مقایسه HTTP و HTTPS

نوشته شده توسط

امنیت خوب چیزی است که همه ما در هنگام مرور وب آن را یک چیز پیش فرض، ساده و فراهم شده در نظر می گیریم. اشخاص ثالث یا Third Parties های قابل اطمینان و رمزگذاری خوب، چیزی نیست که کاربران معمولی در هنگام جستجو در گوگل به آن فکر کنند، اما این عوامل بر استانداردهای تعامل آنلاین، از جمله SEO، تاثیر قابل توجهی داشته اند.

مقایسه سئو و Adwords

نوشته شده توسط

Adwords و سئو SEO هر دو از اجزای اصلی بازاریابی موتورهای جستجو (Search Engine Marketing, SEM) هستند و در بازاریابی دیجیتال از ابزار های بسیار ارزشمند شما به حساب می آیند. آنها دارای تفاوت ها و شباهت هایی می باشند و شرایطی وجود دارد که شما می توانید از آنها با هم یا جداگانه بسته به اهداف کسب و کار و بازاریابی خود استفاده کنید.

نحوه بستن قرارداد طراحی سایت

نوشته شده توسط

شاید زمان آن رسیده که وب سایت خود را باز طراحی کنید یا امکانات جدیدی به آن اضافه کنید، یا شاید شما می خواهید قرارداد اولین وب سایت کسب و کار خود را با یک شرکت طراحی ببندید. پیش از این در مقاله درخواست طراحی وب Website RFP در سایت دارکوب توضیح دادم که چطور می بایست در خواستی را برای طراحی سایت به یک شرکت ارائه دهید. در این مقاله با مرور کلی Website RFP به مرحله بعدی می پردازیم یعنی بررسی یک درخواست توسط شرکت طراح، اعلام نظر و ارائه پروپزال و در نهایت مواردی که لازم است در قرارداد در نظر داشته باشید. این مراحل می تواند نسبت به اندازه و حساسیت پروژه نیاز به رفت و برگشت ها و جلسات حضوری باشد. اما مهم آن است که تمامی این مراحل را ساده و کاربردی نگه داریم.

معرفی چند وب سایت از چند تولیدکننده مختلف در جهان

نوشته شده توسط

با یه وبگردی سریع از وب سایتهای سراسر اینترنت متوجه میشیم که هیچ کدوم خودشونو بازاریاب دیجیتال نمیدونن، در حالی که همشون هستند. هر کسب و کاری که یه وب سایت داشته باشه بطور خودکار وارد بازاریابی دیجیتال شده و این اصلا هم بد نیست، بلکه باید هر کسب و کاری این روزها واردش بشه.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

نوشته شده توسط

بازاریابی دیجیتال به اصطلاح چتری است بر روی همه تلاش های بازاریابی آنلاین. شرکت ها از کانال های دیجیتالی نظیر موتور جستجوی گوگل، رسانه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت های خود برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده شان بهره می برند.

طراحی پورتال مشتریان

نوشته شده توسط

طی سالهای اخیر شاهد تغییرات بزرگی در نحوه ارائه خدمات به مشتریان بودیم، و روز به روز تعداد شرکتهایی که از طریق پورتالهای مشتری، خدمات پشتیبانی سلف سرویس به مشتریهاشون ارائه میدن بیشتر شده و این طور که به نظر میرسه هم شرکتها از اینکه تلفن مرکز پشتبانیشون کم تر زنگ میخوره سود میبرند و هم مشتریها روش آنلاین رو ترجیح میدن.

تضمین خدمات سئو

نوشته شده توسط

سئو SEO مخفف Search Engine Optimization/Optimizer به معنی بهینه سازی موتورهای جستجو می باشد. سئو باعث می شود که وب سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو مثلا در گوگل در جایگاه بهتری نمایش داده شود. بکار گیری سئو به طور بالقوه می تواند سایت شما را بهبود بخشد و زمان زیادی را برای شهرت سایت یا برند شما صرفه جویی کند. اما همچنین می توانید به سایت و شهرت شما آسیب برساند. حتما مزایای بالقوه و همچنین آسیب هایی را که یک سئو غیر مسئولانه می تواند به سایت شما بزند را بررسی کنید. بسیاری از موتورهای جستجو، شرکت ها و مشاوران، خدماتی را در این زمینه ارائه می دهند، از جمله:

بازاریابی محتوا چیست؟

نوشته شده توسط

شاید درباره “بازاریابی محتوا” یا Content Marketing شنیده باشید. و این سوال برای شما پیش آمده باشد که بازاریابی محتوا چیست و آیا برای کسب و کار من مناسب است؟

بک لینک (Backlink) چیست؟

نوشته شده توسط

بک لینک یا پیوند ورودی “Incoming Link”، همچنین  “Inbound Link” نامیده می شود، زمانی ایجاد می شود که یک وب سایت به یک وب سایت دیگر از طریق یک لینک متصل می شود. پیوند بین دو وب سایت، Backlink است. برای مثال وب سایت A یک لینک خروجی یا External Link به وب سایت B دارد. و وب سایت B یک Backlink از سایت A دارد.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

نوشته شده توسط

امروزه کاربران ایرانی به خوبی با شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام و لینکدین آشنایی دارند. زمانی زیادی توسط افراد مختلف از دانش آموزان گرفته تا مدیران شرکت در یکی یا همه ی این شبکه های اجتماعی صرف می شود. چند سال پیش که اینترنت جای خود را در میان خانواده های ایرانی باز کرد. سرویس های ارتباطی آن تنها برای سرگرمی استفاده می شد. اما امروز با رشد اینترنت و افزایش تعداد کاربران فضای مجازی فرصت هایی ایجاد شده است که کاربران و صاحبان کسب و کارها در هر زمینه چه تجاری چه اجتماعی بخواهند از این ابزارهای دنیای مدرن استفاده لازم را ببرند.

معیارهای انتخاب طراح سایت

نوشته شده توسط

جدیدا انقدر شرکت های طراحی سایت و طراحانی که شخصی کار می کنند زیاد شده که صد البته انتخاب شما رو سخت خواهد کرد. انتخاب یه طراح مناسب برای سایتتون مثل طراح های دارکوب که بتونید از طریق بازاریابی اینترنتی موفق درآمد بالایی کسب کنید. انتخاب نادرست یه طراح می تونه باعث بشه سایت خوبی واستون طراحی نشه که منجر به ترک کاربران از سایت میشه یا سایت مورد نظر نیازهای شما رو برآورده نمی کنه. در این حالت شما مجبور می شوید طراحی مجدد سایت خود را به طراحان دیگه بسپارید که این کار دقیقا دوباره کاری است و علاوه بر صرف هزینه ی مجدد، وقت زیادی هم می گیرد.

رنگ بندی مناسب برای وب سایت

نوشته شده توسط

در سراسر تاریخ بشر، استادان نقاش و دیگر هنرمندان به رسمیت شناخته شده جهان، برای توانایی خود در دستکاری رنگ ها شهرت بسیار کسب کرده اند. در عصر مدرن، فرم های هنری راه خود را در برنامه های تجاری، تبلیغات و بخصوص در طراحی وب باز نموده اند. و تا حد تقریبا بی نهایت، مهارت استفاده از رنگ ها را می توان همیشه بهبود و والایش داد.

AMP چیست و ضرورت آن برای وب سایت چیست؟

نوشته شده توسط

اگر در مرورگر موبایل خود کلمه ایی را جستجو کنید، مثلا نام کشور یا یک موضوع خبری حتما گوگل در قالبی خاص (چرخ و فلکی) و فشرده در بالای صفحه اخبار و یا اطلاعاتی درباره آن موضوع را نمایش می دهد. این نمونه ایی از یک AMP است که در طراحی وب سایت لحاظ شده است.

نتیجه منفی قرار دادن مطالب غیر مرتبط در وب سایت

نوشته شده توسط

گوگل اعلام کرده است که محتوا یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی است. اما چه چیزی باعث می شود که محتوا از دیدگاه سئو SEO خوب باشد؟

این مقاله خطوطی را مشخص می کند که چه چیزی باعث کیفیت بالای سئوی محتوا می شود. و مطالب غیر مرتبط چه تاثیر منفی ایی بر وب سایت می گذارند.

مضرات استفاده از قالب آماده وب سایت

نوشته شده توسط

در توسعه وب سایت شما می توانید از قالب های آماده استفاده کنید. این قالب ها در ابتدای کار به شما امکاناتی را می دهند و در زمان و هزینه شما صرفه جویی می شود. اما با شروع روند اختصاصی سازی و بوجود آمدن نیاز های جدید برای اضافه شده به سایت شما، این مسئله پیش می آید آیا این قالب آماده به نیاز وب سایت من پاسخ می دهد؟ آیا این صرفه جویی ارزشش را دارد؟ آیا در آینده مجبور به هزینه و دوباره کاری خواهم شد؟ آیا این قالب آماده به چشم کاربران تکراری نیست؟ تا چه اندازه کد های قالب آماده اجازه ی ویرایش و توسعه بیشتر را دارند؟

در این مقاله ابتدا از مزیت های قالب های آمده می گویم و سپس برخی از مضرات آن را بررسی می کنم.

پس از چه مدتی از سئو نتیجه خواهم گرفت

نوشته شده توسط

هنگامی که نوبت به سئو SEO می رسد، همه به دنبال بدست آوردن یک نتیجه سریع، رتبه خوب و حضور در صفحه اول گوگل هستند. بسیاری از صاحبان وب سایت ها با انتظارات غیر واقعی، تصور نتیجه ی فوری و به محض شروع به کار را دارند. لازم به ذکر است، تلاش و کار شما در SEO هیچ وقت پایان نمی پذیرد، زیرا SEO مانند خرید یک کالا نیست. سئو یک سرمایه گذاری است که نیاز به نگهداری و توجه مداوم دارد، تا نتایج را حفظ کند. و فاکتور های مختلفی در سئو نقش دارند که به بررسی آنها می پردازیم.

نکات ساده سئو برای بهبود رتبه

نوشته شده توسط

خیلی از مردم فکر میکنن کار سختیه ولی اصلا اینطور نیست. پیکربندی ابتدایی سئو خیلی ساده است و گاهی اوقات در همین حد سئو هم کفایت میکنه و میتونه وب سایت رو در معرض موتورهای جستجو قرار بده.

نکاتی برای طراحی وب سایت های پزشکی

نوشته شده توسط

ما تو دارکوب تمام تلاشمونو میکنیم تا وب سایتهای مشتریهای پزشکمون نه تنها کاربردی بلکه از نظر ظاهری هم جذاب و کاربرپسند باشه. تو این مقاله چند تا از نکاتی رو که باید درطراحی وبسایت پزشکی و بیمارستانی رعایت بشه براتون عنوان میکنیم.

بوت استرپ چیست؟

نوشته شده توسط

بوت استرپ یک فریم ورک متن باز Front-end در توسعه صفحات وب و برنامه های کاربری وب می باشد. براساس قالب HTML, CSS توسعه داده شده است. بوت استرپ دارای امکانات تایپوگرافی، فرم ها، نوار مسیریابی با استفاده از جاوا اسکریپ است. توسعه این فریم ورک بر مبنای ایده طراحی Responsive و عدم تکرار کد نویسی در نتیجه سرعت توسعه بالاتر انجام شده است.

در این مقاله سعی می کنم بیشتر درباره امکانات بوت استرپ صحبت کنم و همچنین سایر فریم ورک های مشابه بخصوص Foundation را به شما معرفی و در نهایت مقایسه کنم.

روشهای طراحی پورتال مشتریان

نوشته شده توسط

تمام پرورژه های خدماتی نیاز به یه پورتال مشتری و مرکز پشتیبانی دارند که مشتریها بتونن درخواستهاشونو برای تیم خدمات بفرستند. تو این مقاله بهترین روشهای طراحی یک پورتال و مرکز پشتیبانی ساده و کاربردی رو براتون شرح میدیم.

مرکز پشتیبانیتونو برند کنید

مشتریها برای جستجوی درخواستهاشون و کسب اطلاعات مورد نیازشون در پورتالهایی که بهشون دسترسی دارند از مرکز پشتیبانی استفاده میکنند. میتونید از یه بنر معمولی و یه تم رنگی برای پورتالتون استفاده کنید.


دارکوب نام تجاری ثبت شده. دارای مجوز از نظام صنفی رایانه ای و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. رتبه چهار شورای عالی انفورماتیک کشور.