معرفی اپلیکیشن های هوش مصنوعی در بازاریابی

مؤثرترین فناوری های هوش مصنوعی برای بازاریابی

فناوری هوش مصنوعی موضوع جدیدی نیست، اما هوش مصنوعی اصطلاح گسترده ایه که طیف وسیعی از فناوری های مختلف رو شامل میشه. هوش مصنوعی یعنی هر نوع فناوری که تقلید از هوش انسان رو دنبال میکنه، که این خودش میتونه شامل توانایی های زیادی مثل تشخیص صدا و تصویر، روشهای یادگیری ماشینی و جستجوی معنایی بشه. بازاریابها هم علاقه خاصی به فناوریهای جدید و مدرن دارند و از هوش مصنوعی برای تشخیص تصویر، گفتار و جلوگیری از رسوخ اطلاعات استفاده کرده اند. همه هم در حد عالی و کمال. اما چطوری؟
ما تو این مقاله 15 روش هوش مصنوعی رو که شرکتهای مختلف در هر قد و اندازه ای که باشند میتونن ازشون بهره مند بشن رو معرفی کرده ایم. به علاوه این روشها رو در قالب چرخه زندگی مشتری هم توضیح دادیم تا بتونید ببینید هر کدوم از تاکتیکهای هوش مصنوعی چطوری میتونن مشتریهاتونو تو قیف بازاریابی پیش ببرند.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

وقتی که وب سایت دارید ممکنه یکی از دغدغه هاتون پس از طراحی وب سایت، جذب کاربر و جلب رضایت اون باشه. باید بتونید آمار کاربراتون و همینطور آمار سایتتون رو داشته باشید تا بتونید سایتتون رو بهینه سازی بکنید و توسعه بدید. پس به یه آمارگیر خوب و دقیق نیاز دارید.

مراحل تهیه یک استراتژی بازاریابی موفق

طبق تحقیقاتی که انجام شده 46% از برندها استراتژی بازاریابی دیجیتال برای خودشون مشخص نکرده اند، و 16% از اونهایی که دارند هم هنوز اون استراتژی ها رو در عمل وارد نکرده اند. اما کسی به این فکر نمیکنه که بدون برنامه چطور میشه توقع رشد و پیشرفت داشت و چطور میشه از اشتباهات گذشته درس گرفت و به نتایج بهتر رسید؟

چرا امنیت وب سایت اهمیت دارد؟

امروزه میلیون ها کاربر در سرتاسر کشور به اینترنت متصل هستند. کاربری های اینترنت از عضویت در یک شبکه اجتماعی گرفته تا وب سایت های بزرگ بانکی نیاز به سطحی از امنیت برای حفاظت در فضای مجازی دارند. امنیت در فضای اینترنت از حفاظت از نام کاربری یا مشخصات فردی ساده گرفته تا رمز عبور حساب بانکی یا حفاظت یک وب سایت هر روزه اهمیتی دو چندان پیدا می کند. با گسترش تعداد کاربر ها اینترنت تعداد افرادی که می خواهند در این فضا سوء استفاده کنند نیز رو به افزایش است. بدین جهت امنیت و حفاظت در اینترنت یکی از تخصص های پر اهمیت دنیای تکنولوژی است. و این امر در هر سطحی می بایست مورد توجه قرار بگیرد. از سطح کاربران عادی گرفته تا متخصصان و طراحان وب سایت می بایست هر کاربر به دانشی متناسب برای حفظ امنیت آگاهی پیدا کند. اهداف حملات آنلاین نیز متفاوت هستند. وب سایت شما ممکن است اطلاعات با ارزشی برای دزدیدن داشته باشد و یا از وب سایت شما برای پخش بد افزار ها استفاده شود. هر وب سایتی خدماتی ارئه می دهد. برای کسی که سعی می کند که به زور وارد وب سایت شما شود همیشه به دنبال راه های جدیدی برای ورود هستند. این حملات به شکل های مختلفی انجام می شوند که می توان آن ها را به دو دسته کلی تقسیم کرد: کنترل ورودی و آسیب پذیری نرم افزار.  در این مقاله به بررسی برخی از خطرات و حملات به وب می پردازیم که با آگاهی از آنها می توان جهت پیشگیری و امن سازی وب سایت اقدام کرد.

چرا وب سایت داشته باشیم؟

در دنیای مدرن وب سایت ها تنها ابزار بازاریابی هستند. وب سایت ها امروز برابر هستند با کسب و کارهای سنتی و فیزیکی با بیش از 3 میلیارد کاربر در سراسر جهان. برای مثال وقتی می خواهید درباره یک شرکت اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم در موتور جستجو گر گوگل آن را جستجو کرده و در نهایت به یک وب سایت متصل خواهید شد. همچنین برای محصولات و سایر خدمات از کتاب گرفته تا قطعات خودرو و یا حتی دارو این فرآیند هر روزه توسط میلیون ها کاربر تکرار می شود.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئوی سایت

شبکه های اجتماعی و سئو دو استراتژی جدا نشدنی از هم هستن. هر دو استراتژی های درونی هستن که به طور طبیعی بازدید کنندگان رو جذب می کنند. از آنجایی که شبکه های اجتماعی به محتوای با کیفیت بالا و حضور برند مشهور شما متکی هستند تلاش هایی که شما برای سئو انجام می دید، می تونه میزان دسترسی شبکه های اجتماعی به شما رو دو برابر کنه و همینطور حضور شما در شبکه های اجتماعی می تونه رتبه های جستجوی شما رو افزایش بده.

نکاتی برای استفاده از انیمیشن در طراحی رابط کاربری وب سایت

در سالهای اخیر، حرکت و انیمیشن دارن به بزرگترین ابزار طراحی وب تبدیل میشن. به هر طرف که نگاه کنید چندتا حرکت میبینید یا حرکتهای واقعی مثل فیلم یا انیمیشن های کوچک.
میدونید چطور باید ازشون استفاده کنید؟ حرکت چیزی بیشتر از یه کلیپ ویدئویی یا شخصیت کارتونیه. ساخت حرکت واقعی مستلزم یه روش کارگردانی شده است و میتونه از ترکیب اشیاء ثابت و در حال حرکت درست بشه. تو این مقاله روش انجامش رو همراه با مثال بهتون آموزش میدیم.

مقدمه ای بر انیمیشن در طراحی وب

دیگه انیمیشن فقط برای کارتون استفاده نمیشه. از تصاویر متحرک تمام صفحه گرفته تا افکت های شناور کوچیک، هر جایی میشه رد پای انیمیشن رو دید. انیمیشن هم مد شده، هم سرگرم کننده است و هم کاربرپسند.
و اینجاست که استفاده از انیمیشن شروع به ظهور میکنه. اکثر کاربرها اینترنت پرسرعت دارند و ساخت انیمیشن هم چه حرکتهای کوچیک باشه و چه فایلهای گیف یا حرکتهای چند دقیقه­ای، ساده است و همینها باعث شده انیمیشن به ابزاری کاربردی و مفید در طراحی وب تبدیل بشه.

پیج رنک گوگل چیست؟

هر وب مستر (کسی که وظیفه نگه داری یک وب سایت رو داره) باید ارزش Google PageRank رو بدونه. از آنجایی که گوگل موتور جستجوی شماره یک در جهان است، پس برای تعیین مناسب تر بودن وب سایت ها در جستجوی کلمات و اصطلاحات هم رهبر است. اگر شما هم از طریق وب سایت، تصمیم به درآمد زایی یا راه اندازی کسب و کار دارید و هدفتون دیده شدن توسط موتورهای جستجو است: باید رتبه وب سایت رو در گوگل ارتقا بدید. گوگل بر اساس اهمیت وب سایت ها در جهان اونها رو رتبه بندی میکنه که با معادله های پیچیده و بسیار سری ریاضی انجام میشه. برای رتبه خوب داشتن، مواد اولیه شامل محتوای غنی، قدرت صفحه، تراکم کلمات کلیدی، لینک ها، لینک های خروجی، ترافیک و تقاضای جستجو است.

دامنه و هاستینگ چیست؟

در این مقاله می خوایم راجب دامنه و هاستینگ اطلاعات کسب کنیم. انواعشون رو بشناسیم تا بتونیم بهترینش رو انتخاب کنیم.

با بکارگیری انیمیشن بهتر طراحی کنید

طراحی وب

اول یه موش یه قایق بادبانی رو میروند. بعد یه شاهزاده با یه سیب مسموم شد. انیمیشن از بچگی بخشی از زندگی روزمره ما بود، از سرگرمی های بچگی­هامون گرفته تا تبلیغاتی که بزرگسالان رو هدف گرفتند.

اصطلاحات در طراحی سایت

در مبحث طراحی سایت Web Design با کلماتی مشخص روبرو هستیم که دونستن اونا برای شمایی که به فکر طراحی مناسب برای وب سایت خودتون هستید خیلی لازمه :

گرید در طراحی وب سایت

این مقاله به طور جامع و مفصل شما رو با مفهوم گرید و استفاده از اون در طراحی وب سایت آشنا میکنه. تو این مقاله در مورد اصول ساده زبان گرید و نظریه هاش توضیح خواهیم داد و نمونه هایی از گرید رو در وب سایتهای واقعی نشونتون میدیم.

گوگل چگونه کار می کند؟

• سازماندهی دنیا

پس از آنکه لری پیج و سرگئی برین در سال 1374 همدیگه رو ملاقات کردن تصمیم داشتن اطلاعات جهان رو سازماندهی کنن تا دسترسی به اون در همه جای دنیا ممکن باشه. انصافا که موفق هم بودن.
گوگل در حال حاضر یه سازمان جهانی بزرگ با بیش از 70 دفتر و در بیش از 40 کشور جهان است. این شرکت با استفاده از 0.01٪ از برق جهان یکی از گسترده ترین شبکه های کامپیوتری در جهان است که بیش از یک میلیون سرور رو به هم متصل می کنه. هر ثانیه از هر روز، به طور متوسط 40،000 نفر، کوئری ها رو در موتور جستجوی گوگل تایپ می کنن. در یک ماه بیش از 100 میلیارد جستجو انجام می شه.

مدهای جدید در طراحی وب سایت

فضای وب به سرعت رو به رشده. فناوری­ها و روشهای جدید خیلی سریع ظهور میکنند. ابزار طراحی وب دائما در حال بهتر شدن هستند و آزادی عمل بیشتری در طراحی رابط کاربری و تعاملات وب به طراح ها میدن و بخاطر همین الگوها و روشهای طراحی وب طی مدت کوتاهی مد میشن.
تو این مقاله یه فهرست 10 موردی از مدهای جدید طراحی وب امسال (1396) رو خواهید دید. البته این مدها چیزهای جدیدی نیستند و قبلا هم وجود داشتند اما محبوبیتشون زیاد شده و روز به روز هم داره بیشتر میشه. اینطور که داره پیش میره انتظار داریم استفاده ازشون رواج زیادی پیدا کنه و توی همه سایتها ببینیمشون.
البته این میون یه سری روشهای جدید هم وجود دارند که بد نیست تو طراحی سایتتون ازشون استفاده کنید، هرچند اجباری و الزامی نیستند اما شاید بخواهید با بهره بردن از این نوآوری­ها از رقباتون جلو بیفتید.

خصوصیات یک شرکت طراحی سایت خوب

نوشته میشه شرکت طراحی سایت ولی خونده میشه گسترش کسب و کار…

زمانی که به داشتن وب سایت و طراحی اون فکر می کنیم هزار تا سوال برامون پیش میاد. مثل اینکه یک سایت کوچیک و ساده داشته باشم بهتره یا پیشرفته؟ قالب آماده استفاده کنم یا از شرکت های طراحی سایت کمک بگیرم؟ از یک نیرو برای طراحی استفاده کنم یا به یک شرکت معروف مراجعه کنم؟ اصلاً کدوم شرکت طراحی سایت بهتره؟ چه خصوصیاتی رو باید در نظر داشته باشم؟

در رابطه با تمام سوال هایی که ممکنه در ذهن شما شکل گرفته باشه به “شرکت طراحی سایت” مراجعه کنید. اما در رابطه با اینکه خصوصیات یک شرکت طراحی سایت خوب چیست با ما همراه باشید:

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

در این مقاله میخوایم بفهمیم که سیستم مدیریت محتوا چیه؟ چه سیستمهایی از اونها توی بازار وجود داره؟ هدفش چیه؟ چه تصورات غلطی در موردش هست؟ و چه ویژگی هایی داره؟ در انتها هم در مورد مزایای تجاری و آناتومی اون حرف میزنیم

طراحی سایت با جوملا Joomla

جوملا بعد از وردپرس، دومین سیستم مدیریت محتوای محبوب برای طراحی سایته. برای تنظیم یک وب سایت جدید، عوامل زیادی هست که باید در نظر گرفته بشه مثل طراحی و نام دامنه، اما مهمترین گزینه انتخاب پلت فرم مناسبه که حیاتی ترین انتخابه و تصمیم سختی است. تعدادی از عوامل وجود داره که باید در نظر گرفته شوند مانند هزینه، زمان، کیفیت، انعطاف پذیری و کاربری؛ تنها یک سیستم مدیریت محتوا وجود دارد که میلیونها نفر در سراسر جهان از جمله برخی از شرکتهای معتبر ازش استفاده می کنن و تمام این نیازها را برآورده میکنه که جوملا است.

با خوندن این مقاله شاید به این نتیجه برسید که سریعاً وردپرس رو از سیستم پاک کنید و جوملا رو نصب کنید ، تجارت و اعتبار شما به این بستگی داره.

طراحی تجربه کاربری(UX) و رابط کاربری(UI) چیست؟

UI/UX چی هستن؟ شباهتها و تفاوتهاشون چیه؟ اصلا چه اهمیتی دارن؟ وظیفه ی طراحاشون چیه؟
تو این مقاله میخوایم جواب همه ی این سوالات رو بررسی کنیم.

انتخاب رنگ مناسب برای وب سایت تجاری

رنگ قدرت داره. میتونه نگرش مردم در مورد شرکتتونو تغییر بده. میتونه حسی که مردم موقع استفاده از سایتتون دارن رو بهتر کنه. یه سایت تجاری زیبا قبل از اینکه به فضا و متن بستگی داشته باشه، اول از همه به رنگ بستگی داره و محلی که رنگها استفاده میشن. اینها هستند که روی حس و حال کاربر اثر میذارن. انتخاب پالت رنگی صحیح میتونه کاربرها رو به خریدار تبدیل کنه. بنابراین میبینید که انتخاب رنگ چقدر میتونه برای سایتتون مهم باشه.
رنگ بالاخص برای داده های بصری از اهمیت فوق العاده ای برخورداره. تم رنگی­ای که استفاده میکنید میتونه تون بصری سایت رو مشخص کنه و هر رنگ در واقع پیام خاصی رو در طراحی وب سایت به کاربر میفرسته.


دارکوب نام تجاری ثبت شده. دارای مجوز از نظام صنفی رایانه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. رتبه چهار شورای عالی انفورماتیک کشور.