تبدیل وب سایت به اپلیکیشن

نوشته شده توسط دارکوب

امروزه ما ساعت های زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت و بازدید از سایت های مختلف می کنیم. این جستجو در فضای مجازی گاهی مرتبط با شغل و کار ماست، اما بیشتر اوقات برای گذران وقت و سرگرمی می باشد. امروزه نگرانی های افراد اغلب اوقات تنها با یک کلیک حل می شود. انقلاب تکنولوژی و به دنبال آن انقلاب وب سایت ها و نرم افزار های کاربردی آنلاین همه ی ما را بیشتر به هم نزدیک کرده است. این فناوری ها روز به روز در حال گسترش و تأثیرگذاری بیشتر روی زندگی ما می باشد. اما اغلب افراد از موبایل برای جستجو در نت استفاده می کنند تا از دسک تاپ و همچنین کاربران تلفن های همراه بیشتر زمان خود را صرف گشت و گذار برنامه های تلفن همراه می کنند تا گشت و گذار در وب سایت ها. برنامه های موبایل، جذاب تر، قابل دسترس تر، آسانتر و خاص تر هستند. عملکرد های بسیاری با استفاده از اپلیکشن های موبایل با یا بدون اتصال به سرویس های اینترنتی قابل اجرا هستند. امروزه مردم در دنیای شلوغی زندگی می کنند و برای انجام کار های مختلف از موبایل استفاده می کنند. طبق آخرین تحقیقات، 58% بازدید از وب سایت ها در سال 2018 از طریق موبایل انجام شده است. به علاوه، افراد 42% از زمان خود را از طریق موبایل به جستجو در فضای مجازی می پردازند. پس بهتر است شما به عنوان صاحب یک کسب اینترنتی برای به دست آوردن کاربران بیشتر، وب سایت خود را به برنامه تبدیل کنید. در ادامه به بررسی برخی از دلایلی که چرا باید وب سایت خود را به اپلیکیشن تبدیل کنیم می پردازیم:
دلایل تبدیل وب سایت به اپلیکیشن

  • کسب و کار شما برای حفظ رقابت و سودآوری باید آخرین تغییرات و روند ها را دنبال کند. از آنجا که اغلب افراد از گوشی های همراه استفاده می کنند، برنامه ها می توانند کاربران زیادی را جذب کنند. اگرچه بهتر است قبل از تبدیل وب سایت به اپلیکیشن بازار را به دقت تحلیل کنید. به عنوان مثال خواندن پست های طولانی یا نگاه کردن به جزئیات خیلی ریز در دسک تاپ راحت تر است.
  • به طور متوسط، افراد روزانه بیش از 2 ساعت از زمان خود را صرف جستجو در فضای مجازی با استفاده از موبایل خود می کنند. دلیل این موضوع بخاطر طراحی UI/UX مناسب است که استفاده از برنامه های کاربردی تلفن همراه را ساده تر کرده است.
  • امکان ارسال پیامک به مشتریان همیشه این فرصت را به شما می دهد که مشتریان خود را آگاه و درگیر کار خود کنید. با وب سایت متداول ترین راه کار برای این موضوع ارسال ایمیل است. اما مشتریان مدرن، روزانه تعداد بی شماری ایمیل دریافت می کنند که شاید وقت نکنند همه ی آنها را بخوانند. اما برنامه های موبایل این چالش را از بین برده اند.
  • استفاده از ویژگی های داخلی مانند GPS و دوربین.
  • برنامه های تلفن همراه می توانند در حالت آفلاین نیز کار کنند. اگرچه برخی از عملکرد ها محدود است اما استفاده از وب سایت بدون اینترنت کاملاً غیر ممکن است.
  • برنامه های تلفن همراه معمولاً شخصی سازی بهتری را ارائه می دهند.

برنامه ی وب چیست؟
به طور خلاصه، برنامه ی وب یک برنامه ایست که در یک مرورگر وب اجرا می شود. این امر به نوعی ایجاد یک پیوند مستقیم بین URL و دستگاه شما می باشد. به عبارت دیگر شما بایستی قادر باشید وب سایت خود را در هر مرورگری باز کنید.
به همین دلیل بسیار تأکید می شود که یک وب سایت ریسپانسیو بهینه داشته باشید. اینگونه هر کاربری بدون توجه به سیستم عامل مورد استفاده ی خود می تواند وب سایت شما را پیمایش کند.
صاحبان مشاغل آنلاین بهتر است یک وب سایت با کیفیت داشته باشند تا برای تبدیل وب سایت خود به اپلیکیشن در آینده مشکلات کمتری داشته باشند. همچنین این افراد بهتر است درگاه اینترنتی مناسبی برای این موضوع داشته باشند.
برنامه های وب احتمالاً کارآمد ترین طراحی نیستند! اما همه ی اینها بستگی به هدف و انتظار شما از برنامه ی مورد نظر دارد. برنامه های وب هم مانند سایر برنامه های مزایا و معایب خود دارد. اگر تصمیم دارید که با استفاده از اپلیکیشن فقط به وب سایت خود لینک داشته باشید، ساخت یک نرم افزار ساده می تواند یک راه حل سریع و آسان باشد، اما اگر به دنبال اهداف پیچیده تری هستید، بهتر است یک نرم افزار تفسیری طراحی کنید.
اما در هر صورت یک وب اپلیکیشن جوانب مثبت و منفی خودش را دارد. در این بخش به بررسی مزایا و معایب وب اپلیکیشن ها می پردازیم:
مزایای وب اپلیکیشن ها

  • اغلب برنامه های وب با زبان برنامه نویسی مانند HTML و یا CSS پیاده سازی می شوند که در بین متخصصین IT بسیار معروف هستند.
  • بر خلاف برنامه های داخلی یک برنامه ی وب قادر است به همه ی دستگاه ها دسترسی پیدا کند. این برنامه ها طوری طراحی می شوند که روی هر سیستم عاملی اجرا می شوند.
  • این برنامه ها از طریق یک URL ساده در مرورگر وب دستگاه دارنده قابل اجرا می باشند.
  • برنامه های وب نیازی به دانلود از طریق فروشگاه های اپلیکیشن ندارند. این موضوع باعث صرفه جویی در هزینه می شود زیرا داشتن یک لینک مستقیم از طریق برنامه ی وب، رایگان است.
  • یکی از مهمترین مزایای برنامه ها نسبت به وب سایت ها ارائه ی تجربه ی کاربری بهتر است. زیرا برنامه های موبایل برای یک دستگاه خاص طراحی می شوند و ویژگی های آن و اندازه ی صفحه ی نمایش را در نظر می گیرند.

معایب ایجاد اپلیکیشن

  • معمولاً ایجاد برنامه های وب هزینه بردار است.

تفاوت بین برنامه و وب سایت
وب سایت موبایل مجموعه ای ای از صفحات است که به یکدیگر متصل هستند و می توانند در مرورگر ها راه اندازی شوند. آنها با کمک رویکرد های تخصصی می توانند با اندازه های مختلف صفحه سازگار شوند یا بسته به نوع دستگاه، الگو های طراحی خود را کاملاً تغییر دهند.
عموماً، وب سایت های تلفن همراه برای ارائه ی محتوا ایجاد می شوند و به عنوان یک قاعده  بسیار تعاملی نیستند. اولین تفاوت با یک برنامه ی تلفن همراه در اتصال به اینترنت است. مشتریان برای استفاده از امکانات کامل تلفن همراه نیاز به اتصال به اینترنت دارند. از نقطه نظر مالی وب سایت ها با نرم افزار ها تقریباً در یک محدوده ی هزینه ای قرار دارند اما وب سایت ها معمولاً کمی مناسب تر هستند.
برنامه ی موبایل یک نرم افزار است که برای اجرا بر روی یک پلت فرم خاص مانند iOS یا اندروید ایجاد می شود. برنامه های موبایل در حالت آفلاین و آنلاین قابل استفاده هستند. مزایای برنامه های موبایل معمولاً بیشتر از وب سایت است. اما این بستگی به هدف و انتظار مشتریان نیز دارد.
لازم به ذکر است که شرکت های معتبر معمولاً هم یک وب سایت خوب و هم برنامه های کاربردی خوب و متناسب با حرفه ی خود دارند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته