ساخت راهنمای سبک طراحی سایت

نوشته شده توسط

چرا باید راهنمای سبک طراحی درست کنیم؟

وقتی تنوعی از آدمای مختلف (یا حتی دو دسته آدم) قراره با عناصر مختلف هویت برندتون کار کنند، باید همشون درک و دید یکسانی از اون عناصر داشته باشند. برای این منظور یه راهنما منتشر میکنیم که همه اینها رو توضیح بده. اینطوری اطمینان پیدا میکنیم که همه مردم  همه عناصری که در رسانه ها –چه آنلاین و چه چاپی استفاده میشن- رو یکسان میبینند. نه تنها لوگو، که رنگها، فونت و حتی پوستر قالب هم شامل این قانون میشن.
از دیرباز سازمانهایی مثل ناسا با یک راهنمای سبک خیلی کامل از هویت برندشون محافظت کرده‌اند. تو راهنمای سبک سال 1974 لوگوی ناسا در اندازه های مختلف نمایش داده شده تا طراح ها کاملا بدونن از چی باید استفاده کنند.

تغییر گرایشات در طراحی وب

نوشته شده توسط

با مشاهده سایتهایی که 10-15 سال پیش ساخته شده‌اند، میتونیم متوجه تغییرات زیادی در نحوه ارائه سایت‌ها بشیم. این تغییرات در نتیجه برداشته شدن موانع فنی به وقوع پیوستند، مثل افزایش سرعت اینترنت و آشنایی بیشتر مردم با استفاده از اینترنت.

هوگه در گرافیک و طراحی وب سایت

نوشته شده توسط

منظور از هوگه (Hygge) گرم بودن، هماهنگی، دنجی و راحتی خونه‌هاست. این کلمه چند سالی هست که تو طراحی به سر زبونها افتاده و روز بروز هم داره قدرتش بیشتر میشه. اوایل بیشتر برای دکوراسیون خونه ازش استفاده میشد، اما از نظر زیبایی بندهایی داره که تو طراحی وب و گرافیک هم میشه ازش استفاده کرد و با توجه به محبوبیت هوگه، بد نیست بعضی از عناصرش رو تو طراحی هاتون بکار بگیرید تا جذابیتش بیشتر بشه.

برای طراحی وب‌سایت عکاسی کنیم یا عکس بخریم؟

نوشته شده توسط

واضحه که یه طراحی خوب باید در کنار متن عکس هم داشته باشه؛ هم برای حفظ کاربرها روی سایت و هم برای انتقال اطلاعات. اما فقط به شرطی عکس میتونه این اهداف رو برای سایت فراهم کنه که با دقت انتخاب شده باشه. با وجود عکسهای آماده زیادی که روی اینترنت به صورت رایگان و خریدنی وجود داره، شما به عنوان طراح سایت باید با دقت مزایا و معایب هر کدوم رو بررسی کنید و بهترین انتخاب رو انجام بدید.

معیارهای رتبه بندی گوگل – مغز رتبه بندی کننده چیست؟

نوشته شده توسط

گوگل از اواخر سال ۱۳۹۳ برای رتبه بندی نتایج جستجو از یه سیستم هوش مصنوعی ماشین یادگیری به اسم مغز رتبه بندی کننده داره کمک میگیره. مغز رتبه بندی کننده برای محاسبه اطلاعات مرتبط با رتبه های جستجو از هوش مصنوعی استفاده میکنه و هوش مصنوعی از ماشین یادگیری. ماشین یادگیری به فرایندی میگن که در اون یک کامپیوتر به جای اینکه آموزش ببینه، برنامه ریزی بشه یا به دست بشر کنترل بشه، خودشو آموزش میده. بنابراین تو قضیه مغز رتبه بندی کننده گوگل، هوش مصنوعی و ماشین یادگیری همه یک چیزند.

برند سازی شخصی روی لینکدین

نوشته شده توسط

اگه دنبال کار میگردید یا میخواهید کارتونو به بقیه معرفی کنید، در هر حال همیشه باید دنبال فرصتهای جدید باشید. همیشه پروفایل لینکدین­تونو بروز کنید. این یکی از بهترین راههای نمایش برند شخصی به دیگرانه، از همکارهای گرفته تا کارمندهای احتمالی یا مشتریها. تو این پست درباره بهترین شکل پروفایل لینکدین صحبت خواهیم کرد:

یک شرکت سئوکار چطور میتواند به کسب و کار من کمک کند؟

نوشته شده توسط

تعداد کمی از کارآفرینان – به استثنای شرکتهای سئوکار – خودشون منابع لازم برای توسعه و نگهداری سایتشونو دارند. اولین سالهای شروع هر کسب و کاری، زمان مهمیه که موفقیت کارتونو رقم بزنید. بنابراین باید تمام سعیتونو بکار بگیرید و در اولین فرصت ممکن از تمام امکانات استفاده کنید. در همین راستا، راه اندازی سایتی که بتونه بطرز مؤثری کاربرها رو به مشتری تبدیل کنه باید جزء اولین برنامه های بازاریابی شرکتتون قرار بگیره.

کدام ابزار سئو برای من مناسبند؟

نوشته شده توسط

با وجود این همه منابع آنلاینی که در اختیار بازاریاب­های دیجیتال قرار داره، پیدا کردن ابزاری که برای نیازهای خاص شما مناسب باشه کار سختیه. اما در بین همه این ها، یه سری ابزارها هستند که برای همه لازمند و خوبیش هم اینه که نیازی به کدنویسی و معماری سایت ندارند و بدون دانش خاصی میتونید از این ابزار رایگان بهره ببرید. تو این پست شما رو با چهارتا از این ابزار که دوتاش برای سئوی گوگل و دو تاش برای منابع دیگه است آشنا میکنم.

اجزای یک وب‌سایت سازگار با سئو چیست؟

نوشته شده توسط

هر کسی دوست داره با یه وب‌سایت سازگار با سئو کسب و کارشو رشد بده، با این وجود خیلی ها نمیدونن چطوری میتونن سایتشونو از سایت دیگران متمایز کنند.

اهمیت عکاسی در طراحی وب سایت

نوشته شده توسط

یه زمانی میشد در طراحی وب از تصاویر چشم پوشی کرد یا عکسهای بی کیفیت استفاده کرد اما الآن طراحی وب رشد کرده و مینیمالیستی و چشم نواز شده، و دیگه وجود عکسهای عالی روی سایت به یک ضرورت تبدیل شده. عکسهای خوب ظاهر سایت رو بهتر میکنه و به محصولات و برند رو جلوه بیشتری میده.

آیا سایتتونو برای هویتهای مختلف بهینه سازی کرده‌اید؟

نوشته شده توسط

برای بهینه سازی سایت برای سئوی فعلی و چالشهای دنباله‌دارِش باید دائما اطلاعاتتونو در مورد الگوریتمهای مختلف بروز کنید. گوگل معیارهای سخت گیرانه ای طراحی کرده تا مانع استفاده سایتها از روشهای سئوی کلاه سیاه بشه.
اگه شرکت شما چند هویتی است، گوگل حتی با نیت خوب هم نمیتونه سایتتونو خوب ببینه و دید بدی نسبت بهتون پیدا میکنه.


دارکوب نام تجاری ثبت شده. دارای مجوز از نظام صنفی رایانه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. رتبه چهار شورای عالی انفورماتیک کشور.