طراحی وب سایت با رتبه 100سرعت gtmetrix و google

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

طراحی سایت این روز ها متقاضیان زیادی را به سمت خود جلب نموده است . به همین دلیل ممکن است هر سایت رقبای مختلفی داشته باشد برای آنکه بتوان در این عرصه به موفقیت رسید باید کار های زیادی انجام داد . امروز اهمیت کسب و کار های اینترنتی و تجارت الکترونیکی بر هیچ کس پوشیده نیست بسیاری از افراد توانسته اند از این طریق در آمد زیادی کسب کنند . یکی از راه های موفقیت در بستر اینترنت رسیدن به صفحه اول موتور های جست و جو می باشد . اما دلیل آن چیست ؟ وقتی کاربری کلمه یا عبارتی را جست و جو می کند ، موتور های جست و جو بر اساس آن عبارات و کلمات ، لینک وب سایت های مرتبط با آن ها را در لیستی چند صفحه به ترتیب به کاربران نمایش می دهند .

بر اساس تحقیقات انجام شده اغلب کاربران یعنی بیش از 70 درصد از آنها فقط از وب سایت های صفحه اول دیدن می کنند حال فرض کنید وب سایت شما صفحه دوم یا سوم باشد بدین ترتیب هر چه قدر هم که خدمات و محصولات خوب و مناسبی را در سایت خود ارائه دهید کاربران کمی آنها را مشاهده می کنند در نتیجه هیچ سودی نخواهید برد .

اهمیت رسیدن به صفحه اول موتور های جست و جو بخصوص گوگل بر کسی پوشیده نیست . برای رسیدن به این جایگاه نیاز است که صفحات وب سایت بهینه سازی شوند . بهینه سازی در اصطلاح سئو SEO : Search Engine Optimization نام دارد . در این سایت بار ها از اهمیت سئو و بهینه سازی وب سایت سخن گفته ایم . به طور خلاصه می توان گفت سئو سایت شامل بیش از 200 فاکتور می باشد که انجام تمامی آنها نا ممکن و دشوار است . بخشی از سئو که می توان با انجام مداوم آنها صفحه اول را تسخیر کرد به شرح زیر می باشد :

  • افزایش سرعت بار گذاری سایت با انجام متد های مختلف
  • درج و تولید محتوای مناسب و منحصر به فرد و مرتبط با موضوع وب سایت
  • به روز رسانی مداوم وب سایت برای پویایی
  • بهینه سازی محتوا و تغییر محتوا های منسوخ شده
  • استفاده از شبکه تحویل محتوا CDN به منظور افزایش سرعت بار گذاری وب سایت
  • سازگاری با موبایل یا ریسپانسیو Responsive قالب سایت برای کاربران موبایلی
  • بهبود تجربه کاربری UX  : User Experience برای جذب کاربران بیشتر
  • استفاده از تکنولوژی AMP برای افزایش سرعت بار گذاری وب سایت های موبایلی
  • بهینه سازی کد های HTML و CSS و حذف فضای خالی بری افزایش سرعت
  • بک لینک گذاری و تمرکز روی کیفیت لینک ها
  • ثبت آدرس در Google map و قرار دادن آن در وب سایت
  • استفاده از اینفوگرافیک ها و تصویر سازی در طراحی سایت برای انتقال بهتر مطالب
  • اشتراک گذاری صفحات در شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات و بازاریابی آنلاین
  • رعایت چگالی کلمات کلیدی در صفحات مختلف سایت

موارد ذکر شده قسمتی از فاکتور های سئو می باشد که با انجام دقیق آنها می توان جایگاه وب سایت ها را بهبود بخشید . همانطور که ملاحظه کردید سرعت بارگذاری وب سایت ها نیز یکی از موارد مهم بهینه سازی سایت ها محسوب می شود . سرعت بارگذاری سایت باید 5 الی 7 ثانیه باشد . جالب است بدانید بر اساس تحقیقات انجام گرفته اگر وب سایتی در این مدت زمان بار گذاری نشود مخاطبانش را از دست خواهد داد . این امر بر جایگاه سایت نیز تاثیر گذار خواهد بود .

عوامل زیادی بر سرعت بارگذاری وب سایت ها تاثیر گذار خواهد بود که در این مقاله به شرح آنها می پردازیم.

عوامل تاثیر گذار بر سرعت بارگذاری صفحات سایت

همانطور که گفته شد سرعت بارگذاری وب سایت ها یکی از عوامل تاثیر گذار بر جایگاه سایت ها در موتور های جست و جو می باشد . برای بررسی سرعت سایت ها ابزار ها و سرویس های مختلفی وجود دارد از معروف ترین آنها می توان به وب سایت های Gtmetrix.com و سرویس رایگان PageSpeed Insights گوگل در وب سایت developers.google.com اشاره نمود . البته سرویس رایگان گوگل برای وب سایت های ایرانی مسدود می باشد و باید از فیلتر شکن استفاده نمود .

با این ابزار ها هم می توان عوامل تاثیر گذار را بررسی نمود هم به رفع آن ها پرداخت . در این سایت ها با توجه به عوامل تاثیر گذار رتبه ای برای وب سایت از 0 تا 100 در نظر گرفته می شود که متوسط آنها 70 /71 می باشد . قبل از پرداختن به کاربرد سرویس های تست سرعت بار گذاری سایت بهتر است به عوامل تاثیر گذار بپردازیم .

بهینه سازی تصاویر : یکی از عواملی که تاثیر زیادی بر سرعت سایت ها می گذارد ، حجم عکس ها و تصویر موجود در صفحات سایت ها می باشد برای این منظور نرم افزار ها و سایت های مختلف وجود دارد که حجم تصاویر مورد نظر شما را برای قرار دادن در سایت کاهش می دهند . مانند نرم افزار Adobe Photoshop و وب سایت های تست سرعت ؛ این وب سایت ها بعد از بررسی تصاویر سایت ، تصاویر بهینه را به کاربر ارائه می دهند.

طراحی وب سایت با رتبه 100سرعت gtmetrix و google

بعد از انتخاب عکس مانند تصویر بالا در فوتوشاپ می توانید تصویر انتخابی را برای قرار دادن در وب سایت بهینه کنید .

استفاده از شبکه توزیع محتوا : شبکه توزیع محتوا یا CDN : Content Delivery Network از چندین سرور تشکیل شده است . این سرورها در سراسر نقاط دنیا پراکنده هستند . محتوای صفحاتی که از این شبکه برخوردار هستند در تمام آن سرور های ذخیره می شود و کاربر در هر نقطه ای که باشد اطلاعات از نزدیک ترین سرور ، به او ارسال می شود . یکی از عوامل تاثیر گذار بر سرعت فاصله بین کاربران و وب سایت ها می باشد با این شبکه قاعدتا فاصله های زیاد حذف می شود .

Minify کردن فایل های CSS . JS , HTML : مینی فای Minify به معنای کاهش دادن است . کاهش دادن فایل های برنامه نویسی به معنای حذف فضای های خالی و کاراکتر ها و خطوط بی اهمیت می باشد . بدین ترتیب مرورگر در زمان کمتری فایل هر صفحه برای نمایش به کاربر را پردازش می کند . بدین ترتیب سرعت و کارایی بهبود می یابد . در وردپرس و جوملا پلاگین های مربوط به Minify کردن کد ها وجود دارد که با استفاده از آنها می تواند به درستی فضا ها و کاراکترهای اضافی را حذف نمایید .

فشره سازی gzip : یکی دیگر از راه های افزایش سرعت بارگذاری وب سایت ها فعال کردن فشرده سازی Gzip  می باشد از این طریق می توان حجم صفحات وب را کاهش داد . برای فشرده سازی باید از طریق CPanel اقدام نمود . پس از وارد شدن به سی پنل در قسمت Software and Service بر روی Optimize website کلیک کرده در فضای باز شده با انتخاب موارد مربوط می توانید فایل های خود را فشرده کنید .

رسیدن به رتبه 100 سرعت

با انجام روش های بالا می توان تا حدودی رتبه ای بالا تر از 70 را بدست آورد . اما برای رسیدن به رتبه 100 از لحاظ سرعت بهتر است تمامی عوامل موجود در ابزارهای ارزیابی سرعت را بررسی نمود .

طراحی وب سایت با رتبه 100سرعت gtmetrix و google

 

همانطور که مشاهده می کنید وب سایت شرکت طراحی وب سایت دارکوب دارای دو رتبه 96 و 89 می باشد . این عدد نشان دهنده بررسی سرعت سایت به روش های مختلف می باشد . می توان گفت این وب سایت از سرعت بسیار خوبی برخوردار می باشد .زیرا متوسط امتیاز سرعت 70 و 71 می باشد .

طراحی وب سایت با رتبه 100سرعت gtmetrix و google

 

همچنین 2 ثانیه 7 میلی ثانیه طول می کشد تا سایت بارگذاری شود . به این معنا که سایت در حدود 3 ثانیه برای کاربر بار گذاری می شود .که متوسط آن 7 ثانیه می باشد . حجم صفحه 375 کیلو بایت می باشد و این نشان دهنده بهینه بودن کد ها و تصاویر داخل صفحات است . متوسط حجم هر صفحه حدود 3 مگابایت می باشد . همینطور تعداد درخواست ها نیز 22 می باشد که متوسط آن 88 است . بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت سرعت این وب سایت عالی است .

 

طراحی وب سایت با رتبه 100سرعت gtmetrix و google

 

PageSpeed ​​و YSlow هنگام تحلیل URL ها از عوامل مختلف استفاده می کنند. هر سرویس یک صفحه را با استفاده از مجموعه ای از قوانین که به نظر آنها بیشتر مربوط به سرعت و عملکرد صفحه است، تحلیل می کند. اکثر قوانین این دو ابزار ارزیابی سرعت مانند هم هستند . تجربه کاربر از بازدید سایت و استفاده از محتوا باید عالی باشد . کاربران عوامل مختلفی را برای رضایت از وب سایت ها عنوان کرده اند که مهمترین آنها سرعت لود صفحات وب سایت ها می باشد .

همچنین موتور های جست و جو عملکرد سرعت صفحات را در الگوریتم رتبه بندی لحاظ می کنند . پس می توان فهمید وب سایت های سریع جایگاه خوبی خواهند داشت . گاهی اوقات برخی از سایت ها در ظاهر سریع بار گذاری می شوند این وب سایتها نیز باید سرعت خود را کنترل نمایند تا استفاده از پهنای باند را به حداقل برسانند .

با مراجعه به یکی از ابزار های تست سرعت وب سایت مانند GTmetrix می توان سرعت سایت را به طور کامل بهینه نمود . فقط کافیست ادرس سایت مورد نظر در آن وارد شود . این ابزار تمام توصیه های لازم برای بهینه سازی و عوامل مخرب را ذکر می کند با انجام درست آنها می توان رتبه خوبی کسب نمود .

طراحی وب سایت با رتبه 100سرعت gtmetrix و google

 همانطور که مشاهده می کنید GTmetrix بعد از بررسی سرعت تمام عوامل تاثیر گذار را نمایش می دهد . این عوامل اگر بهینه نباشند ، نسخه بهینه شده را در اختیار کاربر قرار می دهد . در ابزار کنترل سرعت گوگل نیز عواملی که تاثیر منفی دارند به کاربر نمایش داده می شود . همچنین سرعت سایت در تلفن همراه نیز قابل مشاهده می باشد .

جمع بندی

برای افزایش سرعت و همچنین دریافت رتبه 100 می توانید به کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید . همانطور که ملاحظه می کنید سرعت وب سایت اصلی شرکت طراحی سایت دارکوب 96 می باشد ، بسیاری از وب سایت های معروف هنوز نتوانسته اند رتبه بالایی کسب کنند .

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته