چرا هوش مصنوعی باعث رونق کسب و کار تولید کنندگان محتوا می گردد

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

همانطور که بارها گفته ایم رقابت بین سایت های مختلف افزایش یافته است . همه روزه افراد مختلف برای کسب و کار خود در فضای اینترنت خواهان داشتن سایت هستند از طرفی دیگر برخی از افراد خلاق و نوآور کسب کارهای آنلاین متفاوتی را در دنیای اینترنت پایه گذاری می کنند . بدون شک اگر موتورهای جست و جو با این افزایش ، پیشرفت نکنند هرج و مرج غیر قابل پیش بینی در این فضا روی خواهد داد .از طرف دیگر بسیاری از مدیران وقت و هزینه های زیادی را صرف باکیفیت کردن سایت شان می کنند و توقع دارند که در رقابت بین رقبا پیروز شوند . اگر قوانین و ضوابط و نظارتی بر سایت ها وجود نداشته باشد حقوق این افراد پایمال خواهد شد چرا که افراد دیگر با انجام کارهای منفی در رقابت پیروز می شوند . مسئله مهمی که برای مدیران سایت ها مهم می باشد ، بازدید سایت می باشد . عوامل بسیاری بر ترافیک بازدید اثر می گذارد یکی از این عوامل محتوا است . در این مقاله سعی داریم تا در ارتباط با محتوا مطالب مهمی را ذکر کنیم . پیشنهاد می کنیم حتما این مقاله را دنبال کنید .

محتوا مهمترین اساس یک سایت

یک کاربر وقتی کلمه ای را در گوگل جست و جو می کند بدون شک به دنبال مطالب مربوط به آن ، تصاویر و ویدئو های در ارتباط با آن و … می باشد این اهداف همان محتوای سایت می باشند . پس هدف اصلی یک کاربر از بازدید سایت ها مشاهده محتوای آنها است . پس مهمترین اساس یک سایت محتوای آن می باشد . بدین ترتیب مدیر سایت باید در تولید و درج هر چه بهتر محتوای سایت بکوشد زیرا تنها هدف کاربران از بازدید مشاهده محتوا است . اگر سایتی محتوای مناسب و مفید نداشته باشد بدون شک برای کاربر جذاب نیست و آن سایت را ترک خواهد کرد . به عنوان مثال اگر سایت شما یک فروشگاه آنلاین است و برای هر محصول جداگانه مطالبی درج نکرده باشید به طور حتم از سایت شما خرید نخواهد کرد گرچه در مورد آن بداند . زیرا یک حس عدم اطمینان به سراغ او خواهد آمد . پس هر آنچه برای درج و تولید محتوا ، هزینه و وقت صرف کنید سرمایه گذاری نموده اید .

چرا هوش مصنوعی باعث رونق کسب و کار تولید کنندگان محتوا می گردد

اهمیت محتوا نزد گوگل

یکی از مهمترین معیار های سنجش سایتها از نظر گوگل کیفیت محتوا است . در گذشته سایت ها در زمینه های مختلف به درج مطالب کامل و جوامع می پرداختند در کنار آنها افراد سود جو از این سایت ها مطالب را کپی کرده و در سایت خود درج می کردند . در این میان حقوق سایتی که هزینه و وقت بسیاری را صرف تولید محتوا کرده است از بین می رفت ، گاهی اوقات نیز سایت با محتوای کپی در جایگاه بهتری قرار می گرفت .

گاهی نیز سایت های مختلف به درج محتوای بی کیفیت و نا مرتبط با سایت شان می پرداختند ، اغلب مطالب آنها تکراری و غیر مفید و بسیار کوتاه بود . در برخی از سایت ها نیز محتوا مملو از کلمات کلیدی می شد که هیچ معنایی نداشت . بعضی از سایت ها نیز از مطالب غیر مرتبط اما پر بازدید استفاده می کردند تا بازدید سایتشان افزایش یابد . افراد با استفاده از شیوه های مختلف گوگل را گمراه می کردند تا رتبه ای خوب از آن بگیرند که در اکثر مواقع موفق می شدند .

این کارها باعث می شد که حقوق کاربران موتور جست و جو و همچنین سایت های باکیفیت و بهینه از بین رود . گوگل بعد از مدتی دست به اقدامی زد تا همه سایت های بی کیفیت به جایگاه اصلی شان بازگردند . نزد گوگل ، حقوق کاربران مهمترین اصل است . رضایت کاربران برای هر شرکتی مهمترین اساس آن می باشد . از آنجایی که برای کاربران محتوای سایت ها هدف می باشد ، برای گوگل نیز با اهمیت شد . از همین رو گوگل دارای هوش مصنوعی شد .

چرا هوش مصنوعی باعث رونق کسب و کار تولید کنندگان محتوا می گردد

هوش مصنوعی چیست

برای آنکه به اهمیت هوش مصنوعی گوگل پی ببرید بهتر است با تعریف آن آشنا شوید .هوش مصنوعی برای سیستم هایی به کار می رود که توانایی یادگیری ، پیشرفت ، ارزیابی و تصمیم گیری را داشته باشند . با پیشرفت علم رباتیک ، امروزه ربات هایی را به وجود می آورند که دارای هوش مصنوعی می باشند . به عبارتی دیگر هوش این ربات ها شبیه ساز هوش انسان است با این حال مغز انسان بسیار فراتر از آن می باشد . پیش بینی می شود ربات ها در سال های آینده مانند انسان ها بتوانند زندگی کنند . هوش مصنوعی فقط برای ربات ها نیست بلکه به هر سیستمی اطلاق می شود . بسیاری از نرم افزارها و برنامه های رایانه ای وجود دارند که دارای هوش مصنوعی می باشند . گوگل نیز دارای هوش مصنوعی می باشد و به این وسیله صفحات وب سایت ها را بررسی می کند .

قدرت هوش مصنوعی گوگل

همانطور که در بالاتر گفتیم ، گوگل با توجه به تقلب برخی از سایت ها سیستم خود را مجهز به هوش مصنوعی کرد این هوش مصنوعی همه روزه در حال پیشرفت و بروز رسانی می باشد . اما هوش مصنوعی گوگل چه کارهایی می کند ؟

عنکبوت ها و رباتهای گوگل به صورت دوره ای اطلاعات صفحات سایت ها را جمع آوری می کنند سپس گوگل با استفاده از هوش مصنوعی به صفحات رتبه می دهد هوش مصنوعی گوگل بطوری طراحی شده است که تمام فاکتورها سئو را در صفحات ارزیابی کند . به عنوان مثال به صفحاتی که دارای بیشترین جست و جو کلمات کلیدی هستند امتیاز مثبت می دهد . گوگل با این قابلیت بسیار باهوش شده است حتی مدت زمان بازدید کاربران از صفحات را نیز در نظر می گیرند . بدین ترتیب تولید محتوا به امری بسیار مهم در این فضا تبدیل شده است .

هوش مصنوعی گوگل باعث رونق کسب و کار تولید کنندگان محتوا شده است . افراد خلاقی که با استفاده دانش و نوآوری به تولید محتوا می پردازند در سال های اخیر توانسته اند کسب و کار خوبی را داشته باشند . تولید کنندگان محتوا با تولید محتوای ناب و منحصر بفرد در اینترنت می توانند بر سئو سایت خود تاثیر بسزایی بگذارند و جایگاه خوبی را در موتور جست و جو بدست بیاورند . هدف اصلی مدیران سایت ها نیز رسیدن به صفحه اول موتور جست جو است زیرا بدین ترتیب کاربران بیشتری از سایت آنها بازدید می کنند که از بین آنها می توانند مشتریان زیادی داشته باشند . بدین ترتیب به اهمیت محتوای ناب می توان پی برد .

هوش مصنوعی گوگل ؛ محتوای تکراری ، کوتاه و غیر مفید را به سرعت تشخیص می دهد و بر سئو سایت مورد نظر تاثیر می گذارد . افراد دیگر نمی توانند از سایت های دیگر مطالب کپی و تکراری را در وب سایت شان قرار دهند زیرا خزنده های گوگل اطلاعات صفحات را برای ارزیابی به هوش مصنوعی منتقل می کند .الگوریتم های گوگل روزانه به کمک هوش مصنوعی بهترین نتایج حاصله را به کاربران نمایش می دهند بدین ترتیب سایت های بی کیفیت با محتوای نا مناسب دیگر در صفحات ابتدایی قرار نخواهند گرفت .

هوش مصنوعی گوگل امروزه بسیار دقیق و پیشرفته شده است که با کمک نیروهای انسانی می تواند بهترین نتایج را به کاربران نمایش دهد . هوش مصنوعی گوگل تمامی فعالیت های سایت ها را در نظر دارد پیشرفت ، به روزرسانی ، تکراری نبودن محتوا ، کوتاه نبودن مطالب ، مفید بودن متن ها ، مرتبط بودن محتوای صفحات مختلف یک سایت ، مدت زمان بازدید کاربران از صفحات و … را بررسی می کند و بر اساس نتیجه ارزیابی به سایت ها امتیاز می دهد .

وقتی شما محتوای مناسب و مفید برای کاربر را در سایت درج می کنید ، گوگل زحمات شما در این باره را بدون نتیجه نخواهد گذاشت و با کمک هوش مصنوعی خود به کسب و کار شما رونق خواهد بخشید . وقتی صفحات سایت شما در صفحه اول نتیجه جست و جوی گوگل قرار بگیرد بدون شک می توانید بازدیدکنندگان و مشتریان بیشتری را داشته باید و به طور حتم این هدف شما است .

روش های تولید محتوا

با توجه به اهمیت هوش مصنوعی گوگل باید برای تولید محتوا برنامه ریزی مکتوب کرد . در ابتدا شما باید کلمات کلیدی مرتبط با موضوع فعالیت سایت را استخراج نمایید . برای این آنکه بتواند کلمات کلیدی که بیشترین جست و جو را میشوند ، بیابید می توانید به کمکی یکی از ابزارها این کار را انجام دهید . شما می توانید با مراجعه به سایت ubersuggest کلمه یا عبارتی مرتبط با موضوع سایت را جست و جو کنید تا کلمات کلیدی مرتبط با آن را بیابید .

چرا هوش مصنوعی باعث رونق کسب و کار تولید کنندگان محتوا می گردد

بعد از یافت کلمات کلیدی مربوطه می توانید با استفاده از آنها عنانین مقالات را انتخاب نمایید و شروع به تولید محتوا نمایید . عنوانی که برای صفحات انتخاب می کنید باید حاوی کلمات کلیدی باشد همچنین طوری آن را تولید کنید که مخاطب را به خواندن جذب نماید زیرا اولین المانی که در صفحه کاربر به آن توجه می کند عنوان صفحه می باشد . عنوان و مطلب باید با هم مرتبط باشند . عدم ارتباط عنوان با محتوای صفحه خزنده های گوگل را حساس می کند .

به یاد داشته باشید کاربران از سایت های تکراری بیزار هستند ، گاهی پیش می آید که سهوا صفحات سایت شما شبیه به سایت رقیب می شود . به همین دلیل لازم است قبل از اقدام به تولید محتوا حتما سایت رقبای خود را چک نمایید تا بتوانید متفاوت تر از آنها عمل کنید و نیز ایده ای کلی از تولید محتوا داشته باشید .

لازم است شما خود را جای مخاطب و کاربر سایت تان قرار دهید نیاز های او را بسنجید و دلیل او برای بازدید از سایت ر در نظر بگیرید بدین ترتیب می توانید استراتژی خوبی در تولید محتوا داشته باشید . همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقالات دیگر ما مراجعه نمایید

استراتژی محتوایی چیست و ضرورت داشتن آن چیست

برترین روشهای بازاریابی محتوا

مطالب وب سایت شما باید طوری برای مخاطب مفید باشد که برای اطلاعات بیشتر به سایت های دیگر مراجعه نکند. همچنین در محتوای خود از لینک صفحات دیگرتان نیز استفاده کنید بدین ترتیب صفحات دیگر نیز مورد بازدید قرار خواهند گرفت . شما همچنین می توانید لینک مطالب سایت های معتبر و دارای رتبه که با مطالب شما مرتبط هستند را در متن خود قرار دهید .

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از مطالب کپی سایت های دیگر استفاده نکنید همانطور که گفته شود هوش مصنوعی گوگل این اقدام را به سرعت متوجه خواهد شد . همچنین از درج مطالب مطالب کوتاه پرهیز کنید زیرا خزنده های گوگل مدت زمان حضور کاربران را در صفحات بررسی خواهند کرد پس اگر مطالب شما غیر مرتبط ، کوتاه و اشتباه باشد کاربر به سرعت صفحه شما را ترک خواهد کرد ، و این امتیازی منفی برای شما خواهد داشت . مطالب شما بهتر از بیش از 700 واژه درج گردد . نکات نگارش را رعایت کنید تا مخاطب در خواندن متن به اشتباه نیوفتد . متن شما باید به صحت نوشته شود از درج مطالبی که از آنها اطمینان ندارید بپرهیزید .

چرا هوش مصنوعی باعث رونق کسب و کار تولید کنندگان محتوا می گردد

لازم است علاوه بر اینکه از متن استفاده می نمایید برای آنکه کاربر جذب مطلب شود از تصاویر نیز استفاده نمایید . تصاویری که حاوی خلاصه ای از متن باشد زیرا کاربر را در ابتدا جذب می کند و او را وادار می کند متن را نیز بخواند . تصاویر باید کم حجم و ب کیفیت باشد تا بر سرعت سایت شما تاثیر نگذارد .

برای آنکه کاربران بیشتری را در صفحه جذب نمایید بهتر است از ترفند های Call To Action  استفاده نمایید تا اینگونه مخاطب جذب سایت شما گردد . برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات زیر نیز مراجعه نمایید

call to action در فضای وب به چه معناست ؟

افزایش تعداد سفارش ها از وب سایت Call to Action 

جمع بندی

با تولید و درج محتوای ناب و منحصر بفرد شما می توانید کاربران بیشتری را جذب کنید بدین ترتیب کسب و کار شما رونق پیدا می کند و این پیشرفت به دلیل وجود هوش مصنوعی گوگل است که سایت های بی کیفیت را از سایت های با کیفیت جدا می کند . مهمترین نکته ای که در تولید محتوا باید رعایت کرد ؛ پرهیز از درج مطالب کپی ، کوتاه و غلط ، تکراری و غیر مرتبط می باشد. بدین ترتیب محتوای شما منحصر بفرد می شود و کاربران آن را درک می کنند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته