مقالات


ضرورت نیاز به بازاریابی محتوا

نوشته شده توسط

بازاریابی محتوا طی چند سال اخیر خوب تونسته خودشو بعنوان یه روش موفقیت آمیز مطرح و برای شرکتها مشتری جذب کنه. صنایع هم به طور گسترده ای پذیرفتنش تا جایی که این کلمات بارها روزانه توسط شرکتها بکار میره. اما واقعا این عبارت یعنی چی؟ (بیشتر…)

سئو در سال 1396: روش پنگوئن

نوشته شده توسط

طی 5 سال اخیر سئو رشد سریعی داشته، بخشی از این رشد به تغییرات دینامیکی دنیای مجازی و اثر شبکه های اجتماعی بر موتورهای جستجو مربوط میشه. بخشی هم بخاطر بازبینی های منظم موتورهای جستجوی بزرگ میشه که میخوان الگوریتمهاشونو بهتر کنند و نتایج مرتبط تری به مشتریهاشون ارائه بدن. اما وقتی تحولات سئو رو بررسی کنید، میبینید تنها نکته ثابت در مورد سئو هم حتی دستخوش تغییر شده. (بیشتر…)

سئو در برابر تبلیغات کلیکی – کدام برای شما مناسب‌تر است؟

نوشته شده توسط

انتخاب بین سئو و تبلیغات کلیکی میتونه کار سختی باشه، اما ایده‌آلش اینه که هر دو رو پوشش بدید. ما همیشه به مشتریهامون توصیه میکنیم برای بلند مدت روی سئو کار کنند اما برای کسب فوری ترافیک و تبدیل به مشتری از تبلیغات کلیکی استفاده کنند. اینطوری میتونید کم کم که رتبه سایتتون بهتر میشه، هزینه هایی رو که صرف تبلیغات کلیکی میکنید کم کنید، در نتیجه در طول زمان مقدار هزینه ای که صرف کارهای بازاریابی میکنید کاهش پیدا میکنه (یا میتونید همون مقداری رو که صرف تبلیغات کلیکی میکردید حالا خرج سئو کنید و نتایج بلند مدت کسب کنید). (بیشتر…)

کارهایی که باید بعد از راه اندازی وب سایت انجام داد

نوشته شده توسط

یه سایت جدید میتونه کسب و کارتونو رونق ببخشه، به خصوص اگه درست برنامه ریزی بشه، خوب نوشته بشه و بر اساس سئو باشه. با تکیه بر محتوا و تجربه کاربری خوب میتونید رتبه و نرخ تبدیل‌تونو تقویت کنید، اما اگه بخواهید فقط به سایتتون تکیه کنید نمیشه زیاد انتظار رشد و بهبودی داشت. (بیشتر…)

چرا رتبه وب سایت من افت کرده؟ مشکلات سئوی وب سایتتان را شناسایی کنید

نوشته شده توسط

از دست دادن رتبه نه تنها ناامید کننده است، بلکه اگه برای فروش به ترافیک طبیعی تکیه داشته باشید میتونه اثر زیادی بر کسب و کار و سودتون بذاره. متاسفانه خیلی از شرکتهای یک تغییر ناگهانی و شدید رو در رتبه‌شون تجربه کرده‌اند و خیلی وقتها هم نمیدونن چطور علتشو پیدا کنند. این پست بهتون کمک میکنه مشکلات رتبه بندی سایتتون رو تشخیص بدید و برای رفعش برنامه ریزی کنید. (بیشتر…)

برای گرفتن رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو، از این محصولات استفاده کنید

نوشته شده توسط

همه صنایع با وجود نیازهای متنوعی که دارند، محصولات و خدماتشون رو به صورت دیجیتال بازاریابی میکنند. بعضی ها هدفشون اینه که در سطح جهانی شناخته بشن و بعضی ها میخوان برندشونو در بازار محلی عرضه کنند. اگه شما هم یه مکان فیزیکی برای کسب دارید، حتما باید به فکر بازاریابی دیجیتال و بهینه سازیش باشید. تو این پست میخوام براتون محصولات و ابزاری رو معرفی کنم تو این امر بهتون کمک میکنه. (بیشتر…)

4 گرایش جدید سال 1396 در طراحی وب سایت

نوشته شده توسط

در طراحی وب سایت، خیلی وقتها همون مدهای قدیمی دوباره بعد از یه مدت مد میشن و روی کار میان و اگه میخواهید بروز بمونید باید این مدها رو دنبال کنید. از طرفی، مدهای جدید معمولا در جهت بهبود عملکرد کاربر نهایی یا در هر حال در جهت بهتر کردن سایت از جنبه های دیگه رشد میکنند. با توجه به اینکه هر ساله هزاران توسعه دهنده جدید به قطار این صنعت ملحق میشن، نمیشه برای نوآوری میانبر زد. به تدریج ترکیب‌های ظاهرا ساده و بسته جای مدلهای باز، بریده شده و حتی خراب رو میگیرن و اولویت محتوا بر ساختار فرم های جدیدی به خودش میگیره. (بیشتر…)

چطور صفحه محصولاتی سازگار با سئو بنویسیم که منجر به فروش شود

نوشته شده توسط

“{کلیدواژه} ما بهترین خدمات {کلیدواژه} است که شرکتهای {کلیدواژه} عرضه میکنند…” هیچ وقت نباید نوشته هاتون این شکلی باشند. باید سعی کنید محتوای سایتتونو طوری بنویسید که علاوه بر سازگار بودن با سئو، مشتری ها رو هم متقاعد کنه.
ولی من خودم با این طرز فکر مخالفم. (بیشتر…)

شبکه های اجتماعی چطور به سئوی وب‌سایت کمک میکنند

نوشته شده توسط

برخلاف اینکه شبکه های اجتماعی مستقیما جز معیارهای رتبه گیری روی گوگل به حساب نمیان، اما قطعا به رتبه گرفتن کمک میکنند. به همین دلیل هست که میخواهیم تو این پست به چهار تا از راههای کمک به سئوی سایت اشاره کنیم: (بیشتر…)

با این روشها کمپین سئو تونو راه بیندازید

نوشته شده توسط

محتوای بکر تولید کنید

باید همه محتوای سایتتون بکر و اصیل باشه، خاص باشه و خوب نوشته شده باشه. گرفتن محتوا از سایتهای دیگه اول اینکه غیراخلاقیه و دوم اینکه به رتبه طبیعی سایتتون لطمه میزنه. همه صفحات درون سایتتون باید خاص و مرتبط به عنوان همون صفحه باشند. اگه روی همه صفحات سایتتون از یک محتوای تکراری استفاده کنید، سایتتون هیچ وقت امکان نداره بتونه روی هیچ موتور جستجویی رتبه بگیریه.
گوگل برای ساخت محتوا روی سایت پیشنهاد میده محتوای مفیدی که به درد کاربرهاتون میخوره بنویسید. (بیشتر…)

بروزرسانیِ تأیید نشده گوگل، “فِرِد”، جهان سئو را به لرزه درمی آورد

نوشته شده توسط

اواسط اسفند، صنعت سئو شاهد بروزرسانی تأیید نشده گوگل بود. این بروزرسانی سایتهایی رو که محتوای بی­کیفیتی ارائه میدادند هدف گرفت و در برابر کاربرهای این سایتها تولید درآمد رو قرار داد. مردم اسم این بروزرسانی رو فِرِد گذاشتند، اما گوگل هیچ حرفی در موردش نزد و وجودش از طرف گوگل تأیید نشده.
میگن فرد باعث شده ترافیک بعضی از سایتها 50 تا 90% افت پیدا کنه و رتبه طبیعی­شون رو کلی پایین آورده. اکثریت سایتهایی که بخاطر این بروزرسانی تأیید نشده لطمه خوردند، حاوی تبلیغات زیاد بودند، اما خیلی اوقات هم تمییز دادن تبلیغ از محتوا مشکله. به جز این، یه سری از سایتهایی که تحت تأثیر فِرِد قرار گرفتند، حتی تبلیغی هم نداشتند اما از طریق مدل­های وابسته، جذب کاربر دائم و راههای دیگه اقدام به کسب درآمد کرده­اند. (بیشتر…)

ساخت راهنمای سبک طراحی سایت

نوشته شده توسط

چرا باید راهنمای سبک طراحی درست کنیم؟

وقتی تنوعی از آدمای مختلف (یا حتی دو دسته آدم) قراره با عناصر مختلف هویت برندتون کار کنند، باید همشون درک و دید یکسانی از اون عناصر داشته باشند. برای این منظور یه راهنما منتشر میکنیم که همه اینها رو توضیح بده. اینطوری اطمینان پیدا میکنیم که همه مردم  همه عناصری که در رسانه ها –چه آنلاین و چه چاپی استفاده میشن- رو یکسان میبینند. نه تنها لوگو، که رنگها، فونت و حتی پوستر قالب هم شامل این قانون میشن.
از دیرباز سازمانهایی مثل ناسا با یک راهنمای سبک خیلی کامل از هویت برندشون محافظت کرده‌اند. تو راهنمای سبک سال 1974 لوگوی ناسا در اندازه های مختلف نمایش داده شده تا طراح ها کاملا بدونن از چی باید استفاده کنند. (بیشتر…)

تغییر گرایشات در طراحی وب

نوشته شده توسط

با مشاهده سایتهایی که 10-15 سال پیش ساخته شده‌اند، میتونیم متوجه تغییرات زیادی در نحوه ارائه سایت‌ها بشیم. این تغییرات در نتیجه برداشته شدن موانع فنی به وقوع پیوستند، مثل افزایش سرعت اینترنت و آشنایی بیشتر مردم با استفاده از اینترنت. (بیشتر…)

هوگه در گرافیک و طراحی وب سایت

نوشته شده توسط

منظور از هوگه (Hygge) گرم بودن، هماهنگی، دنجی و راحتی خونه‌هاست. این کلمه چند سالی هست که تو طراحی به سر زبونها افتاده و روز بروز هم داره قدرتش بیشتر میشه. اوایل بیشتر برای دکوراسیون خونه ازش استفاده میشد، اما از نظر زیبایی بندهایی داره که تو طراحی وب و گرافیک هم میشه ازش استفاده کرد و با توجه به محبوبیت هوگه، بد نیست بعضی از عناصرش رو تو طراحی هاتون بکار بگیرید تا جذابیتش بیشتر بشه. (بیشتر…)

برای طراحی وب‌سایت عکاسی کنیم یا عکس بخریم؟

نوشته شده توسط

واضحه که یه طراحی خوب باید در کنار متن عکس هم داشته باشه؛ هم برای حفظ کاربرها روی سایت و هم برای انتقال اطلاعات. اما فقط به شرطی عکس میتونه این اهداف رو برای سایت فراهم کنه که با دقت انتخاب شده باشه. با وجود عکسهای آماده زیادی که روی اینترنت به صورت رایگان و خریدنی وجود داره، شما به عنوان طراح سایت باید با دقت مزایا و معایب هر کدوم رو بررسی کنید و بهترین انتخاب رو انجام بدید. (بیشتر…)

معیارهای رتبه بندی گوگل – مغز رتبه بندی کننده چیست؟

نوشته شده توسط

گوگل از اواخر سال ۱۳۹۳ برای رتبه بندی نتایج جستجو از یه سیستم هوش مصنوعی ماشین یادگیری به اسم مغز رتبه بندی کننده داره کمک میگیره. مغز رتبه بندی کننده برای محاسبه اطلاعات مرتبط با رتبه های جستجو از هوش مصنوعی استفاده میکنه و هوش مصنوعی از ماشین یادگیری. ماشین یادگیری به فرایندی میگن که در اون یک کامپیوتر به جای اینکه آموزش ببینه، برنامه ریزی بشه یا به دست بشر کنترل بشه، خودشو آموزش میده. بنابراین تو قضیه مغز رتبه بندی کننده گوگل، هوش مصنوعی و ماشین یادگیری همه یک چیزند. (بیشتر…)

برند سازی شخصی روی لینکدین

نوشته شده توسط

اگه دنبال کار میگردید یا میخواهید کارتونو به بقیه معرفی کنید، در هر حال همیشه باید دنبال فرصتهای جدید باشید. همیشه پروفایل لینکدین­تونو بروز کنید. این یکی از بهترین راههای نمایش برند شخصی به دیگرانه، از همکارهای گرفته تا کارمندهای احتمالی یا مشتریها. تو این پست درباره بهترین شکل پروفایل لینکدین صحبت خواهیم کرد: (بیشتر…)

یک شرکت سئوکار چطور میتواند به کسب و کار من کمک کند؟

نوشته شده توسط

تعداد کمی از کارآفرینان – به استثنای شرکتهای سئوکار – خودشون منابع لازم برای توسعه و نگهداری سایتشونو دارند. اولین سالهای شروع هر کسب و کاری، زمان مهمیه که موفقیت کارتونو رقم بزنید. بنابراین باید تمام سعیتونو بکار بگیرید و در اولین فرصت ممکن از تمام امکانات استفاده کنید. در همین راستا، راه اندازی سایتی که بتونه بطرز مؤثری کاربرها رو به مشتری تبدیل کنه باید جزء اولین برنامه های بازاریابی شرکتتون قرار بگیره. (بیشتر…)

کدام ابزار سئو برای من مناسبند؟

نوشته شده توسط

با وجود این همه منابع آنلاینی که در اختیار بازاریاب­های دیجیتال قرار داره، پیدا کردن ابزاری که برای نیازهای خاص شما مناسب باشه کار سختیه. اما در بین همه این ها، یه سری ابزارها هستند که برای همه لازمند و خوبیش هم اینه که نیازی به کدنویسی و معماری سایت ندارند و بدون دانش خاصی میتونید از این ابزار رایگان بهره ببرید. تو این پست شما رو با چهارتا از این ابزار که دوتاش برای سئوی گوگل و دو تاش برای منابع دیگه است آشنا میکنم. (بیشتر…)

اجزای یک وب‌سایت سازگار با سئو چیست؟

نوشته شده توسط

هر کسی دوست داره با یه وب‌سایت سازگار با سئو کسب و کارشو رشد بده، با این وجود خیلی ها نمیدونن چطوری میتونن سایتشونو از سایت دیگران متمایز کنند. (بیشتر…)


info [ at ] darkoob.co.ir
تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7
22083926 - 22085386 - 22082258
طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد