طراحی وب سایت مزایده

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

این روز ها هر نوع وب سایتی در بستر اینترنت وجود دارد افراد مختلف با خلاقیت و نو آوری خود و البته کمی تقلید از وب سایت های خارجی ، سایت های متنوعی را راه اندازی می کنند . وب سایت های به وجود آمده توانسته اند در آمد بسیاری داشته باشند . از دسته وب سایت هایی که این روز ها تعداد آنها رو به افزایش می باشد ، سایت های فروشگاهی است . وب سایت های فروش طرفداران زیادی دارند . سایت دیجی کالا که تبدیل به برندی معتبر در بین وب سایت ها شده است ، روزانه میلیون ها بازدید دارد . 

یکی از دلایل محبوبیت برخی از سایت های فروشگاهی ، حراج و تخفیف های مکرر آنها می باشد . در همین راستا وب سایت هایی تحت عنوان سایت های مزایده به وجود آمده اند که در این مقاله سعی داریم تا طراحی این گونه وب سایت ها را شرح دهیم .

طراحی وب سایت های مزایده

مزایده چیست ؟ مزایده نوعی معامله می باشد که در آن یک کالا در بین جمعی از خریداران به فروش می رسد در این نوع معامله حداقل قیمت توسط خریداران مشخص می شود ، سپس هر خریدار که مایل به خرید آن کالا است قیمت بالاتری را می گوید تا جایی که دیگر کسی قیمت بالاتری را پیشنهاد ندهد . بدین ترتیب کالای مورد نظر به بالاترین قیمت پیشنهادی به شخص مورد نظر واگذار می شود .

بسیاری از مراکز و ارگان ها و سازمان های دولتی برای فروش تجهیزات و لوازم و ماشین آلات و … خود از مزایده های عمومی استفاده می کنند . بر این اساس ، افراد متقاضی می توانند قیمت های پیشنهادی خود را به سازمان مربوطه تحویل دهند و پس از بررسی تمامی قیمت ها ، کالاهای مورد نظر به بالاترین قیمت واگذار می شود .

انجام مزایده اغلب در محافل عمومی و مکان های مختلف انجام می گیرد که هزینه های زیادی صرف آن می شود . همچنین بسیاری از افراد از برگزاری مزایده های مورد نظرشان بی اطلاع هستند اما این روز ها برای به حداقل رساندن مشکلات ، وب سایت های مزایده نیز طراحی شده اند . در مزایده های بزرگ تعداد پیشنهادات بسیار زیاد می باشد به همین دلیل امکان اشتباه و تقلب وجود دارد . به همین دلیل برخی از افراد به مزایده های عمومی اطمینان ندارند .

اما در وب سایت ها این مشکلات به وجود نمی آید . طراحی وب سایت های مزایده این روز ها به وفور دیده می شود . استفاده از وب سایت های مزایده ، تقلب را به حداقل می رساند و همچنین باعث به حداقل رسیدن بسیاری از مخارج و هزینه های می شود . فروشندگان می توانند با استفاده از وب سایت ها خریداران بیشتری داشته باشند ، همچنین برنامه ریزی برای مزایده ، انتخاب بالاترین پیشنهاد و اطلاع رسانی و … ساده می گردد .

تمام قوانینی که در مزایده های حضوری و مستقیم وجود دارند به سادگی در وب سایت ها قابل پیاده سازی می باشد . مهمترین اصل در مزایده ؛ کالا ، خریدار و مشتری می باشد . برای شرکت در اغلب مزایده ها باید ورودی پرداخت نمود به بیانی دیگر برای شرکت در یک مزایده باید بلیط تهیه کرد این امکان به سادگی در وب سایت ها قابل پیاده سازی می باشد .

همچنین می توان وب سایت های مزایده را به نحوی طراحی کرد که هر کاربر بتواند خود ، یک فروشنده باشد یعنی بتواند با ثبت نام در وب سایت کالای خود را به فروش برساند . در این صورت قوانینی وجود دارد که برای هر سایت متفاوت می باشد . یکی از قوانین روتین این می باشد که در صورت فروش کالا طی قراردادی که فروشنده با مدیر سایت تعیین کرده ، درصدی از سود فروش از مبلغ کسر می گردد سپس مابقی به فروشنده پرداخت می شود . همچنین هزینه ثبت نام هر خریدار بین فروشنده و مدیر سایت تقسیم می گردد .

به همین دلیل لازم است تا برای فروشندگان پنل های کاربری جداگانه لحاظ شود . در این پنل بهتر است موارد زیر لحاظ گردد .

  • امکان درج توضیحات شامل عکس و ویدئو و … برای هر کالا
  • مدیریت مزایده
  • امکان درج تاریخ شروع و پایان مزایده
  • امکان رویت کاربران شرکت کننده در مزایده و مبالغ پرداختی آنها
  • امکان مشاهده پیام ها و نظرات
  • فهرست کالاهای به فروش رسیده قبلی
  • فهرست خریداران مزایده قبلی
  • امکان ارسال ایمیل
  • و …

ویژگی های سایت های مزایده

به طور کلی وب سایت های مزایده دارای ویژگی های مشترکی هستند . در زیر می خواهیم برخی از ویژگی های سایت های مزایده را بگوییم. مهمترین نکته در سایت های مزایده ، داشتن کارت های اعتباری بانکی است . با استفاده از این کارت ها می توان تمامی پرداخت های آنلاین را انجام داد . ویژگی وب سایت های مزایده :

  • در درجه اول وب سایت مورد نظر باید قابلیت پشتیبانی از حجم بالای ترافیک را داشته باشد . زمانی که مزایده ای شروع می شود امکان دارد تعداد شرکت کنندگان زیاد باشد .
  • مهمترین اصل هر وب سایت پشتیبانی آن می باشد . در وب سایت های مزایده که مبالغ زیادی پول رد و بدل می شود ، وجود پشتیبان الزامی است . پشتیبان آنلاین باید بتواند تمام مشکلات احتمالی را پیش بینی نماید .
  • درگاه پرداخت ؛ برای دریافت هزینه های مختلف از کاربران به صورت آنلاین درگاه پرداخت الزامی است . لازمه داشتن درگاه پرداخت نماد اعتماد می باشد .
  • طراحی وب سایت مزایده باید به نحوی باشد که کاربران در استفاده از آن دچار مشکل نشوند و به سادگی بتوانند با وب سایت ارتباط برقرار نمایند . اگر مزایده ها به صورت بین المللی انجام می شود لازم است سایت چند زبانه باشد .
  • امکان ثبت نام فروشندگان و خریداران و ایجاد حساب کاربری
  • طبقه بندی حراجی ها
  • ارسال پیشنهاد حراجی های مختلف به خریدار و کاربر
  • قابلیت درج محل جغرافیای خریدار و فروشنده
  • امکان درج انتقاد و پیشنهاد
  • قابلیت آموزش به خریدار و فروشنده در اولین بازدید
  • ریسپانسیو بودن قالب وب سایت برای استفاده آسان کاربران موبایلی
  • قابلیت به اشتراک گذاری مزایده ها ؛ در این صورت کاربران می توانند مزایده های مورد پسند شان را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند .
  • و…

نکات مهم در انجام مزایده :

ثبت نام:  ابتدا خریداران و فروشندگان باید در وب سایت ثبت نام کنند که معمولا از این طریق می توان شماره همراه و ایمیل آنها را بدست آورد و تمامی اخبار مربوط به مزایده را به اطلاع آنها رساند . پنل کاربری فروشنده و خریدار باید با یکدیگر متفاوت باشد . خریدار باید بتواند تصاویر کالای خود را در وب سایت درج کند . همچنین کاربران برای شرکت در هر مزایده بسته به نوع آن باید مبالغی را برای شرکت در مزایده پرداخت نمایند .

ضوابطی برای مزایده فروشندگان باید در نظر گرفته شود تا طبق آن قراردادی بین مدیر وب سایت و فروشنده جهت تقسیم سود فروش منعقد گردد .

مدت زمان: زمان لازم برای حراج را در نظر بگیرید و آن را اعلام کنید .

مخفی کردن اقلام: ابتدا اقلام خود را مخفی کنید و هنگامی که حراج شروع شد در یک زمان تمام اقلام را نشان دهید.

مقدار مبلغ هدف در مزایده: ابتدا اجازه دهید مهمانان مبالغ مورد نظر خودشان را بگویند و تا جایی که امکان دارد اجازه دهید که مبلغ را بالاتر ببرند.

استفاده از تصاویر:  یک تصویر از هزاران کلمه با ارزش تر است. تا جایی که می توانید از تصاویر استفاده کنید.

طبقه بندی دسته ها: تمام اقلام و موارد خود را دسته بندی و طبقه بندی کنید.

عنوان : به اقلام و حراج خود یک عنوان بدهید . برای درج عنوان می توان از روش های CTA استفاده نمود تا کاربران بیشتری را جذب کرد .

توضیحات:  در مورد اقلام موجود در مزایده توضیحاتی بدهید. اجازه دهید که کاربران اقلام شما را به خوبی بشناسند.

شروع مزایده:  مهمانان خود را به مکان مشخصی برای شروع مزایده دعوت کنید .

شروع خرید: اجازه دهید مهمانان بدون استرس شروع به تماشای اقلام و خرید آن کنند .

قیمت های خود را حفظ کنید: اجازه ندهید که قیمتی کمتر از ارزش واقعی اجناس شما گفته شود .

فهرست ها را شماره بندی کنید: موارد خود را به ترتیب شماره بندی کنید .

هزینه حمل و نقل: اگر اقلام شما نیاز به حمل و نقل دارند می توانید هزینه حمل و نقل را به آن نیز اضافه کنید .

گزارش نویسی: زمانی که تمام کار را انجام دادید شروع به گزارش نویسی کنید .

فاکتور: به برندگان فاکتورشان را تحویل دهید .

سئو وب سایت : وب سایت های مزایده این روز ها در حال افزایش می باشند . برای پیشی گرفتن از آنها باید وب سایت در صفحه اول لیست نتایج گوگل و دیگر موتور های جست و جو قرار بگیرد . برای این کار ، وب سایت نیازمند بهینه سازی و سئو می باشد .

بسته به نوع حراجی و مزایده وب سایت های مزایده با قابلیت های مختلفی طراحی می شوند . برخی از وب سایت های مزایده فقط مخصوص به یک فروشنده می باشد . جالب است بدانید وب سایت  Ebay که یک سایت فروشگاهی معروف و معتبر و برای یک ایرانی می باشد نخستین بار برای حراج یک دستگاه فتوکپی به وجود آمده است .

همچنین می توان وب سایت مزایده را برای ثبت نام فروشندگان مختلف به وجود آورد . حراجی ها می توانند مربوط به کالاهای کوچک یا تجهیزات بزرگ باشد . تمام این نکات بر طراحی وب سایت مزایده تاثیر گذار خواهد بود .

جمع بندی

برای راه اندازی وب سایت مزایده می توانید به شرکت های بزرگ طراحی وب سایت مراجعه نمایید . شرکت طراحی وب سایت دارکوب می تواند شما را در راه اندازی یک کسب و کار بزرگ با استفاده از طراحی وب سایت مزایده یاری کند .

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته