بازاریابی سئوی محلی

نوشته شده توسط طراح سایت مهندس زنگی

به فرایند بهینه سازی مشخصات وب سایت برای جذب ترافیک از سرچ ها بر اساس موقعیت مکانی فرد سرچ کننده، بازاریابی سئوی محلی یا بهینه سازی سرچ محلی میگن. رشد سریع استفاده از موبایل و عادت مردم به سرچ کردن جاهایی که همون لحظه میخوان برن باعث شده تا بهینه سازی محلی برای خیلی از شرکتها و موسسات به مسئله مهمی تبدیل بشه، که اهمیتش برای شرکتهایی که مکان فیزیکی مشخصی دارند و صرفا دیجیتالی نیستند البته بیشتر هم هست. تقریبا 45% از سرچ هایی که در گوگل میشه، 25% از بینگ و 25% از یاهو بر اساس موقعیت مکانی افراد انجام میشه. در سال 1392، 40 تا 50 درصد از سرچ هایی که در موبایل انجام شد اهداف محلی داشتند.
فهرست نتایج سرچ های محلی رایگان موتورهای جستجو سه نوعند: طبیعی محلی، بسته ای و نقشه. سرچ های طبیعی محلی (localized organic ) همون نتایج سرچ طبیعی هستند که حالا مشمول مشخصات جغرافیایی هم شدند. بسته (Pack ) به بخشی از نتایج سرچ میگن که ویژه سرچ های محلی ارائه شده. یه بخش جدا از فهرست نتایجه که در بالای نتایج سرچ طبیعی نشون داده میشه و با توجه به عبارت سرچ شده نقاط خاصی رو روی نقشه مشخص میکنه. مثلا اگه عبارت “شرکت طراحی وب سایت” رو سرچ کنید میتونید این نقشه رو در بالای نتایج ببینید که در اون شرکتهای طراحی وب سایت نزدیک محل شما (در صورت روشن بودن لوکیشن) با نقاطی نشون داده میشن. بخش نقشه یا maps هم به نتایج سرچ هایی میگن که از طریق گوگل مپس انجام شده باشند.

فاکتورهای مؤثر در نتایج سرچ محلی

من نظرات تعداد زیادی از متخصصان خارجی سرچ محلی رو مطالعه کردم و حاصل اون این فاکتورهایی بود که پیدا کردم:

  • نشانه های صفحه مکان – کتگوری ها، استفاده از کلیدواژه ها در عنوان، مکان تقریبی و مانند اینها.
  • نشانه های محلی خارجی – صفحات زرد اینترنت و دایرکتوری های، یکی بودن اسم، آدرس و شماره تماس شرکت در همه سایتها، تعداد ذکر این اطلاعات در سایتهای دیگه و مانند اینها.
  • نشانه های درون-صفحه – وجود اسم، آدرس و شماره تماس شرکت در داخل سایت، وجود کلیدواژه ها در عنوان، اعتبار دامنه و مانند اینها.
  • نشانه های لینک ها – انکورتکست های داخلی، اعتبار دامنه های لینک داده شده، تعداد دامنه های لینک داده شده.
  • نشانه های نقد و نظرات – تعداد نظرات، پراکندگی افراد نظر دهنده و سرعت تولید این نظرات.
  • نشانه های اجتماعی – اعتبار گوگل پلاس، لایک های فیسبوک، فالوئرهای توئیتر و مانند اینها.
  • نشانه های رفتاری – تعداد کلیک های موبایل برای تماس با شرکت و مانند اینها.
  • شخصی سازی – نتایج شخصی سازی شده برای هر فرد سرچ کننده.

الف) پیشنهاداتی برای بهینه سازی نتایج طبیعی محلی

به ترتیب اهمیت:

  • نشانه های درون-صفحه – ساخت و بهینه سازی صفحات محلی که اطلاعاتی مثل اسم، آدرس و شماره تماس را در بر داشته باشند. بهتر اینه که صفحات برای شهر ساخته بشن تا کلیدواژه های وسیع تری رو در سطح شهر بتونن هدف بگیرن.
  • نشانه های لینک ها – ساخت مداوم محتوایی که بتونه لینک های معتبر بگیره و اعتبار دامنه رو بالا ببره.
  • نشانه های محلی خارجی – در سایتهایی که اطلاعات شرکتها و موسسات مختلف رو برای مردم ارائه میکنند، سایت شرکتتونو ثبت کنید و اونو بهینه سازی کنید (یعنی اطلاعاتی که وارد میشه در همه سایتها باید کاملا یکسان باشه).
  • نشانه های صفحه مکان – برای شرکتتون صفحه گوگل پلاس محلی، پورتال بینگ بیزنس و یاهو لوکال درست کنید. دقت کنید که برای هر شعبه یک صفحه جداگانه درست بشه.
  • نشانه های نظرات – تعداد، سرعت تولید و تنوع افراد نظر دهنده.
  • نشانه های اجتماعی – مشارکت کنید، در شبکه های اجتماعی اکانت بسازید و با مردم تعامل کنید.
  • شخصی سازی – در گوگل پلاس فعالیت کنید و گوگل پلاس رو در سایتتون هم بذارید.
  • نشانه های رفتاری – سایتتونو برای کاربرهای تلفن همراه بهینه کنید.

ب) نتایج بسته ای / نقشه

به ترتیب اهمیت:

  • نشانه های صفحه مکان – برای هر کدوم از شعبه هاتون یه صفحه جدای گوگل پلاس محلی، پورتال بینگ بیزنس و یاهو لوکال درخواست بدید و بسازید و اونو بهینه سازی کنید.
  • نشانه های محلی خارجی – تو سایتهای دایرکتوری و سایتهایی مثل 118 شرکتتونو ثبت کنید.
  • نشانه های درون-صفحه – در سایتتون برای هر یک از شعباتتون یه صفحه بسازید و اون صفحه رو برای مکان اون شعبه بهینه کنید. حتما روی این صفحات اسم، آدرس و شماره تماس شرکتتونو بنویسید.
  • نشانه های نظرات – تعداد، پراکندگی اقشار جامعه در بین نظر دهنده ها و سرعت زیاد شدن تعداد نظرات مهمند.
  • نشونه های لینک – دائما در سایتتون محتوا تولید کنید و در اون به سایتهای معتبر و صفحات دیگه لینک بدید و به این ترتیب برای دامنه خودتون اعتبار بگیرید.
  • نشونه های اجتماعی – در شبکه های اجتماعی مختلف اکانت بسازید و با مردم تعامل داشته باشید.
  • نشونه های رفتاری – سایتتونو برای کاربران تلفن های همراه بهینه کنید.
  • شخصی سازی – در گوگل پلاس فعالیت مستمر داشته باشید.
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته