مدهای جدید طراحی وبسایت در سال 1402 (قسمت اول)

نوشته شده توسط امیر سلامی

در طراحی وب سایت، خیلی وقت ها همان مدهای قدیمی دوباره بعد از یه مدت بر می گردند و دوباره مورد استفاده قرار می گیرند و اگر می خواهید به روز بمانید باید این مدها را دنبال کنید. از طرفی، مدهای جدید معمولا در جهت بهبود عملکرد کاربر نهایی یا در هر حال در جهت بهتر کردن سایت از جنبه های دیگه رشد می کنند. با توجه به این که هر ساله هزاران توسعه دهنده جدید به قطار این صنعت ملحق می شوند، نمیتوان برای نوآوری میانبر زد. به تدریج ترکیب‌ های ظاهرا ساده و بسته جای مدل های باز، بریده شده و حتی خراب رو می گیرند و اولویت محتوا بر ساختار، فرم های جدیدی به خودش می گیرد. به مرور و با استفاده بیش تر مردم از اینترنت، طراحان و صاحبان سایت ها برای این که تنوع ایجاد کنند و شادابی و جذابیت را به صفحات سایت خود اضافه کنند، به مدها و روش های جدیدی برای ساخت سایت و طراحی المان ها روی آوردند. در این مقاله اصلی ترین و جدید ترین مدهای طراحی سایت در سال 1402 را بررسی می کنیم.

گرایش های جدیدی به وجود آمده اند که روز به روز محبوبیت بیش تری بین کاربران پیدا می کنند و ما در این جا به بررسی این روند ها و گرایش ها می پردازیم. این گرایش ها انتخاب موضوع طراحی سایت برای پروژه را برای ما آسان می کنند. اگر قصد دارید که سایتی برای شرکت یا کسب و کارتان طراحی کنید یا سایت قدیمی خود را با روش های متنوع و جذاب آپدیت کنید، با شرکت طراحی وبسایت دارکوب تماس بگیرید.

مدهای جدید طراحی سایت

فونت های کلاسیک

به تازگی بازگشت به مدهای قدیمی ترند شده و ادغام روش های سنتی و مدرن محبوبیت بسیار زیادی برای مخاطبان پیدا کرده است. حس نوستالژی که این فونت ها به کاربران در صفحه دیجیتال می دهد، همانند دیدن یک نوشته بر روی کاغذ است، به همین خاطر بین مخاطبان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بیش تر فونت های کلاسیک ظاهر یکسانی دارند، اما حلاقیت و استفاده درست طراحان از این فونت، زیبایی متفاوتی در سایت ایجاد می کند. کمی چرخش، ترکیب رنگ و استایل دهی، زیبایی بصری آن را چندین برابر می کند. پس حتما از طراح سایتتان بخواهید که این موارد را به صفحات مختلف سایت اضافه کند. این روش بهترین ایده برای ساخت وبلاگ است و قطعا با ظاهر متفاوت خود مخاطبان زیادی را جذب حواهد کرد.

انیمیشن پیمایشی

به تازگی یک روند جدید در دنیا در طراحی سایت ها فراگیر شده و می تواند المان و جذابیت های تصویری دنیای وب را به طور کامل تغیر دهد. یکی از نکاتی که در انیمیشن های پیماشی بسیار توجه ها را به خود جلب کرده این است که اصلا نیازی به استفاده از رنگ های عجیب و غریب و تایپو گرافی های خاص ندارد. این انیمیشن ها ظرافت خاصی دارد و در عین سادگی، تغیرات جالب توجهی در ظاهر سایت ایجاد می کند. پس استفاده از انیمیشن های پیمایشی را دست کم نگیرید و حتما در اولویت قرار دهید.

مالتی مدیا

منظور از روش مالتی مدیا، استفاده از چند رسانه در صفحه وب سایت است. این روش بین کمپین های تبلیغاتی که در بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد، محبوب شده است. طبیعتا کاربران ترجیح می دهند به جای این که متن های طولانی را بخوانند، عکس و ویدیو هایی در این مورد تماشا کنند و این در جذب کاربران نقش بسیار مهمی دارد و در سئو صفحات سایت تاثیر زیادی دارد. البته اگر از این روش به حوبی و با استرتژی درست استفاده نشود، می تواند نتیجه عکس داشته باشد و کاربران زود سایت شما را ترک کنند به همین خاطر بهتر است از یک متخصص سئو مشورت بگیرید و برای این کار می توانید با شرکت دارکوب تماس بگیرید.

تصاویر و المان های سه بعدی

یکی از مهم ترین نکات که در هر سایتی باید رعایت شود، استفاده از تصاویر یا طراح های سه بعدی در سایت است که تجربه کاربر و زیبایی وب سایت را افزایش می دهد. با این کار به روز بودن و تازگی حود را به کاربران نشان می دهید و باعث افزایش کاربران و رضایت ان ها از کار با سایتتان می شوید. خیلی از سایت هایی که به عنوان ایده طراحی سایت پولساز فعالیت می کنند، این روش یکی از اولویت های آنان است. برای داشتن این المان ها در طراحی صفحات وبسایت کسب و کار یا شرکتی خود با دارکوب ارتباط بگیرید.

رنگ های متنوع

یکی از مدل های جدید که در طراحی سایت در دنیای روز مورد توجه قرار گرفته، استفاده از رنگ های متنوع و بهره گیری از روانشناسی رنگ در این موضوع است. به تازگی برای نوشته ها و عکس ها از رنگ روشن و در پس زمینه از رنگ های تیره استفاده می شود و این تضادی که در طراحی ایجاد می شود، زیبایی صفحه را چند برابر می کند که به این روش استفاده از رنگ های خاموش گفته می شود. حالت دارک مود هم همانند خیلی از اپلیکیشن روز دنیا که در طراحی خود از این روش بهره گرفته اند، استفاده کنید که خلاقانه ترین سایت ها از این روش استفاده می کنند. این ویژگی را سایت های کمی در کشور دارند و برای این که سایت خود را با به روز ترین روش های دنیا طراحی کنید، با دارکوب که یکی از بهترین شرکت های طراحی وبسایت در کشور است، تماس بگیرید.

طراحی بدون رنگ

ساخت سایت بدون استفاده از رنگی، به تازگی مورد استقبال کاربران قرار گرفته و وبسایت هایی که این سبک را در کار خود استفاده می کنند، بین مخاطبین در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته اند. در این سبک از طراحی فقط از رنگ های سفید، سیاه و خاکستری استفاده می شود و یک حس نوستالژی را در مخاطبان ایجاد می کنند. حتی طرح هایی به این سادگی نیز می توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند و افزایش بازدید کننده را در پی داشته باشد پس این ایده برای راه اندازی سایت را جدی بگیرید. با توجه به این که مردم دائما در طول روز در حال کار با وسایل الکترونیکی مختلف هستند، از بازگشت به گذشته و مسائلی که آن ها را به قبل برگرداند، استقبال می کنند پس این روش را هم در نظر بگیرید.

استفاده از صدا

استفاده از صوت در حالی که کاربر در حال تعامل با صفحات سایت است، می تواند یک تجربه جدید و غیر قابل پیشبینی را برای کاربران رقم بزند. البته این روش برای عزیزان نابینا هم بسیار کاربردی است و امکان استفاده از سایت بدون مشکل را برای آن ها فراهم می کند. با رعایت این نکات، موتور های جست و جو وقتی احترام شما و تلاش برای ارتباط بیش تر با مخاطبان را ببینند، باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می شود. این مونه سایت ها می توانید بهترین رزومه سایت برای طراحان باشد.

ایده طراحی سایت

استفاده از سایه و المان های شناور

دیگر دوران استفاده از چراغ های چشمک زن برای جلب توجه مخاطب گذشته است، باید روش های جدید و کم تر استفاده شده را در انواع سایت ها به خصوص ساخت فروشگاه اینترنتی به کار ببرید. این ایده برای طراحی سایت فروشگاهی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. برای متن ها و نوشته ها سایه ایجاد کنید که خواندن متن خسته کننده نباشد. بخش های مختلفی که در سایت قرار گرفته اند را در صفحه شناور کنید به طوری که مخاطب حس تغیر و به روز بودن سایت را احساس کند چرا که اگر این اتفاق بیفتد، کاربر به مخاطب همیشگی شما تبدبل خواهد شد و سایت شما را به دیگران معرفی خواهد کرد و این مسئلعه به برندسازی شما هم کمک می کند. برای مثال در یک سایت سفارش غذا، المان شناور بخار داغ را ایجاد کنید تا مخاطب با سایت شما ارتباط برقرار کند. برای افزودن این جزیئیات به سایت های خود با آژانس طراحی سایت دارکوب که طراحی بهترین سایت های شرکتی را در کارنامه دارد، تماس بگیرید.

پیمایش افقی

معمولا پیشنهاد می شود که از این روش استفاده نشوند و معمولا به طور جدی طراحان از ساخت وبسایت با چنین قابلیتی خودداری می کنند. اما با تغیر رفتار کاربران، روش های ساختار بندی هم تغیر کرد. البته از این روش برای نمایش اطلاعات جانبی درباره بعضی بخش ها و نکات مثل مخصولات استفاده می شود و در حالت عادی مورد استفاده قرار نمی گیرد. در این روش دیزاین به نکات زیر توجه داشته باشید تا باعث ایجاد نکته منفی در سایت نشوید. هرگز در حالت عادی کاربران را مجبور به استفاده از این روش و حالت نکنید و بگذارید که خودشان صفحه را پیمایش کنند. برای متن های عادی و المان های عادی این کا را نکنید و برای نمایش اطلاعات غیر ضروری که فقط بعضی کاربران خاص به آن نیاز دارند، استفاده کنید.

عدم تقارن

سایت های قدیمی همه متقارن بودند اما سبک های جدید فصل جدیدی را در تقارن باز کردند که خیلی خوش استیل‌ تر، برای توسعه دهنده راحت تر و حتی مفیدتر است. قالب های جدید این مدل سایت ها از دو طرف توازن ندارند. حتی از متفاوت بودن هم پا را فراتر گذاشتند و حس کنجکاوی کاربر رو برمی‌ انگیزند و ظاهری متفاوت دارند. برای دیدن نمونه این مدل سایت ها به سایت های به روز دنیا که هیچ نکته ای درباره ی تقارن را رعایت نکرده اند، مراجعه کنید. تفاوت و تازگی مهم ترین عامل برای پیشرفت شما می تواند باشد پس از تغیر نترسید و روش های جدید را اعمال کنید. این روش ایده های خلاقانه برای تحقیق را در ذهن ایجاد می کند.

بی نظمی

با این که طراحی مینیمالی در مدت طولانی محبوبیت زیادی داشت، طراحی سایت به سمت آزادی بیش تر حرکت کرد و طراحی های بی نظم رو هم وارد کار کرد. این مدل وب سایت ها شور جوانی زیادی ایجاد کرده اند و دیگر کسالت های قدیمی در آن ها دیده نمی شود. بافت و رنگ ها همچنان مثل قبل باقی مانده اما محل قرارگیری عناصر صفحات طوری تغییر کرده اند که به سایت ظاهری هیجان انگیز، زنده و جذاب ببخشند. این روش خود یک موضوع برای طراحی سایت است و در ایده طراحی سایت شخصی به خوبی می توان از این روش بهره برد.

آموزشگاه طراحی سایت

اگر می خواهید طراح شوید یا سایت کسب و کارتان را با بهره گیری از آخرین متد ها و روش های روز دنیا طراحی کنید، آموزشگاه طراحی وبسایت دارکوب کلاس های آموزش طراحی سایت با وردپرس، آموزش طراحی سایت با HTML، آموزش طراحی سایت با PHP و آموزش SEO را با اساتید با سابقه که چندین سال در این زمینه تجربه دارند و بیش از صد ها پروژه عملی موفق در کارنامه دارند، برگزار می شود.

نتیجه گیری

استفاده از به روز ترین روش ها در یک سایت باعث پیشرفت تعداد مراجعین به سایت می شود و برندسازی کسب و کار یا شرکت را رقم می زند. پس برای طراحی سایت جذاب یا به روز رسانی سایتی که دارید با شرکت طراحی سایت دارکوب تماس بگیرید تا به روز ترین و مدرن ترین روش ها برای دیزاین در سایت شما مورد استفاده قرار بگیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته