چطور از VPN به نفع سئو استفاده کنیم؟

نوشته شده توسط مهندس کلانتری

صنعت سئو به سرعت در حال رشد است. ارزیابی می شود که تا سال 2020 تا 79$ میلیارد دلار بازار آن توسعه یابد. تا اینجا احتمالا شما تجربه خوبی از بازاریابی از طریق سئو داشته اید. اما نباید از فرصت هایی که (VPN (Virtual Private Network در استراتژی های سئو دارد غافل بمانیم. یک VPN راه حلی است که کمک می کند تا دو طرف به صورت ناشناس و از یک شبکه رمز شده خصوصی استفاده کنند. VPN عمدتا برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین شما و دسترسی به محتویاتی است که در یک منطقه خاص در دسترس نیستند.

 

VPN چیست؟

(VPN (Virtual Private Network به معنای شبکه خصوصی مجازی است. با استفاده از VPN، تمام ترافیک شما در داخل یک تونل خصوصی رمز گذاری شده است، که مسیر خود را از میان اینترنت عمومی می یابد.

ریشه ای این که چرا VPN ها محبوب هستند، این است که آنها می توانند ترافیک اینترنتی را خصوصی و رمز گذاری کنند. دولت ها، ISP ها، هکرها شبکه های بی سیم و دیگران نه تنها نمی توانند ببینند که چه چیزی در داخل یک VPN وجود دارد بلکه معمولا حتی نمی توانند بفهمند که چه کسی از آن استفاده می کند.

چرا VPN ها استفاده می شود؟ یکی از موارد استفاده VPN در محیط کاری است. یک کاربر تلفن همراه که نیاز به دسترسی به اطلاعات از یک سرور کاری دارد مجوز VPN برای ورود به سرور در زمان دور بودن برای آن فراهم است به طوری که او در این وضعیت می تواند دسترسی به فایل های مهم را داشته باشد. کاربرد دیگر نیز این است که شما می خواهید از سرویس هایی استفاده کنید که در محل جغرافیایی شما قابلیت استفاده ندارد و با یک VPN می توانید از نظر فنی تغییر محل بدهید. یا در سئو می خواهید وضعیت از یک نقطه جغرافیایی خاص بررسی کنید. در این مقاله از دارکوب به بررسی بیشتر کاربردهای VPN می پردازیم.

 

نمونه ایی از VPN

همه چیزهایی که در اینترنت انجام می دهید باید از طریق ISP خودتان قبل از رسیدن به مقصد عبور کند. بنابراین، هنگامی که از گوگل درخواست می کنید، اطلاعات رمز گذاری نشده به ISP ارسال می شود و قبل از رسیدن به سرور گوگل از چندین کانال عبور می کند.

در طول این انتقال به سرور و بازگشت، تمام اطلاعات شما که توسط ISP ها برای پردازش اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند، قابل خواندن هستند. هر کدام از آنها می توانند ببینند از کجا از اینترنت استفاده می کنید و به چه وب سایت می خواهید دسترسی پیدا کنید. اینجا است که پای VPN باز می شود: برای خصوصی سازی این اطلاعات.

هنگامی که یک VPN نصب می شود، درخواست برای رسیدن به هر وب سایت ابتدا در آنچه که ما به عنوان یک تونل محصور مهر و موم شده تجسم می کنیم، انجام می شود. این امر در لحظه ای که شما به VPN متصل می شوید اتفاق می افتد. چیزی که شما در طول این نوع تنظیمات در اینترنت انجام می دهید برای تمام ISP ها (و هر بازرس دیگر ترافیک شما) نمایان نمی شود، شما تنها به یک سرور واحد (VPN) دسترسی پیدا می کنید.

آنها تونل را می ببینند اما نه آنچه در داخل آن است. اگر گوگل این ترافیک را بازبینی کند، نمی داند چه کسی هستید، از کجا می خواهید چیزی بارگیری یا آپلود کنید. تنها فقط یک اتصال واحد از یک سرور خاص وجود دارد.

آنچه بعد اتفاق می افتد یک مزیت VPN است. اگر یک وب سایت مانند گوگل بخواهد بداند که درخواست کننده چه کسی است VPN می تواند با اطلاعات شما پاسخ دهد یا درخواست را رد کند. عامل تعیین کننده این است که آیا سرویس VPN به این اطلاعات دسترسی دارد یا خیر. برخی از ارائه دهندگان VPN به طور هدفمند همه سوابق کاربر و رد ها را حذف می کنند یا از ثبت آن در وهله اول خودداری می کنند. با ذخیره نکردن هیچ گونه اطلاعاتی در سرور VPN این نوع دسترسی کاملا خصوصی خواهد بود.

 

استفاده از VPN در سئوی محلی

می دانید که نتایج جستجو در هر محل متفاوت است. سئوی محل های جغرافیایی زیادی وجود دارد که یک شرکت ممکن است مایل به هدف گیری آن ها باشد. به عنوان مثال، شما می توانید در ایران باشید و می خواهید در سئو کاربران ترکیه را هدف قرار دهید. با این حال، اگر شما یک جستجوی سریع در گوگل انجام دهید، نتایج محلی خود را دریافت خواهید کرد و نه یک نتیجه خاص برای ترکیه که شما به دنبال آن هستید. به عنوان یک متخصص سئو، ممکن است بخواهید بدانید که مردم ترکیه چه در جستجوهای خود به دنبال چه چیزهایی هستند. علاوه بر این، شما همچنین می خواهید در مورد رقابت ها در این مناطق بیشتر بدانید. خوب اگر هدف شما چنین است، شما باید از یک VPN استفاده کنید.

یک VPN می تواند به طور جدی چگونگی تحقیق شما را در درباره یک بازار محلی را تغییر دهد. با استفاده از VPN، می توانید گوگل را فریب دهید که فکر کند که شما از ترکیه (یا هر منطقه ای که می خواهید) هستید. این بدان معنی است که شما می توانید یک جستجوی محلی انجام دهید و در مورد نیازهای مخاطبان محلی یاد بگیرید و سعی کنید بفهمید که افراد محلی از چه کوئری هایی استفاده می کنند. تمام این اطلاعات می تواند نحوه عملکرد سئو شما را در مناطق دیگر را تغییر دهد.

چرا از VPN زمانی که همیشه می توانیم از تبلیغات هدفمند استفاده کنیم، بهره ببریم؟ خوب اول شما باید در مورد آنچه مخاطبان محلی جستجو می کنند تحقیق کرده و یاد بگیرید. این روشن است که در شناخت جستجوی محلی مزیتی افزوده وجود دارد. علاوه بر این، شما همچنین می توانید تبلیغات رقبای محلی را ببینید و بدانید که چگونه مخاطبان را هدف قرار می دهند. در آخر شما همچنین می توانید بدانید که چگونه رقبا تبلیغات را در مناطق محلی ارائه می کنند.

 

هنگام کار از حریم خصوصی خود محافظت کنید

سئو یک بازار رقابتی است. برای موفقیت، شما همیشه باید از رقبای خود جلوتر باشید. این به معنی پنهان کردن رد پای خود هنگام تحقیق و بازدید از رقبا است و یا زمانی که در حال تقلید یا تاثیر بر استراتژی آن ها هستید.

همه اینها خوب به نظر می رسد، اما رقبا می توانند به راحتی IP شما را ردیابی کنند و خیلی سریع در مورد شما بدانند. این می تواند آنها را به سایت شما هدایت کند که به نوبه خود امکان کپی استراتژی شما را به آن ها می دهد. همانطور که رقابت شدید است، همیشه باید سعی کنید گام های خود را پنهان کنید یا حداقل تا زمانی که می توانید استراتژی خود را از رقبا پنهان کنید.

این تنها مشکل نیست. گوگل همچنین اگر چیزی مشکوک بیابد می تواند شما را ردیابی کند. آنها می توانند بدانند که آیا شما بک لینک خریداری کرده اید یا خیر و این اصلا خوب نیست. راه حل همه این مشکلات استفاده از یک VPN است. مهم نیست که آیا شما یک وب سایت جدید یا قدیمی دارید، همیشه باید میزان ردپای دیجیتال خود را تا آنجا که می توانید پنهان کنید. با استفاده از VPN، می توانید تحقیق خود را انجام دهید و همیشه پنهان بمانید. این شانس شما را برای رشد در بازار افزایش خواهد داد.

 

از راه دور پروژه های سئو را انجام دهید

با افزایش کار از راه دور، بدون شک ما در هنگام کار با اینترنت به حفظ حریم خصوصی خود احتیاج داریم. همچنین به عنوان یک متخصص سئو، شما باید به ابزارهای مختلف دسترسی داشته باشید که ممکن است به دلیل مکان مورد نظر شما دسترسی به آن محدود شده باشد. به عنوان مثال، چین بسیاری از خدمات گوگل را مسدود می کند. اما اگر تمرکز اصلی شما سئو باشد (مانند ما در دارکوب)، باید دسترسی به گوگل داشته باشید.

به همین دلیل است که شما باید از یک VPN برای دسترسی بدون استرس به هر ابزار، وب سایت یا سرویس مورد نیاز استفاده کنید. این باعث افزایش بهره وری شما خواهد شد و شما نباید دو بار در هنگام کار فکر کنید، یک بار برای پنهان نگهداشتن خود و محل کاری که شما در آن هستید و دیگری برای بررسی وضعیت سئوی یک سایت برای یک محل جغرافیایی خاص.

 

عبور از reCAPTCHA های کوئری های جستجوی گوگل

به عنوان یک متخصص سئو، همیشه انتظار می رود که یک پنجره مرورگر از آمار و اطلاعات مربوط به سئو و کلمات کلیدی مرتبط با پروژه خود داشته باشید. نه تنها این، بلکه شما همیشه نیاز به جستجوی کلمات کلیدی جدید دارید. با این وجود ممکن است گوگل شما را بخاطر انجام جستجوهای زیاد نشان کند. و اگر شما علامت گذاری شده باشید، شما به طور مداوم بهreCAPTCHAs گوگل هدایت می شوید.

شما همچنین ممکن است یک خطای متفاوت دریافت کنید که در آن گفته شود ترافیک غیرعادی از این شبکه وجود دارد. اکنون برای ادامه بیشتر، شما باید برای هر چند جستجو یک reCAPTCHA حل کنید. خوب این می تواند منجر به از دست رفتن زمان زیادی شود و بهره وری کار نیز کاهش یابد. همچنین، پرکردن reCAPTCHA های زیاد در طول روز خسته کننده است.

برای حل این مشکل، به پیشنهاد کارشناسان ما در دارکوب باید از VPN استفاده کنید. یک VPN خوب می تواند آدرس های IP را تغییر دهد و جریان کار شما را روان سازد. VPN ها نیز در ساخت یک وبلاگ مفید هستند، و به همین دلیل شما در راهنمای وبلاگ نویسی خوب می بینید که همیشه وبلاگ نویسان جدید را برای استفاده از VPN تشویق می کنند.

 

چرا من باید از VPN استفاده کنم وقتی می توانم از پروکسی استفاده کنم؟

یکی از سوالات رایج این است که چرا وقتی می توان از یک پروکسی استفاده کرد از یک VPN استفاده کنیم؟ این تا حدی درست است، اما مزایای استفاده از VPN بیش از یک پروکسی است. با استفاده از VPN می توانید:

  • سریعتر از پروکسی کار کنید
  • آدرس IP را سریع و راحت تغییر دهید
  • لازم نیست که در مورد reCAPTCHAs نگران باشید
  • با چندین پلتفرم کار کنید
  • ارتباط خود را به طور کامل محافظت کنید
  • از حریم خصوصی خود محافظت کنید
  • یک تجربه کاربری پایدار و عالی داشته باشید

 

نیاز های VPN

پیاده سازی VPN می تواند بر پایه نرم افزار باشد، مانند نرم افزار کلاینت و سرور VPN سیسکو یا ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار مانند روترهای Juniper Network که با نرم افزار کلاینت Netscreen-Remote VPN سازگار است.

کاربران خانگی نیز می توانند برای سرویس ماهانه یا سالانه از یک ارائه دهنده VPN اشتراک بگیرند. این سرویس های VPN رمزگذاری می شوند و می توانند امکان مرور و سایر فعالیت های آنلاین را بدون نام کنند.

یکی دیگر از فرم های SSL (Secure Sockets Layer) VPN است که اجازه می دهد تا کاربر از راه دور با استفاده از یک مرورگر وب، بدون نیاز به نصب نرم افزار ویژه کلاینت متصل شود. برای هر یک از این روش ها مزایا و معایب مختلفی وجود دارد.

شما در مورد استفاده از VPN ها برای مزایای سئو چه فکر می کنید؟

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته