طراحی وب سایت فروش دوره های آموزشی

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

با توسعه اینترنت و افزایش حضور کاربران در این فضا ، زندگی اغلب مردم دچار تغییرات متعددی شده است . هر چه سال ها می گذرد فناوری و تکنولوژی به سمت زندگی راحت توسعه و تغییر پیدا می کند . اکثر مردم این روز ها کار های خود را با استفاده از اینترنت و دستگاه های هوشمند نظیر تبلت ها و تلفن های همراه انجام می دهند . به همین دلیل در سال های اخیر کاربران از وب سایت های ارائه دهنده خدمات و فروشگاهی ، استقبال زیادی کرده اند . 

با توجه به اینکه شرکت دارکوب دارای آموزشگاه فنی و حرفه ای با نام آموزشگاه دارکوب می باشد که در این آموزشگاه مباحث مربوط به طراحی وب سایت، سئو و دیجیتال مارکتینگ را آموزش می دهد و از بابت آموزش به صورت آنلاین، نرم افزار آموزش آنلاینی را طراحی نموده است که با استفاده از آن به راحتی می تواند کلاس های آموزشی خود را به صورت آنلاین برگزار نمایید. در صورتی که در جستجوی نمونه سایت آموزشی هستید می توانید به عنوان نمونه کار وبسایت آموزشگاه دارکوب را بررسی نمایید. روش های مختلفی در دارکوب برای طراحی سایت آموزش آنلاین وجود دارد که دو روش اصلی آن از قرار زیر است:

سایت های آموزشی نیاز به امکانات و نکاتی دارند که در مقاله نکات طراحی سایت آموزش آنلاین به صورت کامل شرح داده شده است. در حقیقت یکی از تخصص های اصلی مجموعه دارکوب طراحی سایت آموزش آنلاین می باشد. جهت مشاوره لطفا با شماره های این شرکت تماس حاصل فرمایید.

صاحبان کسب و کار می توانند با راه اندازی وب سایت و ارائه خدمات اینترنتی و آنلاین به کاربران ، به کسب در آمد بپردازند . این روز ها هر کسب و کاری دارای وب سایت می باشد به همین دلیل تبلیغات و بازاریابی سنتی دیگر جایگاهی ندارد . در عوض بازاریابی اینترنتی و آنلاین طرفداران زیادی دارد . بسیاری از مشاغل نو پا با استفاده از بازاریابی آنلاین توانسته اند جایگاه خوبی در میان مردم کسب کنند . به همین دلیل است که به هر کسب و کاری پیشنهاد می کنیم حتما یک وب سایت حتی سایت ساده معرفی  ، برای خود داشته باشند .

اغلب مردم برای جست و جو نیاز های خود به موتور های جست و جو مراجعه می کنند و به سرعت هدف خود را می یابند . وب سایت های مختلفی در فضای اینترنت به وجود آمده اند که اغلب نیاز های مردم را بر طرف می کنند از جمله :

همچنین بسیاری از مشاغلی که در سطح شهر مشغول به کار هستند با راه اندازی وب سایت کسب و کار آنلاین نیز انجام می دهند . مانند اغلب بانک ها که ، مردم می توانند از طریق وب سایت های آنها تراکنش مالی آنلاین داشته باشند یا فروشگاه ها عرضه کننده پوشاک و …

پس می توان فهمید راه اندازی وب سایت برای هر نوع کسب و کاری لازم و امکان پذیر می باشد . خوشبختانه طراحی سایت هر روز در حال توسعه و تغییر است و برای هر نوع وب سایتی می توان قابلیت های مختلف اضافه نمود . به عنوان مثال یک سایت فروشگاهی قابلیت های زیر را دارد :

  • سبد خرید
  • پنل کاربری خریدار
  • پنل کاربری فروشنده
  • درگاه پرداخت
  • قابلیت مقایسه کالا ها
  • دسته بندی محصولات
  • نمایش چند بعدی محصولات
  • قابلیت نمایش تغییر رنگ محصولات
  • و …

این قابلیت ها از ویژگی های عمده اغلب وب سایت های فروشگاهی می باشد . طراحی پایه اکثر وب سایت ها مانند هم می باشد تنها تفاوت در طراحی ، نوع قابلیت های موجود در سایت است . به عنوان مثال قابلیت های یک وب سایت فروشگاهی با سایت معرفی شرکتی تفاوت های زیادی دارد . در این مقاله سعی می کنیم تا قابلیت های موجود در طراحی یک وب سایت مجموعه  آموزشی را شرح دهیم .

طراحی وب سایت مجموعه آموزشی

مجموعه های آموزشی مختلفی در سطح شهر وجود دارند که روزانه پذیرای 100 ها نفر هستند . اغلب مجموعه های آموزشی مطرح معمولا در مراکز شهر ها واقع هستند . منظور از مراکز آموزشی فقط کلاس های آزاد تدریس نیست ، بلکه مراکز آموزشی شامل ؛ مدارس ، دانشگاه ها ، موسسات آموزش عالی آزاد ، موسسات آموزش زبان و موسیقی و هنر های مختلف و کنکور و … می باشد .

ثبت نام و شرکت در کلاس های آموزشی این روز ها هزینه ها و مشکلات زیادی را به همراه دارد . همانطور که گفته شد اغلب مجموعه های آموزشی در مرکز شهر واقع شده اند و مراجعه به این مجموعه ها برای بسیاری از مردم سخت می باشد . همچنین بسیاری از افراد شاغل نمی توانند در کلاس های آموزشی دلخواه خود شرکت نمایند . از این رو آموزش آنلاین می تواند راهی برای کمک به افراد متقاضی باشد .

در فضای اینترنت وب سایت های مختلفی وجود دارد . اما سایت های آموزش آنلاین به ندرت دیده می شود . البته در شبکه های مجازی و صفحات اجتماعی در سال های اخیر کلاس های آنلاین مختلفی تشکیل شده  اما با فیلترینگ تلگرام از تعداد آنها کاسته شده است .

مدیران مجموعه های آموزشی می توانند با راه اندازی وب سایت و آموزش آنلاین هم به داوطلبان آموزش کمک نمایند و هم کسب در آمدی دیگر داشته باشند . تعداد کاربران اینترنت روزانه در حال افزایش است . بسیاری از کاربران در موتور های جست و جو به دنبال منابع و فیلم های آموزشی هستند . پس می توان از این موقعیت استفاده نمود .

طراحی وب سایت برای مجموعه های آموزشی می تواند مانند وب سایت های آموزش آنلاین باشد یعنی هم به کاربران اینترنت و هم به دانش آموزان آن مجموعه ، با وب سایت خدمات آموزشی ارائه نمود . این روز ها به دلایل گفته شده سایت های آموزش آنلاین کاربران زیادی را به سمت خود جذب نموده اند . با طراحی وب سایت های آموزشی ، کاربران اینترنت می توانند هر زمان که نیاز به آموزش محتوایی خاص داشتند به وب سایت مربوطه مراجعه نمایند بدون آنکه نیاز باشد به مجموعه های آموزشی مراجعه کنند . تنها کافیست کاربر با استفاده از تلفن همراه یا کامپیوتر و لپ تاپ خود از وب سایت آموزشی دیدن کند . استفاده از وب سایت های آموزشی مزیت های زیادی را برای صاحبان آن و کاربران به همراه دارد :

  • صرفه جویی در هزینه : همانطور که گفته شد اغلب مجموعه های آموزشی در سطح شهر واقع شده اند ، بسیاری از افراد باید مسافت و هزینه زیادی را صرف رفت و آمد به مجموعه آموزشی کنند . همچنین اگر وب سایت مورد نظر آموزشگاه مجازی باشد هزینه خرید یا اجاره آموزشگاه و هزینه تدریس معلمان و مربیان و هزینه خرید تجهیزات آموزشی برای صاحبان آن حذف می شود.
  • صرفه جویی در وقت : با استفاده از وب سایت های آموزشی هر زمان می توان از مطالب و منابع آموزشی استفاده نمود . همچنین افراد شاغل نیز می توانند هر زمان از شبانه روز با استفاده از این وب سایت ها آموزش ببینند .

طراحی وب سایت برای مجموعه های آموزشی نیز مانند طراحی وب سایت های آموزشی می باشد . قابلیت های اضافه در این نوع وب سایت ها بسته به نوع مجموعه آموزشی می باشد که به شرح آن می پردازیم

طراحی پنل کاربری دانشجویان و دانش آموزان : اگر وب سایت مورد نظر برای مدرسه یا دانشگاه و … باشد برای دانش آموزان باید حساب کاربری طراحی نمود . کاربر باید بتواند با استفاده از نام و شماره دانش آموزی یا دانشجویی خود ایجاد حساب کاربری کند . حساب کاربری باید قابلیت های زیر را داشته باشد :

  • درگاه بانکی برای پرداخت شهریه
  • ثبت نظر و اعتراض
  • امکان انتخاب ترم
  • امکان انتخاب واحد
  • امکان تغییر رمز ورود
  • ثبت اطلاعات هویتی
  • امکان محاسبه شهریه
  • قابلیت پرینت از فرم های مختلف
  • قابلیت صدور کارت امتحان

طراحی پنل کاربری اساتید و معلمان و مربیان با قابلیت های زیر

  • امکان پرینت لیست دانش آموزان کلاس
  • امکان ارسال پیام شخصی به دانش آموزان
  • قابلیت وارد کردن نمرات دانش آموزان
  • قابلیت آپلود فایل های آموزشی برای ارسال گروهی به دانش آموزان

طراحی صفحه معرفی و درباره آموزشگاه و تاریخچه تاسیس

طراحی قسمت اخبار مجموعه آموزشی و اخبار مرتبط

طراحی صفحه اطلاعیه ها

طراحی صفحه دوره های آموزشی و قابلیت انتخاب و محاسبه شهریه توسط کاربر

طراحی صفحه زمان بندی دوره های و ثبت نام آنها

طراحی صفحه قوانین و ضوابط

قابلیت ثبت نام آنلاین

قابلیت آموزش آنلاین برای کاربران غیر حضوری

طراحی صفحه مربوط به کتب و جزوات و دیگر منابع آموزشی و دسته بندی آنها

امکان خرید فایل های آموزشی و دانلود و پرینت آنها

امکان درج نظر

قابلیت معرفی مربیان و معلمان و اساتید و ذکر سوابق آنها

قابلیت صدور گواهینامه آنلاین پایان دوره

طراحی گالری تصاویر ( تصاویر آموزشگاه و مجموعه آموزشی و مراسمات و جلسات و … )

طراحی خبرنامه برای ارسال ایمیل و پیامک

طراحی انجمن ها و تالارهای گفتگو

امکان نظرسنجی بعد از پایان دوره ها

قابلیت مشاوره آنلاین به داوطلبان

طراحی صفحه وب سایت های مرتبط

شبکه های اجتماعی

طراحی صفحه سوالات متداول

طراحی کتابخانه مجازی

طراحی وب سایت برای مجموعه آموزشی باید حرفه ای باشد در کنار حرفه ای بودن رعایت سادگی و بهبود تجربه و رابط کاربری لازم  است . همچنین طراحی قالب وب سایت های آموزشگاهی باید به صورت ریسپانسیو باشد تا کاربران بتوانند با استفاده از تلفن های همراه خود به وب سایت مراجعه نمایند.

طراحی سایت فروش دوره های آموزشی

یکی از قابلیت هایی که معمولا لازم است در وبسایت آموزشگاهی وجود داشته باشد قابلیت روش دوره های آموزشی می باشد. لازم است کاربران بتوانند از طریق وبسایت در دوره ها ثبت نام نمایند و قابلیت رویت فیلم جلسات برگزار شده در وبسایت وجود داشته باشد. این قابلیت ها در قالب آموزشگاه دارکوب وجود دارد.

آموزش آنلاین

لازم است در سایت آموزشی قابلیت آموزش آنلاین وجود داشته باشد تا در صورت نیاز دانشجویان بتوانند در دوره ها به صورت آنلاین شرکت نمایند. معمولا سایتهای آموزشی از نرم افزار sky room و یا adobe connect برای این کار استفاده می نمایند اما در پرتال آموزش آنلاین دارکوب این قابلیت در خود وبسایت تعبیه شده است و نیازی به استفاده از نرم افزارهای و سایتهای واسط نیست.

خرید سایت آموزشی

با استفاده از قالب آموزشگاه شرکت دارکوب می توانید به راحتی وبسایت آموزشگاهی خود را راه اندازی نمایید. امکانات بسیار زیادی برای مدیریت آموزشگاه در این قالب پیاده سازی شده اند و طی سالها این نرم افزار به روز رسانی شده است.

هزینه ساخت سایت آموزشگاهی

در صورتی که با استفاده از قالب آموزشگاهی دارکوب وبسایت خود را طراحی نمایید هزینه طراحی وب سایت آموزشگاهی شما بسیار ارزان تمام خواهد شد و در غیر این صورت لازم است درخواست های خود را به صورت RFP برای این شرکت ارسال نمایید تا برآورد هزینه انجام گردد.

جمع بندی

برای مشاوره در خصوص راه اندازی وب سایت برای آموزشگاه و مجموعه آموزشی خود می توانید به شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید تا از خدمات بی نظیر ما بهرمند شوید . طراحی وب سایت به تنها نمی تواند باعث رونق یک کسب و کار شود بلکه در کنار آن باید تدابیری اندیشیده شود که در این باره کارشناسان ما تکنیک هایی را به مشتریان خود ارائه می دهند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته