مقالات


تاثیر گوگل بر کسب و کار شرکت ها

نوشته شده توسط

کشورهای جدید، این چیزی است که به آنها می گویند. گوگل، آمازون، فیسبوک، توئیتر، مایکروسافت و اپل. این ها موتورهای جستجو، فروشگاه آنلاین، شبکه های اجتماعی، سیستم عامل یا گوشی همراه نیستند. اینان شرکت ها و تولید کنندگان کالا و خدماتی (رایگان و پرداختی) هستند که در سرتاسر دنیا به طور مستقیم یا غیر مستقیم مخاطب و مشتری دارند. شاید شما بخواهید چند نام دیگر به این لیست اضافه کنید، اما بدیعی است که در هیچ دوره ایی از تاریخ شرکت هایی به این قدرت و عظمت بر کسب و کار های سراسر جهان تاثیر نگذاشته اند. از آمریکا تا چین کسب و کار هیچ کشوری نیست، که تحت تاثیر این شرکت ها قرار نگرفته باشد، که کشورها در مقابل یا دست به بهره برداری، رقابت، تحریم یا محدود سازی فعالیت های آن ها در کشور خود نزنند.

در ساخت مسیریابی وب سایت، این اشتباهات را نکنید

نوشته شده توسط

تأثیر مسیریابی سایت در شکست یا موفقیت یک سایت از هر چیز دیگه ای بیشتره. چون هم میتونه روی ترافیک سایت اثر بذاره و هم روی رتبه بندی موتور جستجو. مسیریابی روی نرخ تبدیل کاربر به مشتری و کاربرپسند بودن وب سایت هم تأثیر داره. در اصل هر چیز مهمی در ارتباط با وب سایت یه جورایی به مسیریابی سایت ربط داره، از تماس با شرکت گرفته تا URLها.

نکاتی برای کارایی بیشتر در طراحی وب سایت موبایل

نوشته شده توسط

انتظار میره پلتفرم بزرگ بعدی اینترنت مرورگر وب موبایل باشه. الآن با پیشرفت تکنولوژی راحت میشه با گوشی های تلفن همراه نت گردی کرد. اگه در طراحی وبسایت موبایلی نقص کارایی وجود داشته باشه، وبگردی رو با مشکلات مواجه میکنه. طراحی وب برای گوشی های تلفن همراه باید ساده تر از وب سایتهای استاندارد باشه و بیشتر برپایه انجام عملیات باشه تا بشه کارها رو روش انجام داد، چون کاربری که وارد سایتی میشه هدفی داره و دنبال چیز خاصی میگرده که باید در رسیدن به هدفش کمکش کنیم.

تاثیر سرعت وب سایت بر سئو

نوشته شده توسط

یکی از مهمترین وظایف طراح وب سایت این است که تجربه کاربران در مشاهده یا مرور یک وب سایت را تا حد امکان ساده و روان نماید. امروز با افزایش روز افزون تعداد کاربران دستگاه های موبایل و اضافه شدن ترافیک آن ها به اینترنت، فاکتوری چون زمان بارگذاری یا مدت زمانی که طول می کشد یک وب سایت در مرورگر یک کاربر نمایش داده شود بسیار مهم است.

سرویس هایی برای تبدیل وب سایت به وب سایت سازگار با موبایل

نوشته شده توسط

ظهور موبایل تغییرات زیادی رو در صنعت وب بوجود آورد، به طوری که آینده وب به موبایل بستگی داره. دیگه الآن مثل قبل نیست که فقط از خونه یا محل کار بشه به اینترنت وصل شد، حتی دیگه نیازی به کامپیوترهای سنگین قدیمی هم نیست و با یه موبایل کوچیک میشه وب گردی رو تجربه کرد.

پست مهمان در سئو به چه معناست

نوشته شده توسط

در این مقاله ابتدا پست مهمان را تعریف کرده، سپس فواید آن را بررسی می کنم. و در ادامه راه کارهایی برای انجام این روش و کم کردن ریسک های مرتبط با پست مهمان ارائه می دهم.

هاست اشتراکی یا اختصاصی؟

نوشته شده توسط

از نقطه نظر شبکه، یک میزبان (Host) به هر رایانه سروری گفته می شود که به ماشین های دیگر توسط اینترنت متصل شده است. هر میزبان دارای آدرس آی پی منحصر به فرد خود است، که توسط یک شماره ی محلی کامپیوتر و شماره شبکه خاصی که به آن تعلق دارد ساخته شده است.

تفاوت های بازاریابی در بازار B2B و B2C

نوشته شده توسط

با اینکه در هر دو بازار B2B و B2C هدف فروش محصول به دیگری است، اما تجربه ثابت کرده که بازاریابی برای جذب مشتری در این دو نوع شرکت باید متفاوت باشه.

بازاریابی داخلی و دیجیتال چه تفاوتهایی دارند؟

نوشته شده توسط

خیلی ها از من میپرسن، بازاریابی داخلی چیه و چه فرقی با بازاریابی دیجیتال داره؟
محدوده بازاریابی طی سالهای اخیر به قدری گسترده شده که در حال حاضر میبینیم تاکتیک های شناخته شده بازاریابی با روشهای جدید تعریف نشده ای ترکیب شده اند. یکی از دلایل این مسئله هم ظهور عصر دیجیتاله.
معمولا درک تفاوتهای این دو نوع بازاریابی مبهم و گیج کننده است اما چیز سختی هم نیست. اجازه بدید یه تلاشی بکنیم و ببینیم این دو دنیای متفاوت چه چیزهایی رو شامل میشن.

ضرورت و اهمیت پشتیبانی وب سایت

نوشته شده توسط

وب سایت ها رسانه هایی تعاملی هستند، که هدف آن ها این است که به کاربران اجازه دهند تا به سرعت به اطلاعات در وب دسترسی داشته و یا با آن ارتباط برقرار کنند، نکته اصلی آن است که این ارتباط از هر کجا تنها با یک اتصال اینترنتی ممکن است.

آیا تغییرات امسال (1396) گوگل ادوردز اثری بر سئو و تبلیغات کلیکی خواهد داشت؟

نوشته شده توسط

متخصص های سئو و تبلیغات کلیکی برای اینکه بتونن موفق باشن باید هر تغییری که بوجود میاد خودشونو با شرایط جدید وفق بدن. با تغییراتی که گوگل ادوردز در کارش داده، این متخصصین هم باید کمپین هاشونو با تغییرات جدید هماهنگ کنند. حالا اواخر سال گذشته (1395) گوگل تبلیغاتشو از حالت استاندارد به حالت گسترده تغییر داد.

مقایسه نسخه اپلیکیشن و موبایلی وب سایت

نوشته شده توسط

اگر شما در حال برنامه ریزی برای ایجاد یک حضور آنلاین بر روی دستگاه های موبایل برای کسب و کار یا سازمان خود هستید، یکی از اولین ملاحظاتی که احتمالا به ذهن متبادر می شود این است که آیا می خواهید یک برنامه تلفن همراه برای دانلود کاربران (App) یا یک وب سایت سازگار با تلفن همراه (Responsive)، یا شاید هر دو را پیاده سازی کنید. وب سایت ها و برنامه های موبایل در نگاه اول بسیار شبیه به نظر می رسند و تعیین اینکه کدامیک برای نیازهای شما مناسب است، به تعدادی از عوامل، از جمله مخاطبان هدف، بودجه موجود، هدف مورد نظر و کارکردهای مورد نیاز بستگی دارد.

الگوریتم کافئین گوگل چیست؟

نوشته شده توسط

این روزها گوگل بین مخاطبان محبوبیت زیادی به دست آورده و یکی از مهم ترین و بزرگ ترین و همینطور پر کاربرد ترین موتورهای جست و جو است. به همین خاطر تلاش های بسیاری برای حفظ اعتبار خود از جمله رضایت کاربران انجام میده و یکی از این تلاش ها ایجاد تغییراتی در زمینه الگوریتم ها است.

تاثیر نام دامنه بر سئو

نوشته شده توسط

عوامل زیادی در تعیین رتبه بندی یک وب سایت موثر هستند. یکی از آنها نام دامنه است. در این مقاله ابتدا درباره نام دامنه توضیح می دهیم و سپس عواملی که در انتخاب نام دامنه و سئو تاثیر دارد را ذکر می کنم. با ما همراه باشید.

وب سایت دینامیک بهتر است یا استاتیک؟

نوشته شده توسط

وب سایتها در شکلها و اندازه های مختلفی تولید میشن، اما همشون در یکی از دو دسته استاتیک و دینامیک قرار میگیرند.
وقتی فقط از روی مرورگرتون به وب سایتی نگاه میکنید، تفاوتی بین یه وب سایت استاتیک و یه وب سایت دینامیک وجود نداره اما این دو تأثیر خیلی زیادی روی عملکرد سایت دارند. تو این مقاله با تفاوتهای عملی این دو نوع وب سایت آشنا میشیم.

مقایسه HTTP و HTTPS

نوشته شده توسط

امنیت خوب چیزی است که همه ما در هنگام مرور وب آن را یک چیز پیش فرض، ساده و فراهم شده در نظر می گیریم. اشخاص ثالث یا Third Parties های قابل اطمینان و رمزگذاری خوب، چیزی نیست که کاربران معمولی در هنگام جستجو در گوگل به آن فکر کنند، اما این عوامل بر استانداردهای تعامل آنلاین، از جمله SEO، تاثیر قابل توجهی داشته اند.

مقایسه سئو و Adwords

نوشته شده توسط

Adwords و سئو SEO هر دو از اجزای اصلی بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing, SEM) هستند و در بازاریابی دیجیتال از ابزار های بسیار ارزشمند شما به حساب می آیند. آنها دارای تفاوت ها و شباهت هایی می باشند و شرایطی وجود دارد که شما می توانید از آنها با هم یا جداگانه بسته به اهداف کسب و کار و بازاریابی خود استفاده کنید.

نحوه بستن قرارداد طراحی سایت

نوشته شده توسط

شاید زمان آن رسیده که وب سایت خود را باز طراحی کنید یا امکانات جدیدی به آن اضافه کنید، یا شاید شما می خواهید قرارداد اولین وب سایت کسب و کار خود را با یک شرکت طراحی ببندید. پیش از این در مقاله درخواست طراحی وب Website RFP در سایت دارکوب توضیح دادم که چطور می بایست در خواستی را برای طراحی سایت به یک شرکت ارائه دهید. در این مقاله با مرور کلی Website RFP به مرحله بعدی می پردازیم یعنی بررسی یک درخواست توسط شرکت طراح، اعلام نظر و ارائه پروپزال و در نهایت مواردی که لازم است در قرارداد در نظر داشته باشید. این مراحل می تواند نسبت به اندازه و حساسیت پروژه نیاز به رفت و برگشت ها و جلسات حضوری باشد. اما مهم آن است که تمامی این مراحل را ساده و کاربردی نگه داریم.

معرفی چند وب سایت از چند تولیدکننده مختلف در جهان

نوشته شده توسط

با یه وبگردی سریع از وب سایتهای سراسر اینترنت متوجه میشیم که هیچ کدوم خودشونو بازاریاب دیجیتال نمیدونن، در حالی که همشون هستند. هر کسب و کاری که یه وب سایت داشته باشه بطور خودکار وارد بازاریابی دیجیتال شده و این اصلا هم بد نیست، بلکه باید هر کسب و کاری این روزها واردش بشه.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

نوشته شده توسط

بازاریابی دیجیتال به اصطلاح چتری است بر روی همه تلاش های بازاریابی آنلاین. شرکت ها از کانال های دیجیتالی نظیر موتور جستجوی گوگل، رسانه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت های خود برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده شان بهره می برند.


دارکوب نام تجاری ثبت شده. دارای مجوز از سازمان نظام صنفی رایانه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. رتبه چهار شورای عالی انفورماتیک کشور.

آموزشگاه طراحی وب سایت و سئو دارکوب با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه ای تاسیس شد.

دارکوب به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد.