هماهنگی در بکار بردن سئو و تبلیغات کلیکی

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

آدرس کوتاه این مقاله: http://darkoob.co.ir/?p=2531

هماهنگی در بکار بردن سئو و تبلیغات کلیکی
5 (100%) 1 vote

سئو به عنوان یک روش ارزان و پایدار برای بازاریابی اینترنتی شناخته شده است. با سئو وب سایت شما به صفحه اول گوگل راه می یابد و حاصل آن جاری شدن ترافیک طبیعی از موتورهای جستجو به وب سایت شما است. در مقابل سئو شما تا زمان بازدهی سئو و رسیدن به یک جایگاه برتر و پایدار می توانید از تبلیغات کلیکی PPC استفاده کنید. همچنین تبلیغات کلیکی را می توان در شرایط خاصی در کنار سئو برای جذب بیشتر مخاطب و در رقابت های شدید ادامه داد. اما توجه داشته باشید که هزینه سئو در مقابل این تبلیغات بسیار ناچیز و پایدار خواهد بود، و حتما قبل از استفاده از تبلیغات کلیکی با کارشناسان تبلیغات و سئو مشورت کنید.

راه اندازی راهکارهای سئو و تبلیغات PPC با اصول اولیه شروع می شود: Google AdWords وSEO . در طول یک سال، شرکت شما می تواند به موفقیت های SEO و PPC با اندازه گیری عملکرد و گسترش پلتفرم ها دست یابد و تلاش های بازاریابی خود را برای به دست آوردن موفقیت و سود دهی تنظیم کند.

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تبلیغات پرداخت با هر کلیک PPC)) می توانند به عنوان بخشی از یک استراتژی بازاریابی جامع بسیار مفید باشند. در حقیقت، شما می توانید از هر دو آنها برای ضربه فنی کردن رقبای خود در طول یک سال استفاده کنید. در این مقاله از دارکوب، من پیشنهاداتی ارائه می دهم که چگونه می توانید این کار را فصل به فصل انجام دهید.

 

فصل اول PPC: راه اندازی کمپین های PPC و سرمایه گذاری در سئوی محلی

اگر شما یک وب سایت جدید دارید، در طول سه ماهه اول، بیشترین پول تبلیغات خود را در PPC سرمایه گذاری کنید در حالی که همزمان پایه سئوی خود را ایجاد می نمایید.

اگر شرکت شما یک وب سایت قدیمی دارد و هرگز سئو را انجام نداده است، می توانید با استفاده از PPC، درآمد بزرگی به دست آورید. برای شروع تبلیغات از Google AdWords استفاده کنید. افرادی که در تلاش برای رسیدن به آن ها هستید از گوگل استفاده می کنند، به همین دلیل است که بهترین راه برای شروع سفر PPC شما AdWords است.

 

تحقیق درباره کلمات کلیدی

از Adwords برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با شرکت خود، برای یافتن کلماتی که مشتریان هدف در جستجوی خود به کار می برند، استفاده کنید.

من پیشنهاد می کنم از ابزار تحقیقاتی کلمه کلیدی برای شناسایی بهترین واژه های جستجو استفاده کنید. هنگامی که کلیدواژه ها را شناسایی کرده اید، وقت آن است که کمپین های تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید.

در سه ماهه اول شما باید بودجه تبلیغاتی خود را در AdWords افزایش دهید. اختصاص یک بودجه قابل توجه به AdWords تعیین می کند که کدامیک از تبلیغات و کلمات کلیدی شما موثر تر هستند.

آگهی هایی که شما اجرا می کنید، شانس شما برای درک اینکه چگونه مردم در بازار به تبلیغات شما پاسخ می دهند بالا می برد.

از یک پلت فرم تحلیلی مانند Google Analytics برای شناسایی کلمات کلیدی مورد استفاده مشتریان هدف خود استفاده کنید تا بیشترین ارتباط را بر قرار نمایید. سپس، منابع را در جهت عبارات موفق هدایت کنید و تبلیغاتی را که بازدهی ندارند کاهش دهید.

در طی این فصل شما همچنین باید استراتژی PPC خود را دوباره بازاریابی کنید. در زمینه PPC، بازاریابی دوباره به معنای هدفگیری افرادی است که روی تبلیغات پرداختی کلیک و از وب سایت شما بازدید کرده اند. این کار برای یادآوری بازدیدکنندگان درباره مزایای محصول یا سرویس شما و ایجاد آگاهی از نام تجاری است.

 

فصل اول سئو: سئوی محلی

استراتژی سئوی شرکت شما بستگی به نوع کسب و کار آن دارد. اگر کسب و کار یا سرویس محلی فراهم می کنید، بر روی سئوی محلی یا تکنیک های بهینه سازی طراحی شده برای جستجوی نتایج جستجوی محلی تمرکز کنید.

اطمینان حاصل کنید که در لیستGoogle My Business (GMB)  به طور کامل اطلاعاتان را پر کرده اید. لیست های کسب و کار Google My Business در کادر نتایجی ارائه دهندگان خدمات محلی و کسب و کار در صفحه جستجو ظاهر می شوند، نمایش داده می شوند.

برای مثال، اگر مکان کسب و کار شما در یک نقطه خاص از شهر است، مطمئن شوید که در وب سایت و پروفایل Google My Business خود آن را ذکر کنید. علاوه بر این، اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مورد نظر را در توضیحات کسب و کار خود قرار دهید تا توسط آن جستجوگران را جذب کنید. شما همچنین باید صفحات را در وب سایت خود برای شرایط محلی بهینه سازی نمایید.

با این حال اگر یک تجارت الکترونیکی یا سایت خبری دارید، ابتدا باید یک استراتژی سئو ملی را دنبال کنید. این به این معنی است که محتوای شما را برای کلمات کلیدی مرتبط با افراد در سراسر کشور، نه فقط در نزدیکی کسب و کارتان، بهینه سازی کنید.

حتی با شرکت هایی در سطح ملی، هنوز هم مهم است که با حجم کلمات کلیدی پایین و جاویژه (Niche) شروع شود. کلمات کلیدی ملی بزرگ به شدت برای کسب رتبه بندی دشوار هستند. بنابراین هدف قرار دادن آن ها می تواند سرمایه گذاری بدی باشد.

در سه ماهه اول، شما همچنین باید برای بازاریابی محتوا تلاش کنید. از کلمات کلیدی کسب و کار خود برای تولید مقالات، infographics، فیلم ها یا هر نوع دیگر از محتوا می توانید استفاده کنید. محتوای با کیفیت بالا در موتورهای جستجو به خوبی رتبه می گیرند، که به نوبه خود باعث افزایش ترافیک ارگانیک می شوند.

بنابراین، تا پایان فصل اول، اهداف شما عبارتند از:

  • راه اندازی کمپین های PPC با استفاده از حداکثر بودجه تبلیغاتی خود
  • کسب ترافیک وب محلی یا ترافیک از کلمات کلیدی ملی سطح پایین
  • افزایش ترافیک از طریق بازاریابی محتوای کیفیت بالا

 

فصل دومPPC : گسترش پلتفرم های تبلیغاتی

در سه ماهه دوم، کمپین PPC خود را به پلتفرم های دیگر ارتقا دهید. با استفاده از تبلیغات بینگ، PPC خود را وسیع کنید. حتی با این که گوگل اکثریت بخش عمده سهم بازار موتورهای جستجو را اداره می کند، هنوز تعداد زیادی از افرادی هستند که از بینگ استفاده می کنند. در واقع، تبلیغات Bing می تواند برای جمعیت شناسی خاصی بهتر باشد (اغلب کاربران Bing مسن تر بوده و دانش کمتری در تکنولوژی دارند)

سه ماهه دوم نیز زمان خوبی برای آزمایش تبلیغات پرداختی شبکه های اجتماعی است. بازاریابی تصویری خود را به Instagram متمرکز کنید. یک رویکرد خوب برای بازاریابی تصویر اجتماعی این است که تنها یک عکس از برند خود تهیه کنید و در آگهی به کار برید. همانطور که شرکت های مد به خوبی از این روش استفاده می کنند.

همچنین می توانید از قابلیت پیلتفرم های اجتماعی برای هدف قرار دادن مشتری در منطقه جغرافیایی با تبلیغات مرتبط استفاده کنید.

 

فصل دوم سئو: ذکر نام برند و ادامه بازاریابی محتوا

برای سئو، در امتداد فصل اول تلاش های خود را برای هدف قرار دادن مخاطبان محلی و ملی به واسطه عبارات برتر ادامه دهید. حال زمانی عالی برای افزودن نقل قول های بیشتر (ذکر کردن نام برند و سایر اطلاعات کسب و کار در فضای مجازی) برای سئوی محلی و همچنین به دست آوردن لینک هایی از وبلاگ نویس های غیر رقابتی است.

همچنان تلاش های تولید و بازاریابی محتوای خود را ادامه دهید اگر بخواهید به بالای صفحات نتایج موتورهای جستجوSERPs برسید، باید به طور مداوم محتوای با کیفیت تولید کنید.

در پایان سه ماهه دوم، شما باید به عنوان یک نتیجه از تلاش های بازاریابی محتوا و سئوی محلی، ترافیک بیشتری در سایت خود شاهد باشید.

 

فصل سوم PPC: نمایش تبلیغات و سئوی محلی

در سه ماهه سوم، تبلیغات خود را با سرمایه گذاری در نمایش تبلیغات و کمپین های محلی گسترش دهید. با اجرای تبلیغات در سایت های انتشار ویدئو مانند YouTube (و مشابه ایرانی آن) شروع کنید. یوتیوب دومین موتور جستجوی محبوب جهان است که بیش از 1.5 میلیارد کاربر دارد. این حاصل قدرت محتوای تصویری است.

سایت های اشتراک ویدئو در جهان بسیار طرفدار دارند. شما می توانید از تبلیغاتی که در زمان پخش ویدئو ها نمایش داده می شوند بهره ببرید. نکته روش استفاده از آن است، اینکه پیام و تصویری که از شما در این سایت ها تبلیغ می شود چگونه است.

صحبت از تصاویر خلاق شد، سه ماهه سوم زمان عالی برای شروع نمایش تبلیغات است، که شما می توانید با استفاده ازGoogle Ads آن را انجام دهید.

از منابع خلاق و با کیفیت بالا برای نمایش تبلیغات استفاده کنید. در صورتی که تخصص و تجربه کافی در آن ندارید از کارشناسان سئوی دارکوب در این زمینه مشاوره بگیرید.

همچنین، از تبلیغات PPC برای جذب مخاطب محلی استفاده کنید. تبلیغات محلی PPC برخی از مخاطبان موجود در بازار شما را جذب می کنند، آن هایی را که شما را به صورت ارگانیک نمی بینند.

 

فصل سوم سئو: کلمات کلیدی بین المللی و تجزیه و تحلیل

در جبهه سئو، اگر شما قبلا نتوانسته اید، وقت آن رسیده است تا ملی شوید. در واقع، این زمان خوبی برای شروع تفکر در مورد رفتار بین المللی با تلاش های بازاریابی شما است. در نهایت، همه مشتریان شما از یک منطقه و یک زبان نیستند.

در نهایت، Google analytics را برای شرایط عباراتی که بازدیدکنندگان بیشتری از طریق محتویات سایت دریافت می کنند را بررسی کنید. سپس در همان راستا به تولید محتوای متناسب با کلمات کلیدی اقدام نمایید.

در پایان فصل سوم، باید نمایش تبلیغات در سایت ها و ویدئو ها مانند یوتوب را انجام دهید. شما همچنین باید یک استراتژی سئو ملی، و احتمالا بین المللی را اتخاذ نمایید.

 

فصل چهارم PPC: بهینه سازی و گسترش

سه ماهه چهارم را می توان در دو کلمه خلاصه کرد: بهینه سازی و گسترش. با بهینه سازی آگهی هایی که برای 9 ماه گذشته انجام داده اید را شروع کنید. تجزیه و تحلیل خود را در آگهی های AdWords، Bing و شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن آگهی هایی که بیشترین کلیک را آورده اند، بررسی کنید. بودجه را برای آن تبلیغات افزایش دهید و از تبلیغات نا کارآمد بکاهید.

همچنین، ببینید که کدام تبلیغات بیشترین میزان نرخ تبدیل (تبدیل بازدید کننده به مشتری) را موجب شده اند. شما باید برای آن آمار و داده های صفحه فرود خود بررسی کنید و تلاش های خود را برای بهینه سازی آن ها به کار برید.

علاوه بر این، آزمایش A / B صفحات فرود را در این سه ماه انجام دهید. با اجرای مقایسه های جانبی در یابید که کدام صفحات برای کسب و کار شما سود آور تر بوده اند.

اکنون زمان خوبی برای بررسی گزینه های PPC اضافی مانند LinkedIn، Pinterest و Quora نیز هست. شما ممکن است متوجه شوید که بخش قابل توجهی از بازار هدف شما در یکی از این سایت ها قرار دارد.

 

فصل چهارم سئو: افزایش بازاریابی محتوا و به روز رسانی صفحات برتر

سه ماهه چهارم زمان اصلی برای افزایش تلاش های بازاریابی محتوای شما است. شما باید چندین قطعه مطلب در هر هفته منتشر کنید. علاوه بر این، صفحات با کارایی بالا را تازه سازی کنید. این موضوع بسیار مهم است مخصوصا اگر محتوای آن تاریخ گذشته باشد.

در طول سه ماهه چهارم، شما نیز باید در پی کسب بک لینک بیشتر باشید. با افرادی که میزبان وبلاگ های محبوب هستند و از فرصت های پست مهمان در سایت آن ها وجود دارد تماس بگیرید.

به عنوان یک محاسبه سر انگشتی، شما می خواهید به افزایش 30٪ تا 80٪ ارتباط ها با مشتری دست یابید. تا پایان سال، شما باید یک استراتژی سئو داشته باشید که شامل بازاریابی محتوا و ساختن لینک است.

 

کلام آخر

SEO و PPC دو طرف متفاوت از سکه بازاریابی دیجیتال هستند. با استفاده همزمان از آن ها می توانید مشتری های بیشتری را جذب کنید، آگاهی از نام تجاری را افزایش داده و کسب و کار خوبی را انجام دهند. اما توجه داشته باشید که هیچ گاه تبلیغات نمی توانند جای سئو را بگیرند تنها در کسب و کار های رقابتی در زمان های خاص نسبت به هدف گذاری های خاص تبلیغات کلیکی و غیره می توانند مفید باشند. نکته دیگر نیاز به دانش و تجربه برای استفاده از تبلیغات است. در صورتی که کسب و کار شما بزرگ و پر رونق است می توانید به تبلیغات خود ادامه دهید اما باید بهینه سازی آن را بلد باشید در غیر این صورت سرمایه زیادی را در این راه تلف خواهید کرد. برای همین پیش از هر کاری با کارشناس سئو و یا تبلیغات خود مشورت کنید. همکاران سئوی ما در دارکوب نیز آماده ارائه مشاوره به شما هستند.



دارکوب نام تجاری ثبت شده. دارای مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. رتبه چهار شورای عالی انفورماتیک کشور.

آموزشگاه طراحی وب سایت و سئو دارکوب با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای تاسیس شد.