طراح پورتال های سازمانی

نوشته شده توسط دارکوب

این روزها شکل و شمایل روابط تغییر زیادی کرده است. خیلی از روابط به خصوص در سازمان ها و شرکت ها بر اساس وب و مجازی می باشد. شرکت ها برای بهبود روابط کارمندان و مشتریان و فروشندگان به طور چشمگیری به پورتال ها رو آورده اند. با ارائه ی محیط های مشارکتی، شخصی و فضاهای کاری سازگار، درگاه ها به کسب و کار ها اجازه می دهند تا بهتر مشتری ها را به دست آورند، به آنها بهتر خدمات دهند و آنها را حفظ کنند. با طراحی درگاه های سازمانی می توان مدیریت مؤثری داشت و با در اختیار گذاشتن به موقع اطلاعات برای کارمندان، می توان آنها را قدرتمند ساخت تا بتوانند در بخش های مختلف تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.
از پورتال های سازمانی به عنوان اینترانت نیز یاد می شود. البته برخی معتقدند که پورتال بخشی از اینترانت است و برای کاربر مهیا می شود.
اهداف اصلی پورتال های سازمانی، عملکرد وب سایت داخل سازمان است: انتشار اخبار و سایر مطالب برای کارمندان، ایجاد پایگاه اسناد و پرونده، تالار گفتگوی ارتباط داخلی.
پورتال یک رابط وب است که برای به دست آوردن اطلاعات و ارتباط با کل جهان از طریق یک بستر واحد و منبع یکپارچه ماژول های متنوعی را با یکدیگر ادغام می کند.
تفاوت اصلی پورتال ها با وب سایت های عمومی سیستم مدیریت حق دسترسی می باشد که ایمنی اطلاعات تجاری را تضمین می کند.
پورتال های مدرن شرکتی امکان ایجاد فضاهای کاری مجازی برای پروژه ها یا بخش های جداگانه ی سازمان را فراهم می کنند. در چنین فضای کاری کارمندان می توانند از ابزار هایی مانند تقویم گروهی، سیستم تقسیم وظایف و … استفاده کنند.هدف از ادغام این ابزار ها ارائه ی نقطه ی دسترسی یکنواخت به کاربر به زیرساخت های اطلاعاتی سازمان می باشد. با طراحی پورتال فرصتی برای کار با چندین برنامه ی شرکتی در یک رابط، شخصی سازی این رابط برای هر کاربر خاص، سیستم احراز هویت کاربر، امکان استفاده از داده های مختلفی که در انبار های شبکه ی شرکت ذخیره شده اند، برای کاربران مهیا می شود. پورتال ها برای ادغام سایر برنامه های شرکتی از پورتلت و یا ابزارک ها استفاده می کنند.
پورتال شرکتی یک وب سایت امن است که اطلاعات شرکت را ادغام می کند و تمام اعضای سازمان از قبیل مدیران، کارمندان و … می توانند به آن دسترسی داشته باشند. طراحی پورتال های سازمانی برای بسیاری از شرکت ها یک الزام می باشد. پورتال ها می توانند ضمن پایین نگه داشتن هزینه های IT، دسترسی های ایمن را برای کاربران یک شرکت مهیا کنند
پورتال سازمانی تلفیقی از طیف گسترده ای از اطلاعات در یک شرکت می باشد. ویژگی های یک پورتال سازمانی شامل امکان ورود به سیستم، یکپارچه سازی داده ها، شخصی سازی یا سفارشی سازی، کنترل دسترسی و عملکرد جستجوی سازمانی می باشد. از آنجایی که اطلاعات گسترده و پراکنده هستند، پورتال های سازمانی باید تا جایی که امکان دارد، بروزرسانی شوند.

اما طرح UI در پورتال های سازمانی به چه صورت است؟

طراحی UI پورتال های سازمانی

UI پورتال های سازمانی به طور کلی تحت وب است و دارای یک نقطه ی دسترسی است. این معماری به گونه ای ساخته شده است که می تواند از طریق پورتلت های مخصوص برنامه و یا اجزای نرم افزار UI، اطلاعات را جمع آوری کند.
منظور از پورتلت (potlet) این است که ظاهر و گرافیک UI را در زمان اجرا می توان تغییر داد. برنامه های می توانند شامل موارد گوناگونی از قبیل ایمیل، تالار بحث و گفتگو، منابع خبری و …. باشد.

لایه های UI پورتال

در حالیکه ساختار و UI یک پورتال شرکتی می تواند بسیار پیچیده باشد، اما نتیجه ی نهایی، فرآیند های تجاری را به طور ویژه ای آسان و ساده می کند.
یک پورتال معمولاً از چندین لایه تشکیل شده است که لایه ها به یکدیگر مرتبط هستند. برخی از این لایه های عبارتند از کتابخانه ها، دو سطح از زیرساخت های UI و صفحات پورتال. این صفحات شامل صفحات مدیر، صفحات مرورگر و صفحات مشترک است. این لایه ها به منظور ادغام سازی اطلاعات و ساده سازی تعدادی از فرآیند ها با هم کار می کنند.

بهترین طراحی های پورتال های شرکتی

اگر به دنبال بهترین طراحی ها برای پورتال سازمانی خود هستید، بهتر است با یک مشاور درباره ی تمام نیاز هایی که می خواهید پورتال برایتان برآورده کند، صحبت و مشورت کنید. مهمترین موضوع در بحث پورتال، امنیت می باشد. بنابراین حتماً مشخص کنید که می خواهید هر کسی به چه سطحی از اطلاعات دست یابد.
یکی از ویژگی های خوب یک پورتال این است که براحتی با دیگر سیستم های موجود در سازمان ادغام شود. همچنین مهم است که کارکنان را در مورد نحوه ی استفاده از پورتال جدید آموزش دهید.
با استفاده از طراحی پورتال سازمانی قادر خواهید بود روابط سازمانی را بهبود ببخشید. همچنین پورتال ها می توانند به شرکت شما کمک کنند تا رقابت بهتری داشته باشید.
طراحی پورتال سازمانی خود را بایستی به متخصصانی بسپارید که به اندازه ی کافی تجربه، دانش و توانایی درک خواسته های شما را دارند. هدف از طراحی پورتال ارتقاء ارائه ی تجربه ی کاربری می باشد. بنابراین طراحی پورتال باید به بهترین نحو انجام شود.
شرکت دارکوب با تیم متخصص و حرفه ای طراحی، ارائه دهنده ی خدمات طراحی انواع وب سایت می باشد.

نتیجه

 طراحی پورتال اگر به خوبی و به صورت حرفه ای انجام شود، می تواند تا حد زیادی باعث کاهش هزینه ها و تلاش ها و زمان شما شود.
طراحی پورتال بسته به امکاناتی که در آن تعبیه می شود و خیلی فاکتور های دیگر می تواند ساده و یا خیلی پیچیده باشد.
از آنجا پورتال ها باید ایمنی اطلاعات را حفظ کنند، طراحی پورتال از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است کار طراحی پورتال را به متخصصین و شرکت های معتبر طراحی سایت سپرده شود.
طراحی پورتال نیاز به صرف زمان و تلاش زیادی دارد. همچنین دارای ظرافت های خاصی می باشد که از عهده ی یک متخصص مجرب برمی آید.
طراحی پورتال باید با بهترین طرح ها انجام شود تا بتواند مخاطبین بالقوه را هدف قرار دهد. این کار نیاز به تجربه، همکاری های کارآمد و برنامه ریزی دارد. در طراحی پورتال نیاز ها باید به خوبی شناسایی شوند تا در نهایت بتوان طرحی را انتخاب کرد که بتواند نیاز ها را به نحو احسن برآورده کند.
اگر می خواهید بهترین طراحی های پورتال های سازمانی را دریافت کنید که بیشترین بهره وری را داشته باشد، از مشاوره ی رایگان مشاورین متخصص شرکت دارکوب بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته