مزایای طراحی وب سایت با PHP

نوشته شده توسط

PHP یک زبان اسکریپتی سمت سرور است که در اصل برای طراحی سایت استفاده می شود اما می توان از آن به عنوان زبان برنامه نویسی برای اهداف عمومی نیز نام برد. این زبان در سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf از دانشگاه واترلو کانادا ایجاد شد و هم اکنون رفرنس پیاده سازی آن توسط The PHP Development Team تولید می شود. PHP ابتدا Personal Home Page یا صفحه خانگی شخصی نام گرفت. و امروز به آن PHP: Hypertext Preprocessor گفته می شود.

چرا باید از گوگل آنالتیکس استفاده کنیم

نوشته شده توسط

چرا خیلی از مردم جهان از گوگل آنالتیکس استفاده میکنند؟ ابزار دیگه ای هم برای انجام همین کارها وجود دارند اما گوگل آنالتیکس چه برتری هایی به اونها داره؟ اجازه بدید جواب این سوالها رو از زبون خود گوگل بشنویم:

استفاده از گوگل ترندز در سئو

نوشته شده توسط

گوگل ترندز (Google Trends ) یا گوگل ترند که در سال های 84 و 85 به بازار عرضه شد یکی از امکانات تحت وب شرکت گوگل هستش که میزان کاربرد کلمات و عبارات کلیدی رو در موتور جست و جوی گوگل نشون میده. یکی از قابلیت های گوگل ترندز اینه که به کاربران اجازه میده تا نتایج رو بر اساس یه موقعیت جغرافیایی یا یه زبان خاص فیلتر کنند. در حقیقت، ابزار گوگل ترندز میزان افزایش و کاهش تمایل جست و جو کنندگان به کلمات کلیدی جست و جو شده در گوگل رو نمایش میدن. قدیما گوگل یه ابزار به اسم گوگل اینسایت داشت که  برای تحقیق در کلمات کلیدی استفاده می شد ولی به مرور زمان با گوگل ترندز ادغام شد.

بهترین سیستم های مدیریت محتوا

نوشته شده توسط

اگر می خواهید حداکثر تعداد بازدید کننده را به وب سایت خود جذب کنید، آنها را زمان بیشتری در وب سایت خود نگهدارید، شما نیاز به محتوای جذاب دارید. متن ها، تصاویر، ویدئو نه تنها ارزش برای خوانندگان سایت و کاربران تولید می کنند بلکه این فعالیت ها در موتورها جستجو ثبت می شوند. اما داشتن محتوای خوب به این معنی است که شما می بایست مدام بصورت مشارکتی آن را بازبینی، انتشار و به روزسانی کنید. نگهداری یک وب سایت بزرگ کار دشواری است برای رسیدن به این هدف نیاز به یک سیستم مدیریت محتوا (Content Management System (CMS است.

پرتال چیست؟

نوشته شده توسط

شاید اسم پرتال به گوشتان خورده باشد و برای شما این سوال پیش آمده که تفاوت آن با وب سایت چیست. در این مقاله ابتدا سعی می کنم هر یک را توضیح داده و در انتها مقایسه ایی از آن ها داشته باشم.

نمونه های کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

نوشته شده توسط

هوش مصنوعی، به ویژه ماشین یادگیری، بعنوان یک بخش ترکیبی در خیلی از صنایع رو به رشد است. یکی از این صنایع، صنعت بازاریابی است.
در این مقاله 15 مطالعه موردی و موارد کاربرد هوش مصنوعی در صنعت بازاریابی را مطالعه خواهید کرد.

ساخت وب سایت تبلیغاتی

نوشته شده توسط

امروز صفحات اینترنت جای نشریات را گرفته اند. با توسعه ریز ساخت های اینترنت کاربران آن روز به روز افزایش پیدا کرده و هر کسی جستجو در گوگل بر هر چیز و جای دیگری ترجیح می دهد. وب سایت های تبلیغاتی نیز در سال های اخیر توانسته اند جایگاه خوبی را نزد کاربران پیدا کنند و امروز تقریبا کسی نیست که نام چند یک از این سایت ها نداند.

نحوه ارائه درخواست طراحی وب سایت Website RFP

نوشته شده توسط

زمان اون رسیده یک وب سایت داشته باشید یا وب سایت تون رو دوباره طراحی کنید. پس شما نیاز دارید یک درخواست یا پروپوزال برای طراحی وب بنویسید (Request For Proposal, Or Web RFP). با یک جستجوی سرسری تعداد زیادی نمونه پروپوزال برای وب پیدا می کنید اما ممکنه این نمونه ها صحیح نباشند و یا به اهداف و نیاز های شما برای طراحی وب سایت پاسخ ندهد. شما به یک Website RFP نیاز دارید که به طور روشن نیاز های شما را بیان کند، تا پاسخ مناسبی از سوی یک طراح در محصول نهایی حاصل شود. اما چطور؟

تاثیر استفاده از SSL بر روی سئو

نوشته شده توسط

در این مقاله ابتدا به معرفی SSL پرداخته و سپس به تاثیر آن بر سئو وب سایت می پردازیم.

تاثیر هاست بر سئو

نوشته شده توسط

همه می خواهند که وب سایت شان قابلیت سئو SEO داشته باشد. با (Search Engine Optimization (SEO رتبه وب سایت شما را در موتورهای جستجو بهبود می یابد. در نتیجه کاربران بیشتری وب سایت شما را بازدید خواهند کرد. سئو مانند یک طرح دستی و بیرون کشیدن یک خرگوش از کلاه نیست. بلکه بسیار مهم است که بدانیم موتورهای جستجو چطور کار می کنند. پس بهتره قبل از هر چیز به این نکات توجه داشته باشیم چرا و چگونه وب کار می کند.

سئو و طراحی سایت

نوشته شده توسط

طراحی وب سایت و سئو معمولا بطور واحدهایی جداگانه توسط متخصصان سئو که توجه آن ها فقط بر روی کلمات کلیدی، metatags، نوشتن محتوا و ساختن لینک های پشتی یا Quality Backlinks در نظر گرفته می شود. در حالی که تمامی این اجزاء برای سئو کاملا لازم و ضروری هستند داشتن یک طراحی وب که کیفیت سئو را بهبود بدهد یا در بهترین حالت طراحی و سئو یکدیگر را کامل کند اهمیت دارد.

بهترین سیستم های مدیریت محتوا برای طراحی سایت های فروشگاهی

نوشته شده توسط

تجارت الکترونیک یا eCommerce از دهه 90 میلادی آغاز شد. اما سال های اخیر تجارت الکترونیک بیشتر مورد توجه ی صاحبان کسب و کار و مشتریان قرار گرفته است چه در سطح محلی و چه در سطح جهانی. یکی از دلایل توسعه کسب و کار های آنلاین توجه به زیر ساخت ها و توسعه اینترنت و بانکداری الکترونیک می باشد. در شرکت بزرگی مانند Dell فروش آنلاین سهم بزرگی در درآمد سالانه آن دارد. فروش آنلاین با شعار وقت طلاست اهمیت پیدا کرد. خرید آسان و تحویل سریع باعث شد بسیاری از مشتریان به وب سایت ها برای خرید های خود روی آورند. از سوی دیگر با توسعه فروشگاه های آنلاین این فرصت به وجود آمد که محصولات با واسطه گری کمتری و در نتیجه با قیمت مناسب تری در اختیار مصرف کنند نهایی قرار گیرد.

مقایسه وردپرس و جوملا

نوشته شده توسط

وردپرس و جوملا به عنوان نوعی از سیستم های مدیریت محتوا یا CMS در توسعه وب سایت ها بطور فراگیر مورد استفاده قرار می گیرند. هر دو طرفداران خود را دارند. البته این بدیهی است که تعداد وب سایت های ساخته شده با وردپرس نسبت به جوملا بسیار بیشتر است و جوملا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. در این مقاله ابتدا به بررسی کلی سیستم های مدیریت محتوا پرداخته، سپس مقداری درباره هر یک از این دو سیستم توضیحاتی می دهم و در پایان هم یک مقایسه کلی از دو سیستم خواهیم داشت.

معرفی اپلیکیشن های هوش مصنوعی در بازاریابی

نوشته شده توسط

مؤثرترین فناوری های هوش مصنوعی برای بازاریابی

فناوری هوش مصنوعی موضوع جدیدی نیست، اما هوش مصنوعی اصطلاح گسترده ایه که طیف وسیعی از فناوری های مختلف رو شامل میشه. هوش مصنوعی یعنی هر نوع فناوری که تقلید از هوش انسان رو دنبال میکنه، که این خودش میتونه شامل توانایی های زیادی مثل تشخیص صدا و تصویر، روشهای یادگیری ماشینی و جستجوی معنایی بشه. بازاریابها هم علاقه خاصی به فناوریهای جدید و مدرن دارند و از هوش مصنوعی برای تشخیص تصویر، گفتار و جلوگیری از رسوخ اطلاعات استفاده کرده اند. همه هم در حد عالی و کمال. اما چطوری؟
ما تو این مقاله 15 روش هوش مصنوعی رو که شرکتهای مختلف در هر قد و اندازه ای که باشند میتونن ازشون بهره مند بشن رو معرفی کرده ایم. به علاوه این روشها رو در قالب چرخه زندگی مشتری هم توضیح دادیم تا بتونید ببینید هر کدوم از تاکتیکهای هوش مصنوعی چطوری میتونن مشتریهاتونو تو قیف بازاریابی پیش ببرند.

گوگل آنالیتیکس چیست؟

نوشته شده توسط

وقتی که وب سایت دارید ممکنه یکی از دغدغه هاتون جذب کاربر و جلب رضایت اون باشه. باید بتونید آمار کاربراتون و همینطور آمار سایتتون رو داشته باشید تا بتونید سایتتون رو بهینه سازی بکنید و توسعه بدید. پس به یه آمارگیر خوب و دقیق نیاز دارید.

مراحل تهیه یک استراتژی بازاریابی موفق

نوشته شده توسط

طبق تحقیقاتی که انجام شده 46% از برندها استراتژی بازاریابی دیجیتال برای خودشون مشخص نکرده اند، و 16% از اونهایی که دارند هم هنوز اون استراتژی ها رو در عمل وارد نکرده اند. اما کسی به این فکر نمیکنه که بدون برنامه چطور میشه توقع رشد و پیشرفت داشت و چطور میشه از اشتباهات گذشته درس گرفت و به نتایج بهتر رسید؟

چرا امنیت وب سایت اهمیت دارد؟

نوشته شده توسط

امروزه میلیون ها کاربر در سرتاسر کشور به اینترنت متصل هستند. کاربری های اینترنت از عضویت در یک شبکه اجتماعی گرفته تا وب سایت های بزرگ بانکی نیاز به سطحی از امنیت برای حفاظت در فضای مجازی دارند. امنیت در فضای اینترنت از حفاظت از نام کاربری یا مشخصات فردی ساده گرفته تا رمز عبور حساب بانکی یا حفاظت یک وب سایت هر روزه اهمیتی دو چندان پیدا می کند. با گسترش تعداد کاربر ها اینترنت تعداد افرادی که می خواهند در این فضا سوء استفاده کنند نیز رو به افزایش است. بدین جهت امنیت و حفاظت در اینترنت یکی از تخصص های پر اهمیت دنیای تکنولوژی است. و این امر در هر سطحی می بایست مورد توجه قرار بگیرد. از سطح کاربران عادی گرفته تا متخصصان و طراحان وب سایت می بایست هر کاربر به دانشی متناسب برای حفظ امنیت آگاهی پیدا کند. اهداف حملات آنلاین نیز متفاوت هستند. وب سایت شما ممکن است اطلاعات با ارزشی برای دزدیدن داشته باشد و یا از وب سایت شما برای پخش بد افزار ها استفاده شود. هر وب سایتی خدماتی ارئه می دهد. برای کسی که سعی می کند که به زور وارد وب سایت شما شود همیشه به دنبال راه های جدیدی برای ورود هستند. این حملات به شکل های مختلفی انجام می شوند که می توان آن ها را به دو دسته کلی تقسیم کرد: کنترل ورودی و آسیب پذیری نرم افزار.  در این مقاله به بررسی برخی از خطرات و حملات به وب می پردازیم که با آگاهی از آنها می توان جهت پیشگیری و امن سازی وب سایت اقدام کرد.

چرا وب سایت داشته باشیم؟

نوشته شده توسط

در دنیای مدرن وب سایت ها تنها ابزار بازاریابی هستند. وب سایت ها امروز برابر هستند با کسب و کارهای سنتی و فیزیکی با بیش از 3 میلیارد کاربر در سراسر جهان. برای مثال وقتی می خواهید درباره یک شرکت اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم در موتور جستجو گر گوگل آن را جستجو کرده و در نهایت به یک وب سایت متصل خواهید شد. همچنین برای محصولات و سایر خدمات از کتاب گرفته تا قطعات خودرو و یا حتی دارو این فرآیند هر روزه توسط میلیون ها کاربر تکرار می شود.

تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئوی سایت

نوشته شده توسط

شبکه های اجتماعی و سئو دو استراتژی جدا نشدنی از هم هستن. هر دو استراتژی های درونی هستن که به طور طبیعی بازدید کنندگان رو جذب می کنند. از آنجایی که شبکه های اجتماعی به محتوای با کیفیت بالا و حضور برند مشهور شما متکی هستند تلاش هایی که شما برای سئو انجام می دید، می تونه میزان دسترسی شبکه های اجتماعی به شما رو دو برابر کنه و همینطور حضور شما در شبکه های اجتماعی می تونه رتبه های جستجوی شما رو افزایش بده.

نکاتی برای استفاده از انیمیشن در طراحی رابط کاربری وب سایت

نوشته شده توسط

در سالهای اخیر، حرکت و انیمیشن دارن به بزرگترین ابزار طراحی وب تبدیل میشن. به هر طرف که نگاه کنید چندتا حرکت میبینید یا حرکتهای واقعی مثل فیلم یا انیمیشن های کوچک.
میدونید چطور باید ازشون استفاده کنید؟ حرکت چیزی بیشتر از یه کلیپ ویدئویی یا شخصیت کارتونیه. ساخت حرکت واقعی مستلزم یه روش کارگردانی شده است و میتونه از ترکیب اشیاء ثابت و در حال حرکت درست بشه. تو این مقاله روش انجامش رو همراه با مثال بهتون آموزش میدیم.


info [ at ] darkoob.co.ir
تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7
22083926 - 22085386 - 22082258
طراحی سایت دارکوب | هاست دارکوب | دارکوب نام و علامت تجاری ثبت شده این مجموعه می باشد