رتبه وب سایت من در گوگل چند است؟

نوشته شده توسط رومینا نظری سئو

اگه برای ساخت وب سایت وقت و هزینه گذاشته باشید، احتمالا از روشهای سئو هم استفاده کردید و حتما برای سئوی کردن سایتتون قبلش برای انتخاب کلیدواژه های هر صفحه هم تحقیق کردید و با توجه به کلیدواژه های انتخابی و مخاطب هدف بهینه سازی لازم رو برای همه صفحات وب سایتتون انجام دادید. حالا وقتشه که عملکرد اینها رو بسنجید. چطوری؟

بررسی رتبه وب سایت شما در جستجوی گوگل بخشی ضروری از یک روال سئو است. اگر نمی‌دانید رتبه‌بندی شما چیست، نمی‌توانید بدانید که باید روی چه صفحاتی تمرکز کنید. در این مقاله کوتاه، ما بر اهمیت رتبه بندی وب سایت و همچنین نحوه بررسی آنها تمرکز خواهیم کرد.

رتبه بندی وب سایت چیست؟

رتبه بندی وب سایت موقعیت وب سایت در SERP برای یک جستجوی خاص (کلمه کلیدی) است. موقعیت های رتبه بندی وب سایت بر اساس عوامل زیادی مانند کیفیت محتوا، ارتباط، قدرت لینک و غیره است. با اندازه‌گیری موقعیت‌های رتبه‌بندی، صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند عملکرد صفحات خود را تعیین کنند و تصمیم بگیرند که آیا باید آنها را بهبود ببخشند یا خیر.

چرا بررسی رتبه وب سایت مهم است؟

بررسی رتبه‌بندی به شما نشان می‌دهد که صفحات شما در جستجوی Google چگونه عمل می‌کنند – به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که روی کدام قسمت‌های وب‌سایت خود تمرکز کنید. به عبارت دیگر – اگر می خواهید استراتژی سئوی خود را بهبود ببخشید، ابتدا باید بدانید که وب سایت شما در SERPs چگونه عمل می کند. با بررسی رتبه وب سایت خود، می توانید موقعیت خود را برای همه کلمات کلیدی مهم خود تعیین کنید و همچنین خود را با رقبای خود مقایسه کنید.

رتبه وب سایت در سرچ کنسول

چگونه رتبه وب سایت را بررسی کنیم؟

1. رتبه خود را به صورت دستی بررسی کنید

ساده ترین و سریع ترین راه برای بررسی رتبه برای یک کلمه کلیدی خاص، به سادگی باز کردن گوگل و بررسی SERP برای آن عبارت جستجو است. با این حال، درک این نکته مهم است که بررسی دستی رتبه‌بندی وب‌سایت نیز کم دقت ترین روشی است که می‌توانید موقعیت خود را در جستجوی Google تعیین کنید.

این به این دلیل است که گوگل به طور کلی نتایج جستجو را برای هر کاربر به صورت جداگانه شخصی می کند – بنابراین، نتایجی که مشاهده خواهید کرد ممکن است نشان دهنده SERP واقعی نباشد. با این حال چند راه وجود دارد که چگونه می توانید دقت نتایج جستجو را بهبود بخشید و رتبه وب سایت خود را بررسی کنید:

  • کوکی‌ها را غیرفعال کنید (یا حذف کنید): مسدود کردن کوکی‌ها هنگام بررسی SERP Google باعث بهبود دقت نتایج جستجو می‌شود.
  • از حالت خصوصی استفاده کنید: حالت خصوصی در مرورگر وب به شما امکان می دهد از Google بدون کوکی های از قبل تنظیم شده استفاده کنید.
  • از پارامتر pws استفاده کنید: افزودن پارامتر “&pws=0” در انتهای URL SERP، جستجوی شخصی وب را غیرفعال می کند. البته به خاطر داشته باشید که حتی با این نکات، SERP دقیق ترین داده ها را در مورد رتبه بندی موقعیت ها ارائه نمی دهد.

علاوه بر آن، بررسی دستی SERP در مقیاس بزرگ برای ده ها کلمه کلیدی دشوار (یا حتی غیرممکن) است. خوشبختانه، روش های بسیار دیگری (و کاربردی تر) برای بررسی موقعیت های رتبه بندی شما وجود دارد.

2. از ابزار های سئو استفاده کنید.

1. کنسول جستجوی گوگل (GSC)

کنسول جستجوی گوگل (GSC) محبوب ترین ابزار برای بررسی رتبه بندی وب سایت است. داده های مفید زیادی در مورد موقعیت صفحات شما در SERP ها، CTR و برداشت ها و همچنین داده های فنی در مورد وب سایت شما ارائه می دهد. اگرچه GSC به کمی دانش و تجربه نیاز دارد، اما در مورد رتبه بندی وب سایت بسیار ساده است.

1. به بخش «نتایج جستجو» بروید، جایی که می‌توانید نموداری را با معیارهای «کلیک‌ها»، «کل برداشت‌ها»، «میانگین CTR» و «موقعیت میانگین» ببینید.

2. در زیر نمودار، می‌توانید روی برگه «صفحات» کلیک کنید و صفحه خاصی را که می‌خواهید برای اهداف رتبه‌بندی بررسی کنید، انتخاب کنید.

دیدن رتبه سایت در سرچ کنسول

3. هنگامی که صفحه خود را انتخاب کردید، به برگه “پرس و جو” بروید، جایی که می توانید کلمات کلیدی را ببینید که صفحه داده شده در حال حاضر برای آنها رتبه بندی می کند:

دیدن رتبه سایت در سرچ کنسول

نکته: اگر می خواهید بدانید کدام (یا چند) صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی می کنند، برعکس عمل کنید:

  • 1. یک کلمه کلیدی خاص را از تب “پرس و جو” انتخاب کنید
  • 2. به برگه “صفحات” بروید

این ابزار تمام صفحاتی را که برای یک کلمه کلیدی مشخص رتبه بندی می کنند به شما نشان می دهد – در مثال زیر، ما می توانیم صفحاتی را برای کلمه کلیدی برند خود “mangools” ببینیم:

دیدن رتبه سایت در سرچ کنسول

گزینه پیش‌فرض در برگه «پرسش‌ها» همه کلیدواژه‌هایی را که در حال حاضر برای آنها رتبه‌بندی می‌کنید نشان می‌دهد – که گاهی اوقات می‌تواند بسیار زیاد و به نوعی گیج‌کننده باشد.

 

برای به دست آوردن تصویر بهتری از رتبه بندی وب سایت خود، باید از فیلترهای پیشرفته استفاده کنید تا ایده بهتری در مورد عملکرد وب سایت خود داشته باشید:

 

  1. روی فیلتر «تاریخ» در مورد نمودار کلیک کنید،

 

  1. برگه “مقایسه” را انتخاب کنید و محدوده زمانی را انتخاب کنید – این به شما کمک می کند تا داده های وب سایت خود را در یک جدول زمانی خاص مقایسه کنید.
  2. به تب “صفحات” بروید و فیلتر “تفاوت کلیک ها” را انتخاب کنید که به شما کمک می کند صفحات را بر اساس افزایش/کاهش کلیک آنها مرتب کنید.
  3. صفحه ای را انتخاب کنید که می خواهید برای اهداف رتبه بندی بررسی کنید.

 

  1. به برگه «پرسمان‌ها» بروید، فیلترهای «نمایش‌ها» و «موقعیت» را با یک جدول زمانی خاص (مثلاً 3 ماه گذشته) انتخاب کنید و کلمات کلیدی را بر اساس حجم نمایش (به ترتیب نزولی) مرتب کنید.

اگر به ستون “تفاوت موقعیت” در جدول نگاه کنید، می توانید بیشترین افزایش (یا کاهش) را در رتبه بندی برای کلمات کلیدی داده شده مشاهده کنید.

سپس داده های این جدول به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که کدام صفحات باید بهتر بهینه شوند، کدام یک نیاز به به روز رسانی محتوا دارند، یا به سادگی یک نمای کلی از اینکه چگونه باید استراتژی سئوی خود را بهبود بخشید به شما ارائه می دهد.

 

اگرچه GSC یک ابزار بسیار مفید (و رایگان) است، اما گاهی اوقات می تواند طاقت فرسا باشد – به خصوص برای مبتدیان کامل.

 

به همین دلیل است که ممکن است سایر ابزارهای سئو را به عنوان جایگزین در نظر بگیرید، که می تواند در زمان شما صرفه جویی کند و کاربر پسندتر باشد.

 

  1. از SERPWacher (+ KWFinder) استفاده کنید

اگر از KWFinder استفاده می‌کنید، می‌توانید به راحتی از همان ابتدا رتبه‌بندی وب‌سایت خود را ردیابی کنید – همه اینها تنها با چند کلیک!

 

می‌توانید با کلیدواژه‌های مورد تحقیق خود به برگه «فهرست‌ها» بروید (یا به سادگی یک فهرست کلیدواژه جدید را شروع کنید)، همه کلیدواژه‌های مهمی را که باید مراقب آنها باشید انتخاب کنید و دکمه «ردیابی کلمات کلیدی» را بزنید.

سپس این ابزار به طور خودکار به SERPWatcher سوئیچ می‌کند، جایی که می‌توانید کلمات کلیدی انتخابی خود را برای اهداف رتبه‌بندی اضافه کنید.

 

SERPWatcher داده های مفید زیادی در مورد کلمات کلیدی شما ارائه می دهد که خواندن و درک آنها آسان است. می توانید داده های مربوط به:

 

موقعیت ها (رتبه بندی ها) – موقعیت صفحات شما برای کلمات کلیدی که ردیابی می کنید

تغییر رتبه – افزایش/کاهش در رتبه بندی صفحات شما برای یک کلمه کلیدی انتخابی در یک بازه زمانی خاص

موقعیت های متوسط ​​و بهترین رتبه

میانگین حجم جستجو برای کلمات کلیدی انتخابی

با استفاده از ابزارهایی مانند KWFinder و SERPWatcher، می توانید به سرعت و به راحتی مهم ترین کلمات کلیدی را پیگیری کنید و رتبه وب سایت را در هر نقطه از زمان بررسی کنید.

 

چگونه رتبه وب سایت را در گوگل بهبود دهیم؟

هنگامی که رتبه بندی وب سایت خود را بررسی کردید، زمان آن رسیده است که برای صفحاتی که نیاز به بهبود سئو دارند تلاش کنید.

 

راه های زیادی وجود دارد که چگونه می توانید صفحات خود را بهینه کنید و رتبه آنها را در جستجوی گوگل بهبود بخشید:

 

محتوایی با کیفیت بالا ایجاد کنید

تصاویر خود را بهینه کنید

پیاده سازی داده های ساخت یافته

تگ های عنوان و توضیحات متا خود را بهبود بخشید

بهینه سازی برای قطعه های برجسته

پیوند داخلی خود را بهبود بخشید

بررسی رتبه وب سایت و بهبود وب سایت شما یک فرآیند ثابت است که باید به طور منظم انجام شود.

 

به همین دلیل، مطمئن شوید که مراقب موقعیت های رتبه بندی خود هستید و آماده بهبود استراتژی SEO خود برای صفحاتی هستید که ممکن است به آن نیاز داشته باشند.

با بالا بردن محتوای خود از رتبه دهم گوگل به رتبه اول، نرخ کلیک خود را ده برابر افزایش می دهید.

 

با این حال، اگر رتبه‌بندی گوگل خود را بررسی نکنید، نمی‌دانید تلاش‌های خود را برای دریافت کلیک‌های بیشتر و افزایش ترافیک ارگانیک خود کجا متمرکز کنید.

 

برای یادگیری نحوه بررسی رتبه بندی گوگل با ابزار رتبه بندی معتبر گوگل و کشف بهترین ابزار برای این منظور، ادامه مطلب را بخوانید.

 

چرا بررسی رتبه گوگل خود مهم است؟

جایی که در نتایج جستجوی گوگل رتبه بندی می کنید به طور مستقیم بر میزان ترافیک ارگانیک دریافتی در وب سایت شما تأثیر می گذارد. نیمی از کل کلیک ها به بالاترین نتیجه جستجو در Google می رود، در حالی که هر نتیجه دیگری باید 50٪ باقی مانده را به اشتراک بگذارد.

 

برای اینکه بهترین نتیجه برای افرادی باشید که در گوگل جستجو می کنند، باید به آن نقطه شماره یک برسید.

 

این به این دلیل است که صفحه وب که به بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) می رسد دارای بیشترین اعتبار است. برای کاربران موتورهای جستجو (SE)، نتیجه ای که به شماره یک می رسد به احتمال زیاد درست یا مفیدترین پاسخ به درخواست آنها است.

 

با انجام یک بررسی رتبه بندی گوگل، تلاش لازم برای رسیدن به رتبه اول در نتایج جستجوی گوگل و اینکه با چه کسانی باید رقابت کنید را درک می کنید.

 

اما این تنها دلیل بررسی رتبه بندی گوگل نیست.

 

بررسی جایی که در نتایج SERP ظاهر می‌شوید به شما کمک می‌کند تا بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) را برای جذب سرنخ‌های بیشتر بهبود بخشید.

 

درک موقعیت رتبه بندی خود برای یک کلمه کلیدی خاص به شما ایده ای از هدف جستجوی مخاطبان هدف خود و میزان برآورده کردن آن نیازها می دهد.

 

این کمک می کند تا استراتژی سئوی آینده خود را برای بهینه سازی محتوای خود و افزایش رتبه کلمات کلیدی خود آگاه کنید.

به علاوه، با بررسی رتبه بندی موتور جستجو، محتوایی را که نیاز به بهینه سازی دارد، اولویت بندی می کنید. بهتر است تلاش‌های سئوی خود را برای مقالاتی که رتبه‌های برتر را از دست می‌دهند، به جای تلاش برای بالا بردن یک مقاله رتبه پانزدهم در رتبه‌ها، افزایش دهید.

10 ابزار ردیاب رتبه برای بررسی آسان رتبه بندی گوگل

در حالی که می توانید رتبه گوگل هر کلمه کلیدی هدف را به صورت جداگانه بررسی کنید، این کار بسیار وقت گیر است. در عوض، سعی کنید از ابزار ردیابی رتبه استفاده کنید تا یک نمای کلی از نحوه عملکرد استراتژی سئوی خود داشته باشید.

 

در اینجا ده ابزار، از جمله ردیاب ها و چک کننده های رتبه گوگل، برای نظارت بر موقعیت کلمات کلیدی و رتبه بندی کلی وب سایت شما وجود دارد.

 

  1. کنسول جستجوی گوگل

این ابزار که توسط گوگل ایجاد شده است، به طور خاص برای ردیابی حضور وب سایت شما در موتور جستجوی محبوب طراحی شده است.

کنسول جستجوی گوگل یک بررسی کننده رتبه جامع گوگل است که به شما امکان می دهد عملکرد رتبه بندی وب سایت خود را ردیابی کنید.

 

برای بررسی رتبه بندی خود در GSC مراحل زیر را دنبال کنید:

 

به سادگی روی برگه «نتایج جستجو» در بخش عملکرد کلیک کنید

برای مشاهده تمام عبارات جستجویی که وب سایت شما برای آنها رتبه بندی می کند، روی “پرس و جوها” کلیک کنید.

مطمئن شوید که میانگین موقعیت را در نمودار انتخاب کرده اید تا آن را در جدول زیر ببینید.

نه تنها موقعیت رتبه‌بندی شما را نشان می‌دهد، بلکه تعداد نمایش‌ها و کلیک‌هایی را که برای این کلمه کلیدی دریافت می‌کنید و همچنین نرخ کلیک شما را نشان می‌دهد.

 

استفاده از کنسول جستجوی گوگل رایگان است. به سادگی وب سایت را از طریق میزبان دامنه خود متصل کنید.

 

این ویدئو را برای نحوه دسترسی به رتبه بندی کلمات کلیدی خود در GSC گام به گام تماشا کنید:

  1. احرف

Ahrefs یکی از ابزارهای برتر سئو در بازار است که برای ارائه بینش عمیق در مورد عملکرد سئو شما طراحی شده است. در حالی که بخش بررسی رتبه ابزار تنها یک جنبه کوچک از عملکرد کلی آن است، برای ارائه یک نمای عمیق از رتبه بندی SE به شما بسیار مفید است.

ابزار ردیاب رتبه Ahrefs رتبه بندی کلمات کلیدی را برای جستجوهای دسکتاپ و موبایل به شما نشان می دهد. همچنین می توانید رتبه محلی خود را بررسی کنید.

 

به سادگی وب سایت خود را وارد کنید، و ابزار بررسی رتبه به شما نشان می دهد که کدام کلمات کلیدی، موقعیت، دشواری کلمه کلیدی و حجم جستجو را رتبه بندی می کنید.

 

Ahrefs همچنین به شما نشان می‌دهد که آیا برای ویژگی‌های اضافی Google رتبه‌بندی می‌کنید، مانند قطعه برجسته، لینک‌های سایت، داستان‌های برتر، بسته تصویر و بخش‌های «افراد نیز سؤال می‌کنند».

 

بسته ها از 7 دلار برای یک دوره آزمایشی هفت روزه و سپس 99 دلار در ماه پس از آن شروع می شوند.

 

  1. SEMRush

SEMRush یکی دیگر از ابزارهای محبوب SEO است که برای کمک به بازاریابان در ایجاد یک استراتژی سئو قوی طراحی شده است. این ابزار به شما کمک می کند تا در مورد کلمات کلیدی مورد نظر خود تحقیق کنید و کلمات کلیدی را که به صورت ارگانیک برای آنها رتبه بندی می کنید بررسی کنید.

از ابزار Organic Research برای تایپ در وب سایت خود استفاده کنید و تعیین کنید که وب سایت شما قبلاً برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی می کند. گزارش رتبه‌بندی به شما می‌گوید در چه جایگاهی رتبه‌بندی می‌کنید، هر کلمه کلیدی چقدر دشوار است و حجم جستجوی مرتبط با هر عبارت.

 

همچنین می توانید از ابزار Position Tracker برای تنظیم کلمات کلیدی ردیابی شده و نظارت بر عملکرد خود استفاده کنید. این بخش از ابزار دارای نمودارها و نمودارهایی است که نمایش هایی از عملکرد کلمه کلیدی شما ارائه می دهد.

  1. SERanking

SERanking یکی دیگر از پلتفرم های همه جانبه برای سئو است که ابزارهایی را برای کمک به بازاریابان در ممیزی SEO، تجزیه و تحلیل بک لینک، گزارش SEO، تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی و ردیابی کلمات کلیدی ارائه می دهد.

این ردیاب کلمه کلیدی به طور خودکار گزارشی از کلمات کلیدی ارگانیک به شما ارائه نمی دهد. این به شما کمک می کند کلمات کلیدی هدف خود را ردیابی کنید. با این حال، وقتی پروژه ای را راه اندازی می کنید و کلمات کلیدی را که می خواهید ردیابی کنید انتخاب می کنید، کلمات کلیدی را بر اساس نتایج ارگانیک شما پیشنهاد می کند.

 

شما می توانید موقعیت جغرافیایی کلمات کلیدی خود را برای ردیابی امتیازات رتبه بندی محلی تنظیم کنید. شما همچنین می توانید رقبا را برای مقایسه اضافه کنید. این ابزار رقبایی را که ممکن است بخواهید ردیابی کنید را پیشنهاد می کند.

 

برای کلمات کلیدی ردیابی شده شما، SERanking موقعیت شما، میانگین رتبه کلی برای همه کلمات کلیدی، میانگین دید کلی، پیش بینی ترافیک و اینکه آیا در ویژگی های SERP ظاهر می شوید را به شما نشان می دهد.

 

اگر می خواهید کلمات کلیدی ارگانیک را ردیابی کنید، باید این ابزار را به گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل خود متصل کنید. بسته ها از 18 دلار در ماه برای ده پروژه شروع می شوند، با یک آزمایش رایگان 14 روزه.

  1. سایت چکر

Sitechecker یک مجموعه کامل سئو است که ابزارهایی را برای تکمیل ممیزی سایت، ردیابی بک لینک ها، نظارت بر عملکرد سایت و ردیابی رتبه بندی نتایج جستجو ارائه می دهد.

ابزار ردیابی رتبه به شما کمک می کند عملکرد کلمات کلیدی مرتبط و جستجوهای جستجو را در چندین موتور جستجو نظارت کنید.

 

همچنین می توانید از ابزار Position Tracker برای تنظیم کلمات کلیدی ردیابی شده و نظارت بر عملکرد خود استفاده کنید. این بخش از ابزار دارای نمودارها و نمودارهایی است که نمایش عبارات کلیدی شما و عملکرد تک کلمه کلیدی را ارائه می دهد.

 

از این بخش برای اطلاع از موقعیت های جستجو و توزیع رتبه خود، رتبه بندی صفحات برای عبارات جستجوی انتخابی شما و همچنین گزارش مفصلی از تغییرات رتبه بندی SEO در طول زمان استفاده کنید.

 

می توانید ردیابی را بر اساس موقعیت جغرافیایی و زبان تنظیم کنید. شما همچنین می توانید کلمات کلیدی را در چندین موتور جستجوی مختلف، نه فقط گوگل، ردیابی کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته