس از اطمینان از صحت اطلاعات، محتوا را منتشر می کند.

رفع عیب

یکی از خدمات ارزشمند شرکت‌ های طراحی وب سایت، پشتیبانی 24 ساعته و 7 روز در هفته از مشکلات و عیوب است. ممکن است وب سایت ‌ها در طول زمان با خطاهای برنامه نویسی، بارگذاری کند، مشکلات امنیتی، طراحی و عدم سازگاری با مرورگرها مواجه شوند. یک شرکت حرفه ای باید در مدت زمان کوتاه مشکلات را شناسایی و رفع عیب را انجام دهد. یک تیم حرفه ‌ای گزارش ‌های کاربران در مورد خطاها را بررسی می کند، یا از طریق برخی از ابزارها به صورت خودکار وب سایت را در بخش ‌های مختلف مانیتورینگ می کنند تا مشکل هر بخش مشخص شود. سپس برای هر مشکل یک راه حل ارائه می شود.

خدمات دامنه

دامنه، آدرس اینترنتی است. بهترین شرکت ‌های طراحی، خدمات دامنه را به صورت کامل از جمله ثبت، تمدید، انتقال و مدیریت انجام می دهند. شرکت طراحی باید دامنه را با نام شرکت یا نام شما خرید و ثبت کند. برای حفظ مالکیت نیز باید دامنه به صورت سالانه تمدید شود. اگر در گذشته برای وب سایت خود دامنه ایجاد کرده ‌اید و قصد دارید آن را به نام شرکت دیگری انتقال دهید، امکان انتقال دامنه نیز وجود دارد و شرکت های متخصص این کار را انجام می دهند. نکته مهم در بخش دامنه حفظ حریم خصوصی است که باید اطلاعات مالک دامنه پنهان بماند.

خدمات هاستینگ

هاستینگ به معنای ذخیره کردن فایل و داده وب سایت بر روی سرورهای اینترنتی است. زمانی که این اطلاعات بر روی سرورهای اینترنتی قرار می گیرند، از طریق اینترنت می توان به آنها دسترسی پیدا کرد. شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ باید توانایی ارائه فضای ذخیره‌ سازی وب سایت بر روی سرور را داشته باشد. همچنین بتواند پهنای باند مناسبی را برای دسترسی کاربران به وب سایت تامین کند. اما نکته مهم نگهداری و پشتیبانی از سرورها است تا امنیت داده‌ ها حفظ شود.

خدمات ادمینی وب سایت

خدمات ادمینی وب سایت به معنای مدیریت بخش‌ های مختلف وب سایت است. با مدیریت منظم وب سایت، وب سایت همیشه بدون مشکل کار خود را انجام می دهد. بارگذاری محتوا، به روز رسانی محتواهای مختلف، نصب انواع افزونه ‌ها، پشتیبانی، بررسی امنیت، پیشگیری از حملات هکری، بهبود سرعت بارگذاری، رصد عملکرد وب سایت، تنظیمات وب سایت، بررسی گزارشات و موارد دیگر از جمله وظایف مدیریت وب سایت هستند.Top of FormBottom of FormTop of Form

خدمات سئو سایت

از دیگر خدمات شرکت طراحی، ارائه سئو است. خدمات سئو سایت بسیار گسترده است و باید برای دریافت رتبه بهتر در جستجوی گوگل، به طور دقیق اجرا شود. بهترین شرکت ‌های طراحی، خدمات سئو را متناسب با اهداف کسب و کار شما به صورت تضمین شده ارائه می دهند. خدمات سئو می تواند تحلیل کلمه کلیدی، بهبود ساختار سایت، تولید محتوا، افزایش سرعت وب سایت، لینک سازی و ده‌ ها مورد دیگر باشد.

  • بالا آوردن سایت در گوگل: سئو می تواند با هدف بالا آوردن سایت در گوگل انجام شود. بدین معنا که وب سایت شما در صفحه اول گوگل و رتبه ‌های بالاتر قرار بگیرد. برای رسیدن به این هدف باید کاربران بیشتری وب سایت را بازدید کنند. با جذب کاربر بیشتر، برند شناخته‌ تر می شود، فروش افزایش پیدا می کند و گوگل با آنالیز و تحلیل می تواند رتبه وب سایت را افزایش دهد. زمانی که افزایش ترافیک وب سایت رخ دهد، احتمال تبدیل شدن کاربر ساده به خریدار و یا کاربر دائمی بیشتر خواهد شد.
  • افزایش سرعت سایت: از دیگر اهداف سئو می تواند افزایش سرعت سایت باشد. زمانی که سرعت وب سایت افزایش پیدا می کند، تجربه کاربری بهبود خواهد کرد و افزایش بازدید سایت را خواهید داشت. یک کاربر با ورود به وب سایت پر سرعت می تواند به صفحات مورد نیاز خود دسترسی آسان پیدا کند، در نتیجه نرخ پرش کاهش پیدا می کند. از سوی دیگر گوگل برای وب سایت ‌هایی که بارگذاری سریع ‌تری انجام می دهند، امتیاز بالاتری را نیز در نظر می گیرد.
  • ایمن سازی سایت: یکی از اهداف مهم سئو می تواند ایمن سازی سایت باشد. امنیت وب سایت می تواند به طور مستقیم روی رتبه بندی تاثیر بگذارد. در بخش سئو اگر ایمن سازی با دقت انجام نشود، وب سایت به راحتی مورد حمله هکرها و بدافزارها قرار می گیرد و گوگل وب سایت را از نتایج حذف می کند. همچنین اگر یک وب سایت امنیت کافی نداشته باشد، کاربران احساس اعتماد و راحتی ندارند و سایت را ترک خواهند کرد. اما اگر امنیت با دقت انجام شود، این تضمین داده می شود که تمام اطلاعات کاربران حفظ می شود و تعامل کاربر با وب سایت نیز افزایش پیدا می کند.
  • Google Lighthouse : از دیگر اهدافی که برای انجام سئو می توان در نظر گرفت، کسب رتبه خوب در Google Lighthouse است. Google Lighthouse یک ابزار متن باز است که برای سنجش کیفیت وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار توسط گوگل ارائه شده است و می تواند به صورت خودکار تمام صفحات وب را مورد بررسی قرار داده و بر اساس برخی از معیارها، نتایج دقیقی را ارائه دهد.

بیشترین کاربرد این ابزار بررسی سرعت سایت، میزان دسترسی کاربر، امنیت و پشتیبانی است. اگر می ‌خواهید وب سایت شما در این ابزار رتبه خوبی را دریافت کند، باید بر روی بسیاری از بخش ‌ها بهینه سازی Google Lighthouse را انجام دهید. در بخش عملکرد باید فشرده سازی فایل و کاهش حجم تصویر را در نظر بگیرید. در بخش دسترسی نیز باید از توضیح تصاویر و رنگ‌ های مناسب برای محتوا استفاده کنید. به طور کلی اگر موارد سئو را برای محتوای خود در نظر بگیرید، در ابزارGoogle Lighthouse  می توانید رتبه قابل قبولی را دریافت کنید.

کلام آخر

همانطور که توضیح دادم تقریبا هر نوع وب سایتی و در هر مقیاسی در طول زمان نیاز به پشتیبانی دارد. مثل هر محصول دیگر پشتیبانی و خدمات پس از فروش نشان دهنده کیفیت و اعتبار تولید کننده آن محصول است. وب سایت نیز از این قاعده مستثنا نیست. یک وب سایت که به خوبی توسعه داده شده است، از پشتیبانی تولید کننده در دراز مدت برخوردار خواهد بود. و این باز به این نکته بر می گردد که کدام شرکت طراحی وب سایت را انتخاب کنیم تا بتواند وب سایت را در سال های بعد پشتیبانی و مسائل فنی آینده آن را حل یا به روز رسانی کند. خوشبختانه ما در دارکوب با تجربه بلند مدت و شناخته شده خود در توسعه و نگهداری وب سایت توانسته ایم مشتریان و همکاران خود را در این سال ها راضی نگه داشته و نسبت به درخواست مالکان وب سایت ها آنها را به روز نگه داریم. پس شاید دیگر به لازم به تاکید نباشد که وب سایت بدون پشتیبانی خیلی چیزها را کم خواهد داشت.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب