فیلتر شدن اینستاگرام ضرورت طراحی سایت را نشان می دهد

نوشته شده توسط دارکوب

همانطور که فروش آنلاین محصولات خود را آغاز می کنید، بسیاری از راه ها مدام توجه شما را جلب می کنند که همه آنها به یک اندازه وسوسه انگیز به نظر می رسند. گاهی ممکن است انجام همه آنها منطقی باشد، اما یک رویکرد شناخته شده و منطقی همیشه بهتر از پایه گذاری کسب و کار شما بر اساس شنیده ها و تجربیات دیگران است.

راه های مختلفی برای رشد تجارت الکترونیکی و فروش آنلاین شما وجود دارد. شما می توانید محصولات خود را به روش های مختلفی بفروشید، که هر کدام رویکرد منحصر به فرد خود را دارند.

با رشد تجارت الکترونیک در سال های اخیر، اعتماد به خرده فروشی آنلاین به طور مداوم در حال افزایش است و با آن، سفر مشتری از کشف تا خرید دائما در حال تغییر است. به دنبال مجموعه ای از محدودیت ها و تعدیل های همه گیر در عادات خرید سنتی، ارقام خرید آنلاین و سطح علاقه مصرف کنندگان افزایش یافته و همچنان بالا باقی مانده است.

اکنون، این عادت های خرید تازه شکل گرفته در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر و دائمی از زندگی مردم هستند که نشان دهنده عصر جدیدی برای خرده فروشی آنلاین، حتی پس از همه گیری ویروس کووید است.

پلتفرم های شبکه های اجتماعی و فروش آنلاین

شبکه های اجتماعی زیادی در سراسر دنیا طراحی و راه اندازی شده اند که هر کدام امکانات مختلفی را برای محصولات جهت فروش ارائه می دهند. شروع فروش در بازارهای رسانه های اجتماعی می تواند چالش برانگیز باشد. تمرکز اصلی برای فروشندگان جدید باید بر روی ایجاد روابط با مشتریان به جای تبلیغ محصولات باشد. افزایش تعامل و پرورش ارتباطات مستقیم با مشتری، چه از طریق پاسخ دادن به پیام ها و نظرات یا حتی تعامل با کانال های دیگر که محصولات یا نام تجاری شما را تبلیغ می کنند، امری ضروری است.

همیشه اطمینان حاصل کنید که برای تحقیق و شناخت مشتریان خود وقت می گذارید تا به درک بهتر نیازها و خواسته های آنها کمک کنید. حتی جزئیات کوچکی مانند اینکه چه نوع مشتریانی احتمالاً نظر یا توصیه ای را ارائه می دهند، در صورت استفاده صحیح با سایر ابزارهای بازاریابی، می تواند تجربه مشتری را تغییر دهد.

از آنجایی که کاربران و البته مشتریان هدف شما در طول روز در شبکه های اجتماعی حضور دارند، افزودن مزیت خرید بدون نیاز به ترک پلتفرم، خرید آنچه را که چشمشان را جلب می کند بسیار آسان تر می کند.

با توجه به تعداد زیادی از کاربران (مخصوصاً بازار هدف شما) که در هر زمان در حال مرور شبکه های اجتماعی هستند، منطقی است که علاوه بر سایت خود از رسانه های اجتماعی برای افزایش فروش نیز استفاده کنید. اگر در حال حاضر از فیس بوک، اینستاگرام یا پینترست (حتی TikTok!) به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده نمی کنید، اکنون زمان خوبی برای شروع است.

تأکید بر این نکته ضروری است که طراحی فروشگاه اینترنتی باید اصلی ترین هدف شما برای فروش آنلاین محصولتتان باشد. در کنار آن استفاده از بازاریابی شبکه های اجتماعی و سایر پلتفرم ها می تواند به پیشبرد سایت فروش آنلاین شما کمک زیادی بکند.

اینستاگرام یک پلت فرم بصری است، به این معنی که برای به اشتراک گذاشتن تصاویر زیبا از محصولات شما عالی است.

چه یک صاحب کسب و کار کاملاً جدید باشید که محصولاتی را با دست تولید می کنید، یا پیراهن های چاپ شده را می فروشید، مشتریان بالقوه شما باید قبل از خرید ابتدا محصول شما را ببینند. اگر هنوز در اینستاگرام نیستید، مخاطب ماهانه بسیاری را از دست می دهید، نیمی از آنها هر روز از استوری اینستاگرام استفاده می کنند!

اما جالب ترین واقعیت در مورد این کاربران این است که اغلب مخاطبان حداقل از یک پروفایل فروش محصولات در روز بازدید می کنند.

بطور خلاصه کاربران اینستاگرام زیادی وجود دارند که علاقه مند به خرید از مشاغل روی این پلتفرم هستند. البته روش صحیح تر این است که بخش بزرگی از این کسب وکارها در حال حاضر یک سایت فروش آنلاین نیز در کنار پروفایل تجاری ایسنتاگرام خود دارند، بسیاری دیگر اینطور نیستند و البته که هنوز هم با موفقیت در حال فروش هستند.

این بدان معنی است که می توانید از اینستاگرام برای ایجاد کشش برای کسب وکار خود استفاده کنید تا زمانی که برای یک سایت کامل آماده شوید.

فروش در یک فروشگاه آنلاین به این معنی است که شما در حال فروش محصولات یا خدمات در دامنه خود هستید. شما مسئول همه چیز هستید، از طراحی سایت تا ایجاد محتوای جذاب و مدیریت سئو و بازاریابی دیجیتالی.

از سوی دیگر فروش در یک پلتفرم شبکه اجتماعی شامل استفاده از قابلیت های فروش پلت فرم برای بازاریابی فعال محصولات شما است. به طور کلی، اگر شخصی بر روی پست مربوطه کلیک کند، برای تکمیل خرید به سایت شما هدایت می شود.

با این حال، برخلاف بازارهای سنتی، بازارهای اجتماعی هنوز سطح یکسانی از کنترل را بر مسائل فنی ارائه نکرده اند. اگر سرویس دچار خرابی شود یا هر گونه خطای دیگری رخ دهد، می تواند منجر به تجربیات منفی برای مشتریان شود که تقصیر فروشنده آنلاین نیستند. به همین دلیل، توصیه می شود که فروشگاه های آنلاین از بازارهای رسانه های اجتماعی به عنوان کانال حمایتی برای گسترش دسترسی و حضور برند در کنار بازار اصلی و سایت فروش آنلاین خود استفاده کنند.

تفاوت بین فروش در فروشگاه آنلاین و بازار رسانه های اجتماعی

اگر در یک سایت فروش آنلاین فعالیت داشته و محصولات خود را می فروشید، می توانید ترکیبی از سئو، بازاریابی محتوا و تبلیغات پولی را برای هدایت ترافیک به سمت سایت محصولات یا خدمات خود را استفاده کنید. از آنجایی که می توانید از برند و محتوای خود به نفع خود استفاده کنید، این موضوع می تواند تجربه معتبرتری را برای مشتریانانتان به ارمغان آورد.

اگر از یک پلتفرم شبکه های اجتماعی آنلاین استفاده می کنید، زمان کمتری صرف سایت مسائل طراحی و چیدمان و… می شود. پلتفرم از قبل وجود دارد، و شما آن را با تصاویر، محتویات و محصولات و خدمات خود پر می کنید. با استفاده از اینستاگرام مارکتینگ می توان به ابزارهای مختلفی برای گسترش مخاطبان و مشتریان دسترسی پیدا کرد.

ممکن است برای برخی از صاحبان مشاغل کوچک راحت تر باشد که با مخاطبان خود در سایت هایی مانند فیس بوک، پینترست یا اینستاگرام در مقابل بازدیدکنندگان رو به رشد سایت خود به صورت ارگانیک درگیر شوند.

با این حال، رقابت بالا است. شما در حال رقابت با بسیاری از برندهای دیگر، چه بزرگ و چه کوچک هستید. به اصطلاح ممکن است شرکت شما در این بین این هیاهو ها به نظر نرسد.

با پیچیدگی روزافزون سفرهای آنلاین مشتری، واضح است که مشتریان مجذوب فروشندگانی می شوند که می توانند راحتی و دسترسی را ارائه دهند. ایجاد پست های قابل خرید جزء اصلی پیاده سازی این نوع فروش است، اما کل تجربه مشتری را تعریف نمی کند. برای ایجاد یک تجربه واقعا استثنایی، کسب و کار باید بر نمایندگی برند خود از طریق تسویه حساب های سریع تر، قابلیت کشف آسان، و برندسازی ثابتی که از طریق محتوای معتبر به مصرف کنندگان ارائه می شود که علایق و آرزوهای آنها را بیان می کند، تمرکز کنند.

مدیریت محتوا از طریق کانال های اجتماعی روشی کارآمد برای ارائه راه حل هایی به مشتری است و در عین حال با شیوه های زندگی فردی طنین انداز می شود و حس عمل را ارتقا می دهد. کانال های رسانه های اجتماعی شاهد افزایش نرخ تبدیل و سطوح پاسخ مستقیم هستند.

سایت فروشگاهی آنلاین یا فروش آنلاین در شبکه های اجتماعی

پاسخ این است که شما باید از هر دو این گزینه ها استفاده کنید. بهترین روش دیجیتال مارکتینگ ترکیبی از این دو است که ثابت کرده است که بهترین نتایج را برای مشاغل در همه زمینه ها به ارمغان می آورد.

استراتژی های رسانه های اجتماعی برای ایجاد سرنخ عالی هستند. با این حال، از طریق سایت است که شما آن سرنخ ها را به سمت پایین قیف بازاریابی هدایت می کنید. به این ترتیب، کنترل کاملی بر برند خود و تجربه مخاطبان خود دارید.

شبکه های اجتماعی نقش مهمی در ارتقای کسب وکار شما دارند، اما نمی توان به طور کامل به آن ها اعتماد کرد.

الگوریتم های شبکه های اجتماعی باعث می شود که کنترل کاملی بر محتویات خود نداشته باشید. این الگوریتم ها کاربران را مجبور می کنند که طبق اصولی پیش بروند که اگر از آنها پیروی نشود احتمال آن که نتایج مطلوب حاصل نشود بسیار زیاد است.

اگر مشکلی برای پلتفرم شبکه های اجتماعی پیش آید یا دسترسی به آنها محدود شود می تواند زحمات و هزینه های پرداخت شده برای آن را به آسانی از بین ببرد. هیچ تضمینی وجود ندارد که ناگهان امکان ورود به حساب کاربری مسدود شود یا تمامی پست ها و ریلیزهای حساب کاربری پاک شود.

تغییر در الگوریتم آنها یا نقض خط مشی پلتفرم های شبکه های اجتماعی می تواند هزینه های زیادی را متوجه کسب و کار کند. برای مثال اینستاگرام هیچ هشداری قبل از مسدود کردن پروفایل کاربران نداده و دلیلی نیز برای آن اعلام نمی کند. مسدود شدن حساب می تواند اثران جبران ناپذیری به روند دیجیتال مارکتینگ کسب و کار های آنلاین وارد کند.

الگوریتم های شبکه های اجتماعی محدودیت هایی را برای تولید محتوا و انتشار آنها وضع می کنند که می تواند باعث کند شدن روند بازاریابی اینترنتی کسب و کار های دیجیتال شود. امکان پشتیبان گیری از محتوا وجود ندارد و استفاده از خدمات پشیبانی آنها هم ممکن است بسیار زمانبر باشد. در صورت افت فعالیت در حساب کاربری عواقب بسیار زیادی متوجه کسب و کار ها خواهد شد.

طراحی سایت فروشگاهی ممکن است در ابتدا کمی زمانبر باشد اما هیچ کدام از محدودیت های الگوریتم های شبکه های اجتماعی را ندارد. کاربران اگر نتوانند به حساب کاربری شما در شبکه های اجتماعی وارد شوند، در هر زمانی می توانند به سایت فروشگاهی شما دسترسی داشته باشند و خرید خود را انجام دهند.

با طراحی سایت فروشگاهی تنها الگوریتمی که لازم است از آن پیروی کنید، الگوریتم های موتور های جستجو است که به مراتب محدودیت های کمتری از الگوریتم های شبکه های اجتماعی خواهند داشت. این موضوع در زمان طراحی سایت شرکتی نیز صدق می کند. اگر خدماتی را به صورت آنلاین ارائه می دهید، مطمئن ترین راه استفاده از طراحی سایت است که نسبت به حساب کاربری در شبکه های اجتماعی می تواند بسیار مفید تر باشد.

یک سایت حرفه ای باعث ایجاد اعتماد می شود. پروفایل های رسانه های اجتماعی رایگان هستند و هر کسی می تواند آنها را ایجاد و اداره کند. این امر راه اندازی کسب و کار کوچک را آسان می کند، اما همچنین باعث می شود مردم نسبت به حساب هایی که با آنها برخورد می کنند شک کنند. رسانه های اجتماعی همچون میدان مینی از کلاهبرداری ها و شرکت های مشکوک هستند.

یک سایت حرفه ای به بازدیدکنندگان اطمینان می دهد و به کسب و کارها فرصتی برای نشان دادن تاریخچه، تخصص، اعتبار و در نهایت قابل اعتماد بودن خود می دهد. با داشتن یک سایت با ساختار اصولی می توانید اعتبار فوری و عمیقی را نزد کاربران خود بدست آورده و آن را تقویت کنید.

حساب های رسانه های اجتماعی در نتایج جستجو ناپدید می شوند. اگر در حوزه کسب و کارتان در اینترنت جستجو کنید، به احتمال زیاد صفحه اول با لینک سایت ها پر می شود تا حساب های کاربری رسانه های اجتماعی. پیدا کردن این پروفایل ها هنگام جستجو در پلت فرم رسانه های اجتماعی آسان است، اما آنها خود را برای دیده شدن توسط موتورهای جستجو آماده نکرده اند. این نکته به این معنی است که کسب وکارهای فقط اجتماعی در هر ثانیه حدود 40000 جستجو را از دست می دهند که البته این آمار تنها مربوط به موتور جستجوی گوگل است.

داشتن یک سایت به شما این امکان را می دهد که محتوای خود را با کلمات کلیدی که مردم در جستجوی آنلاین برای محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند، غنی سازی کنید. کاربران هنوز هم از موتور های جستجو برای پیدا کردن محصوا یا خدمات موردنظرشان استفاده می کنند. روشی که روز به روز استفاده از آن همه گیرتر می شود.

این نوع ترافیک وب سایت بسیار ارزشمند است. در حقیقت این کاربران، افرادی هستند که در حال جستجو برای محصول یا خدماتی هستند که شما ارائه می دهید. وقتی سایت شما در آن نتایج جستجو نشان داده می شود، خود را در مقابل افرادی قرار می دهید که در حال حاضر در بازار هستند و بنابراین احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند.

سایت ها کنترل کاملی بر تجارت الکترونیک به شما می دهند. اگرچه فیس بوک و خدمات اینستاگرام ویژگی های خرید آنلاین را معرفی کرده اند، اما فاقد کنترل و انعطاف پذیری هستند که توسط سایت های خرید اینترنتی ارائه می شود.

شما مالک محتوای سایت خود، URL، طرح بندی، تصاویر و نحوه چیدمان هستید و شما تعیین می کنید که بازدیدکنندگان سایت شما در ابتدا چه چیزی را می بینند. فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، یا هر پلتفرم رسانه اجتماعی دیگری مالک این است که همه چیز در صفحه برند شما چگونه به نظر می رسد. پلتفرم مالک آن چیزی است که بازدیدکنندگان صفحه شما در ابتدا قرار است ببینند. پلتفرم مسئول این است که چه کسی و در چه زمانی پست های صفحه شما را ببیند.

به همین دلیل است که چرا این استراتژی نامناسبی است که برای حضور آنلاین خود تنها به صفحات رسانه های اجتماعی تکیه کنید. این پلتفرم می تواند به روزرسانی جدیدی ارائه کند و اثربخشی استراتژی رسانه های اجتماعی شما را کاملاً تغییر دهد.

استفاده از سایت همچون فرد بازاریابی است که هفت روز هفته و بیست و جهار ساعته در حال فعالیت است. اگر به خوبی طراحی شده و اصول بازاریابی اینترنتی را رعایت کند می تواند به طور مادام العمر به رشد و گسترش کسب و کارتان به صورت آنلاین کمک کند.

به رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای دستیابی به اهداف بالقوه خود و رسیدن به آنها فکر کنید. در حالی که، سایت شما، مکانی برای انتشار رویدادهای مختلف است که در آن اطلاعات مورد نیاز و یا آنچه می خواهید در اختیار کاربرانتان قرار می دهید و در عین حال مکانی است که آنها می توانند محصولات و خدمات شما را خریداری کنند.

اگر از هر دو ابزار ارتباطی به درستی استفاده کنید، مخاطبان خود را از طریق شبکه های اجتماعی جذب و درگیر خواهید کرد و با استفاده از سایت خود به فروش خواهید رسید. در این را می توانید از مشاوره های تیم تخصصی شرکت دارکوب از طراحی سایت گرفته تا بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو سایت برای موتور های جستجو بهره مند شوید.

شما می توانید چندین حساب رسانه اجتماعی داشته باشید و همه آنها خوب و عالی باشند. اما در پایان روز به خانه ای نیاز خواهید داشت که ریشه اصلی کسب و کار شما باشد. کانال های رسانه های اجتماعی شما باید ترافیک را به سمت سایت شما هدایت کنند. رسانه های اجتماعی باید سایت شرکت شما را تغذیه کنند. سایت مرکز حضور آنلاین شما است اما رسانه های اجتماعی یک ابزار بازاریابی اینترنتی هستند.

و در نهایت، چه رسانه های اجتماعی و چه سایت ها، شهرت برند مهم است. احساس مشتری در طول و بعد از تعامل با یک برند می تواند تأثیرات زیادی داشته باشد. یک تجربه منفی به احتمال زیاد باعث از دست دادن کاربر شده اما یک تجربه مثبت کاربران بیشتری را جذب برند می کند. بنابراین همیشه نظرات را زیر نظر داشته باشید، به سوالات پاسخ دهید و به سرعت با شکایات برخورد کنید تا از تشدید وضعیت جلوگیری کنید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته