چطور شرکتم را به گوگل مپ اضافه کنم؟

نوشته شده توسط رومینا نظری سئو
شرکت طراحی سایت دارکوب

گوگل مپ اول با اسم Google Places روی کار اومد و حالا قسمتی از داشبورد Google My Business شده. داشبورد گوگل برای مدیریت و ردیابی حضور آنلاین شرکتها در پلتفرم های مختلف گوگل (گوگل لوکال یا گوگل مپس، گوگل پلاس، گوگل آنالتیکس و ادوردز) طراحی شده.دقت داشته باشید که در گوگل مای بیزنس، میتونید شرکتتونو فقط در شهری ثبت کنید که توی اون شهر یه مکان فیزیکی به اسم شرکتتون داشته باشید، هر چند گوگل هم خودش در بعضی شرایط، شرکتهایی رو که محدوده شون مشخصه در نتایج سرچ محلی (maps ) نمایش میده.

افزودن یا تقاضا دادن برای ثبت شرکت در گوگل مپ

آیا می خواهید کسب و کاری را در Google Maps اضافه کنید؟ میلیون‌ها کسب‌وکار کوچک در سراسر جهان وجود دارند که در Google Maps هستند و مشتریان هر روز از Google Maps برای یافتن آنها استفاده می‌کنند. می‌توانید با راه‌اندازی یک مکان کسب‌وکار Google و تأیید اینکه مالک آن کسب‌وکار هستید یا برای آن کار می‌کنید، کسب‌وکار خود را به Google Maps اضافه کنید. انجام این کار کاملا رایگان است. هنگامی که اطلاعات کسب و کار خود را از طریق نمایه کسب و کار Google خود به روز می کنید، اطلاعات کسب و کار جدید شما در Google Maps، جستجو ظاهر می شود. مشتریان و مشتریان بالقوه شما می توانند به راحتی اطلاعاتی در مورد کسب و کار شما بیابند، در مورد خدمات شما بیاموزند و نظراتی بنویسند که می تواند به رشد کسب و کار شما و کسب اعتبار کمک کند. شما اگر برای مجموعه خود وب سایت ندارید، میتوانید کسب و کار خود را بدون داشتن وب سایت حرفه ای در گوگل مپ ثبت کنید.

مراحل ثبت مکان کسب و کار در گوگل مپ

در این مقاله سعی داریم که به صورت تصویری به شما روش ثبت کسب و کار در گوگل مپ را به شما بیاموزید. ثبت آدرس شما در گوگل مپ رایگان به شما کمک میکند تا بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید. حال به این فکر هستید که ثبت مکان در گوگل مپ چطور میتواند به افزایش در آمد و مشتریان من کمک کند، شما وقتی مکان کسب  کا رخود را در گوگل مپ ثبت می کنید، به سئو محلی خود کمک می کنید و مشتریان محلی دریافت می کنید.

1. سرچ google.com/maps

شما باید در ابتدا در گوگل این: google.com/maps را سرچ کنید تا گوگل مپ برای شما باز شود.

ثبت مکان در گوگل مپ

در این قسمت باید وارد منو سمت راست شوید. و یک لیست در این قیمت وجود دارد که شما میتوانید در این منو گزینه مکتن جا افتاده را انتخاب کنید، به صورت شکل زیر:

ثبت مکان در گوگل مپ

2. انتخاب نام کسب و کار

در این قسمت نام کسب و کار خود را که می خواهید در گوگل مپ باشد وارد می کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ

3. انتخاب حوزه کاری

بعد از انتخاب اسم برای ثبت کسب و کار خود در گوگل مپ رایگان، باید حوزه کاری خود را انتخاب کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ

بعد از اینکه روی گزینه دسته کلیک کردید، وارد یک صفحه می شودید که حوزه های کاری مختلف وجود دارد با توجه به کسب و کار خود میتوانید حوزه مرتبط را انتخاب کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ

زمانی که دسته مرتبط را انتخاب کردید، وارد یک صفحه دیگر می شوید که در آن می توانید با جزئیات بیشتری دسته خود را انتخاب کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ

4. وارد کردن آدرس دقیق کسب و کار

بعد از انتخاب دسته مرتبط با حوزه کاری خود، باید آدرس دقیق کسب و کار خود را با جزئیات مانند پلاک، طبقه، واحد.

بعد از وارد کردن آدرس دقیق، مکان کسب و کار شما روی نقشه نشان داده می شود که اگر صحیح نیست میتوانید آن را ویرایش کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ

5. وارد کردن جرئیات آدرس

در زیر نقشه کادری وجود دارد که در آن کادر نوشته شده واقع در…، در این کادر باید جزئیات آدرس کسب و کار خود را وارد کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ

6. وارد کردن ساعت کاری کسب و کار شما

شما در این کادر باید ساعت دقیق مجموعه را وارد کنید. روی کادر کلیک کنید تا مشتریان شما بدانند که مجموعه شما دار چه ساعاتی در روز باز است و کار میکند.

ثبت مکان در گوگل مپ

بعد از کلیک روی ساعت کاری یک صفحه ای برای شما باز می شود که در آن میتوانید ساعات کاری خود را وارد کنید. برای این کار میتوانید روی آیکون ویرایش کلیک کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ

در این صفحه می توانید ساعت های کاری( ساعت کاری باز شدن مجموعه و ساعت بستن مجموعه) را بنویسید.

ثبت مکان در گوگل مپ

در این صفحه حتی می توانید روزای های کاری خود را تیک بزنید و انتخاب کنید و حتی روز های تعطیل را هم میتوانید از گزینه بسته انتخا کنید و فعال کنید.

7. وارد کردن شماره تلفن مجموعه

برای کامل تر شدن اطلاعات شماره تلفن مجموعه را هم در این کادر قرار می هید تا مشتریان بتوانند با شما در ارتباط باشند و در صورت داشتن سوال با شما تماس بگیرند.

ثبت مکان در گوگل مپ

8. وارد کردن آدرس وب سایت

در صورت داشتن وب سایت می توانید آدرس وب سایت خود را در قسمت وب سایت وارد کنید. در این صورت کاربران میتوانند وارد سایت شما شوند که هم سئو سایت قوی تر می شوند و هم مشتریان می توانند از خدمات شما استفاده کنند.

ثبت مکان در گوگل مپ

9. افزودن عکس از مجموعه

عکس هایی از مجموعه خود دار این قسمت بارگذاری کنید تا مشتریان بیشتری جذب کنید.

ثبت مکان در گوگل مپ

10. ثبت مکان 

و در نهایت می توانید اطلاعات را ارسال کنید تا کسب و کار و مجموعه شما در آن قسمت ثبت شود.

ثبت مکان در گوگل مپ

مزایای ثبت کسب و کار در گوگل مپ

اکنون که می دانید چگونه یک لیست ایجاد کنید، وقت آن است که بررسی کنید که چگونه این ابزار در استراتژی بازاریابی کلی شما قرار می گیرد. شش مزیت اصلی استفاده از «Google برای کسب‌وکار من» وجود دارد که فهرست کردن کسب‌وکار شما در Google را کاملاً ارزشمند می‌کند.

1. یک حضور کسب و کار اینترنتی ایجاد می کنید.

این هم برای مشتریانی که خرید آنلاین را انتخاب می کنند و هم برای کسانی که از یک مکان آجر و ملات بازدید می کنند صادق است. اگر می خواهید شانس یافتن کسب و کار خود را افزایش دهید، باید یک حضور مجازی ایجاد کنید. حضور آنلاین با مزایای متعددی همراه است. می تواند:

  • مشتریان جدید و موجود را فعال کنید تا کسب و کار شما را پیدا کنند.
  • کسب و کار خود را معتبرتر نشان دهید.
  • به شما کمک می کند تا تبدیل های بیشتری دریافت کنید.
  • به مشتریان اجازه دسترسی 24 ساعته به اطلاعات مفید تجاری را بدهید.
  • برای آشنایی با مشتریان خود داده هایی را در اختیار شما قرار می دهد.

نمایه کسب و کار Google شما یکی از مهم ترین فهرست هایی است که می توانید برای تقویت حضور آنلاین خود از آن استفاده کنید. اولین قدم این است که نمایه خود را تنظیم یا ادعا کنید. کسب‌وکارها نیز می‌توانند مانند استفاده از رسانه‌های اجتماعی در گوگل پست بگذارند. شما مجبور نیستید این کار را به اندازه سایت های معمولی رسانه های اجتماعی انجام دهید – یک بار در هفته کافی است. در نهایت، اطمینان حاصل کنید که تمام پست‌ها، پاسخ‌ها و اطلاعات نمایه شما عاری از اشتباهات گرامری است.

2. سئو محلی

اگر مکان فیزیکی دارید، احتمالاً کسب و کار شما در جستجوهای محلی در جهت افزایش سئو محلی نشان داده می شود. بنابراین برای رقابتی ماندن، باید حضور آنلاین داشته باشید. نمایه Google Maps هم در جستجوی Google نشان داده می‌شود. Google Maps به ویژه زمانی مفید است که مشتریان سعی می کنند یک کسب و کار نزدیک به خود پیدا کنند، زیرا می تواند به معنای واقعی کلمه کاربر را به سمت کسب و کار شما هدایت کند.

لیست ها همچنین تماس تلفنی با کسب و کار شما را برای کاربر آسان می کند. مشتریان همچنین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروشگاه شما به وب سایت شما دسترسی داشته باشند و اگر فروشگاه تجارت الکترونیکی دارید، می توانند محصولات شما را مشاهده کنند و مستقیماً از وب سایت شما خرید انجام دهند. با ثبت کردن مکان در گوگل مپ می توانید سئو محلی خود را افزایش دهید.

مشتریان علاقه مند همچنین می توانند عکس های کسب و کار شما را مستقیماً از فهرست نقشه های Google شما ببینند. اگر از تصاویر باکیفیت استفاده می کنید، این یک راه عالی برای آموزش مشتریان در مورد محصولات، خدمات و فرهنگ شرکت شما است.

3. دید بیشتر برای کسب و کار شما از طریق نتایج جستجو

گوگل 87.72 درصد از سهم بازار موتورهای جستجو را در اختیار دارد، به این معنی که اکثریت قریب به اتفاق مشتریانی که در جستجوی مشاغل محلی هستند از گوگل استفاده می کنند. و به عنوان بخشی از آن، احتمال بیشتری دارد که فهرست‌های «Google برای کسب‌وکار من» را ببینند.

هنگامی که کاربران مشاغل محلی را جستجو می کنند، موتور جستجو بسته محلی Google را در بالای صفحه نمایش می دهد. این مجموعه ای از سه فهرست است که به بهترین وجه با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد و بخش بزرگی از صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) را اشغال می کند.

اگر کسب و کار شما در بسته محلی فهرست شده است، به احتمال زیاد بازدیدکنندگان اطلاعات شما را می بینند، روی لیست شما کلیک می کنند و از کسب و کار شما بازدید می کنند. با این حال، کارهایی وجود دارد که باید انجام دهید تا شانس خود را برای حضور در اینجا افزایش دهید.

لیست شما باید تکمیل شود و تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد کسب و کار شما داشته باشد. علاوه بر این، به‌روزرسانی‌های منظم در نمایه‌تان به Google و مشتریانتان نشان می‌دهد که شما فعالانه با مخاطبان خود درگیر هستید. فهرست خود را کامل و به روز نگه دارید و به موقع به مشتریان خود پاسخ دهید تا شانس خود را برای دیده شدن در SERP افزایش دهید.

4. امکان بهینه سازی واقعی موتورهای جستجو (SEO) را فراهم می کند.

سئو روشی برای ایجاد محتوا است که باعث می شود در موتورهای جستجو رتبه بالاتری کسب کند. در سال 1401، سئو به عنوان یکی از سه کانال بازاریابی دیجیتال موثر برای یافتن مشتریان جدید شناخته شد.

هنگامی که نمایه کسب و کار Google خود را در استراتژی سئوی خود قرار می دهید، می توانید:

اگر می‌پرسید چرا کسب‌وکار شما در گوگل نمایش داده نمی‌شود، درک عوامل رتبه‌بندی سئو بسیار مهم است. سه عاملی که برای رتبه‌بندی کسب‌وکارها استفاده می‌شوند عبارتند از ارتباط، فاصله و برجستگی. گوگل این عوامل را بر اساس کلمات کلیدی در محتوای شما، فعالیت آنلاین شما، مکان کسب و کار و مشتری و شهرت آنلاین شما ارزیابی می کند.

نمایه «Google برای کسب‌وکار من» شما مکانی عالی برای گنجاندن کلمات کلیدی و اطلاعاتی است که به Google کمک می‌کند تا رتبه کسب‌وکار شما را تعیین کند. کلمات کلیدی باید در توضیحات کسب و کار شما قرار داده شوند. همچنین می توانید از پست ها برای به روز نگه داشتن نمایه خود با اطلاعات مهم استفاده کنید.

گام مهم دیگر این است که اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کسب و کار شما با تمام لیست ها و نمایه های شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، نمایه Google Maps شما باید با وب سایت، رسانه های اجتماعی و سایر فهرست های کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.

5. مشتریان را با بررسی آنلاین و توضیحات کسب و کار جذب می کند.

بررسی ها اثبات اجتماعی نحوه عملکرد یک کسب و کار را ارائه می دهند. این شبیه دریافت توصیه از دوستان و خانواده است. اگر بتوانید تجربه خوبی برای مشتری ارائه دهید، به احتمال زیاد نظرات مثبت کسب و کار را دریافت خواهید کرد. مشتریان بالقوه، به نوبه خود، پس از دیدن این موارد، بیشتر با کسب و کار شما درگیر می شوند، و شما چرخه مثبتی را تغذیه خواهید کرد زیرا احتمال دریافت نظرات بیشتر در مورد کسب و کار Google را افزایش می دهید.

بررسی ها همچنین می توانند رتبه شما را بهبود بخشند. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که در نظرات به موقعیت مکانی شما یا سایر کلمات کلیدی که تجارت شما را توصیف می کنند اشاره شود.

به طور مشابه، توضیحات شما می تواند مشتریان بالقوه را نیز جذب کند. این یک مکان عالی برای ارائه یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد به مخاطب است، یعنی به مشتریان خود بگویید که چگونه از رقبای خود متمایز هستید. همچنین می توانید پیشنهادات را در توضیحات یا پست های خود قرار دهید. موارد دیگری که می توانید در شرح کسب و کار خود بگنجانید شامل دسته بندی کسب و کار، کلمات کلیدی مربوط به محصولات یا خدمات اصلی و مناطق یا مکان خدمات اصلی شما است. این می تواند رتبه شما را بهبود بخشد و مخاطبان خود را در مورد کسب و کار شما آگاه کند.

6. برای مخاطبان گسترده تر از بازاریابی فیزیکی جذاب است.

بازاریابی فیزیکی اگر به درستی انجام شود می تواند موثر باشد. با این حال، مردم باید در یک مکان خاص باشند تا بازاریابی فیزیکی شما را ببینند و در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب کنند.

در مقابل، دیجیتال مارکتینگ حرفه ای می تواند مخاطبان شما را پیدا کند – یا به آنها کمک کند شما را در هر کجا که هستند پیدا کنند. اینترنت و پلتفرم‌های مرتبط با آن، از جمله رسانه‌های اجتماعی، امروزه به قدری مورد استفاده قرار می‌گیرند که بازاریابی دیجیتال بیشترین معنا را دارد.

بسته به نوع کسب و کاری که دارید، دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد مخاطبان را در سراسر جهان هدف قرار دهید. کسب‌وکارهای محلی می‌توانند از نمایه Google Maps برای جذب ساکنان و بازدیدکنندگان به طور یکسان استفاده کنند. همچنین به شما این امکان را می دهد که با مخاطبان بیشتری درگیر شوید. در واقع، تبلیغات دیجیتال 50 درصد بیشتر از تبلیغات فیزیکی منجر به تعامل با مشتری می شود. برای مثال، یک مشتری بالقوه می‌تواند مستقیماً در نمایه Google شما سؤال بپرسد و شما می‌توانید به آنها پاسخ دهید تا همه ببینند.

مخاطبان شما نیازی ندارند که برای اطلاع از محصولات و خدمات شما به محل کسب و کار شما یا مکان یک بیلبورد بروند. تا زمانی که اطلاعات را به صورت آنلاین قرار دهید، مخاطبان شما می توانند آن را از هر جایی مشاهده کنند. علاوه بر این، می توانید از ویژگی هایی مانند رزرو برای هدایت مشتریان بالقوه خود در سفر خریدار استفاده کنید. می‌توانید از تنظیمات خود برای ایجاد رزرو، مشاهده وب‌سایت، تماس با کسب‌وکارتان و موارد دیگر برای مشتری‌تان استفاده کنید.

سوالات متداول درباره ثبت شرکت در گوگل مپ

  • هزینه ثبت مکان در گوگل مپ چقدر است؟ خیر ثبت آدرس در گوگل مپ رایگان است.
  • فیلم آموزش ثبت مکان در گوگل مپ آیا وجود دارد؟ بله. شما میتوانید در گوگل از فیلم های آموزش ثبت مکان در گوگل مپ رایگان استفاده کنید.
  • آیا ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی رایگان امکان پذیر است؟ بله شما میتوانید به راحتی ثبت مکان در گوگل مپ با گوشی اندروید انجام دهید.
  • ثبت مکان در گوگل مپ چقدر طول میکشد؟ این کار را شما می توانید در 10 دقیقه انجام دهید.
  • ثبت موقیعت مکانی در اینستاگرام هم وجود دارد؟ بله شما می توانید با دیدن کلیپ ثبت مکان در اینستاگرام در اینستاگرام دارکوب موقعیت خود را ثبت کنید و یا مقاله مربوط به آن را در سایت دارکوب مطالعه بفرمایید.
  • ثبت لوکیشن در اسنپ را چگونه انجام دهم؟ برای ثبت مکان در اسنپ می توانید کلیپ را در اینستاگرام دارکوب با تمام جزئیات مشاهده کنید

نتیجه

شما اگر وب سایت دارید، می توانید از خدمات سئو سایت حرفه ای شرکت دارکوب استفاده کنید که ثبت لوکیشن در گوگل مپ جزء کار های سئو سایت است که سئوکار برای سایت شما انجام می دهد. شرکت دارکوب خدمات ثبت لوکیشن در گوگل مپ را هم انجام می دهد. شما برای مشاوره رایگان سئو با شرکت دارکوب تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته