تاثیر اینستاگرام بر سئو وب سایت

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

وب سایت ها بعد از راه اندازی برای آنکه بتوانند دیده شوند باید بهینه سازی شوند . برای طراحی وب سایت هزینه های مختلفی باید پرداخت شود این هزینه اغلب زیاد می باشند اما اگر وب سایتی بازدید کننده نداشته باشد این مبالغ پرداختی به هدر خواهد رفت . گاهی مواقع ساده ترین وب سایت ها کاربران بیشتری از یک وب سایت حرفه ای دارند . موفقیت در کسب و کار های اینترنتی تا حدودی به طراحی حرفه ای وب سایت بستگی دارد . مهمترین نکته ، مدیریت و افزایش بازدید کنندگان وب سایت می باشد . 

برای رسیدن به این موفقیت و افزایش ترافیک وب سایت راه های مختلفی وجود دارد که مطمئن ترین و مطرح ترین آنها سئو SEO : Search Engine Optimization می باشد . بار ها در مقالات مختلف از سئو و بهینه سازی وب سایت و اهمیت آن سخن گفته ایم . بهینه سازی باعث می شود وب سایت ها برای نمایش به کاربران با کیفیت و مناسب شوند . وقتی وب سایتی بهینه باشد ، موتور های جست و جو آن را در صفحه اول نتایج خود جای می دهند .

به طور مثال وقتی  ” طراحی وب سایت ” را در گوگل جست و جو  می کنید ده ها وب سایت با عبارات مربوط به طراحی وب سایت نمایش داده می شود . لیست نمایش نتایج از چند صفحه تشکیل شده است اما اغلب کاربران فقط از وب سایت های صفحه اول دیدن می کنند . به همین دلیل رسیدن به این صفحه برای هر وب سایتی مهم می باشد . عملا وب سایت هایی که در صفحات دیگر قرار دارند بازدید حداقلی دارند .

بهینه سازی وب سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت از 100 ها تکنیک تشکیل شده است که فقط با انجام موارد مهم می توان جایگاه خوبی در موتور های جست و جو به دست آورد . این موارد به شرح زیر می باشند :

  • تولید محتوا : مهمترین بخش هر وب سایت محتوای آن می باشد . پس در درج و تولید آن باید دقت نمود . محتوای مناسب باید منحصر به فرد ، غیر کپی ، مرتبط با موضوع وب سایت ، کاربردی و مفید باشد
  • به روز رسانی : برای آنکه موتور های جست و جو و کاربران به پویایی وب سایت پی ببرند به روز رسانی محتوا و به روز رسانی طراحی وب سایت بعد از مدتی می تواند تاثیر گذار باشد .
  • ریسپانسیو : طراحی قالب به صورت ریسپانسیو باعث می شود قالب وب سایت در تلفن های همراه و دیگر نمایشگر ها به درستی دیده شود . سازگار بودن قالب وب سایت برای گوگل اهمیت دارد .
  •  چگالی کلمات کلیدی : هر وب سایت با توجه به نوع فعالیت و کسب و کار آن ، کلمات کلیدی مرتبط به خود را دارد . باید دقت شود تعداد استفاده از کلمات کلیدی در محتوا رعایت شود و بیش از چگالی هر صفحه نشود .
  • افزایش سرعت وب سایت : سرعت بار گذاری هر وب سایت برای کاربران مورد توجه می باشد سایت هایی که کند لود می شوند مورد علاقه کاربران و موتور های جست و جو نیستند . سرعت وب سایت به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند نوع هاست ، حجم تصاویر و محتوا و …
  • افزایش سرعت وب سایت در تلفن های همراه : برای این منظور باید از فریم ورک AMP  استفاده نمود .
  • بک لینک گذاری : بک لینک گذاری به معنای درج لینک یک وب سایت در صفحه از سایت دیگر می باشد بدین ترتیب کاربران آن وب سایت از سایت لینک شده نیز دیدن می کنند . به همین دلیل کیفیت لینک ها بسیار مهم می باشد . وب سایت های مرتبط و با کاربران زیاد و رتبه خود در موتور های جست و جو بهترین محل برای بک لینک گذاری می باشند .
  • تبلیغات
  • اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

نکات گفته شده تنها تعدادی از فاکتور های سئو می باشند بسیاری از آنها مربوط به ساختار سایت می باشد که باید توسط کارشناس مربوطه انجام شوند .

سئو و بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین Digital marketing از روش های مختلفی تشکیل شده است و ارتباط مستقیمی با سئو و بهینه سازی وب سایت دارد . بازاریابی آنلاین مربوط به فعالیت های اینترنتی در جهت رشد کسب و کار می باشد . اغلب روش های بازاریابی آنلاین مربوط به تبلیغات می باشد . تبلیغات گسترده و اصولی برای هر کسب و کاری لازم است . انجام هر گونه تبلیغ و فعالیت در بستر اینترنت در راستای بهبود کسب و کار بازاریابی آنلاین می باشد بدین تریب می توان گفت بک لینک گذاری نیز یکی از روش های بازاریابی آنلاین است .

یکی از راه های تبلیغات که اخیرا از آن بسیار استفاده می شود ، تبلیغات در شبکه های اجتماعی می باشد . اشتراک گذاری مطالب وب سایت در شبکه های اجتماعی یکی از تکنیک های خارجی سئو نیز محسوب می گردد . در اصل می توان گفت بسیاری از افراد بازاریابی آنلاین را راه اندازی وب سایت و تبلیغات در شبکه های اجتماعی می دانند . در سال های اخیر افراد زیادی توانسته اند با استفاده از این دو بستر در کنار هم به موفقیت های چشم گیری برسند .

شبکه های اجتماعی

از سال 1960 مفهوم شبکه های اجتماعی به وجود آمد و در همان سال نخستین شبکه اجتماعی در یکی از دانشگاه های آمریکا ایجاد شد از آن زمان تا به امروز شبکه های اجتماعی مختلفی به وجود آمده اند که برخی از آنها هنوز هم پا برجا می باشند .

شبکه اجتماعی چیست ؟ گرد هم آمدن تعدادی از افراد تشکیل اجتماع را می دهند ، حال اگر این افراد هدف و فعالیت مشترکی داشته باشند ، شبکه اجتماعی به وجود می آید . شبکه های اجتماعی عموما وب سایت هایی می باشند که کاربران مختلف می توانند در آن حساب کاربری ایجاد کرده و به فعالیت های مختلف بپردازند . این فعالیت ها که اغلب هول اشتراک گذاری مطالب است شامل ؛ به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئو ها ، درج پست و مطالب مختلف و نظر دهی(comment) و … می باشد .

شبکه های اجتماعی در ابتدا فقط وب سایت هایی بودند ، که کاربران برای فعالیت مجبور بودند از کامپیوتر ها استفاده نمایند به همین دلیل اوایل کاربران شبکه های اجتماعی حضور فعالی در وب سایت های مربوطه نداشتند . با به وجود آمدن تلفن های همراه هوشمند همه چیز تغییر یافت . وب سایت های شبکه های اجتماعی تبدیل به نرم افزار های موبایلی شدند و مردم می توانستند با تلفن های همراه خود در شبکه های اجتماعی فعالیت نمایند به همین دلیل کاربران آنها افزایش یافت زیرا ، مردم قادر بودند در هر زمان و هر مکانی در آن فضا ها فعالیت کنند .

در ایران نیز کاربران شبکه های اجتماعی کم نیستند و می توان گفت حضور در شبکه های اجتماعی مخصوص به رده سنی و قشری خاص نمی باشد . سال ها پیش که فیس بوک به وجود آمد توانست مخاطب زیادی در ایران داشته باشد . اما به دلایلی این شبکه مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر در ایران فیلتر می باشد .

یکی دیگر از شبکه های اجتماعی پر مخاطب در ایران ، پیام رسان تلگرام می باشد که البته اخیرا این شبکه نیز مسدود و فیلتر شده است و بسیاری از کاربران ایرانی خود را از دست داده است . در سال های اخیر بسیاری از مردم توانستند با تلگرام کسب و کار آنلاین راه اندازی کنند اما به دلیل فیلتر شدن آن بسیاری از این کسب و کار ها متوقف یا به فضایی دیگر انتقال یافته است . به همین دلیل بار ها گفته شده است که بستر اصلی برای فعالیت های آنلاین باید وب سایت ها باشند تا مشکلات مختلف کسب و کار را مختل نکند . شبکه های اجتماعی لزوما باید فضایی برای تبلیغات باشند .

شبکه اجتماعی اینستاگرام و تاثیر آن بر وب سایت ها

یکی از شبکه های اجتماعی که در ایران و دیگر کشور ها توانسته است محبوبیت زیادی را به دست بیاورد ، شبکه اجتماعی اینستاگرام Instagram می باشد . این شبکه از سال 2010 شروع به فعالیت نموده است  و از همان ابتدا کاربران زیادی را به خود جذب نموده است . اینستاگرام شبکه مبتنی بر تصویر می باشد . یعنی فعالیت اصلی کاربران اشتراک گذاری عکس است . بعد از فیلتر شدن تلگرام در ایران و برخی از کشور های دیگر ، کاربران اینستاگرام بیشتر از قبل شده اند .

مردم می توانند با ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام که به صورت رایگان می باشد به راحتی فعالیت خود را آغاز کنند . دسترسی به اینستاگرام نیز مانند شبکه های اجتماعی دیگر هم از طریق وب سایت آن امکان پذیر می باشد و هم از طریق اپلیکیشن موبایلی .

بسیاری از افراد توانسته اند با فعالیت خود در اینستاگرام کسب و کار راه اندازی کنند . افرادی تحت عنوان influencer social media در سال های اخیر طرفداران بسیاری جمع کرده اند . البته فعالیت این افراد صرفا در اینستاگرام نمی باشد ، این افراد در بستر هایی فعالیت می کنند که کاربران بیشتری داشته باشد . influencer به معنای تاثیر گذار است . افراد تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی به الگوی کاربران تبدیل شده اند . بسیاری از شرکت های تجاری تبلیغات خود را به دست influencer ها می سپارند . شرکت های از قبیل برند های لوازم آرایش و پوشاک به راحتی می توانند با استفاده از افراد تاثیر گذار کسب و کار خود را بهبود دهند . همچنین مدیران وب سایت ها نیز می توانند با استفاده از افراد تاثیر گذار ، بازدید وب سایت خود را افزایش دهند .

همانطور که در بالا گفته شد ، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی بر سئو وب سایت و بازدید آن تاثیر گذار می باشد . اما این تاثیر چگونه است ؟ وقتی وب سیات مورد نظر طراحی و راه اندازی شد ، باید محتوای مناسب در آن درج شود . مدیران وب سایت ها می توانند بعد از تکمیل وب سایت ، در اینستاگرام نیز حساب کاربری ایجاد کنند و برخی از مطالب را در آنجا به اشتراک بگذارند .

تصاویر وب سایت باید در صفحه اینستاگرام سایت ، به اشتراک گذاشته شود که در اشتراک آن رعایت به نکات زیر می تواند بازدید وب سایت را افزایش دهد :

  • برای هر تصویر باید مطلبی نوشته شود ، مطالب بهتر است از وب سایت انتخاب شوند ، همچنین مطالب را به طور کامل درج نکنید بلکه از کاربران بخواهید که برای مطالعه باقی مطالب ، به وب سایت مراجعه نمایند .
  • همیشه برای هر پستی که می گذارید لینک صفحات سایت را نیز قرار دهید . همچنین نیاز است در Bio صفحه اینستاگرام ، آدرس سایت را درج کنید .
  • در درج تصاویر گزینه ای برای انتخاب مکان جغرافیا عکس وجود دارد در این قسمت می توانید ، آدرس شرکت را انتخاب نمایید .
  • یکی از قابلیت های دیگر اینستاگرام هشتگ گذاری می باشد با استفاده از هشتگ کاربران می توانند اهداف خود را به راحتی پیدا کنند . برای هر پست نیز هشتگ مربوط به خود را بگذارید . هشتگ ها می توانند کلمات کلیدی سایت باشند .
  • راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و تخفیفات سراسری برای بازدید کننده وب سایت از اینستاگرام
  • تبلیغات گسترده در صفحاتی که فالورهای زیادی دارند
  • تبلیغات خلاق با استفاده از افراد تاثیر گذار

فعالیت در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی باید هم راستا با فعالیت در وب سایت باشد . این گونه می توان سریع تر مسیر موفقیت را پیمود .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته