پس از اینکه سایت را طراحی و اجرا کردید، قبل از اینکه وب سایت برای عموم قابل دسترس باشد، باید تست هایی را بر روی وب سایت انجام دهید تا از عملکرد و قابلیت های آن اطمینان حاصل کنید. زمانی که تست ها بر روی وب سایت انجام می شود، هرگونه مشکل، نقص و اشکال برطرف، سپس می توان وب سایت را در دسترس عموم قرار داد. هر یک از تست ها در بخش های مختلف دارای نتایجی هستند که این نتایج با نتایج پیش بینی شده مورد مقایسه قرار می گیرند و هر گونه عدم تطابق باعث می شود که شما به یک مشکل یا نقص پی ببرید.
بستر اینترنت برای کسب و کارها به یک فضای مهمی تبدیل شده است که به راحتی می توانند خدمات، محصولات و اطلاعات خود را با کاربران به اشتراک بگذارند. اگر می خواهید این تعامل را گسترده تر انجام دهید و به بازارهای جهانی نیز دسترسی داشته باشید، در طراحی وب سایت خود از ویژگی چند زبانه بودن وب سایت استفاده کنید. طراحی یک سایت چند زبانه می تواند در این مسیر کمک بزرگی به شما کند. گرچه وب سایت ها در کنار کسب و کارهای حضوری توانسته اند منجر به افزایش درآمد و سود بیشتر شوند، اما با برقراری ارتباط با سایر افراد غیر هم زبان می توانید از دیگر فرصت ها نیز بهره مند شوید.
فروشگاه آنلاین شما تا زمانی که فروش خوبی دارد، همچون یک کشتی قوی رو به جلو است. شما به عنوان یک ناخدا از فروش بالای سایت خوشحال و رضایتمند هستید، اما زمانی که فروش سایت کاهش پیدا می کند، شوکه خواهید شد. قطعاً دلیل یا دلایلی برای کاهش فروش وجود دارد. اگر می خواهید کشتی شما غرق نشود، سوراخ های آن را پیدا و آنها را ترمیم کنید.
دنیای تبلیغات دنیایی گسترده است که ورود به آن انتها ندارد. برای انتخاب بهترین گزینه تبلیغات باید هدف از تبلیغات را مشخص کرد تا استراتژی درستی پیاده سازی شود. در ایران تبلیغات مختلفی برای معرفی محصول و خدمات اجرا می شوند که هر یک می توانند کاربران مختلفی را مورد هدف قرار دهند. در سال های اخیر به دلیل استفاده گسترده از اینترنت و ارائه خدمات اینترنتی در حوزه های مختلف، انتشار تبلیغات در این فضا بیشتر شده است، چرا که به صورت گسترده می توانند باعث جذب ترافیک سایت ها شوند. در ادامه انواع تبلیغات اینترنتی را بیشتر توضیح خواهیم داد.
برای هر کسب و کاری که در هر حوزهای فعالیت میکند، وجود یک وب سایت میتواند در روند موفقیت آن بسیار مهم باشد. وب سایتها میتوانند با اهداف مختلفی طراحی و ایجاد شوند، ممکن است ساخت وب سایت یک فرایند طاقت فرسا به شمار میآید، اما ابزارهای زیادی وجود دارند که میتوانید به راحتی طراحی سایت خود را انجام دهید. حتی کسانی که جزو افراد مبتدی به شمار میآیند و تجربه برنامهنویسی یا طراحی سایت را ندارند، از طریق برخی از ابزارها به راحتی میتوانند سایت مورد نظر خود را طراحی کنند. در ادامه سعی کردهایم برای طراحی سایت در کمترین زمان ممکن، نکات مهم را یادآوری کنیم.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند شما را بهتر به کاربران معرفی کند. برای مشاغل و کسب و کارهایی که باید با خریداران و یا مصرف کنندگان کالا در تعامل باشند، استفاده از بسترهایی همچون شبکه های اجتماعی می تواند آنها را در مسیر موفقیت قرار دهد. زمانی که صحبت از شبکه های اجتماعی می شود، در بین گزینه ها اینستاگرام توانسته به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب در میان ایرانیان معرفی شود. این پلتفرم با بیش از 40 میلیون کاربر در ایران توانسته نسبت به سایر شبکه های اجتماعی بستر مناسب تری برای معرفی کسب و کارها، فروش محصولات و ارائه خدمات باشد. یکی از راه های معرفی کسب و کارها در اینستاگرام، تبلیغات و اینستاگرام مارکتینگ است که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.
در دنیای دیجیتال امروزی، کسب و کارها فرصتهای بسیاری را برای تبلیغات محصولات و خدمات خود در اختیار دارند. روشهای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد، اما تبلیغ در وب سایتها اغلب نتایج بهتری در پی دارد. وب سایتها این امکان را میدهند تا کسب و کارها با مخاطبان هدف بیشتری در ارتباط باشند، این تعامل باعث میشود نرخ ترافیک سایت بالاتر برود. میتوان به طور استراتژیک تبلیغات را در وب سایتهایی انجام داد که مرتبط با کسب و کار مورد نظر هستند، تا زمانی که تبلیغات انجام میشود نه تنها اعتبار برند افزایش پیدا کند، بلکه منجر به فروش بیشتر شود. از میان انواع تبلیغات، تبلیغات کلیکی میتواند منجر به افزایش ترافیک سایت و فروش بیشتر شود، در ادامه این تبلیغات را بیشتر توضیح خواهیم داد و معایب و مزایای آن را بررسی خواهیم کرد.
بسیاری از کسب و کارهایی که به صورت فیزیکی و حضوری محصولات و کالاهای خود را به فروش می رسانند، بخشی از کسب و کار خود را نیز به صورت اینترنتی اداره می کنند. با توجه به اهمیت اینترنت، کمبود زمان و مشغله فراوان، بسیاری از خریداران ترجیح می دهند از وب سایت های فروشگاهی مایحتاج خود را تامین کنند.
وب سایت فروشگاهی، وب سایتی است که کاربران یا خریداران می توانند با مشاهده کاتالوگ محصولات، آنچه که نیاز دارند را به صورت اینترنتی خریداری کنند. بنابراین اگر تا به اکنون وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نکرده اید، بخش بزرگی از کاربران و خریداران بالقوه را از دست داده اید. بسیاری از سایت های فروشگاهی با طراحی بینظیر، توانسته اند خریداران وفاداری داشته باشند.
دنیای دیجیتال، دنیای پرسرعتی است که باعث تغییر رفتار کاربران شده است. به طوری که آنها زمان بیشتری را به صورت آنلاین، در فضای مجازی می گذرانند که این تغییر رفتار کاربران مسیری را برای تبلیغات هدفمند باز کرده است. اینک تبلیغات آنلاین یا تبلیغات اینترنتی، به عنوان یکی از ابزارهای ضروری برای کسب و کارها تبدیل شده است، تا دامنه دسترسی خود را گسترش داده و به جایگاه های رفیعتر بیاندیشند. تبلیغات اینترنتی مزایای متعددی دارد که روش های سنتی نمی توانند اهداف مورد نظر را به خوبی پاسخ دهند. بازاریابی اینترنتی از طریق تبلیغات با دو هدف افزایش فروش و معرفی برند، کار خود را آغاز می کند. تبلیغ های اینترنتی می توانند باعث افزایش ترافیک در سایت ها و شبکه های اجتماعی شوند و کاربران را به خریداران تبدیل کنند.
با وجود اینترنت شاید دیگر دنیا چندان بزرگ به نظر نمیرسد. دنیای شگفتانگیز اینترنت، نه تنها بر زندگی و ارتباطات ما تاثیر گذاشته است، بلکه توانسته استراتژی کسب و کارها را نیز تغییر دهد. وجود اینترنت و طراحی وب سایت، منجر به رشد تجارتها میشود. در دنیای امروز وجود یک وب سایت برای کسب و کار از اهمیت بسیاری برخوردار است، علاوه بر اینکه اعتبار کسب و کار را بهبود میبخشد، برند شما را به دنیا معرفی میکند، منجر به افزایش فروش و خدمات میشود و در مدت زمان کوتاهی میتوانید پیشرفتهای چشمگیری را تجربه کنید. اما هر نوع وب سایتی نمیتواند منجر به موفقیت کسب و کارها شود. سئو، یکی از راهکارهای ارتقاء سایت است تا با جذب ترافیک بتوانید با کاربران بیشتری در ارتباط باشید.
کاربران اینستاگرام از زمان راه اندازی این پلتفرم که تنها اشتراک گذاری عکس و فیلم را پوشش می داد، تا به امروز که به عنوان یک رسانه اجتماعی مهم برای کسب و کارها شناخته می شود، این رسانه را دنبال می کنند. بنابراین جای تعجب نیست که در هر کسب و کار و شغلی، ردپای اینستاگرام را می توان مشاهده کرد. در ادامه، اینستاگرام مارکتینگ و تاثیر اینستاگرام بر سئو را بیشتر توضیح خواهیم داد.
روش بازاریابیها در حال تغییر است، باید این واقعیت را پذیرفت که در دنیای تجارت، استفاده از کارآمدترین شیوهها، برای حفظ و گسترش کسب و کار ضروری است. در سالهای اخیر اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین رسانههای اجتماعی، کسب و کارها را تشویق به فعالیت در این محیط کرده است. این رسانه اجتماعی با میلیاردها کاربر شرایطی را فراهم کرده است که روزانه بسیاری از افراد، بیشترین ساعات خود را در این رسانه سپری میکنند. از این فرصت استفاده کرده و با توجه به الگوریتم اینستاگرام، کسب و کار خود را رونق ببخشید.
اگر اطلاعاتی در مورد سیستم مدیریت محتوا (CMS) ندارید به طور ساده میتوان گفت این سیستم یک نرمافزار کاربردی است که این امکان را به کاربر میدهد تا بتواند محتوای دیجیتال را برای سایت خود ایجاد، آن را ویرایش، انتشار و در نهایت ذخیره کند. دنیا همواره در حال توسعه است و برای عقب نماندن از تکنولوژی و پیشرفتها، باید مدام در حال به روزرسانی باشیم. طراحی وب سایت نیز از این قاعده مستثنا نیست، باید از طریق سیستم مدیریت محتوا بتوانید یک وب سایت جذاب و کاربردی را طراحی کنید. در ادامه برخی از برنامههای مدیریت محتوا که بسیار سریع و کاربردی هستند را معرفی خواهیم کرد.
به طور کلی لینکهایی که برای سایت خود میتوانید استفاده کنید در دو نوع لینک خارجی و لینک داخلی طبقهبندی میشوند. لینکسازی داخلی مربوط به محتوای داخل سایت شما است. به این معنا که لینک از یک صفحه به صفحه دیگر در وب سایت شما ایجاد میشود. اما لینکسازی خارجی کمی متفاوت است، شما در سایتهای دیگر لینک ایجاد میکنید. در واقع به معنای ایجاد لینک از یک سایت به سایت دیگر است. یکی از مواردی که در سئو به آن پرداخته میشود، لینکسازی است. این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که میتواند باعث افزایش بازدید از سایت شما شود. در ادامه تکنیکهای قدرتمند بک لینکسازی یا لینکسازی خارجی را برای تقویت سئو سایت بیشتر توضیح خواهیم داد.
اگر به طور ناگهانی متوجه کاهش رتبه سایت در گوگل شدهاید، این موضوع میتواند برای شما مثل یک کابوس باشد، چرا که اولین اتفاق این است که سایت با کاهش ترافیک مواجه میشود و به دنبال کم شدن بازدید از سایت، به طور مستقیم این موضوع بر روی کسب و کار شما تاثیر خواهد گذاشت. اما چندان نگران نباشید، در ادامه راهکارها و اقداماتی را برای شما عنوان خواهیم کرد که میتوانید به راحتی وب سایت خود را بازیابی و آن را مجدداً به رتبه یک گوگل تبدیل کنید.
برای کسانی که قصد راهاندازی وب سایت دارند، یکی از سریعترین و کارآمدترین راهها خرید قالب سایت است. در مقابل ساخت سایت حرفه ای که نیاز به مهارت و زمان بیشتری دارد، در کمترین زمان ممکن میتوانید وب سایت مورد نیاز خود را از طریق خرید قالب راه اندازی کنید. صرفهجویی در زمان و هزینه، اولین مزیت خرید قالب وردپرس است. اما در کنار مزیتها، خرید قالب سایت معایبی نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.
چه روزهای آخر سال باشد و چه به تازگی شروع شده باشد، هر روزی از سال که باشد زمان خوبی برای فکر کردن به تعیین بودجه بازاریابی اینترنتی برای سال آینده است. هرکسی که پا به دنیای دیجیتال مارکتینگ گذاشته باشد با این چالش درگیر است که چطور می تواند از بودجه خود نهایت استفاده را ببرد و در عین حال به کمک بازاریابی موتورهای جستجو به مخاطب های هدف خود، سرنخ های باکیفیتی بدهد. اما چقدر باید هزینه کنید و کجا باید این بودجه را خرج کنید؟ خوشبختانه، چند دستورالعمل های امتحان شده و واقعی وجود دارد که به شما کمک کند بودجه بازاریابی مناسب و پربازدهی را برای کسب و کار خود تعیین کنید.
استفاده از قالب وب سایت یک روش هوشمندانه برای ساخت وب سایت است. از این طریق میتوانید وب سایتهای کاملاً حرفهای را بر اساس اهداف و کسب و کار خود ایجاد کنید. گستردگی در قالب وب سایت بسیار زیاد است، به جای زمان گذاشتن برای کدنویسی و طراحی وب سایت، میتوان به راحتی از آنها استفاده کرد. حتی میتوانید قالب وب سایت را نیز تغییر دهید تا بازدید بیشتری دریافت کنید. طراحی سایت، سئو و رتبه گوگل ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند، اگر میخواهید سایت شما در رتبهبندی گوگل، بیشترین امتیازها را به دست آورد باید موارد سئو داخلی سایت و سئو خارجی سایت را در نظر بگیرید. اگر در قالب سایت همه موارد رعایت شده باشد، به معنای توجه به سئو است. در ادامه این ارتباط را بیشتر توضیح خواهیم داد.
اگر از ثبت مکان در گوگل مپ و اسنپ اطلاعاتی ندارید، در ادامه توضیح خواهیم داد. یک نقشه که بر روی آن کسب و کار شما ثبت شده است، میتواند به کاربر کمک کند تا بدون اتلاف وقت شما را بر روی نقشه پیدا و به شما دسترسی پیدا کند. در دورانی که زمان بسیار اهمیت دارد، رفتن از یک خیابان به خیابان دیگر، برای پیدا کردن محل مورد نظر چندان خوشایند نخواهد بود. فناوری در اینجا نیز قدرت خود را نشان میدهد تا با ثبت محل کسب و کار خود بر روی نقشه، بتوانید کسانی که به کسب و کار شما نیاز دارند را بهتر راهنمایی کنید. زمانی که کسب و کار خود را بر روی نقشههای مسیریابی ثبت میکنید، این اطمینان به کاربر داده میشود، تا به راحتی شما را پیدا میکند. ثبت بر روی نقشههای مسیریابی به معنای حضور قوی شما در بازار و صحنه رقابت است. بنابراین هرگز اهمیت ثبت کسب و کار خود را بر روی نقشههای مسیریابی نادیده نگیرید. دسترسی آسان به کسب و کار شما، ایجاد حس اعتماد در کاربران از مهمترین مزیتهای ثبت کسب و کار بر روی نقشههای مسیریابی است. بنابراین این استراتژی بازاریابی اینترنتی را از دست ندهید.
رتبه اول گوگل بودن برای عبارات کلیدی مربوط به زمینه فعالیت شما یکی از بهترین روش های تبلیغات و بازاریابی می باشد که امروزه به عنوان مقرون به صرفه ترین و پر بازده ترین روش تبلیغات به حساب میاد.