تاثیر فیلتر اینستاگرام بر طراحی وب سایت و سئو

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

این روز ها شبکه های اجتماعی به یک جز جداناپذیر از زندگی مردم تبدیل شده اند . بسیاری از افراد روزانه ساعت ها در این شبکه فعالیت می کنند . بدون شک می توان گفت بیش از نیمی از مردم جهان حداقل در یک شبکه اجتماعی عضویت دارند . این شبکه ها به دلیل قابلیت های جذابی که به مردم ارائه می کند کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرده است .

اولین بار مفهوم شبکه های اجتماعی در سال 1960 در یکی از دانشگاه های امریکا مطرح شد .دانشجویان با استفاده از یک سیستم بر خط توانستند با یکدیگر ارتباط مجازی برقرار کنند . سال ها بعد شبکه اجتماعی دیگری به نام SixDegrees.com به وجود آمد که کاربران می توانستند با ایجاد حساب کاربری در آن با یکدیگر ارتباط داشته باشند . این شبکه اجتماعی هر به روز رسانی خود قابلیتی جدید را ارائه می داد . اما سال ها بعد ، به دلیل استفاده نادرست کاربران این شبکه مسدود شد .

تقریبا از سال 2000 میلادی شبکه های اجتماعی نوینی به وجود آمدند که توانستند کاربران زیادی را به سمت خود جذب نمایند . اما دلیل اصلی افزایش کاربران شبکه های اجتماعی ، دسترسی سریع و راحت کاربران به اینترنت بود . به دلیل عدم فرهنگ استفاده برخی از کاربران از شبکه های اجتماعی در بسیاری از کشور ها برخی از شبکه ها مسدود می شدند .

  • linkedin
  • instagram
  • facebook
  • Google plus
  • Pinterest
  • Telegram

شبکه های اجتماعی بعد از به وجود آمدن تلفن های همراه هوشمند قابلیت های مختلفی را به خدمات خود اضافه نمودند و تبدیل به نوعی پیام رسان در تلفن های همراه شده اند . تلفن های هوشمند باعث افزایش چشم گیری از کاربران شبکه های اجتماعی شد . افراد برای فعالیت در شبکه های اجتماعی از تلفن های همراه خود استفاده می کنند . قبل از آن آنها مجبور بودند در مکان با کامپیوتر های رومیزی در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشند . اما با تلفن های همراه دیگر در هر مکانی و هر زمانی می توانند از این شبکه ها استفاده کنند .

شبکه های مجازی و کسب و کار های اینترنتی

همچنین شبکه های مجازی باعث رواج کسب و کار های آنلاین شده است . قبل از آن وب سایت ها بستری برای تجارت الکترونیک بودند . اما امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از فروشگاه های آنلاین و اینترنتی در شبکه های مجازی نیز فعالیت دارند .از آنجایی که فعالیت در شبکه های اجتماعی رایگان است بسیاری از افراد ترجیح می دهند در این فضا به کسب و کار بپردازند . فعالیت اقتصادی و تجاری در شبکه های اجتماعی مزیت ها و معایب خود را دارد .

مزایای فعالیت تجاری در شبکه های اجتماعی :

رایگان بودن فعالیت : برای ثبت نام در شبکه های اجتماعی هیچ مبلغی از کاربران دریافت نمی شود . همچنین فعالیت تجاری در شبکه های مجازی ، مالیات و … را شامل نمی گردد . البته در برخی از شبکه های اجتماعی صفحه افرادی که دنبال کننده زیادی دارند ماهیانه یا سالانه مبلغی جزئی دریافت می شود .

در دسترس بودن : این روز ها کمتر کاربری با استفاده از کامپیوتر های رومیزی در شبکه های اجتماعی فعالیت می کند . اغلب کاربران با استفاده از تلفن های همراه و تبلت های شخصی خود در شبکه های مجازی فعالیت می کنند .

حذف هزینه های ناشی از خدمات سایت : برای راه اندازی یک سایت باید هزینه های متفاوتی پرداخت شود .

تبلیغات آسان : تبلیغات در شبکه های اجتماعی به آسانی صورت می گیرد و چون کاربران این فضا بسیار زیاد هستند تبلیغات بازده خوبی دارد .

مدیریت آسان : برای کار در شبکه های اجتماعی دانش خاصی نیاز نیست و هر کسی می تواند بعد از مدتی به آسانی در این شبکه ها فعالیت کند .

معایب فعالیت تجاری در شبکه های مجازی :

خطر مسدود شدن : از آنجایی که برخی از افراد در شبکه های اجتماعی دست به اقداماتی ناپسند می زنند امکان دارد برخی از این شبکه ها در بعضی از کشور ها مسدود شوند . همانطور که می دانید از مدتی قبل نیز پیام رسان تلگرام نیز در ایران و برخی از کشور ها به دلایل مختلف مسدود شده است .

نداشتن امنیت لازم : هکر ها به راحتی می توانند صفحات مجازی را از دسترس خارج کنند . اغلب شبکه هایی که دنبال کنندگان زیادی دارند در معرض خطر هک شدن هستند .

غیر قابل اعتماد : برخی از افراد در سال های اخیر در شبکه های اجتماعی کلاهبرداری های متعددی کرده اند به همین دلیل کاربران به آسانی نمی توانند به شبکه ای اعتماد نمایند .

نبود درگاه پرداخت : برای پرداخت در شبکه های اجتماعی درگاهی وجود ندارند . به همین دلیل کاربران اگر خریدی دارند مجبور هستند وجه مربوطه را حضوری یا به صورت انتقال کارت به کارت پرداخت نمایند . که امکان دارد مشکلات متعددی پیش آید .

عدم وجود قابلیت های فروشگاهی : در شبکه های اجتماعی فقط می توان عکس و فیلم همراه با توضیحات انتشار نمود . قطعا صفحات اجتماعی نمی توانند مانند فروشگاه های اینترنتی عمل کنند . قابلیت های یک فروشگاه اینترنتی شامل : درگاه پرداخت ، امکان نمایش چند بعدی تصاویر ، امکان مقایسه ، امکان ثبت درخواست و آدرس و …است .

سئو برای شرکت های چند وب سایتی

فیلترینگ احتمالی اینستاگرام در روز های آینده و تاثیرات آن

این روز ها خبر هایی ناشی از فیلترینگ احتمالی اینستاگرام شنیده می شود . البته اختلال های اخیر نیز صحت این خبر را تایید می کند چرا که فیلترینگ تلگرام نیز به همین شکل صورت گرفت . با فیلتر شدن تلگرام بسیاری از کسب و کار ها فعالیت خود را در اینستاگرام گسترش داده اند . اما از کاربران این دو شبکه بسیار کاسته شده است . این روز ها تعداد کسانی که برای راه اندازی سایت فروشگاهی به شرکت های طراحی وب سایت مراجعه می کنند رو به افزایش می باشد . که دلیل آن هم خطرات ناشی از فیلترینگ شبکه های اجتماعی می باشد .

به یقین می توان گفت شبکه های اجتماعی وب سایت های فروشگاهی نیستند و فقط صفحاتی برای معرفی و نمایش کالا می باشند . استفاده از صفحات اینستاگرام برای فروش کالا این روز ها دیگر توصیه نمی شود . چرا که در صورت مسدود شدن در ایران امنیت صفحات نیز از بین می رود و کاربران آن کاهش می یابد  . بدون شک با فیلترینگ اینستاگرام تعداد سایت های فروشگاهی و رقابت بین آنها نیز افزایش خواهند یافت .

اگر شما نیز در اینستاگرام کسب و کار آنلاین دارید بهتر است هر چه زودتر اقدام به راه اندازی یک سایت نمایید تا در رقابتی که در آینده بیشتر از قبل می شود پیروز شوید .

از آنجایی که شبکه های اجتماعی مملو از کاربران مختلف می باشد محیطی خوب برای تبلیغات پر بازده است و همانطور که می دانید یکی از فاکتور های سئو و بهینه سازی وب سایت ها ، اشتراک گذاری صفحات در شبکه های اجتماعی می باشد و دلیل آن هم فقط سیل زیادی از کاربران است . وقتی مطلبی از وب سایت یا لینک صفحات آن در شبکه های مجازی قرار می گیرد درصدی از کاربران آنجا از سایت نیز دیدن می کنند و بدین ترتیب ترافیک بازدید کننده از سایت افزایش می یابد همچنین این کار نوعی تبلیغ نیز می باشد . سوالی که اینجا پیش می آید تاثیر فیلترینیگ اینستاگرام بر سئو و طراحی سایت چگونه است . بدون شک این فیلتر شدن نیز بدون تاثیر نخواهد بود .

همانطور که گفته شد با فیلترینگ اینستاگرام بدون شک تعداد وب سایت های فروشگاهی و رقابت بین آنها نیز افزایش می یابد . وب سایت ها بستر های مناسب تری برای راه اندازی کسب و کار آنلاین هستند از قبل نیز فروشگاه های اینترنتی بزرگی در اینترنت تاسیس شده اند اما با پیدایش شبکه های مجازی برخی از افراد تصمیم گرفتند فقط در صفحات اجتماعی فعالیت کنند . خطر مسدود شدن و فیلترینگ ، هک شدن ، کلاهبرداری و … دلایلی هستند که می توانند مانع فعالیت در این فضا ها باشد .

در صورت فیلترینگ اینستاگرام مشکلاتی نیز برای سئو سایت ها به وجود می آید چرا که یکی از فاکتور های سئو اشتراک گذاری و تبلیغ در شبکه های اجتماعی می باشد . اما می توان گفت این تاثیر چشم گیر نخواهد بود زیرا عوامل تاثیر گذار بر سئو بسیار زیاد هستند که می توان با فیلترینگ اینستاگرام روی آنها تمرکز نمود .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی تنها یکی از 200 عامل سئو می باشد . همچنین شبکه های اجتماعی فقط شامل اینستاگرام نیست بلکه مکان های دیگری نیز برای تبلیغات وجود دارد .

استفاده از شبکه های مجازی به عنوان فروشگاه به هیچ عنوان توصیه نمی شود حتی اگر این شبکه ها در ایران فیلتر هم نشوند نباید از آنها به عنوان کسب و کار آنلاین استفاده نمود چرا که امکانات یک فروشگاه آنلاین را ندارند و خطرات جانبی زیادی کسب و کار را تهدید می کند .

سئو برای شرکت های چند وب سایتی

جمع بندی

بدون شک در ماه های آینده شبکه اجتماعی اینستاگرام در ایران با فیلترینگ رو به رو خواهد شد که دلایل زیادی باعث آن است . پس بهتر می باشد هر چه سریع تر کسب و کار های آنلاین موجود در اینستاگرام به راه اندازی یک سایت بپردازند تا در رقابتی که آینده به وجود می آید پیروز شوند . شرکت طراحی سایت دارکوب نیز آماده ارائه خدمات طراحی وب سایت به کسب و کار های آنلاین است . همچنین در ارتباط با سئو و بهینه سازی وب سایت ها کارشناسان دارکوب تدابیری را پیش بینی نموده اند تا در صورت لزوم بر روی وب سایت ها اجرا نمایند .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته