ارزانتر بودن تعرفه قیمت های طراحی وبسایت در ایران نسبت به هند

نوشته شده توسط زینب خانکی

در مقاله پیش رو، ضمن پرداختن به مقوله، ارزانتر بودن تعرفه قیمت های طراحی وبسایت در ایران نسبت به هند، درباره تمایل رو به رشد افراد به داشتن وبسایت در دوران کرونا، موضوع هزینه ساخت وبسایت و  همچنین آشنایی بیشتر با یکی از قدرت های برتر عرصه طراحی و توسعه وبسایت، یعنی تیم معتبر طراحی سایت دارکوب، خواهیم پرداخت.

ارزان تر بودن تعرفه قیمت های طراحی وبسایت در ایران نسبت به هند

مقدمه ای درباره طراحی وبسایت

طراحی وبسایت در گذشته، بر طراحی آن برای مرورگرهای دسکتاپ متمرکز بود. با این حال، از اواسط سال 2010، طراحی برای مرورگرهای تلفن همراه و تبلت نیز اهمیت فزاینده ای پیدا کرد.

طراحی و توسعه وب، مهارت های مختلفی را در زمینه تولید و نگهداری وبسایت، شامل می شود. از جمله زمینه های مربوط به آن می توان به طراحی گرافیک وب، طراحی رابط کاربری یا UI، نوشتن کدهای استاندارد و نرم افزارهای اختصاصی، طراحی UX، امنیت و بهینه سازی موتورهای جستجو، اشاره نمود. در این پروسه، معمولا افراد متخصص زیادی بصورت تیمی، جنبه های مختلف فرایند طراحی و توسعه وبسایت را پوشش می دهند.

یک طراح وبسایت روی ظاهر، چیدمان و در بعضی موارد محتوای یک وبسایت کار می کند.  از طرف دیگر یک طراحی خوب یعنی استفاده از آن آسان، از نظر زیبایی جلب کننده و متناسب با گروه کاربری و برند وبسایت باشد. ناگفته نماند که اصطلاح طراحی وب، به طور معمول برای توصیف روند طراحی مربوط به front-end یعنی سمت کلاینت یک وب سایت، استفاده می شود.

دو نوع متد متداول برای طراحی وبسایت ها، طراحی پاسخگو (responsive) و انطباقی (adaptive) است. در طراحی پاسخگو، محتوا به صورت داینامیک، بسته به سایز اسکرین منعطف است. در دیزاین تطبیقی، محتوای وبسایت در اندازه متناسب با سایز معمول اسکرین، ثابت می ماند. ارائه طراحی که برای انواع دستگاه ها سازگار باشد، برای جلب اعتماد و تعامل کاربر، فاکتور مهمی است.

طراحی وبسایت و افزایش تقاضا در دوران پاندمی Covid-19

طراحی وبسایت و افزایش تقاضا در طول Covid-19

شما هم این عبارات را بارها دیده اید:

جهان به طریقی ویرانگر تحت تاثیر همه گیری Covid-19 قرار گرفته است. در بیشتر موارد، مشاغل در حال حاضر زمان سختی را تجربه می کنند، اما یکی از زمینه هایی که رشد خوبی داشته، ترافیک وبسایت ها و تجارت الکترونیکی بوده است. بطور کلی طراحی وب در این مدت با افزایش قابل توجه تقاضا روبرو شده و بسیاری از مردم این زمان را بهترین زمان برای تبادل با یک وبسایت جدید یا طراحی مجدد آن می دانند. Covid-19 حدودا 70٪ استفاده از اینترنت را افزایش داده و این واقعا قابل چشم پوشی نیست.

پر واضح است که با تمام گستردگی طراحی و توسعه وبسایت در ایران، شرایط پاندمی کرونا نیز باعث رونق هر چه بیشتر این مشاغل و دیجیتال مارکتینگ شده است. این مشاغل لزوما مربوط به بیزینس های بزرگ نیستند. اگر دقت کرده باشید، حتی مغازه کوچک نزدیک خانه شما نیز، در این دوران یک وبسایت برای خود دست و پا کرده است! هیچ کس دلش نمی خواهد از این قافله عقب مانده و مشتریان خویش را از دست بدهد. در این دوران تنها داشتن یک اکانت اینستاگرام یا دیگر رسانه های اجتماعی، برای جذب مشتریان کفایت نمی کند.

بعلاوه یک وبسایت فروشگاهی یا آموزشی، از اعتبار بیشتری نسبت به یک اکانت معمولی، برخوردار است. برای تجسم بخشیدن به این مفهوم، با خود روراست بوده و بگویید خرید از یک فروشگاه زنجیره ای را می پسندید یا یک دستفروش؟ داشتن اکانت در رسانه های اجتماعی رایگان بوده و هر کسی می تواند آن را در عرض 5 دقیقه بسازد. اما در ورای یک وبسایت، تیمی از طراحان و مهندسان، با صرف وقت و هزینه، وبسایتی را راه اندازی نمودند تا اطمینان و راحتی بیشتر مخاطبانشان را میسر سازند.

افزایش طراحی وبسایت در دوران کرونا

از طرفی هیچ کس نمی داند که این همه گیری چه مدت طول می کشد و مشاغل تا چه زمان می بایست با این وضعیت پیش آمده، سازگار باشند. در حالیکه ویترین فروشگاه ها بسته است، مردم برای تامین بسیاری از کالاهای خود، مجبور به اعتماد و خرید از فروشگاه های تجارت الکترونیکی شدند. در نتیجه این شرایط جدید، منجر به افزایش تقاضای صاحبان مشاغل برای طراحی و توسعه وبسایت شده است.

بدیهی است که ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نرخ ترافیک وب در این مدت، افزایش چشمگیری داشته است. البته این بدان معنا نیست که قبل از آمدن بیماری کرونا، تقاضا برای طراحی وبسایت کم بوده باشد، مقصود این است که اکثر مشاغل پتانسیل داشتن وبسایت را داشته، اما کم و بیش به آن می پرداختند. اما زمانیکه اندکی از این دوران همه گیری گذشت، صاحبان مشاغل، بر تصمیم خود برای ارائه خدمات توسط وبسایت، ممارست ورزیده و اقدام لازم را نمودند.

شایان ذکر است که تیم موفق دارکوب، با دارا بودن کادری مجرب و متعهد در زمینه طراحی و توسعه وبسایت، در این دوران نیز دست از تلاش شبانه روزی خود برنداشته و  با همت بیشتر، حجم وسیعی از این درخواست ها را به تنهایی، به نحو احسن پوشش داده است.

انواع وبسایت و فاکتورهای تعیین کننده هزینه آنها در هند

در این بخش درباره هزینه ساخت وبسایت، انواع آنها و ویژگی های مربوطه، صحبت خواهیم کرد.

وبسایت CMS

هزینه طراحی وبسایت با cms

وبسایت های CMS (سیستم مدیریت محتوا) به شما امکان می دهند تا بدون داشتن دانش فنی، اطلاعات موجود در وبسایت خود را تغییر دهید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فقط به پنل مدیریت وارد شده و از آنجا محتوای متنی، تصاویر و تمامی صفحات و بخش ها را، مدیریت نمایید.

اگر برای تجارت خود به وبسایت CMS نیاز دارید، می توانید تقریبا از 549 دلار به بعد آن را تهیه کنید. بسته به دامنه، قیمت ممکن است به همین ترتیب افزایش یابد. از طرف دیگر، وبسایت های استاتیک شما را قادر به مدیریت اطلاعات نمی کنند و هر بار که به تغییراتی در وبسایت خود نیاز دارید، باید با طراح وبسایت خود تماس گرفته و به ازای هر به روزرسانی به آنها پرداخت نمایید. هزینه ساخت وبسایت استاتیک شاید کمتر از داشتن وبسایت CMS باشد، اما در طولانی مدت هزینه آن بیشتر از یک وب سایت CMS خواهد شد.

وبسایت کاستوم یا تمپلیت؟

در مورد طراحی وبسایت، دو گزینه برای انتخاب وجود دارد:

  •  طراحی Template:

جایی که شما ملزم به انتخاب، از بین طرح های آماده هستید. بدان معنی که وبسایت شما طراحی منحصر به فردی نخواهد داشت. انتخاب این مورد، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است، بنابراین بسیاری از مشاغل کوچک یا استارتاپ ها، ترجیح می دهند با این گزینه همراه شوند.

  •  طراحی Custom:

همانطور که از نامش پیداست، شما یک طراحی سفارشی برای وبسایت خود دریافت می کنید. اگر بودجه کافی در اختیار دارید و می خواهید وبسایت شما دیزاین منحصر به فردی داشته باشد، می توانید از طراح خود بخواهید که یک طراحی اختصاصی را منحصرا برای تجارت شما ایجاد کند.

انتخاب یک طراحی سفارشی وبسایت، بسته به پیچیدگی های طراحی، ممکن است از 100 تا 150 دلار دیگر برای شما هزینه به همراه داشته باشد. به عبارت دیگر، اگر یک وبسایت CMS با طراحی سفارشی را از یک شرکت هندی طلب کنید، تقریبا می بایست 700 دلار صرف هزینه ساخت وبسایت نمایید، در حالیکه در ایران این هزینه ها مقرون به صرفه تر هستند.

طراحی وب Responsive (پاسخگو)

هزینه طراحی وبسایت رسپانسیو

البته نیازی نبود که ما از طراحی وب رسپانسیو به عنوان یکی از فاکتورهای تعیین هزینه ساخت وبسایت نام ببریم، زیرا اکنون به جای انتخاب به یک ضرورت تبدیل شده است. با این حال بسیاری از شرکت های طراحی وبسایت در هند، نوع رسپانسیو را به مشتریان خود ارائه نمی دهند.

به دنبال چنین طراحانی که حتی طراحی پاسخگو را ارائه نمی دهند، نباشید. صرفه جویی در هزینه ساخت وبسایت، که باعث عدم نایل شدن به هدف موفقیت آن می شود، ابدا فایده ای ندارد. باز هم اگر یک وبسایت CMS با طراحی رسپانسیو بخواهید، می تواند هزینه ای تقریبی معادل با 550 دلار برای شما داشته باشد، در حالیکه این رقم در ایران بسیار کمتر است.

درگاه پرداخت در وبسایت

هزینه طراحی وبسایت با درگاه پرداخت

اگر وبسایتی می خواهید که بتواند پرداخت آنلاین را بپذیرد، هزینه ساخت وبسایت باز هم بیشتر می شود. زیرا طبیعتا طراحان وب برای ادغام تسهیلات پرداخت در وبسایت شما، می بایست تلاش بیشتری کنند.

اگر شما می خواهید یک درگاه پرداخت مانند PayPal ،WorldPay یا موارد مشابه را برای اینکه مشتریانتان بتوانند با استفاده از آن بصورت آنلاین پرداخت نمایند داشته باشید، احتمالا هزینه ساخت وبسایت به حدود 800 دلار برسد، که پر واضح است این رقم چندین برابر هزینه اش در ایران می باشد.

وبسایت تجارت الکترونیکی (e-commerce)

هزینه طراحی وبسایت تجارت الکترونیکی در هند گرانتر از ایران

هزینه ساخت وبسایت تجارت الکترونیکی، توسط یک شرکت هندی، نزدیک به 1000 دلار برای شما خرج خواهد داشت. با این حال اگر ویژگی خاصی، مانند درگاه پرداخت ویژه را نیز بخواهید، هزینه ساخت وبسایت شما از این مقدار هم بالاتر می رود.

درست است که با این هزینه، تمام ویژگی های اساسی را که برای راه اندازی یک تجارت آنلاین لازم است، دریافت خواهید نمود، اما با توجه به قیمت دلار در ایران، انتخاب یک شرکت ایرانی معتبر (مانند تیم طراحی سایت دارکوب)، گزینه بسیار مقرون به صرفه تری برای مشتریان از سراسر دنیا می باشد.

نیاز به یکپارچه سازی ویژه مانند API

هزینه طراحی وبسایت یکپارچه سازی شده با api

اگر می خواهید طراح وبسایت، هر API را با وبسایت شما ادغام نماید، بدیهی است که هزینه و تلاش کلی افزایش می یابد. مثلا اگر می خواهید وبسایت خود را با نرم افزاری مانند سیستم حسابداری یا موجودی ادغام نمایید، هزینه ساخت وبسایت ممکن است بطور تقریبی از 500 دلار به بالا باشد.

بنابراین اگر وبسایت CMS می خواهید که از طریق API، آن را با هر نرم افزار دیگری ادغام نمایید، احتمالا 1200 دلار برای شما هزینه خواهد داشت. در مورد وبسایت تجارت الکترونیکی، بسته به پیچیدگی های موجود در طی فرآیند یکپارچه سازی، هزینه ساخت وبسایت در کل ممکن است به 1800 دلار افزایش یابد.

با کمی درایت از مقایسه این هزینه ها در هند و ایران، بر کسی پوشیده نیست که با قیمتی فوق العاده کمتر، می توان همان وبسایت و حتی بهتر از آن را به دستان طراحان ایرانی (تیم طراحی سایت دارکوب) سپرد.

وبسایت مبتنی بر یوزر

هزینه طراحی وبسایت مبتنی بر کاربر در هند و ایران

اگر به یک پورتال وب نیاز دارید که کاربران را قادر به ثبتنام، ورود به سیستم و ایجاد پروفایل نماید، تقریبا هزینه ساخت وبسایت شما در هند، از مرز 4200 دلار می گذرد. بطور کلی با توجه به انواع امکانات وبسایت ها، طراحی و توسعه وبسایت در ایران ارزانتر از هند است.

آیا محول کردن طراحی وبسایت به طراحان هندی، با توجه به افزایش قیمت دلار در ایران، هنوز هم گزینه مناسبی است؟

کمی قبل تر، شاید وقتی نوبت به طراحی و توسعه وبسایت می رسید، شرکت های موجود در هند برای این کار، گزینه ترجیحی محسوب می شدند. اما سوالی پیش می آید که طراحان و توسعه دهندگان وب در هند، برای ایجاد یک وبسایت معمولی چقدر هزینه می گیرند؟

فرقی نمی کند که هند باشد یا ایران، هزینه ساخت وبسایت کاملا به نیازهای مشتری بستگی دارد. قبل از اینکه به دنبال پیشنهاد طراحی و توسعه وبسایت از هر شرکت توسعه دهنده وب باشید، ابتدا باید بدانید که به دنبال چه نوع وبسایتی بوده و هزینه تقریبی آن چقدر می شود. ممکن است هزینه برخی از وبسایت های CMS تا 549 دلار و قیمت برخی دیگر از 2000 دلار باشد. اگر در مورد توسعه وبسایت تجارت الکترونیکی در هند صحبت کنیم، ممکن است برای شما 999 دلار یا حتی زمانی بیش از 4000 دلار باشد.

وقتی همه چیز با افزایش قیمت دلار در ایران، به نفع مشتری خارجی باشد، چرا باید برای یک نتیجه یکسان، پول بیشتری به طراحان هندی بپردازد. بنابراین به سادگی می توان نتیجه گرفت که زمان یکه تازی طراحان هندی به پایان رسیده و هم اکنون این طراحان ایرانی هستند که می توانند حق ادا نشده خود را از این بازار جهانی، پس بگیرند.

طراحی و توسعه وبسایت در ایران

هزینه مناسب تر طراحی وبسایت در ایران

داشتن وبسایت دیگر همانند گذشته یک گزینه ثانویه نیست. در دنیای دیجیتال امروز، ارائه وبسایت به یک ضرورت تبدیل شده است. مهم نیست که کسب و کار یا خدمات شما بزرگ باشد یا کوچک، بلکه آنچه مهم است داشتن یک وبسایت کاملا کاربردی و ایمن، برای حضور موثر شما در بازار رقابت است. صرفنظر از نوع وبسایتی که مدنظرتان است، می بایست فاکتورهایی را تعیین کنید که هزینه طراحی و توسعه وبسایت شما را در ایران تعیین کنند.

اگر کمی به عقب برگردیم، کشور هند در عرصه بین المللی سهم زیادی را از بازار طراحی و توسعه سایت به خود اختصاص می داد. هر چقدر هم که تعداد طراحان هندی زیاد بوده و اندکی پیش سردمدار این میدان بودند، اکنون مجبورند این امتیاز را به طراحان برجسته ایرانی واگذار نمایند.

پر واضح است که برای مشتریان از سراسر جهان، که به دنبال داشتن یک سایت مقرون به صرفه هستند، انتخاب طراحان سایت ایرانی مثل تیم طراحی سایت دارکوب، بر دیگر گزینه ها مانند هند، برتری یافته و معقول ترین تصمیم بنظر می رسد.

چگونه یک شرکت طراحی و توسعه وبسایت برای خود انتخاب کنیم؟

چگونگی انتخاب یک شرکت طراحی وبسایت

  • سوابق گذشته آنها را بررسی نمایید.

هنگام انتخاب طراح و توسعه دهنده وب، به کار و تجربه گذشته آنها توجه کنید. از آنها در مورد مهارتشان و اینکه از چه فناوری و بستری برای توسعه وب استفاده می کنند، بپرسید.

  • نتایج آنها را بررسی نمایید.

یادتان باشد شما به وبسایتی نیاز دارید که پتانسیل ارائه نتایج درست را داشته باشد. هنگام انتخاب طراح و توسعه دهنده وبسایت، از آنها درباره اینکه تیم بازاریابی دیجیتال دارند، سوال بپرسید. همچنین از آنها بخواهید که پروژه های قبلی سئو را با نتایج آنها به اشتراک بگذارند، تا بتوانید در مورد کارایی آنها اطلاعات کسب نمایید (نتایج تیم دارکوب با نمونه کارهای موفقشان حرفی باقی نمی گذارد).

  • به دنبال کمترین تعرفه برای طراحی و توسعه وبسایت خود نباشید.

انتخاب یک شرکت با تعرفه مناسب برای طراحی وبسایت

هنگامی که در حال انتخاب پکیج توسعه وب هستید، هرگز به دنبال پایین ترین قیمت نباشید. به احتمال زیاد قیمت کم در ابتدا شما را وسوسه می کند اما در طولانی مدت، ممکن است هزینه بیشتری را برای شما در پی داشته باشد. لازم به ذکر است که می بایست خدمات موجود در پکیج را بررسی کرده و از مواردی مانند on-page SEO ،off-page SEO ،audit report، پشتیبانی و نگهداری و دیگر موارد، اطمینان حاصل نمایید.

آشنایی با تیم طراحی سایت دارکوب

طراحی وبسایت مقرون به صرفه در ایران توسط شرکت دارکوب

تیم طراحی سایت دارکوب با 18 سال تجربه موفق، کار خود را رسما از سال ۱۳۸۱ شروع کرده و در این مدت با اقتدار تمام، توانسته رضایت مشتریان داخلی و خارجی را به خوبی جلب نماید. برای این تیم باتجربه، هیچ ادعایی بهتر است از نمونه کار نیست و شاهد این مدعا نیز طراحی حدود 4000 وبسایت، برنامه نویسی و بهینه سازی بوده است. دارکوب با محقق نمودن شعارش مبنی بر طراحی وبسایت با ارزان ترین قیمت و بالاترین کیفیت، حجم وسیعی از تقاضاهای مربوط به راه اندازی وبسایت را به سمت خود کشیده است.

این شرکت با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP، وبسایت طراحی می نماید و در اغلب پروژه های خود از سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا، وردپرس و دروپال و همچنین فروشگاه سازهایی نظیر مجنتو، اپن کارت و پرستا شاپ بهره می گیرد. این مجموعه دارای واحد کنترل کیفیت بوده که پس از اتمام پروژه و تایید وبسایت توسط کارفرما، آن را از نظر اصول طراحی، سئو، بهینه سازی و ایمنی بررسی می نماید.

همچنین وبسایت های تحویل شده، دارای یکسال پشتیبانی می باشند، که در این زمان در صورت بروز مشکل، تیم پشتیبانی سریعا مشکل را رفع خواهد نمود. بعلاوه قالب های وبسایت توسط شرکت دارکوب و از پایه طراحی می گردد و از قالب های آماده ابدا استفاده نمی گردد. حتی در صورتی که از سیستم های مدیریت محتوا نظیر جوملا و وردپرس برای پیاده سازی وبسایت استفاده گردد، قالب از پایه توسط تیم طراحی پیاده سازی می شود.

آموزشگاه طراحی سایت و سئو دارکوب

تیم طراحی سایت دارکوب، در کنار ارائه خدمات مربوط به طراحی و توسعه وبسایت، ارائه کننده خدمات آموزشی به صورت حضوری و غیرحضوری نیز می باشد. دوره های آموزشی شرکت دارکوب در زمینه طراحی پرتابل و وبسایت، سئو و بهینه سازی و همچنین بازاریابی آنلاین بوده که دارای مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ ای کشور می‌باشد. آموزشگاه دارکوب به شرکت کنندگان در دوره ها، مدرک معتبر رسمی فنی و حرفه ای ارائه می نماید. هم اکنون مجموعه دوره های آموزشی غیر حضوری دارکوب، از طریق وبسایت آموزشگاه در دسترس می باشد.

خدمات تیم طراحی سایت دارکوب:

  • طراحی وبسایت و پرتابل
  • راه اندازی استارت آپ
  • سئو و بهینه سازی وبسایت
  • دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی
  • آموزش طراحی وبسایت و سئو (آموزشگاه)
  • ثبت دامنه و هاستینگ

شرکت ها می توانند از سایر روش های تبلیغات اینترنتی نظیر تبلیغات کلیکی Google Adwords، مارکتینگ از طریق شبکه های اجتماعی، انجام تبلیغات در سایت های پربازدید، بازاریابی محتوا و همچنین ارسال ایمیل های تبلیغاتی بهره ببرند. تیم طراحی سایت دارکوب، در کنار خدمات اصلی خود این نوع خدمات را نیز به مشتریانش عرضه می نماید.

همچنین در سایت رایگان بفروش دارکوب، امکانات فروشگاهی مانند سایت دیجی کالا در نظر گرفته شده است، تا این مجموعه بتواند کالاهای با کیفیت را، با ارزانترین قیمت ممکن به فروش برساند.

تیم طراحی سایت دارکوب دامنه هایی با پسوندهای بین المللی را در رجیستری های onlinenic ،opensrs و joker به ثبت می‌رساند و در هر ۳ رجیستری پنل نمایندگی دارد. جهت سرویس های هاستینگ نیز این مجموعه دارای سرور در داخل (تهران) و خارج از کشور (آلمان) می باشد و با توجه به استفاده از سخت افزارهای پر قدرت، سرعت هاستینگ های مجموعه بسیار بالا می باشد.

گزیده ای از افتخارات و مجوزهای تیم طراحی سایت دارکوب:

  • برگزیده شده به عنوان شرکت خلاق
  • دارای مجوز از سازمان نظام صنفی کامپیوتر استان تهران
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک کشور
  • دارای مجوز آموزشگاه از سازمان فنی و حرفه ای کشور
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه بیزینس مجازی
  • عضو انجمن صنفی بیزینس های اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته