گوگل به زودی سایتهای بیشتری را به فهرست اول-موبایل اضافه میکند

نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی

این خبر رو یکی از وبمسترهای گوگل تأیید کرده، یعنی گفته که یه تعداد قابل توجهی از وب سایتها طی یک ماه و نیم آینده به فهرست اول-موبایل گوگل اضافه میشن. این خبر توسط @Marie_Haynes در تاریخ 2 اسفند 96 منتشر شده.

گوگل آخرین باری که رسما در مورد فهرست بندی اول-موبایل اعلامیه ای صادر کرد تابستون سال پیش بود که گفت یه سری سایتهای مشخص برای این فهرست بندی آماده شده اند.
اون موقع ما یه مطلب در دارکوب در مورد نحوه دیده شدن در فهرست اول-موبایل گوگل نوشتیم که میتونید از طریق لینکی که دادم مطالعه بفرمایید.
گوگل اول میخواست همه سایتها رو تا اوایل سال 97 به فهرست بندی اول-موبایل منتقل کنه ولی انگار این هدف محقق نشده. البته این رو هم اضافه کنم که گوگل گفته بود قرار نیست وقتی انتقال همه سایتها به فهرست بندی اول-موبایل تموم شد بهمون اطلاع بده. با این حال ما از مطلبی که این وبمستر در صفحه اجتماعیش نوشته بود متوجه شدیم هیچ وقت همه سایتها به این فهرست بندی اضافه نمیشن:
“احتمالش خیلی زیاده که گوگل هیچ وقت فهرست اول-موبایل رو تکمیل نکنه. چرا؟ چون بعضی از سایتها فقط برای دسکتاپ بهینه شده اند. (2 اسفند 96، @Marie_Haynes )”
در حال حاضر فقط یه تعداد کمی از سایتها به فهرست بندی اول-موبایل اضافه شده اند ولی انتظار نداشته باشید که اثری روی ترافیکشون بذاره:
“گوگل شروع به اضافه کردن وب سایتها به فهرست اول-موبایل کرده اما در حال حاضر تعدادشون زیاد نیست. این سایتها متوجه تغییر خاصی در ترافیکشون نخواهند شد. (2 اسفند 96، @Marie_Haynes )”
خانم هاینز همچنین گفته مدیران وب سایتها میتونن با بررسی لاگ های سرور ببینن آیا وب سایتشون به فهرست بندی اول-موبایل اضافه شده یا نه. برای این کار ببینید بیشتر چه بات هایی وب سایتتون رو میخزند. اگه googlebot mobile بیشتر سایتتونو میخزه احتمالا وب سایتتون فهرست شده.
هیچ راه دیگه ای برای فهمیدن این موضوع وجود نداره، چون گوگل گفته به وبمسترها تک به تک اطلاع نخواهد داد که وب سایتشون فهرست بندی موبایل شده.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته