انواع سیستم های مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا یا CMS دو نوع پولی (اختصاصی) و رایگان (منبع باز) داره که برای طراحی وب سایت مورد استفاده قرار میگیره. تو این مقاله در مورد ویژگی های هر کدوم صحبت میکنیم و در آخر توضیح میدیم شما با توجه به نیازهای خودتون کدوم یکی رو انتخاب کنید.

اما اول اجازه بدید در حد یکی دو پاراگراف ببینیم اصلا سیستم مدیریت محتوا چیه.

تحقیق برای انتخاب کلیدواژه ها

تحقیق کلیدواژه یکی از مهمترین، باارزش ترین و پربازده ترین کارها در حوزه بازاریابی جستجوست. اگه بتونید برای کلیدواژه های مناسب رتبه بگیرید سایتتون به هدفش رسیده و برعکس اگه موفق نشید یعنی سایتتون شکست خورده. میتونید با یه تحقیق ساده درباره کلیدواژه های حوزه کاری خودتون، هم عبارتهایی که باید برای سئو هدف بگیرید رو پیدا کنید و هم درباره مشتریهاتون اطلاعات کسب کنید. 

هر پست باید چند کلمه باشد و هر چند وقت یکبار باید پست گذاشت؟

در واقع هیچ مقدار استانداردی برای اینها وجود نداره. نمیشه یه مقداری مشخص کنیم و بگیم اینها بهترین مقادیرند. اینکه محتوایی که تولید میکنید چقدر بتونه موفق باشه بستگی به یه سری عوامل شخصی داره. منظورم از شخصی اینه که فرد به فرد و مورد به مورد اینها متفاوتند. اما نگران نباشید، تو این پست یادتون میدیم چطور با توجه به شرایط خاص خودتون بهترین تعداد کلمه و زمان پست رو بشناسید.

کلیدواژه هاتونو درست انتخاب کردید؟ میدونید گوگل کلیدواژه ها رو تغییر میده؟

یه بار تو یه رومان خوندم “مردم یه روز از خواب بیدار میشن و می بینن تبدیل به یک حشره بزرگ شدند”. کلیدواژه ها هم اگه جسم مادی داشتند حتما همچین چیزی رو تجربه میکردند، چون از وقتی که در نوار سرچ گوگل تایپ میشن هزاران بار تغییر شکل پیدا میکنن تا به یه نسخه اصلاح شده از خودشون برسن. در واقع گوگل انقدر تغییرشون میده تا به عبارتی برسه که فکر میکنه نیت فرد سرچ کننده بوده.

آینده طراحی فلت

تو مقاله ای که چند وقت پیش در مورد مدهای طراحی گرافیکی وب سایت در سال 97 نوشتیم راجع به طراحی نیمه فلت هم صحبت کردیم، ممکنه این سبک طراحی در سال آینده مهمون خیلی از وب سایتها باشه. تا حالا با خودتون فکر کردید که این طراحی چه ویژگی هایی داره که اینطور سحرآمیز شده؟ تو این مقاله میخواهیم تکنیک های اصلی طراحی فلت رو تجزیه و تحلیل کنیم و ببینیم کدوم بخشها در آینده باهامون میمونن.

رتبه وب سایت من در گوگل چند است؟

اگه برای ساخت وب سایت وقت و هزینه گذاشته باشید، احتمالا از روشهای سئو هم استفاده کردید و حتما برای سئوی کردن سایتتون قبلش برای انتخاب کلیدواژه های هر صفحه هم تحقیق کردید و با توجه به کلیدواژه های انتخابی و مخاطب هدف بهینه سازی لازم رو برای همه صفحات وب سایتتون انجام دادید. حالا وقتشه که عملکرد اینها رو بسنجید. چطوری؟

آموزش روشهای تجزیه و تحلیل وب سایت برای سئو و سرچ طبیعی گوگل

روشهایی که تو این مقاله آموزش داده میشه برای تجزیه و تحلیل های سئو و جستجوی طبیعی گوگل به درد میخورن. این روشها برای اینکه اثر کنند بهم وابسته اند و باید اونها رو با هم استفاده کنید.

مصاحبه با بهترین های بازاریابی دیجیتال، لَری کیم

لری کیم در سال 2007 شرکت WordStream رو بنا نهاد و با تیمی از مهندسان و بازاریابان نرم افزارهایی برای اتوماسیون بازاریابی موتورهای جستجو میفروخت و خدمات مشاوره ای در زمینه اینترنت ارائه میداد. در حال حاضر  WordStream یه شرکت مولتی میلیون دلاریه و بیش از 2000 مشتری از صنایع مختلف داره. کیم در سال 94 جایزه بازاریاب سال امریکا رو از طرف US Search Awards و Search Engine Land از آنِ خودش کرد. قبلا هم جوایزی از این دست از دو موسسه دیگه گرفته بود. در سال 92 هم از برترین نویسندگان در حوزه موتورهای جستجو شد و یک سال بعدش به عنوان موثرترین بازاریاب موتور جستجو شناخته شد.
تو این مصاحبه از ایشون سوالاتی در مورد بهینه سازی نرخ تبدیل مشتری، تست سایت و بازاریابی دیجیتال شده تا از تجربه و دانششون یاد بگیریم. در ادامه ترجمه این مصاحبه رو از تیم طراحی و توسعه وب سایت دارکوب میخونید.

با این روشها عضویت در سایتتان را افزایش دهید

الآن تکنولوژی به جایی رسیده که فروشگاه های توی خیابونهامون پاشون به اینترنت باز شده و میتونیم نیازهای اولیه زندگی مثل غذا و لباسهامونو دم در خونه تحویل بگیریم. امروزه چنین سرویس هایی که برای گرفتن خدمات باید مشترکشون بشیم دیگه فقط به فروشگاه های اینترنتی محدود نمیشه و حضور خیلی پررنگتری تو زندگی ها پیدا کردند.
اگه شما هم در کسب و کارتون از مدلهای اشتراکی استفاده میکنید یا میخواهید کسب و کارتونو به حالت اشتراکی تغییر بدید، باید تجربه کاربریتون به شیوه متفاوتی طراحی بشه.

آموزش برندسازی- قسمت دوم: تعریف کردن ارزشهای برند

در قسمت اول آموزش برندسازی در مورد اینکه داستان برندتونو روایت کنید صحبت کردیم و گفتیم اولین قدم برای برندسازی تحقیق در مورد بازار و مشتری هاست و قدم بعدی اینه که ارزشهای برندتونو تعریف کنید. حالا برای این کار اول باید امکانات با ارزش خاصتونو شناسایی کنید.

آموزش برندسازی- قسمت اول: تحقیق در مورد بازار و مشتری ها

همه کسایی که تو کار تجارت هستند به تازه واردهای این حوزه توصیه میکنند که حتما برندسازی کنید اما اگه ازشون بپرسید شاید فقط یه عده کمی بدونن چطوری میشه برندسازی کرد. حالا دارکوب در 6 قسمت ساده و خیلی کوتاه میخواد به خوانندگان عزیزش برندسازی رو آموزش بده.

ساخت شعار تبلیغاتی برای وب سایت

شعار برند جزء پیوند دهنده تکه تکه محتواهاییه که برای وب سایت یا شبکه های اجتماعیتون درست میکنید و در موفقیت بازاریابی دیجیتال شما نقش بسزایی دارد. البته لازم نیست همه محتوایی که میسازید پیام ظاهری یکسانی داشته باشند. یک شعار تبلیغاتی زیبا حتی میتونه طراحی وب سایت شما رو زیباتر نشون بده. منظور از پیام برند ارزشهای اصلی خدمات یا محصولاتتون و زبانیه که در محتوا استفاده میکنید. با همین پیام برنده که خریداران رو متقاعد و تشویق به خرید میکنید.

با این روشها دکمه های “درخواست اقدام”تان را بهینه سازی کنید تا کاربرها به خریدار تبدیل شوند

اگر بنا به دلایلی با محدودیت هایی روبرو باشید و بخواهید تمام قدرتتون برای تبدیل کاربرها به خریدار رو فقط روی یک چیز صرف کنید، اون چیز باید دکمه های درخواست اقدام باشه. واقعا عجیبه که چطور یک دکمه به تنهایی میتونه مرزهای تجارت آنلاین رو بشکنه، نه؟

” درخواست اقدام” های حرفه ای طراحی کنید

تو این مقاله هر اونچه رو که برای طراحی دکمه های “درخواست اقدام” نیاز دارید به شما آموزش میدیم. این روشها برای همه سایتها کاربرد دارن و اثر مثبتشون در افزایش نرخ تبدیل به مشتری ثابت شده.
“درخواست اقدام” یا CTA همون دکمه هایی هستند که برای خرید کردن، دانلود کردن یا عضویت در سایت روی اونها کلیک میکنید (CTA از عبارت call to action گرفته شده و در بعضی از سایتهای فارسی “فراخوان عمل” هم ترجمه شده).
طراحی دکمه های درخواست اقدام خودش یه هنره. این دکمه ها یه مرحله مهم در تبدیل بازدیدکننده های وب سایت به مشتری اند، در واقع مثل درِ ورودی نرخ تبدیل به مشتری عمل میکنند. طراحی این دکمه ها هم قوانین خودشو داره و موفقیت در اون به منزله موفقیت برندتونه.

مدهای طراحی گرافیکی وب سایت در سال 1397

حتما شنیدید که میگن “چیزهای قدیمی دوباره مد میشن”، اینطور که بوش میاد طراحی وب سایت در سال 97 قراره یه چیزهایی رو از گذشته دوباره مد کنه از طراحی فلت گرفته تا چیزهایی که همین اواخر اومده بودند. مینیمالیسم و سادگی همچنان باقی میمونن اما انتظار داریم در کنار اینها شاهد بازگشت چند تا از مدهای قدیمی هم باشیم. ترکیب مدهای جدید و قدیمی ظاهر بروز شده ای به سایت میده.
اگه دوست دارید با مد روز پیش برید میتونید یکمی از طراحی هایی رو که خیلی جدیدند ولی مدت کمی مهمون سایتها هستند رو به سایتتون اضافه کنید. برای این کار 10 مد طراحی گرافیکی زیر رو در وب سایتتون اعمال کنید تا مشتریهاتونو شگفت زده کنید:

طراحی وب سایت برای فروشگاه شاپیفای

فرض کنید شما و دوستاتون میخواهید اینترنتی اسنوبرد بفروشید و از ظاهر هیچ کدوم از پلتفرم های فروشگاهی خوشتون نمیاد. چی کار میکنید؟ حتما خودتون میسازیدش. حالا فرض کنید فروش اسنوبرد در پلتفرم فروشگاهی ای که ساختید بهتر از فروش قبلتون شده. اینطوری بود که شاپیفای بوجود اومد.
حالا شاپیفای سومین پلتفرم محبوب جهان شده و 4% از فروشگاه های آنلاین سراسر جهان رو پوشش میده و سودش در سال 95 حدودا 1 تریلیون تومن بوده.

جدیدترین مدهای طراحی وب برای سال 1397

طراحی وب چون در یک محیط دیجیتالی انجام میشه گرایش بیشتری به سمت تکنولوژی داره نسبت به برگه های پرینت گرفته شده. خب به هر حال خیلی وقته که صنایع پیشرفت کردند و متحول شدند بنابراین این امر دیگه از واضحاته و گفتن هم نداره. اما چرا اینو گفتم؟ چون طراحان وب دارن همینطور به این راه ادامه میدن و روز به روز چالش های تکنولوژی بیشتری رو حل میکنند تا سایتهایی کاربرپسندتر، واضح تر، خلاقانه تر و سازگارتر طراحی کنند که با سبک های جدید همخوانی داشته باشه و بتونه نظر همه کاربرها رو با جذابیت های ظاهریش جلب کنه.

پیشنهادهای گوگل برای دیده شدن در فهرست بندی موبایل اول

اگه دیدید فعالیت گوگل بات در گوشی هوشمندتون زیاد شده، فایل های گزارش گیریشو چک کنید، چون ممکنه نشونه این باشه که سایتتون در فهرست اول-موبایل ظاهر شده باشه.
تو وبلاگ وبمستر گوگل یه سری مطالب در مورد آمادگی پیدا کردن برای فهرست اول-موبایل نوشته شده که ما تو این مقاله بخشی از اونو برای هموطنان عزیزمون میاریم.

مدهای جدید طراحی وب برای سال 1397

کم کم داریم به سال جدید نزدیک میشیم و باید تو طراحی هامون هم به فکر خونه تکونی و ایجاد تنوع باشیم.
قبلا راجع به مدهای طراحی وب سایت برای سال 1396 نوشتیم. امسال متخصصان رشته های مختلف شرکت دارکوب رو دور هم جمع کردیم و ازشون خواستیم پیش بینی هاشونو برامون بگن تا ما هم اونها رو با شما درمیون بذاریم.


دارکوب نام تجاری ثبت شده. دارای مجوز از نظام صنفی رایانه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. رتبه چهار شورای عالی انفورماتیک کشور.