چرا سایت وردپرسی نیاز به پشتیبان حرفه ای دارد؟

نوشته شده توسط دارکوب

یک کسب و کار هوشمند با مدیریت هوشمند وب سایت شروع می شود. در دنیای امروز، حضور سایت کسب وکار شما تقریباً به اندازه حضور فیزیکیتان مهم است و وب سایت شما به عنوان نمایندگی رسمی یا تجارت آنلاین شما عمل می کند.

یک وب سایت زیبا و کاربردی وردپرس دستاوردی است که باید به آن افتخار کرد. اگر آن را به درستی طراحی کنید، می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا مشتریان جدید را جذب و حفظ کند و در عین حال برند منحصر به فرد شما را به درستی منعکس کند. با گذشت زمان، وب سایت شما به پشتیبانی نیاز دارد تا زیبا، کاربردی و سازنده بماند. در واقع، وظایف روزانه، ماهانه، فصلی و سالانه وجود دارد که باید آنها را انجام دهید تا بتوانید سایت خود را ایمن و کاربردی نگه دارید. اگرچه این وظایف مهم هستند، اما می توانند زمان بر یا حتی گیج کننده باشند.

چرا وردپرس؟

فرض می کنیم که شما تحقیقات خود را در مورد سیستم های مدیریت محتوای وب سایت انجام داده اید و به وردپرس رسیده اید.

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای وب سایت در جهان است که توسط برندهای بزرگ و وبلاگ نویسان به طور یکسان استفاده می شود. بر اساس تحقیقات جدید، وردپرس توسط 33.6 درصد از کل وب سایت ها مورد استفاده قرار گرفته است.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند و در عین حال رایگان (CMS) است که طیف گسترده ای از ویژگی ها را برای ایجاد وب سایت های تجاری واقعاً چشمگیر ارائه می دهد. از زمان آغاز به کار آن در سال 2003، این پلت فرم راه طولانی را پیموده است و اکنون به عنوان یک راه حل توسعه وب قابل اعتماد برای وب سایت های حرفه ای و فروشگاه های آنلاین ظاهر شده است. علیرغم رقابت نفسگیر در حوزه CMS، وردپرس همچنان قوی است و تمام اعتبار آن به مجموعه ویژگی های شگفت انگیزی که ارائه می دهد اختصاص می یابد.

سایت وردپرس و پشتیبان حرفه ای

مزایای استفاده از وردپرس

علیرغم اینکه وردپرس انعطاف پذیرترین و قدرتمندترین پلتفرم است، استفاده از وردپرس برای مبتدیان بسیار آسان است. از نصب آن بروی هاست گرفته تا ساختن صفحات، طراحی قالب سایت و بارگذاری مدیا های مختلف. بسیاری از شرکت های طراحی سایت از این سیستم مدیریت محتوا برای طراحی سایت ارزان استفاده می کنند. علاوه بر این افراد را ملزم به آموزش طراحی سایت نمی کند و بسیاری از قسمت های تخصصی طراحی سایت توسط پلتفرم وردپرس به صورت خودکار ایجاد می شود.

طراحی واکنش گرای قالب های متنوع این پلتفرم نیز یکی دیگر از مزایای آن است. از آنجایی که تلفن همراه به بهترین مکان برای دریافت ترافیک برای وب سایت های تجاری تبدیل شده است، آنها باید برای دسترسی به خریداران بالقوه در کانال تلفن همراه واکنش داشته باشند. قالب وردپرس، طراحی ریسپانسیو ارائه می دهد که تضمین می کند وب سایت شما به طور یکپارچه بر روی دستگاه های مختلف اجرا می شود.

تصاویر، ویدیوها و سایر عناصر رسانه ای را می توان به راحتی به وب سایت وردپرس شما اضافه کرد تا محتوای آن را به روزرسانی کرد. در صورت نیاز به ابزارهای ویرایش تصویر نیز دسترسی دارید.

پلاگین ها ستون فقرات این پلتفرم هستند. کاربران با استفاده از افزونه ها می توانند سایت را شخصی سازی کرده و امکانات و قابلیت های مورد نظر را به آن اضافه کنند. تنها کاری که برای افزودن یک ویژگی جدید به سایت نیاز است، نصب یک افزونه است و خوشبختانه تعداد زیادی از آنها در دسترس است و اکثر آنها رایگان هستند یا قیمت مناسبی دارند.

وردپرس یک CMS منبع باز (Open Source) است که انعطاف پذیری شگفت انگیزی را به همراه دارد زیرا می توان از آن برای ایجاد انواع وب سایت ها استفاده کرد. می توانید از آن برای ایجاد وبلاگ شخصی، یک وب سایت تجاری کامل یا یک فروشگاه آنلاین استفاده کنید. علاوه بر این، شما می توانید از هر یک از قالب های موجود استفاده کنید یا قالب جدیدی را بسازید.

از سوی دیگر موتورهای جستجو وردپرس را دوست دارند زیرا کد ساده و تمیزی است که خواندن و فهرست بندی مطالب در سایت را برای آنها آسان می کند. علاوه بر این، کنترل سفارشی کردن مؤلفه های SEO را برای هر صفحه می دهد تا بتوانند رتبه های جستجوی بالایی را تضمین کنند. همچنین، افزونه های زیادی برای وردپرس در دسترس هستند که می توانند دامنه دسترسی وب سایت را افزایش دهند.

با این حال، راه طراحی سایت با وردپرس یک راه حل ساده نیست. اگر از وردپرس به عنوان پلتفرم مدیریت محتوا برای وب سایت خود استفاده می کنید، استفاده از یک برنامه نگهداری وردپرس برای پشتیبانی از آن ضروری است. قطعاً نمی خواهید یکی از صاحبان وب سایت هایی باشید که این نکته را نادیده گرفته اند و در نهایت منجر به از دست دادن سایت خود شدند.

طبق یک نظرسنجی اخیر، در حال حاضر حدود 75 میلیون وب سایت از وردپرس استفاده می کنند. که جای هم تعجب ندارد. وردپرس بر بازار طراحی سایت تسلط دارد، زیرا این سیستم مدیریت محتوا، محیط کاربرد پسندی با امکانات بی شمار را در اختیار انواع کسب و کار ها و حتی کسانی که آشنایی چندانی با طراحی سایت ندارند، یافته است. جامعه توسعه دهندگان وردپرس گزینه های طراحی وب سایت نامحدودی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

راه اندازی وردپرس نسبتاً آسان است، با بسیاری از گزینه های قابل تنظیم، افزونه ها، تم ها و سایر گزینه های جذاب. این باعث می شود وردپرس یک پلتفرم محبوب هم برای کسانی که آشنایی کمی با کدنویسی و طراحی وب سایت دارند و هم برای متخصصان توسعه دهندگان وب می باشد.

با بیش از 50000 افزونه و هزاران انتخاب موضوع، وردپرس برای پاسخگویی به نیازهای سازمان های مختلف و مشاغل کوچک، غیرانتفاعی، انجمن ها، استارت آپ ها و شرکت های بزرگ، مناسب است.

در حقیقت بزرگترین دردسری که با راه اندازی یک سایت وردپرس ایجاد می شود نیز در همین جا نهفته است. اگر از اصول نگهداری اولیه وب سایت خود غافل شوید، جدیدترین گزینه ها، افزونه ها و به روزرسانی های سیستم می توانند سایت شما را دچار مشکل کنند،

پس از راه اندازی و پیکربندی صحیح، استفاده از وردپرس به عنوان یک پلت فرم انتشار وب آسان است، که برای صاحبان مشاغل و متخصصان بازاریابی ارتباطات که می خواهند محتوای وب را بدون نیاز به دانستن چیزهای زیادی در مورد فناوری پشت صحنه منتشر کنند، مفید است. وردپرس همچنین به خوبی به مدیریت کاربر با سطوح مختلف مجوزها اجازه می دهد و تاریخچه نسخه های محتوای منتشر شده را نگه می دارد، که هر دوی این موارد حفظ کنترل روی افرادی که می توانند به عملکردهای مهم سایت دسترسی داشته باشند را آسان می کند و تغییرات را در کوتاه مدت بازگرداند.

وردپرس همچنین به قدری فراگیر و به طور گسترده پشتیبانی می شود که تمایل دارد با بسیاری از ابزارهای شخص ثالث دیگر به خوبی بازی کند، و اگر برای توسعه یا نگهداری نیاز به کمک حرفه ای دارید، خیلی سخت نیست. این برخلاف دیگر پلتفرم های مدیریت محتوا است که ممکن است انتخاب های یکپارچه سازی محدودتری داشته باشند و در آن ها مشاوره های حرفه ای کمتر فراوان است و اغلب با قیمت های بالاتری ارائه می شوند.

با بسیاری از ویژگی های جذاب، جای تعجب نیست که وردپرس به محبوب ترین پلت فرم مدیریت محتوای وب تبدیل شده است. با این حال، این محبوبیت همچنین به این معنی است که صاحبان وب سایت وردپرس باید در حفظ و نگهداری سایت خود هوشیار باشند تا بتوانند به درستی کار کنند.

چرا یک برنامه تعمیر و نگهداری و پشتیبانی سایت وردپرس نیاز است؟

علیرغم سادگی و سهولت استفاده، وردپرس تحت پوشش یک سیستم مبتنی بر پایگاه داده نسبتاً پیچیده با کد منبع زیادی است. واقعیت این است که وردپرس مانند هر نرم افزار دیگری برای پایدار ماندن، ایمن بودن و عملکرد خوب نیاز به نگهداری مداوم دارد. چنانچه از شرکت های معتبر ارائه دهنده خدمات طراحی سایت بهره بگیرید، آنها گزینه های مناسبی برایتان در نظر دارند. از سوی دیگر آموزش وردپرس زمانبر نبوده می تواند در ابتدای کار برای مبتدیان گزینه مناسبی باشد. اما با افزایش بازخورد ها از سایت مطمئناً به یک پشتیبان حرفه ای و برنامه منسجم و منظم نیاز است.

با توجه به اینکه وردپرس یک پلتفرم بسیار فراگیر است، یک هدف رایج برای هکرها، ویروس ها، ربات ها و سایر عوامل سودجو در فضای مجازی است. طبق گزارش های داده شده،  وردپرس تقریباً 90 درصد از کل سایت های هک شده را در سال 2018 به خود اختصاص داده است.

تصور کنید یک روز متوجه شوید که سایت شما حاوی بدافزار بوده و نا امن است. یا شاید بخش هایی از وب سایت شما به طور کامل ناپدید شوند. یا بدتر از آن، هکرها کنترل سایت شما را به دست می گیرند، اطلاعات مشتری شما را می دزدند و سایت شما را تخریب می کنند و به شدت به برند و شهرت شرکت شما آسیب می رسانند.

خوشبختانه، خنثی کردن اکثر این نگرانی های امنیتی را می توان با به روز نگه داشتن وب سایت خود برطرف کرد.

وب سایتی که به درستی نگهداری شود منجر به تجربه کاربری خوبی برای کاربران می شود. گذشته از ملاحظات امنیتی، در نظر بگیرید که اکثر سایت های وردپرس از افزونه هایی استفاده می کنند که توسط فروشندگان شخص ثالث تولید و نگهداری می شوند. بسته به میزان هوشیاری توسعه دهنده پلاگین با به روزرسانی های خود، مشکلات سازگاری می تواند با هر به روزرسانی جدید وردپرس ایجاد شود، که تاکید بر این نکته است که باید نسخه اصلی وردپرس را همراه با هر افزونه به روز نگه دارید و باید تضمین کیفیت را انجام دهید. تست کردن با هر به روزرسانی برای اطمینان از اینکه هیچ چیز دچار مشکل نشده است و عملکرد سایت به گونه ای آسیب نمی بیند که بر کاربران تأثیر بگذارد.

به عنوان صاحب سایت، می خواهید یک تجربه کاربری مثبت برای بازدیدکنندگان خود ارائه دهید. سایت های ضعیف با لینک های خراب، خطاها و هشدارها، یا زمان بارگذاری کند، صبر بازدیدکنندگانی را که احتمالاً به خدمات اینترنت سریع عادت کرده اند، لبریز می کند. اگر سایت شما غیرحرفه ای یا ناامن به نظر برسد، مشتریان کمتر به وب سایت شما اعتماد خواهند کرد و کمتر با تجارت شما تعامل خواهند داشت، که هر یک از این موارد می تواند محصول جانبی نامطلوب یک سایت با نگهداری ضعیف باشد. برنامه تعمیر و نگهداری وردپرس اساسی ترین قدمی است که می توانید برای اطمینان از اینکه بازدیدکنندگان سایت شما با برداشتی مثبت از سازمان شما را ترک می کنند، بردارید.

برنامه تعمیر و نگهداری وردپرس باید شامل چه مواردی باشد؟

یک برنامه نگهداری و پشتیبانی با کیفیت وردپرس باید حداقل به مسئولیت های زیر پاسخ دهد:

به روزرسانی های منظم برای نسخه های اصلی وردپرس و به روزرسانی های افزونه، با تست تضمین کیفیت پس از هر به روزرسانی. هنگامی که مدیر وب سایت شما تمام به روز رسانی های معمول را از طریق سایت شما انجام می دهد، آسیب پذیری های امنیتی را بررسی می کند. آنها هرگونه امنیت ضعیف را در مضامین، افزونه ها، میزان پیچیدگی رمز عبور و میزبانی اصلی شما را بررسی می کنند. آنها بدون هزینه اضافی، تمام داده هایی را که پیدا می کنند در یک گزارش خواندنی ساده برای شما قرار می دهند.

تنها فرض کنید که، در حال نصب یک به روز رسانی افزونه هستید و ناگهان وب سایت شما دیگر نمی تواند اطلاعات کارت اعتباری را بپذیرد. شما نمی دانید چه مشکلی دارد، و ساعت به ساعت پول از دست می دهید! اینجا جایی است که اکثر صاحبان مشاغل با اولین توسعه دهنده وب سایتی که می توانند پیدا کنند تماس می گیرند و در نهایت مبالغ زیادی برای تعمیرات اساسی وب سایت پرداخت می کنند.

عیب یابی تداخل ها یا خطاها در سایت شما در صورت بروز (به عنوان مثال زمانی که ابزارهایی که توسط توسعه دهندگان طراحی شده اند که با هم مطابقت ندارند).

بهترین روش های امنیتی برای مسدود کردن تهدیدات احتمالی قبل از وقوع، از جمله نظارت مستمر و محافظت در برابر هرزنامه، بدافزار، ورود غیرمجاز، و سایر تلاش های مخرب. این همچنین شامل ایمن سازی مناسب سایت شما با SSL نیز می شود.

پشتیبان گیری خودکار مداوم در صورتی که سایت شما نیاز به بازیابی در صورت بروز مشکل یا از دست دادن داده داشته باشد. در حالت ایده آل، پشتیبان های اضافی (به عنوان مثال روزانه/هفتگی/ماهانه) اضافی در مکان های مختلف ذخیره می شوند (مانند یک درایو پشتیبان، و همچنین فضای ذخیره سازی ابری خارج از سایت).

یک محیط سرور میزبان که به درستی نگهداری می شود با نسخه های فعلی و ایمن Apache، PHP، و MySQL، گواهینامه های SSL به درستی پیکربندی شده، فایروال امنیتی و سایر بهترین روش ها برای نگهداری سرور.

با پرداخت هزینه ای ثابت برای یک برنامه تعمیر و نگهداری، از مشکلات بزرگ قبل از وقوع جلوگیری می کنید. شما چک های امنیتی رایگان و گزارش های سلامت وب سایت را دریافت می کنید.

بهینه سازی عملکرد برای اطمینان از اینکه وب سایت وردپرس شما برای عملکرد بهینه، پیکربندی شده است، از جمله بهترین روش ها مانند ذخیره صفحه و فشرده سازی تصویر. از این گذشته، یک وب سایت سریع نه تنها برای کاربران مهم است، بلکه می تواند بر عملکرد جستجو نیز تأثیر بگذارد و SEO آن را تقویت کند. مراقبت حرفه ای از وب سایت شما همچنین معیارهای کلیدی را بررسی می کند، مانند: سرعت بارگذاری صفحه، دسترسی برای کاربران تلفن همراه، تجربه کلی کاربر، رتبه بندی سئو و علاقه اجتماعی. این گزارش ها داده های ارزشمندی را برای کمک به شما در بهبود محتوای وب و استراتژی کسب و کار خود ارائه می دهند.

تجزیه و تحلیل گوگل در واقع به وب سایت هایی که تمام این معیارها را بهبود می بخشند با رتبه بالاتر در صفحات نتایج جستجو پاداش می دهد. ناگفته نماند، تحقیقات روانشناسی ثابت می کند که بازدیدکنندگان بیشتر در سایت هایی می مانند که سریع بارگذاری می شوند و تجربه کاربر را به حساب می آورند.

محتوا در وب سایت ها حکم پادشاه آن را دارند. بنابراین بهینه سازی محتوا بسیار مهم است. این کار باعث افزایش ارزش و کیفیت سایت شما و همچنین بهبود رتبه سایت شما می شود. سایتی با محتوای مفید و جذاب در همان نگاه اول برای مخاطبان جذاب خواهد بود. با این حال، تقریباً برای همه صاحبان کسب وکار ممکن است ادامه به روزرسانی محتوا و افزودن پست های وبلاگ بیشتر دشوار باشد. هنگامی که یک پشتیبان حرفه ای را برای آن استخدام می کنید، سایت شما همیشه با محتوای ارزشمند تازه خواهد بود. محتوای تازه تاثیر مهمی بر رتبه ما در ماشین های جستجوی گوگل دارد. علاوه بر این، سازندگان محتوای خلاق نیز وب سایت شما را با آخرین روند پیگیری می کنند و شما محتوا را در رسانه های اجتماعی دیگر ارسال می کنید. از این طریق، بسیاری از مشتریان و مشتریان بالقوه می توانند شما را پیدا کنند.

در نهایت، این طرح باید پیشگیرانه باشد و برای محافظت از وب سایت و کسب و کار شما به طور مداوم، راهنمایی های مداوم و آینده نگرانه ای را ارائه دهد.

با در اختیار داشتن یک پشتیبان حرفه ای در زمان شما صرفه جویی می شود. هر وب سایت وردپرسی خوب نیاز به مراقبت دائمی دارد، همانند یک باغ. اگر برنامه تعمیر و نگهداری وب را نداشته باشید، هم در زمان و هم پول بیشتری پرداخت خواهید کرد. داشتن یک پشتیبان حرفه ای برای سایتتان باعث صرفه جویی در هزینه های بلند مدتتان می شود.

نگهداری منظم وردپرس پس از تکمیل وب، بخش مهمی از راه اندازی و اجرای روان وب سایت شما است. کارهای زیادی وجود دارد که شما باید با آنها همراه باشید تا بتوانید سایت خود را به درستی نگهداری کنید. از نصب به روزرسانی ها تا به روز ماندن در مورد جدیدترین مسائل امنیتی، تا مدیریت پیوندهای نامعتبر و مشکلات سازگاری، این کارها می توانند زمان بر باشند. با این حال، هنگامی که وب سایت خود را در شرایط کاری مناسب نگه می دارید، ممکن است متوجه شوید که ترافیک، سرنخ ها و نرخ تبدیل های بیشتری کسب می کنید که به سود بیشتری برای کسب و کار شما تبدیل می شود.

اینها فقط برخی از کارهای تعمیر و نگهداری هستند که در هر سایتی مهم هستند. (نه فقط وردپرس). شرکت دارکوب خدمات طراحی سایت و پشتیبانی از آن را ارائه می دهد زیرا تلاش می کند که مشتریان از سایت هایی که برای آنها می سازد بیشترین بهره را ببرند و می خواهد وب سایت های طراحی شده را به مشتریان آینده نیز نشان دهد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته