چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟ (The importance of digital marketing)

نوشته شده توسط زینب خانکی

آیا هنوز به دلایل اینکه چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است، واقف نشده اید؟ احتمالا از زمانی که به دنبال متدهای جدیدی برای مارکتیگ بیزینس خود بوده اید، بارها از دیگران درباره اهمیت دیجیتال مارکتینگ شنیده اید. همین ابتدای کار این نکته می بایست برایتان روشن باشد که اگر می خواهید پیشرفت هایی در بیزینس خود مشاهده نمایید، می بایست سواد بازاریابی دیجیتال خویش را وسعت ببخشید.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است

مقدمه

زمانه تغییر کرده و حتی نحوه برخورد مشاغل با مشتری نیز متحول شده است. در نتیجه بازاریابی سنتی، چهره جدیدی را پیش روی صنعت قرار داده است. اگرچه همه استراتژی های بازاریابی سنتی از بین نرفته، اما تکنیک های فعلی اعمال شده توسط متخصصان بازاریابی، بسیار محبوب تر از آنچه که قبلا می شناختیم شده اند.

به دیگر سخن، بازاریابی دیجیتال به هنجاری برای یک تجارت موفق تبدیل شده و اگر شما نیز در این امر مشارکت نداشته باشید، در آینده بیزینس شما با شکست مواجه خواهد شد.

بازاریابی دیجیتال

آشنایی با مفهوم دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال جز کامپوننت های بازاریابی است، که از اینترنت و تکنولوژی آنلاین، مانند کامپیوترهای دسکتاپ، تلفن های همراه و سایر رسانه ها و پلتفرم های دیجیتال، برای تبلیغ محصولات و ارائه سرویس ها استفاده می کند. از آنجا که پلتفرم های دیجیتال به طور فزاینده ای در برنامه های مارکتینگ و زندگی روزمره ما گنجانده شده اند، مردم به جای مراجعه به شاپینگ سنترها، بطور روزافزون از آنها استفاده می نمایند.

در نتیجه کمپین های بازاریابی دیجیتال، با استفاده از اصول بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، بازاریابی موتور جستجو (SEM)، بازاریابی محتوا، بازاریابی اینفلوئنسرها، بازاریابی تجارت الکترونیکی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و ایمیل مارکتینگ، به امری عادی تبدیل شده است.

بازاریابی دیجیتال، کانال های غیر اینترنتی مانند تلویزیون، رادیو و تلفن های همراه (SMS و MMS) را نیز، شامل می شود. این چنین است که گسترش کانال های غیر اینترنتی، بازاریابی دیجیتال را از آنلاین مارکتینگ متمایز می کند.

انواع مختلف بازاریابی دیجیتال

پیش از پرداختن به دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ، بهتر است با انواع بازاریابی دیجیتال آشنا شویم.

PPC یا پرداخت به ازای هر کلیک

پرداخت به ازای هر کلیک، از انواع دیجیتال مارکتینگ

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، که به آن PPC نیز می گویند، یکی از متداول ترین انواع بازاریابی دیجیتال است. پروسه به این صورت است که اگر مشتری روی تبلیغ شما کلیک کند، حداقل هزینه را پرداخت می کنید. اگر کسی روی آن کلیک نکند، هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید. همین امر نیز باعث جذابیت آن برای مشاغل کوچک، که بودجه محدودی دارند، می باشد.

بازاریابی موتور جستجو یا SEM

SEM بطور کلی هم کارهای PPC و هم SEO را پوشش می دهد. در واقع SEM باعث افزایش بازدید وبسایت شما از موتورهای جستجو می شود. بازاریاب های دیجیتال نیز SEM را دوست دارند، زیرا بوسیله آن می توانند تبلیغات خود را به یک محدوده جمعیتی یا منطقه خاص، محدود نمایید.

بازاریابی رسانه های اجتماعی یا SMM:

رسانه های اجتماعی، از انواع دیجیتال مارکتینگ

می دانیم که Social Media شامل پلتفرم هاییست که توسط کسب و کارها، برای مطرح شدن برند تجاری با ایجاد محتوای ارزشمند، مورد استفاده قرار می گیرند. به بیانی دیگر بازاریابی در شبکه های اجتماعی (SMM)، به معنای استفاده از قدرت محتوا، برای بازاریابی بیزینس شماست. فقط بررسی کنید که تعداد بازدیدکنندگان در سه پلتفرم محبوب، چقدر است:

  • فیسبوک: 1.66 میلیارد کاربر روزانه
  • توییتر: 330 میلیون کاربر ماهانه
  • اینستاگرام: 500 میلیون کاربر روزانه

رمز موفقیت در بازاریابی در شبکه های اجتماعی ایجاد محتوای قابل اشتراک گذاری است. یکی از بزرگترین مزیت های بازاریابی در شبکه های اجتماعی، مقرون به صرفه بودن حتی برای مشاغل کوچک است. بازاریابی در شبکه های اجتماعی، بخشی جدایی ناپذیر از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است، زیرا ارتباط دو طرفه، بین برند تجاری و مشتریان را ارائه می دهد.

سئو:

سئو از انواع مختلف دیجیتال مارکتینگ

SEO یک استراتژی بازاریابی است که باعث می شود بیزینس ها، روی بهبود رتبه وبسایت های خویش تمرکز کرده، تا از این طریق افزایش بازدید وبسایت هایشان نیز حاصل شود. هرچه رتبه وبسایت شما در SERP گوگل بالاتر باشد، احتمال رشد برند شما نیز بیشتر است.

بهینه سازی موتور جستجو، مهمترین کلید واژه بازاریابی، در این دهه بوده و به همین دلیل بیش از 90٪ از تجربیات آنلاین، با یک جستجوی ساده از طریق موتورهای جستجو، مانند Google و Bing آغاز می شود. به هر حال، بیش از 63000 سرچ در هر ثانیه انجام می گردد.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، از انواع دیجیتال مارکتینگ

Content Marketing یک استراتژی است که به شما امکان می دهد به جای فروش محصولات، محتوای ارزشمندی را برای مشتریان به ارمغان بیاورید. در حقیقت بازاریابی محتوا بر ارزش و ایجاد محتوایی تمرکز دارد، که باعث جلب مشتری می شود.

بازاریابی محتوا یکی از بهترین انواع غیر مستقیم بازاریابی دیجیتال است. به عبارتی معمولا مشاغل با تبلیغ محصولات یا برند تجاری خود به بازار عرضه می شوند. اما با بازاریابی محتوا، شما تمرکز خود را روی ارتقا ارزش خود، از طریق محتوای مفید و مرتبط، معطوف می کنید. ناگفته نماند که با انتشار محتوای با کیفیت، شما خود را به عنوان مرجعی در حوزه کاری خود معرفی می کنید.

بازاریابی اینفلوئنسرها

بازاریابی اینفلوئنسرها از انواع دیجیتال مارکتینگ

Influencer Marketing به عبارتی از افرادی که در موضع قدرت هستند، استفاده می کند. اصطلاح اینفلوئنسر ممکن است نسبتا جدید باشد، اما این مفهوم فقط به یک تولید کننده محتوای رسانه های اجتماعی اشاره دارد، که طرفداران زیادی در یک مکان یا جامعه خاص از او تاثیر می پذیرند.

با مشارکت با اینفلوئنسرها، شما می توانید به مخاطبان آنها دسترسی پیدا کنید. زیرا طرفداران آنها، اغلب به شخص تاثیرگذار اعتماد کرده و او را تحسین می کنند. در نتیجه این امر احتمال خرید کالای توصیه شده را، دوچندان می کند.

بازاریابی ویدیو

ویدیو مارکتینگ، از انواع دیجیتال مارکتینگ

ویدیو محبوبترین رسانه ای است که به صورت آنلاین توزیع می شود. در واقع این یک محتوای بازاریابی موثر است که مشتریان بیشتری را برای بیزینس شما به ارمغان می آورد. شما می توانید از ویدیو مارکتینگ، برای تبلیغ برند یا کالای خود، نمایش بکگراند کسب و کار، به اشتراک گذاشتن استوری ها و موارد مشابه، استفاده نمایید.

براستی ویدیو می تواند یک ابزار بازاریابی آنلاین بسیار قدرتمند باشد. با توجه به اینکه بیش از نیمی از مصرف کنندگان، تمایل به دیدن محتوای ویدیویی از مارک های مورد علاقه خود دارند، لزوم درج فیلم ها در استراتژی بازاریابی دیجیتال را، نمی توان انکار کرد.

بازاریابی وابسته یا Affiliate

بازاریابی وابسته، از انواع دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی وابسته یکی از پردرآمدترین انواع بازاریابی دیجیتال است. این مارکتینگ شامل مشارکت با یک خرده فروش آنلاین است، که در آن از هر فروش یا هدایتی که بدست می آورید، کمیسیون می پردازید. دو متد رایج برای این کار عبارتند از:

  • ارائه کد تخفیف منحصر به فرد به خوانندگان
  • لینک دادن به وبسایت خود از طریق وبسایت محتوای آنها

هر زمان که کاربر کد تخفیف را وارد می کند یا روی لینک کلیک می نماید، شما به شریک وابسته خود، بابت بازدید و فروش کالا، مبلغی پرداخت می کنید. برای نمونه یکی از محبوب ترین شبکه های وابسته، Amazon Associated است.

بازاریابی وایرال

بازاریابی وایرال و انواع دیجیتال مارکتینگ

فیلم ها یا تصاویر وایرال، به طور غیرمستقیم یک محصول یا خدمات را تبلیغ می کنند (اعم از محصولی که در آن گنجانده شده است یا خدماتی که مورد استفاده قرار می گیرد) و امید است که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شوند.

اصول بازاریابی وایرال بسیار ساده است. شما یک محتوا ایجاد می کنید، اما محتوا باید به قدری جذاب باشد، تا کسانی که با آن درگیر می شوند، بخواهند فورا آن را با دوستان و خانواده خود به اشتراک بگذارند.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ، از انواع دیجیتال مارکتینگ

Email Marketing یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی دیجیتال بوده و یکی از مواردیست که بالاترین میزان بازگشت سرمایه (ROI) را دارد. این امکان شامل ارسال ایمیل های شخصی، برای مخاطبان هدف یا مشتریان قبلی است. ناگفته نماند که بازاریابی از طریق ایمیل، همچنان یکی از محبوب ترین و موثرترین انواع بازاریابی دیجیتال نیز است.

به بیانی دیگر بازاریابی از طریق ایمیل، راهی است که شما می توانید محصولات یا خدمات خود را ارتقا داده و ایجاد روابط کنید، سپس وفاداری مشتری را برانگیخته و از مشتریان بازخورد ارزشمندی کسب نمایید.

بازاریابی رادیویی

بازاریابی رادیویی از انواع دیجیتال مارکتینگ

می دانیم که تبلیغات رادیویی، اکنون در حوزه بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد. وقتی بیشتر مردم به انواع بازاریابی دیجیتال فکر می کنند، غالبا این واقعیت را نادیده می گیرند که رادیو در واقع یکی از اولین ابزارهای بازاریابی دیجیتال بوده است. رادیو علاوه بر دامنه گسترده، یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغاتی نیز می باشد، زیرا تولید آن آسان و ارزان است.

بازاریابی تلویزیونی

بازاریابی تلویزیونی از انواع دیجیتال مارکتینگ

تلویزیون نیز زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار دارد. تبلیغات تلویزیونی برای دهه ها نان و کره صنعت تبلیغات بوده اند، بیشتر به این دلیل که بزرگسالان هر روز ساعت ها وقت خود را جلوی تلویزیون می گذراندند. اما تبلیغات در تلویزیون موانع زیادی دارد که مهمترین آن نیز هزینه می باشد.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ برای بیزینس ها

بازاریابی دیجیتال، یک سرمایه ارزشمند برای رشد کسب و کار شماست و به شما کمک می کند تا حضور آنلاین معتبری داشته باشید. در این پارت دلایلی را درباره اهمیت دیجیتال مارکتینگ ارائه می دهیم.

بیشتر شدن کاربران آنلاین

کاربران آنلاین و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

در سال 2019، 4.3 میلیارد کاربر آنلاین تخمین زده شد. با اندکی توجه، این ایده به شما القا خواهد شد که مشاغل برای یافتن مشتری، به دیده شدن هر چه بیشتر نیاز دارند و این بازار آنلاین، بهترین راه برای تحقق آن است. بنابراین یکی از دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ، این است که شما می بایست با مشتریان خود ارتباط مناسبی برقرار نمایید.

وقتی خبر بیزینس شما به گوش مردم می رسد، آنها تمایل دارند درباره آن بیشتر بدانند. آنها می خواهند حضور شما را بصورت آنلاین چک نمایند تا بدین ترتیب از وجود و صحت و سقم تجارت شما، اطمینان حاصل نمایند.

یکی از جنبه های حیاتی بازاریابی دیجیتال، خدمات به مشتری است. این بدان معناست که کارشناسان بازاریابی برای ارتباط با مشتریان، با پاسخگویی به سوالات و حل مسائلی که درباره یک محصول با آن روبرو هستند، به آنها کمک می نمایند. سپس طولی نمی کشد که آنها، به مشتریانی ثابت تبدیل می شوند.

بازگشت سرمایه (ROI)

بازگشت سرمایه و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از مشاغل ادعا می کنند که انجام تبلیغات بصورت آنلاین، چه به صورت پولی و چه به صورت رایگان، بازده بهتری از سرمایه گذاری های دیگر دارد. استراتژی های بازاریابی آنلاین، دارای بازگشت عالی سرمایه گذاری (ROI) هستند. وقتی روی این روش ها سرمایه گذاری می کنید، سود بیشتری از آنها کسب خواهید کرد و این موضوع اهمیت دیجیتال مارکتینگ را بیان می دارد.

شایان ذکر است که بازاریابی از طریق ایمیل، یکی از بالاترین ROI ها را در بین تمام روش ها دارد. برای مثال به ازای هر 1 دلار هزینه شده، این امکان وجود دارد که تا 44 دلار در ازای آن، درآمد کسب کنید.

به کار گیری توسط رقبا

عقب نماندن از رقبا و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

در حال حاضر بسیاری از رقبای شما، اهمیت دیجیتال مارکتینگ را درک کرده و از تمام مزایای بازاریابی دیجیتال استفاده می کنند. آنها اکانت های اجتماعی ایجاد کرده اند، وبسایت خود را برای جستجوگرها تطبیق داده و تبلیغات پولی را برای دستیابی به اهداف جدید، برنامه ریزی نموده اند. این دلیل به خودی خود یکی از دلایلی است که شما باید از بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

به بیانی دیگر رقبای شما، خود را به صورت آنلاین تثبیت کرده و در حال جذب ترافیکی هستند، که می توانست متعلق به شما باشد، زیرا شما در بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری نکرده اید. بنابراین شما باید آنچه را که رقبا انجام می دهند، بررسی کرده و درصدد هدایت مشتریان به وبسایت خود باشید.

امکان رقابت با کمپانی های بزرگ

وقتی با کمپانی های بزرگتر مانند Walmart ،Target و Amazon در یک بازار هستید، طبیعیست که رقابت با آنها دشوار باشد. زیرا آنها صاحب نام بوده و مردم بطور اتوماتیک به سمت آنها سوق داده می شوند.

از دیگر دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ، داشتن شانس رقابت، با شرکت های بزرگ است. تجارت شما با همان متدهای کمپانی های بزرگ، می تواند به لیدهای علاقه مند برسد. متدهایی مانند SEO و PPC، زمینه این رقابت را فراهم می کنند. در نتیجه بازاریابی دیجیتال برای بیزینس شما، فرصتی عالی برای رقابت با شرکت های بزرگتر به ارمغان آورده، که می بایست آن را غنیمت بشمرید.

بهتر هدف قرار دادن مخاطبان ایده آل

پیدا کردن مخاطبان ایده آل و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

توانایی هدف گیری بهتر مخاطبان، یکی از بارزترین دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ است. با بازاریابی دیجیتال، این توانایی را دارید که مستقیما به کاربران علاقه مند به کسب و کار خود، برسید و نیز می توانید مخاطبان خود را دقیقتر از روش های سنتی هدف قرار دهید. شما می توانید اطلاعات مهمی درباره مخاطبان خود بدست آورده و از آنها برای شکل دادن به کمپین های بازاریابی دیجیتال خود استفاده نمایید.

مقرون به صرفه و سریعتر

بازاریابی دیجیتال نسبت به بازاریابی سنتی مقرون به صرفه است. اگر برای شغلی بودجه محدودی دارید، احتمالا برای تبلیغات سنتی نیز کافی نیست. زیرا حتی چاپ آگهی های تبلیغاتی نیز، برای شما گران خواهد بود.
اما با بازاریابی دیجیتال، تجارت کوچک شما می تواند بلافاصله پروسه کار خویش را استارت بزند. تنها می بایست مطالعاتی در فیلد مربوطه انجام داده و سپس هر یک از انواع بازاریابی دیجیتال، که در بالا ذکر شد را تست نمایید.

امکان مانیتور کردن و بهینه کردن کمپین برای نتایج بهتر

امکان مانیتور کردن در دیجیتال مارکتینگ

طبیعی است که وقتی برای انجام کاری، زمان و پول اختصاص می دهید، خواهان درست کار کردن آن نیز باشید. از دیگر دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ، این است که به راحتی می توانید تلاش های خود را مانیتورینگ و کنترل نمایید.

برای مثال می توانید معیارهایی مانند لایک و دیزلایک کردن، اشتراک گذاری، کامنت گذاشتن را مشاهده نمایید. البته نوع معیارها به محیط و آنچه می خواهید اندازه بگیرید، بستگی دارد. با استفاده از بازاریابی دیجیتال، اگر کمپین شما به اصلاح نیاز داشت، می توانید بدون فوت وقت تغییراتی را پیاده سازی نمایید.

دستیابی به کاربران تلفن های همراه

کاربران تلفن همراه و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

میلیاردها نفر از تلفن های همراه خود برای سرچ کردن یا اسکرول در شبکه های اجتماعی، استفاده می کنند. بنابراین هنگام استفاده از دیجیتال مارکتینگ می توانید با این طیف وسیع از کاربران، ارتباط موثری برقرار نمایید. در واقع شما می توانید بیزینس خود را، با متدهایی که کاربران تلفن همراه را هدف قرار می دهد، تبلیغ نمایید.

ارائه طیف وسیعی از امکانات

از دیگر دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ، این است که از پلتفرم های مختلف مانند ترکیب پست های وبلاگ با بازاریابی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل، بیشترین بهره را می برد. با بیش از ده نوع بازاریابی دیجیتال، این امکانات تقریبا بی پایان هستند و شما می توانید بسته به شغل خود، رویکرد خود را شخصی سازی نمایید.

اعتبار بخشیدن به برند

اعتبار بخشیدن به برند و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال به شما فرصت ایجاد روابط مناسب را می دهد. این امکان را به شما می دهد تا به مشتریان خود نشان دهید که تجارت شما از چه مواردی تشکیل شده و چگونه می توانید به نیازهای آنها پاسخ صحیح دهید.

انعطاف پذیری بیشتر

همانطور که می دانید اشکال و کاربردهای مختلفی از بازاریابی دیجیتال با کیفیت بالا وجود دارند، از جمله تبلیغات بنری، ایمیل مارکتینگ، کانتنت مارکتینگ و پست های رسانه های اجتماعی. بنابراین با یادگیری چگونگی این مارکتینگ های خلاقانه بصورت دیجیتالی، طیف گسترده ای از امکانات را برای استراتژی های تبلیغاتی آینده، بدست می آورید.

گستردگی بیشتر

بسیاری از مصرف کنندگان تقریبا تمام خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد این افراد را مجذوب خود کنید و در نتیجه توانایی شرکت خود را گسترش دهید. بین تبلیغات خرید در Google و کمپین های آگاهی از برند، می توانید شناخت برند خود را گسترش داده و فروش را افزایش دهید.

 چند رسانه ای بودن (Multimedia)

چند رسانه ای بودن و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

مشتریان بیشتر تمایل دارند با مطالب بازاریابی که چندین نوع محتوا را ترکیب می کنند، از جمله عکس ها، کلیپ های ویدیویی و صوتی، درگیر شوند. گنجاندن همه این انواع محتوا در بازاریابی دیجیتال، به مراتب آسانتر بوده و اهمیت دیجیتال مارکتینگ را پیوسته به یاد ما می آورد.

تعامل بیشتر

تعامل بیشتر و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد مستقیما با مشتریانی که محتوای شما را می بینند ارتباط برقرار کنید. این امر بدان جهت که به مشتریان نشان می دهید که به نظراتشان فکر می کنید، اهمیت دارد. در نتیجه باعث می شود آنها مورد احترام قرار گرفته و عضوی از جامعه ای باشند که شما می سازید. همچنین به شما امکان می دهد اطلاعاتی راجع به واکنش و ترجیحات مشتریان جمع آوری نمایید.

ترکینگ (Tracking)

از دیگر دلایل اهمیت دیجیتال مارکتینگ این است که شما می توانید علاوه بر برقراری ارتباط با مشتریان، فعالیت های آنها را نیز ردیابی کنید. می توانید مدت کوتاهی قبل از خرید، تبلیغات و انواع محتوا را مشاهده کنید. این امر به شما می گوید که کدام روش های مارکتینگ موثرترین هستند و نیز به شما امکان می دهد تا استراتژی خود را بهبود ببخشید.

اقتدار (Authority)

بازاریابی دیجیتال، اظهار نظر درمورد مسائل و جنجال های مربوط به محصول یا صنعت شما را آسان می کند. به این ترتیب، می توانید خود را به عنوان مرجعی در این زمینه ها تثبیت نمایید و خوانندگان را وادار به اعتماد کرده و در نهایت آنها را ترغیب به خرید نمایید. به دیگر سخن، بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که به عنوان متخصص این صنعت، به کسب و کار خود اقتدار ببخشید.

به کار گیری اینفلوئنسرها

به کار گیری اینفلوئنسرها و اهمیت دیجیتال مارکتینگ

بسیاری از چهره های تاثیرگذار در فرهنگ مدرن، خود را به صورت آنلاین یا از طریق رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنند. بازاریابی دیجیتال به شما امکان می دهد با این تاثیرگذاران تعامل داشته و نظر آنها را جلب نمایید. اگر پروسه کار به درستی پیش برود، می توانید فالوورهای آنها را به سمت گسترش آگاهی از برند خود و مشتری شدن، سوق دهید.

درآمد بالاتر

برخلاف بازاریابی سنتی، بازاریابی دیجیتال دارای بازده بالاتری بوده و بازگشت سرمایه بیشتری دارد. نکته جالب توجه دیگر این است که، هنگام استفاده از بازاریابی دیجیتال برای تبلیغ برند خود، هزینه کمتری صرف می نمایید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری برای اهمیت دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یک زمینه همیشه در حال تغییر است. یعنی آنچه امروز کار می کند، ممکن است فردا جواب ندهد و بالعکس. درک اهمیت دیجیتال مارکتینگ به معنای درک محیط دیجیتال، درک کاربران، درک هدف شرکت یا مشتری و قرار دادن تمامی آنها در کنار هم، به منظور ارزش نهادن به همه است.

لازم نیست همه انواع بازاریابی دیجیتال را در استراتژی خود بگنجانید و نیز نباید فقط روی یک جنبه تمرکز کنید. بهتر است بیشتر مشاغل، با ترکیبی از بهینه سازی وبسایت، بازاریابی محتوا، سئو و رسانه های اجتماعی شروع کنند و سپس به انواع دیگر بپردازند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته