چطور طراحی سایت بی نقص میتواند تاثیر مثبتی بر رشد کسب و کار داشته باشد

نوشته شده توسط دارکوب

طراحی وب فراگیر یا بی نقص، هنری است که تضمین می کند همه افراد امکان دسترسی و لذت بردن از سایت و محتوای آن دارند، و این به معنای در نظر گرفتن ناتوانی های بالقوه و چیزهایی است که افراد ممکن است با آنها دست و پنجه نرم کنند، است.

تحقیقات جدیدی با مشارکت ادوبی و مایکروسافت نشان داده است که محصولات و خدماتی که با توجه به نیازهای افرادی که فقر، ناتوانی یا اثرات پیری را تجربه می کنند طراحی شده اند، می توانند چهار برابر به تعداد مصرف کنندگان مورد نظر اضافه کند.

پیشرو های فناوری جهانی و تجربه دیجیتال، Adobe و Microsoft مبتکر در فضای طراحی فراگیر و بی نقص و دو دسته از اولین سازمان هایی هستند که در سراسر جهان اهمیت درک نیازها، خواسته ها و محدودیت های مشتریان را به عنوان بخشی از فرآیند طراحی تشخیص دادند. هر دو شرکت دارای نقش های طراحی فراگیر و بی نقص در تیم های خود هستند که مسئول ایجاد تحول و بازنگری محصولات هستند.

به عنوان مثال، بهترین سایت ها اطمینان حاصل می کنند که محتوا را برای افرادی که کم شنوایی دارند یا به طور قابل توجهی با بینایی خود مشکل دارند ارائه می دهند. راه های مختلفی وجود دارد که می توان از طریق آنها انطباق ها را صورت داد. اکثر مرورگرها به افراد اجازه می دهند مواردی مانند اندازه فونت را تنظیم کنند. گزینه ای مانند این تا زمانی که از سبک های نسبی برای متن و محتوای خود استفاده کنید به بهترین نحو کار می کند. بسیاری از افزودنی های دیگر وجود دارد که توسعه دهندگان می توانند در سایت قرار دهند. به عنوان مثال، یک سرویس زیرنویس برای محتوای صوتی و ویدئویی راه حل بسیار عالی است.

بسیار مهم است که مطمئن شوید هر کسی که به سایت شما مراجعه می کند، راهی برای دسترسی به اطلاعات دارد.

طراحی بی نقص یا فراگیر (Inclusive Design)

طراحی فراگیر روش هایی را برای ایجاد محصولاتی توصیف می کند که افراد با هر پیشینه و توانایی را درک کرده و قادر می سازد تا از آن محصول استفاده کنند. ممکن است نحوه دسترسی، سن، وضعیت اقتصادی، موقعیت جغرافیایی، زبان، نژاد و موارد دیگر را مورد بررسی قرار دهد.

طراحی فراگیر فرآیند استفاده از بهترین روش برای تطبیق طیف وسیعی از تفاوت های انسانی در تجربه کاربری (UX) است. طراح حرفه ای برای کاربرانی با توانایی ها، جنسیت ها، زبان ها، حتی فرهنگ های مختلف طراحی می کند. هدف طراحی فراگیر و بی نقص ارائه طیف کاملی از خدمات به تمامی انواع انسان ها است. این فراتر از قابلیت دسترسی است که بر روی کاربران با نیازهای خاص یا معلولیت تمرکز دارد.

طراحی فراگیر شامل توسعه محصولات، خدمات یا محیط هایی است که تا حد امکان افراد زیادی بتوانند به آنها دسترسی داشته باشند و از آنها استفاده کنند.

تکنیک های طراحی کاربر محور بخش اساسی طراحی فراگیر هستند. آنها این امکان را فراهم می کنند که:

واقعیت زندگی مردم را درک کنید

هنگام توسعه محصولات و خدمات آنها را ارزیابی کنید

اطمینان حاصل کنید که محصولات یا خدمات واقعاً فراگیر و بی نقص هستند.

هر روز هزاران، شاید میلیون ها فرصت از طریق طراحی بی نقص از دست می رود. به عنوان مثال، زن نابینایی که نمی تواند آنلاین خرید کند زیرا سایت از توضیحات صوتی پشتیبانی نمی کند. مشتریان ناشنوا نمی توانند مشکلات کارت اعتباری خود را حل کنند زیرا هیچ سرویس چت یا زبان اشاره ای در سایت در دسترس نیست. یک توریست برای درک ویدیوی آموزشی تلاش می کند زیرا زیرنویسی از زبان مادری آنها در سایت موجود نیست. اینها تنها نمونه هایی از این هستند که چگونه طراحی، طیف وسیعی ازکاربران را کنار گذاشته و بر کیفیت زندگی روزمره آنها تأثیر می گذارد.

اهمیت طراحی فراگیر

طراحی بی نقص به دلایلی رعایت برابری حقوق اجتماعی است. به عنوان مثال، تا سال 2020 تقریباً نیمی از بزرگسالان در بریتانیا 50 سال یا بیشتر خواهند بود.

با افزایش سن، اکثر افراد چندین آسیب جزئی را در بینایی، شنیدن، مهارت، تحرک و حافظه تجربه می کنند.

یک رویکرد فراگیر در طراحی می تواند به شما کمک کند تا از فرصت های مهم برای رشد کسب وکار از طریق محصولات و خدمات جدیدی که برای همه بخش های بازار در دسترس است استفاده کنید.

داشتن انبوهی از تجربیات کاربری برای اپلیکیشن های مجزا و دیگر فضاهای طراحی کارآمدتر و مقرون به صرفه تر است. نه تنها این، بلکه کاربران را با نقاط ضعف و قوتشان از هم جدا می کند. همدلی در اینجا کلیدی است، احساس تعلق به جای احساس طرد شدن. فراگیر بودن طراحی که نتیجه آن امکان دستیابی به تمامی پتانسیل یک محصول است و این موضوع یکی از اهداف مهم در دیجیتال مارکتینگ است.

مزایای طراحی بی نقص

نیاز به طراحی فراگیر انکار ناپذیر است، اما مزایایی نیز در کنار توجه به دسترسی وجود دارد.

  • استفاده از کد خوانا و بدست آوردن کلیتی جامع

طراحی فراگیر و بی نقص از بهترین شیوه های کدنویسی استفاده می کند، بنابراین انتخاب یک سایت در دسترس معمولاً منجر به قابلیت استفاده کلی بهتر و کاهش هزینه های نگهداری برای شرکت شما می شود.

  • سهم بیشتری از بازار را به دست آورید

واقعا ساده است تصور کنید یک فرد معلول روی ویلچر می تواند به سوپرمارکتی برود که دارای رمپ ویلچر است و می تواند از آن استفاده کند یا سوپرمارکتی که نمی تواند از آن استفاده کند. آنها همیشه سوپرمارکتی را انتخاب می کنند که نیازهای آنها را برآورده کند. صرف نظر از جنبه تبعیض آمیز و درست بودن آن، این نکته نیز قابل تامل است که می توانید از این طریق سهم بازار خود را ایجاد کنید.

ما در جهانی زندگی می کنیم که به فراگیری ارزش می دهد. با گذشت زمان، تعداد شرکت هایی که ارزش های یکسانی برای عموم مردم قائل نیستند، کمتر می شوند. در مقابل شرکت هایی که افراد دارای معلولیت را در اولویت قرار می دهند و دسترسی مورد نیاز را به آنها می دهند، احتمالاً رشد خواهند کرد.

بدیهی است که آنها می توانند مطمئن باشند که به دلیل اینکه استفاده افراد ناتوان از خدمات آنها راحت تر است، به بازار بیشتری دسترسی خواهند داشت. این فقط در مورد افراد نابینا صدق نمی کند. اگر بتوانید این کار را برای افرادی که مشکلات مهارت های حرکتی دارند، افرادی که دارای تاخیر در رشد شناختی هستند یا افرادی که به راحتی حواسشان پرت می شود آسان کنید، بدون توجه به اینکه چه اتفاقی می افتد، به احتمال زیاد به هدف خود به عنوان یک تجارت خواهید رسید. یک فروشگاه اینترنتی که برای همه قابل استفاده باشد ممکن است فروش بیشتری داشته باشد.

  • رسیدگی به نیازهای بخش معلولیت

بخش ناتوانی بسیار بزرگ است و برخی برآوردها ادعا می کنند که از هر 4 نفر یک نفر به نوعی معلولیت دارد. تصور کنید 25 درصد از مشتریان بالقوه را فقط به این دلیل از دست می دهید که آنها را در سایت خود در نظر نگرفته اید.

البته، ناتوانی ها به اشکال مختلف ظاهر می شوند و شرایط آنقدر متفاوت است که دانستن اینکه دقیقاً چه نوع اقداماتی باید انجام شود، دشوار است.

مشاوره های زیادی وجود دارد که می تواند به شما در ایجاد یک سایت صحیح از نظر پیش بینی برای نیازهای افراد دیگر کمک کنند و این به معنای ساخت یک سایت شگفت انگیز است که هر کسی که مایل است بتواند آن را ببیند و از عملکرد کامل آن لذت ببرد.

اگر هیچ گروهی از افراد را در نظر نگرفته اید، به خصوص کسانی که ممکن است بخواهند از خدمات شما استفاده کنند اما به دلیل طراحی ضعیف سایت شما از انجام این کار منع شده اند، برای عموم یا سهامداران تجاری مشکل بزرگی است. به ناتوانی های رایج فکر کنید، و اینکه چگونه سایت شما می تواند تغییراتی ایجاد کند تا افراد دارای این ناتوانی ها را در خود جای دهد. بسیاری از پلتفرم ها مانند وردپرس به شما امکان دسترسی کامل به کد سایت خود را می دهند که می تواند روند کاری شما را هنگام طراحی یک سایت آسان تر کند.

استفاده از یک شرکت طراحی سایت که سابقه ارائه خدمات طراحی سایت های فراگیر را دارد و پشتیبانی سایت را به نحو احسن ارائه می دهد، می تواند کمک زیادی به شما کند، زیرا آنها دقیقاً می دانند که برای ارائه یک سایت عالی که به همه اجازه می دهد تا به همین راحتی از آن استفاده کنند، چه نکاتی لازم است.

  • ترافیک صفحه را افزایش می دهید

منطقی است که یک طراحی جامع ترافیک صفحات شما را بهبود بخشد. مردم بیشتر احتمال دارد پیوندی را به اشتراک بگذارند که فراگیر و بی نقص باشد. اگر یکی از بستگان را می شناسید، تلاش می کند مطالب را با فونت های کوچکتر بخواند، اما سایتی را پیدا کردید که می تواند نیازهای او را برآورده کند، به احتمال زیاد به او نشان می دهید و برایش لینک را می فرستید.

مردم در سایت می مانند و صفحات بیشتری را در سایت می خوانند. اگر متوجه شدید که سایت اطلاعاتی را که می خواهید در اختیار شما قرار می دهد و می توانید به راحتی به همه محتوا دسترسی داشته باشید، به احتمال زیاد به کلیک روی پیوندها و کاوش در سایت ادامه می دهید. حتی ممکن است سایت را نشانه گذاری کنید و بدانید که مکانی است که می توانید به طور پیوسته برای یافتن اطلاعات در آن به کاووش ادامه دهید.

به طور غیر مستقیم، این مزیت می تواند موقعیت های بهتر سایت در گوگل یا سایر موتورهای جستجو را ایجاد کند. هیچ کس دقیقاً نمی داند در الگوریتمی که گوگل از آن استفاده می کند چه چیزی وجود دارد و ممکن است در واقع از نشانه های خاصی استفاده کند. در غیر این صورت، مواردی مانند زمان صرف شده در صفحه و اینکه آیا افراد صفحه را نشانه گذاری می کنند و با دیگران به اشتراک می گذارند همگی می توانند عواملی باشند که به رتبه بندی سایت شما کمک می کنند.

هر چه سایت شما ساختار بهتری داشته باشد، کاووش در آن آسان تر است. هرچه کاووش موتور های جستجو در سایت آسان تر باشد، نتایج جستجوی ارگانیک شما را بهبود می بخشد که همه این موارد در مجموع به سئو و بهینه سازی سایت شما کمک خواهند کرد.

  • نرخ پرش (Bounce Rate) را کاهش دهید

از جمله مواردی که نشان دهنده موفقیت سایت شماست، نرخ پرش است. این به معنی تعداد افرادی است که سایت شما را پیدا می کنند و بلافاصله کلیکی را در سایت انجام می دهند. این معیار زمانی که صحبت از سایت شما می شود کاربرد دارد، اما گوگل نیز از آن برای کمک به ایجاد کیفیت سایت شما استفاده می کند.

نرخ پرش معادل این است که شخصی وارد یک فروشگاه می شود و بدون تعلل مستقیماً بیرون می رود. شما ترجیح می دهید کسی از سایت شما بازدید کند و چیزی را که می خواهد پیدا کند. شما حداقل می خواهید که آنها به اطراف بگردند و به آنچه ارائه می دهید، نگاهی بیندازند.

با گذشت زمان، مردم انتظار فراگیر بودن و بی نقص بودن را دارند، زیرا شرکت های بیشتری به افراد معلول راه ساده ای برای بررسی اطلاعات سایت خود ارائه می دهند. اگر به سایت یا برنامه ای برخورد کنند که با نیازهایشان مطابقت ندارد، آن را نادیده می گیرند. این قطعا برای تجارت و سایت ناخوشایند است، بنابراین باید مطمئن شوید که تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع آن در سایت خود انجام می دهید. این موضوع برای سایت های خرید و فروش اینترنتی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

  • انگیزه و مشارکت تیم خود را بهبود بخشید

تیم هایی که طراحی فراگیر و بی نقص را در اولویت قرار می دهند، احتمالاً هدف معناداری را در کار خود پیدا می کنند و این باعث افزایش رضایت و بهره وری اعضای تیم می شود. بر اساس تحقیقات افرادی که در شغل خود هدف پیدا می کنند، بیشتر از افرادی که انگیزه اصلی آنها درآمد یا موفقیت است، در کار خود باقی می مانند.

  • تأثیر اجتماعی مثبت داشته باشید

اشیاء و افراد اطراف ما بر توانایی ما برای مشارکت تأثیر می گذارند. طراحان ابزارهایی را در اختیار افراد قرار می دهند تا به آنها کمک کنند تا در جهان مشارکت کنند. هر بار که این کار را انجام می دهیم، فرصتی برای تعامل با دنیای اطراف خود ایجاد می کنیم. این روند عواقب مثبت واقعی به دنبال دارد، زیرا طرد شدن اجتماعی به سلامت روانی و جسمی افراد آسیب می رساند. در سال 2019، لاجیتک کیت بازی تطبیقی را منتشر کرد تا بازی را برای افراد دارای معلولیت در دسترس تر کند. واکنش ها بسیار سریع و مثبت بود. این کیت بازی را فراگیرتر و بی نقص تر کرده و موقعیت لاجیتک را به عنوان پیشرو در صنعت تقویت کرده است.

  • این کار را برای آینده خود انجام دهید

فراتر از توجیهات تجاری، مزایای شخصی و حرفه ای بسیار بیشتری برای رویکرد فراگیر و بینقص وجود دارد. این تفکر شما را در مورد مشکلاتی که ارزش حل کردن دارند گسترش می دهد. این موضوع به شما کمک می کند با روش های جدید کار کنید و با افراد جدید همکاری کنید. برخی از تصمیم هایی که می گیریم بر زندگی میلیون ها نفر، شاید حتی زندگی خودمان، تأثیر می گذارد. با افزایش سن، ممکن است روزی با انواع جدیدی از طرد شدن مواجه شویم. این به طراحان بستگی دارد که اطمینان حاصل کنند که همه می توانند در جامعه مشارکت کنند – از جمله خود ما!

الگوهای طراحی فراگیر

همانطور که گفته شد، طراحی فراگیر و بی نقص ممکن است به موضوعات مختلفی از جمله نحوه دسترسی، سن، فرهنگ، وضعیت اقتصادی، تحصیلات، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، زبان یا نژاد بپردازد.

در دنیای متنوع ما، چگونه می توانیم مطمئن شویم که سایت های ما به گونه ای طراحی شده اند که شامل همه افراد با تمام ویژگی هایشان باشد؟ نکته اصلی شما چیست و چه سودی برای تجربه مشتری دارد؟

برای کمک به صاحبان کسب وکار در ایجاد طرح های فراگیر و بی نقص برای بهبود تجربه مشتری، می توان از متخصصان بازاریابی اینترنتی و کارشناسان طراحی دیجیتال در زمینه گرافیک سایت مشاوره دریافت کرد. از بهینه سازی پالت های رنگی برای کاهش فشار چشم گرفته تا گنجاندن متن جایگزین بر روی تصاویر، راه های مختلفی وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند طراحی جامعی را ایجاد کنید تا به کاربر پسند بودن سایت کمک کند، از تجربه مشتریان بهره ببرید و فروش بالقوه را برای سال های آینده افزایش دهید.

  • خوانایی متن و حالت تاریک برای کاربران مسن

برای اطمینان از خوانایی، طراحان باید از اندازه فونت نسبتاً بزرگ استفاده کنند، کنتراست بالایی بین کاراکترها در پیش زمینه و پس زمینه داشته باشند و از یک تایپ فیس تمیز استفاده کنند. تایپ فیس به مجموعه ای از ویژگی های طراحی برای حروف و سایر کاراکترها گفته می شود. در حقیقت تایپ فیس مجموعه خاصی از حروف الفبا یا کاراکتر های دیگر مانند اعداد و علائم نگارشی است که دارای طرح مشترکی هستند.

این ویژگی ها برای همه کاربران مهم است. با این حال، کاربران مسن تر به ویژه با رابط های با خوانایی ضعیف به چالش کشیده می شوند، زیرا پیرچشمی، نوعی دوربینی، پس از میانسالی رایج است.

رایج ترین شکایت از سالمندان این بود که سایت ها و برنامه ها با در نظر گرفتن افراد جوان طراحی شده اند و اغلب خواندن آنها برای کاربران مسن تر سخت است. برای اینکه رابط های کاربری خود را فراگیرتر کنید، فونت های خوانا را انتخاب کنید و دکمه ای برای افزایش اندازه فونت در اختیار کاربران قرار دهید.

یکی دیگر از مشکلات رایج در سنین بالا، آب مروارید یا مشکلاتی است که توسط محیط های کدر چشمی ایجاد می شود. افراد با چنین مشکلاتی در پردازش رابط ها در حالت نور مشکل دارند. برای کمک به آن ها، گزینه حالت تاریک را برای رابط های کاربری خود در نظر اما آن را در حالت پیش فرض قرار ندهید. از هر API حالت تاریکی که سیستم عامل های مختلف ممکن است ارائه دهند استفاده کنید تا کاربرانی که تصمیم به تغییر حالت تاریک دارند همچنان بتوانند از رابط شما استفاده کنند.

  • تصاویر متنوع

برای سال های متمادی، طراحان تصاویر مینیمال را انتخاب می کردند که اغلب شامل خطوط کلی شخصیت هایی با موهای رنگارنگ بود. قرار بود این کاراکترها عمومی باشند و فقدان رنگ پوست به این منظور بود که گرافیک را فراگیر کند. در واقع، این طرح ها برعکس عمل کردند. بدون رنگ پوست یا سایر ویژگی ها برای ارتباط با تنوع، این تصاویر همه شبیه افراد سفیدپوست به نظر می رسند، بنابراین بقیه افراد را مستثنی می کنند. در طول سال ها، شرکت های متعددی تصاویر و تصاویر خود را به گونه ای تغییر داده اند که متنوع تر شده و با جمعیت کاربران خود هماهنگ شده اند.

  • محتوای آسان برای خواندن ایجاد کنید

یکی از اشتباهات طراحی که اجتناب ناپذیر است، استفاده از متن طولانی، چه آنلاین و چه در اسناد چاپی است. در طراحی محتوای فراگیر، معمولاً کمیت اهمیت دارد. پیام خود را متمرکز کنید تا اطلاعات مربوطه را بدون درهم ریختگی بیش از حد پخش کنید. در عین حال، محتوای نوشتاری با فضای خالی کافی معمولاً خواندن را آسان تر و چشم نوازتر ارائه می دهد که می تواند به مشتریان شما در هر زمینه ای کمک کند تا محتوای شما را به بهترین شکل ببینند.

  • پالت های رنگی را برای کاهش فشار چشم بهینه کنید

روز به روز افراد بیشتری از تلفن هایشان یا صفحه نمایش هایی استفاده می کنند که لزوماً لپ تاپ نیستند. برای اینکه همه کاربران وب را فراگیر کنیم، از طرح های دیجیتالی با کنتراست بالا، یعنی سفید روی مشکی، استفاده می کنیم و تمام تلاش خود را می کنیم تا از رنگ های قرمز و سبز نزدیک به هم استفاده نکنیم. این موضوع تضمین می کند که افرادی که کور رنگ هستند یا حساسیت رنگی دارند می توانند محتوای صفحه وب شما را از قیمت ها، توضیحات محصول و پست های وبلاگ به وضوح ببینند و بخوانند. استفاده از مواردی مانند تئوری رنگ، رنگ هایی که از نظر شباهت بسیار نزدیک هستند و کدام یک با هم بهترین مکمل را می سازند، در طراحی قالب سایت شما کمک می کند تا مطمئن شوید که سایت شما با در نظر گرفتن قابلیت دسترسی طراحی شده است.

  • سازگار باشید

هدف از سازگاری، نزدیک بودن، دادن فضای کافی برای مانور دادن به افراد و جلوگیری از بی نظم بودن است. بسیار مهم است که مردم احساس راحتی کنند تا بتوانند به راحتی در وب سایت شما حرکت کنند و بدون احساس ناراحتی با آن تعامل داشته باشند. اگر وب سایت شما مملو از محتوا باشد ولی درهم به نظر برسد، از سوی دیگر سرعت وب سایت پایین باشد، ممکن است بینندگان شما آن را دلهره آور بدانند، ندانند چگونه اطلاعات پیدا کنند و آن را ترک کنند.

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما بدون مانع است و فضای کافی برای ایجاد احساس آرامش و خوشحالی در مخاطبان شما دارد و با استفاده از اصول طراحی سایت، سبب افزایش سرعت سایت شوید.

  • استفاده از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) رشد کرده است و امروزه راه های بهبود یافته ای برای ارتباط جمعیت های مختلف با دیگران وجود دارد. از ربات های چت گرفته تا توانایی رونویسی تماس های تلفنی در زمان تماس به طور همزمان. از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه ارتباطات در شرکت ها با استفاده از تجزیه و تحلیل هوشمند استفاده می شود که ارتباطات و بهره وری مشتری را افزایش می دهد.

  • پشتیبانی از صفحه کلید برای ناوبری (Navigation)

یکی از راه های جامع تر کردن سایت شما این است که اطمینان حاصل کنید که از ناوبری و پیمایش با کمک صفحه کلید پشتیبانی می کند. این امر کلیدی برای ایجاد سایت شما برای افراد دارای معلولیت حرکتی یا کم بینا خواهد بود. هدف پیمایش با صفحه کلید این است که اطمینان حاصل شود که هر بخش تعاملی سایت شما می تواند با صفحه کلید جا به جا شود.

  • از نمادها علاوه بر رنگ استفاده کنید

طراحان سایت باید مشکلات کاربران کوررنگ را در نظر بگیرند. از آنجایی که کاربران کوررنگ در تمایز بین رنگ ها مشکل دارند، بهتر است برای راهنمایی کاربران کوررنگ از نمادهایی استفاده شود. یک مثال عالی که در آن نماد ها نقش بزرگی در طراحی سایت ایفا می کنند، در صفحات ثبت نام است. این گزینه در طراحی سایت فروشگاهی که الزام به ساخت حساب کاربری از سوی کاربر وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است. هنگامی که کاربران فراموش می کنند جزئیات لازم را پر کنند، فیلد مورد نظر معمولا قرمز می شود تا نشان دهد که به اشتباه پر شده است. با این حال، برخی از کاربران کوررنگ ممکن است این را نبینند، بنابراین طراحان سایت از عبارتی همچون علامت تعجب (!) استفاده می کنند. نماد به آنها بگوید که باید همه چیز را به درستی پر کنند.

  • ارائه زبان های مختلف

در سایت خود، زبان های مختلف را ارائه دهید. انجام ترجمه ها را آسان کنید و همچنین به چندین زبان خبرنامه ارائه دهید. در مورد فضاهای تبلیغاتی و سایر مواد بازاریابی هم همینطور. این موضوع به ویژه در طراحی سایت شرکتی می تواند بسیار مفید باشد و عرصه مشتریان را افزایش دهد.

  • ALT-Text را به تصاویر اضافه کنید

مهم است که اذعان داشته باشید که افراد دارای معلولیت، زمانی از سایت شما بازدید خواهند کرد. توضیحات ALT برچسبی است که به تصاویر متصل شده است و توصیف می کند که تصویر چیست. این متن ALT سپس می تواند توسط یک ربات های خودکار با صدای بلند خوانده شود.

  • نیازهای کاربران نهایی را درک کنید

برای اینکه یک سایت طراحی همه جانبه داشته باشد، دانستن الزامات یا دردسرهای کاربران نهایی که قصد استفاده از سایت را دارند بسیار مهم است. این به تیم UX/UI کمک می کند تا اهمیت استفاده را از دیدگاه های مختلف درک کند. انجام مصاحبه مستقیم با مشتری راه خوبی برای مفهوم سازی ایده های سایت به یک طراحی عالی خواهد بود. بینش و نیازهایی که مستقیماً از مشتریان جمع آوری می شود کمک بزرگی به طراحی یک تجربه مشتری عالی خواهد کرد. این روند به طراحان کمک می کند تا خود را به جای کاربران نهایی بگذارند و نیازها و ترجیحات آنها را در نظر بگیرند.

مطلقاً نمی توان این روند را انکار کرد که طیف وسیعی از کاربران، امروزه از اینترنت و سایت های مختلف بازدید می کنند. طراحی وب فراگیر راهی رو به جلو است و کار درستی است. با این حال، نباید آن را به عنوان هزینه اضافی یا چیزی دشوار برای کسب و کار خود در نظر بگیرید. این یک سرمایه گذاری برای ارائه یک سایت ایده آل برای افراد دارای معلولیت است، و همچنین می تواند منجر به رشد کسب وکار شود، زیرا شما ۲۵ درصد از افرادی را مدنظر قرار می دهید که ممکن است با استفاده از سایت شما معمولاً مشکلاتی داشته باشند.

طراحان وب مجبور نیستند برای اینکه سایت ها را برای همه کسانی که می خواهند به اینترنت دسترسی داشته باشند کار زیادی انجام دهند و باید دسترسی یکسانی را برای همه ایجاد کنند.

شرکت دارکوب با ارائه بهترین ایده ها و مشاوره ها برای هر چه بی نقص بودن سایت شما، می تواند شما را در ورند طراحی سایتتان همراهی کند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته