اسکراپر وب چیست؟

نوشته شده توسط دارکوب

اگر تا به حال اطلاعاتی را از وب سایتی کپی/ پیست کرده اید، دقیقاً عملکردی را که یک اسکراپر وب انجام می دهد، در یک مقیاس کوچکتر انجام داده اید.
اسکراپر وب که از آن به عنوان استخراج گر داده های وب نیز یاد می شود، فرآیند بازیابی داده های یک وب سایت می باشد. اسکراپر وب اینکار را با استفاده از اتوماسیون هوشمند و به صورت خودکار با جستجو در سراسر اینترنت و بازیابی میلیون ها و شاید بیلیون ها داده ی مختلف انجام می دهد.
برخی از وب سایت ها می توانند حاوی مقدار زیادی اطلاعات ارزشمند باشند.
اگر می خواستید به این حجم از اطلاعات به صورت دستی دست یابید، می بایستی با کپی/ پیست اطلاعات را از روی وب سایت برمی داشتید و در فایلی ذخیره می کردید. اینجا جایی است که اسکراپر وب کاربری پیدا می کند.
اسکراپر وب به استخراج داده از یک وب سایت اشاره دارد. این اطلاعات جمع آوری شده و سپس به یک قالب ارسال می شود تا برای کاربر بیشتر قابل استفاده باشد.
اگرچه اسکرپینگ به یک وب به صورت دستی نیز می تواند انجام شود، اما در بیشتر موارد، ابزار های خودکار اسکرپینگ داده های وب ترجیح داده می شوند، زیرا هم هزینه ی کمتری دارند و هم با سرعت بیشتری کار را انجام می دهند.
در بیشتر موارد، اسکرپینگ به وب سایت ها کار ساده ای نیست. وب سایت ها با ظاهر و اشکال مختلفی وجود دارند، در نتیجه، اسکراپر های وب از نظر عملکرد و ویژگی متفاوت هستند.
اسکرپینگ وب یک فرآیند استفاده از اسکراپر ها و یا همان خزنده های وب برای استخراج داده های وب غیرساختاری و انتقال آنها به یک فرمت ساختار یافته برای تجزیه و تحلیل در آینده می باشد.
این یک تکنیک برای اسکرپ داده ها از یک وب سایت با استفاده از ابزار اسکرپینگ و ذخیره ی آنها در یک فایل محلی (معمولاً در یک صفحه گسترده) برای ارزیابی بیشتر می باشد.
اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، اسکراپر وب، شما را از شلوغی های کپی/ پیست داده ها و یا دانلود اطلاعات رها می کند. اسکراپر وب این کار را به صورت اتوماتیک برای شما انجام می دهد.

اساس اسکرپینگ وب چیست؟

در حقیقت، خزنده های وب، اسکراپر ها را هدایت می کنند.

خزنده

یک خزنده ی وب که از آن به عنوان عنکبوت نیز یاد می شود، یک هوش مصنوعی است که اینترنت را به منظور فهرست بندی و جستجوی محتوا از طریق دنبال کردن لینک ها و کشف آنها، کاوش میکند.

اسکراپر

یک اسکراپر وب یک ابزار مخصوص می باشد که به منظور استخراج دقیق و سریع داده ها از یک صفحه ی وب طراحی شده است. اسکراپر های وب، بسته به پروژه، از نظر طراحی و پیچیدگی بسیار متفاوت هستند.

اسکراپر های وب چگونه کار می کنند؟

قبل از هر چیز باید بدانیم وب سایت ها برای اینکه توسط کاربران انسانی فهمیده شوند، طراحی شده اند و نه برای ماشین ها.
به اسکراپر وب، قبل از خزیدن یک یا چند URL داده می شود. اسکارپر سپس کل کد HTML برای صفحه ی مورد نظر را بارگذاری می کند. اسکراپر های پیشرفته، کل وب سایت از جمله عناصر CSS و جاوااسکریپت را نیز ارائه می دهند.
سپس اسکرپر کل داده های موجود در صفحه و یا اطلاعاتی را که کاربر به طور ویژه برای پروژه ی مد نظر خود انتخاب کرده است را استخراج می کند.
به طور ایده آل، معمولاً کابران بخش هایی از اطلاعات را می خواهند و نه همه ی آنها را!
به طور مثال، ممکن است یک کاربر اطلاعات مربوط به قیمت محصولات یک فروشگاه را بخواهد و مرور محصولات را لازم نداشته باشد.
در مرحله ی آخر، اسکرپر وب، اطلاعاتی را که توسط کاربر گزیده شده را استخراج می کند و یک در فرمتی که برای کاربر قابل استفاده باشد، ارائه می دهد.
اکثر اسکرپر های وب، داده ها را در صفحه گسترده ی اکسل و یا CSV ارائه می دهند. اما اسکرپر های پیشرفته تر فرمت های دیگری را نیز حمایت می کنند.

این داده ها به چه منظوری استخراج می شوند؟

شرکت ها با رصد و ردیابی میلیون ها داده ی مختلف با استفاده از اسکرپر ها در نهایت به دنبال بهبود تصمیمات بازاریابی و تجاری خود می باشند.

اسکراپر های وب برای چه مواردی استفاده می شوند؟

فرقی نمی کند، چه فردی باشید که تازه کسب و کاری را راه اندازی کرده و چه یک شخص حرفه ای، استفاده از اسکرپر ها به شما این امکان را می دهد که تا 10 برابر تجارت خود را گسترش دهید.

نوآوری

اسکرپر ها می توانند به شما کمک کنند تا نوآوری داشته باشید و بتوانید محصولات جدید به بازار ارائه دهید. به عنوان مثال اگر می خواهید یک کتابخانه ی الکترونیکی راه اندازی کنید، به یک پایگاه داده نیاز دارید. با استفاده از اسکرپر ها می توانید این پایگاه داده را سریعتر و دقیق تر از اطلاعاتی که می خواهید، پر کنید.

تجزیه و تحلیل پیش بینی های آتی

شما می توانید از اسکرپر ها برای تجزیه و تحلیل پیش بینی های آتی و شناسایی مراکز خطر و نقاط قوت و بهتر برای سرمایه گذاری در کسب و کار خود استفاده کنید. خیلی از شرکت های بزرگ از تجزیه و تحلیل پیش بینی برای شناسایی مشتریان خود و عادات آنها استفاده می کنند.

تولید ترافیک بیشتر

شما با استفاده از اسکرپر ها می توانید به وب سایت رقیبان خود سر بزنید و کاربران هدف خود را از وب سایت رقبای خود بیابید. وقتی شما کاربران هدف خود را شناسایی کنید، افزایش ترافیک وب سایتتان آسان تر می شود. به طور مثال برای شناسایی تجارت های محلی می توانید از Google map استفاده کنید.

تحلیل رقیب

با استفاده از اسکرپر ها نه تنها می توانید به ترافیک وب سایت خود بیافزایید، بلکه حتی می توانید به تجزیه و تحلیل رقبای خود نیز بپردازید.
به عنوان مثال، شما متوجه می شوید که یکی از رقبای شما در اینستاگرام عملکرد خوبی دارد و دنبال کننده های زیادی را جمع آوری کرده است. این در حالیست که محصولاتی که شما ارائه می دهید کیفیت بالاتری دارند. شما با کاوش در مورد استراتژی های فروش و به دست آوردن اطلاعات دقیق در مورد خریداران آنها می توانید تجارت خود را بهبود ببخشید.

سئو

با استفاده از اسکرپر ها می توانید رتبه ی وب سایت های مختلف را گردآوری کنید و رقبای خود را ارزیابی کنید. اسکرپر ها به شما کمک می کنند تا بتوانید برای کلمات کلیدی خود ایده بگیرید و استراتژی سئوی خود را بهبود ببخشید.

خلاصه

برای استخراج داده های مورد نیاز خود از وب سایت های گوناگون، تکنیک ها و ابزار های زیادی وجود دارند. اسکرپر ها یکی از این ابزار ها هستند. با استخراج اطلاعات درست و دقیق و سریع می توانید استراتژی های کسب و کار و بازاریابی خود را ارتقاء دهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته