طراحی سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ فصل 2

نوشته شده توسط رومینا نظری سئو
شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

این مقاله ادامه مقاله طراحی سایت چیست؟ فصل اول است. شما برای درک بهتر از محتوای این مقاله میتوانید ابتدا مقاله طراحی سایت چیست فصل اول را مطالعه فرمایید. پشت وب‌سایت‌ها، فروشگاه‌های آنلاین و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی مورد علاقه شما دنیایی از فناوری نهفته است. کار زیادی برای ایجاد ظاهر و احساس وب سایت های مورد علاقه شما انجام می شود و بخش قابل توجهی از این کار توسط طراحان وب انجام می شود. کارهایی که طراحان وب انجام می دهند تأثیر عمده ای بر تجربه کاربر و موفقیت یک برند دارد. یک طراحی بد وب سایت می تواند کاربران را از کار بیاندازد و بر سود نهایی یک تجارت تأثیر بگذارد و رشد آن را متوقف کند.

در این مقاله هدف ما این است که آنچه را که باید در زمینه طراحی وب بدانید به شما آموزش دهیم. شما یاد خواهید گرفت که طراحی وب چیست، اهمیت و مزایای آن، و همچنین نحوه شروع یک حرفه در صنعت طراحی وب سایت. اگر علاقه مند به تبدیل شدن به یک طراح وب هستید یا به سادگی در مورد فرآیند طراحی سایت کنجکاو هستید، ما تمام اطلاعاتی را که برای کشف این زمینه هیجان انگیز و رو به رشد نیاز دارید، در اختیار داریم. وارد دنیای طراحی وب شوید. ما به راهنمایی سفر شما کمک خواهیم کرد.

طراحی سایت چیست؟

در ابتدا لازم است بگوییم وب سایت چیست؟ به یک پایگاه یا یک مکان در اینترنت که حاوی اطلاعات و گاهی حاوی چند صفحه مختلف است وب سایت یا سایت می گویند. اطلاعات سایت ها بر روی میزبان یا هاست قرار دارد، یک هاست یا سرور می تواند اطلاعات چندین وب سایت را میزبانی کند. هر وب سایت یک آدرس اینترنتی به نام IP دارد که از چندین عدد تشکیل شده است. برای آنکه در فضای اینترنت سایت مورد نظر را مشاهده نمایید باید آدرس آن را وارد کنید از آنجایی که به خاطر سپردن IP سایت های مختلف دشوار است هر سایت دارای یک نام منحصر بفرد است. در فضای وب نمی توان دو سایت با نام یکسان ثبت نمود.

طراحی سایت حرفه ای و با کیفیت به معنای طراحی با استفاده از کد ها و دستور العمل های برنامه نویسی در جهت پیاده سازی ایده های خلاق و جذاب و زیبا برای ایجاد یک پایگاه اینترنتی به طوری که کاربران آن را در مرورگر خود مشاهده کنند. در طراحی سایت المان های گرافیکی با استفاده از کد نویسی ایجاد می شوند.

عناصر طراحی وب سایت

طراحی سایت با وردپرس یک شکل هنری است که هر طراح به روشی متفاوت با آن برخورد می کند. مانند هر تلاش خلاقانه ای، طراحان وب در کارهایی که انجام می دهند هنرمندانه و الهام گرفته اند، که کیفیت کلی سایت هایی را که طراحی می کنند افزایش می دهد. با این حال، مفاهیم استاندارد و اصول طراحی وجود دارد که همه طراحان وب آن را می پذیرند و در کار خود به کار می برند. برخی از این مفاهیم عبارتند از:

1. چیدمان وب سایت و ظاهر بصری

انسان ها موجودات بصری هستند. برای اینکه یک وب سایت بتواند توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند، باید ظاهری دلپذیر داشته باشد. اگر کاربر یک طرح بندی درهم و برهم با متنی خوانا و طراحی پیچیده ببیند، از صفحه خارج می شود. این بدان معناست که وقتی یک طراح وب در حال ایجاد یک طراحی سایت فروشگاه اینترنتی است، باید ساده، تمیز و در دسترس باشد. موارد طراحی باید به درستی سازماندهی شوند و استفاده از گرافیک و عکاسی باید مکمل اطلاعات وب سایت باشد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

2. طرح رنگی

انتخاب رنگ و هماهنگی بخشی جدایی ناپذیر از ظاهر بصری یک وب سایت است. یک طراح وب سایت باید رنگ ها را بر اساس مشخصات پروژه و ترجیح مشتری انتخاب کند. به عنوان مثال، یک وب سایت برای یک مدرسه مهدکودک می تواند از رنگ های اولیه و روشن استفاده کند، اما یک وب سایت برای دادگاه عالی از پالت رنگ متفاوتی استفاده می کند که نشان دهنده حرفه ای بودن است.

3. تایپوگرافی

تایپوگرافی یا فونتی که طراح وب انتخاب می کند بسیار مهم است. نوع فونت مورد استفاده ممکن است از کلاینت به کلاینت متفاوت باشد. به عنوان مثال، مشاغل رسمی مانند پزشکان و وکلا احتمالاً از فونت های سریف استفاده می کنند. مهم ترین نکته این است که فونت به راحتی خوانده می شود.

4. جهت یابی

ناوبری وب سایت شامل معماری سایت، منوها و سایر ابزارهایی است که به کاربران کمک می کند اطلاعات مورد نظر خود را هدایت کنند. ناوبری خوب به کاربر اجازه می دهد تا به راحتی در وب سایت حرکت کند، که برای یک تجربه کاربری مثبت حیاتی است. به عنوان مثال، اگر یک صفحه وب دارای حجم زیادی از محتوا در یک صفحه باشد که کاربر نیاز به پیمایش زیاد داشته باشد، طراحان وب می توانند فلش های جهت دار را اضافه کنند. این فلش ها به کاربر کمک می کند تا مستقیماً به یک بخش خاص برود.

5. محتوا

اطلاعات مربوط به اینکه یک کسب و کار و برند آن در مورد چیست را می توان از طریق محتوای وب سایت منتقل کرد. این محتوا باید به راحتی قابل درک، سازماندهی شده و آموزنده باشد. نقطه فروش اولیه برند یا محصول باید به سرعت به کاربر منتقل شود. این بدان معناست که باید از کلمات اضافی و همچنین جملات طولانی و پیچیده اجتناب شود.

6. سازگاری با موبایل

در حال حاضر، تعداد افرادی که از طریق تلفن همراه خود به وب سایت ها دسترسی دارند، بیشتر از افرادی است که از طریق دسکتاپ به وب سایت ها دسترسی دارند. این بدان معنی است که وب سایت شما نیز باید برای دستگاه های تلفن همراه بهینه شود. سازگاری سایت با موبایل به همان اندازه مهم است، اگر نه مهمتر از طراحی وب روی دسکتاپ.

تمام این عناصر به صورت ترکیبی یک سایت را تشکیل می دهند. به طور کلی می توان گفت مراحل طراحی وب سایت حرفه ای شامل برنامه ریزی، ایجاد و به روز رسان یک پایگاه اینترنتی می باشد. طراحی سایت همچنین شامل؛ معماری اطلاعات، ساختار وب سایت، رابط کاربر، ارگونومی ناوبری، طرح بندی وب، رنگ، فونت، تصویر و طراحی آیکون است. امروزه طراحی سایت ها مدرت و پیشرفته شده است. ساختمان سایت شامل اسکریپت های سمت سرور مانند asp ,php ,cgi است و سمت بصری وب سایت با HTML , CSS تعریق می شود. طراحان و برنامه نویسان یک وب سایت را تا حد زیادی از طریق سیستم مدیریت محتوا به روزرسانی کنند. این به روز رسانی شامل همه آنچه که کاربر مشاهده می کند است.

طراحی سایت با هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی فراتر از همگامی با روند طراحی وب، مزایای متعددی را ارائه می دهند، مانند:

1. ساده سازی طراحی سایت

ساده سازی طراحی وب برای مبتدیان پلتفرم‌هایی مانند سازندگان وب‌سایت هوش مصنوعی رایگان به شما امکان می‌دهند یک وب‌سایت کاملاً کاربردی بدون دانستن هیچ زبان برنامه‌نویسی طراحی کنید.

2. کمک به فرآیند طراحی با هزینه مقرون به صرفه

ابزارهای هوش مصنوعی اغلب کمتر از کمک های انسانی هستند. به عنوان مثال، مولدهای تصویر هوش مصنوعی می توانند تصاویر تقریبا واقعی را برای وب سایت شما ارائه دهند و جایگزین نیاز به استخدام یک تصویرگر یا خرید تصاویر استوک شود.

3. سرعت بخشیدن به گردش کار ساخت وب سایت

امروزه، بسیاری از طراحان وب حرفه‌ای از ابزارهای هوش مصنوعی مختلف برای خودکارسازی کارهای دستی استفاده می‌کنند و در زمان و تلاش صرفه‌جویی می‌کنند. این به آنها اجازه می دهد تا بر جنبه های خلاقانه تری از شغل خود تمرکز کنند.

4. بهبود طراحی وب بر اساس بینش های داده محور

ابزارهای هوش مصنوعی مبتنی بر یادگیری ماشین می توانند وب سایت ها را برای شناسایی مناطقی که نیاز به بهینه سازی دارند تجزیه و تحلیل کنند. این به ویژه برای طراحی سایت فروشگاهی یا تجاری برای افزایش تبدیل مفید است.

چرا طراحی وب سایت مهم است؟

طراحی یک وب سایت برای موفقیت آن بسیار مهم است. اگر یک وب سایت به درستی طراحی نشود، کاربران به سرعت از سایت خارج می شوند و احتمال بازگشت آن ها کمتر است. این می تواند برای صاحب وب سایت که ممکن است برای تبلیغ نام تجاری یا کسب و کار خود به ترافیک وب سایت وابسته باشد آسیب وارد کند.

اگر طراحی یک وب سایت به اندازه کافی بد باشد، حتی می تواند به برند و رشد یک تجارت آسیب برساند. به همین دلیل طراحی وب سایت بسیار مهم است. کاربران انتظار دارند تجربه مثبتی با وب سایت هایی که بازدید می کنند داشته باشند و اگر وب سایت شما به خوبی طراحی شده باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که در اطراف خود باقی بمانند. بدون دستورالعمل های طراحی وب، کاربران هر بار که در اینترنت مرور می کنند، تجربه منفی خواهند داشت. وب سایت ها بر اساس نوع محتوا به چند دسته تقسیم می شوند:

  • طراحی سایت های شخصی
  • سایت های اشتراک گذاری فایل های چند رسانه ای
  • سایت های نویسنده ها و ناشران
  • شبکه های اجتماعی
  • وبلاگ ها
  • سایت فروشگاه های اینترنتی و سایت های فروش آنلاین
  • سایت های موبایلی
  • طراحی سایت های خبری و ارائه دهنده اطلاعات
  • وب سایت های دایرکتوری
  • طراحی سایت های شرکتی و تجاری

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

طراح سایت کیست؟

 به شخصی که سایت را طبق گفته های بالا بسازد، طراح سایت می گویند .طراح موظف است سایت را طبق گفته ها و سفارش کارفرما طراحی کند. همچنین طراح باید قابل اطمینان باشد و اطلاعات مهمی که در سایت وجود را حفظ نماید. طراحی سایت به دو قسمت تقسیم می شود back-end که شامل کدهای ساختمان و ساختار وب سایت است و بخش Front-end که مربوط به بخش دیداری و گرافیکی سایت می شود. اگر وب سایت مورد نظر حرفه ای و بزرگ باشد ، طراحی سایت باید توسط دو تیم انجام گیرد.

طراحان وب سایت چه می کنند؟

زندگی روزمره یک طراح وب صرف کار بر روی چیدمان بصری، ظاهر و قابلیت استفاده کلی یک وب سایت می شود. یک طراح وب خوب باید در هر دو جنبه خلاقانه و فنی کار ماهر باشد. بخش مهمی از کار طراحان وب، تجسم سایت و سپس تبدیل آن دیدگاه به یک وب سایت کارآمد است. به طور معمول، یک طراح وب ماهر یک وب سایت ایجاد می کند که شامل عناصر زیر است:

سازگاری

یک وب سایت باید به گونه ای طراحی شود که با همه رایج ترین سیستم عامل ها، دستگاه ها و مرورگرها سازگار باشد.

فناوری

از آنجایی که فناوری دائماً در حال پیشرفت است، طراحان باید پویا بمانند و وب‌سایت‌ها را مطابق با نیازهای در حال تغییر ارتقا دهند.

تعامل

افزایش زمانی که کاربران در یک وب سایت می گذرانند به دلایل زیادی از جمله SEO و تبدیل کاربران به مشتری مهم است. افزودن عناصری مانند بخش نظرات و نظرسنجی ها می تواند زمان صرف شده توسط کاربران را در یک وب سایت افزایش دهد.

چند رسانه ای

گنجاندن ویدئو و صوت مرتبط در یک وب سایت می تواند به کاربران کمک کند تا اطلاعات موجود در سایت را راحت تر درک کنند. یک طراح وب کار کوچکی نیست و برای ایجاد یک وب سایت خوب باید تلاش زیادی کرد. با این حال، این تلاش برای طراحان وب مشتاقی که علاقه زیادی به این زمینه فنی و خلاقانه دارند، ارزشش را دارد.

یک طراح وب به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

هر شغلی به مجموعه ای از مهارت های سخت و نرم خود نیاز دارد. طراحی عروسی تفاوتی ندارد. در واقع، این زمینه به مهارت‌های زیادی نیاز دارد، که بسیاری از آنها با هم کار می‌کنند تا به طراح وب کمک کند تا وب‌سایت‌های عالی ایجاد کند که کاربران دوست دارند. در اینجا برخی از مهارت های مهمی که طراحان وب نیاز دارند آورده شده است:

1. مهارت‌های سخت

این مهارت‌ها به مهارت‌های خاص شغلی و قابل اندازه‌گیری اشاره دارند که بر عملکرد شغلی شما تأثیر می‌گذارند.

2. مهارت‌های نرم

اینها به ویژگی‌های شخصیتی شما اشاره دارد که بر نحوه کار خود و دیگران تأثیر می‌گذارد.

  • خلاقیت
  • توجه به جزئیات
  • ارتباط
  • مدیریت زمان

یادگیری این مهارت ها زمان می برد، اما آنها بینشی را که برای یک طراح وب موثر نیاز دارید به شما می دهند. به مهارت هایی که باید روی آنها کار کنید توجه کنید و شروع به یادگیری آنها کنید.

چگونه می توانم یک طراح وب شوم؟

تبدیل شدن به یک طراح وب یک شبه اتفاق نمی افتد، اما تمام تلاش و تلاش شما به شما کمک می کند از یک طراح وب مشتاق به یک حرفه ای تمام عیار تبدیل شوید. شما ممکن است شروع به یادگیری اصول و بهترین شیوه های طراحی وب کنید و همچنین آموزش زبان های برنامه نویسی را انجام دهید.

تفاوت بین یک طراح وب و یک توسعه دهنده وب چیست؟

اصطلاحات طراح وب و توسعه دهنده وب اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما آنها به معنای چیزهای متفاوتی هستند. یک طراح وب به بخش کلی بصری و زیبایی شناسی یک وب سایت می پردازد. آنها همچنین بر تجربه کاربر و قابلیت استفاده تمرکز می کنند.

یک توسعه دهنده وب برنامه های کاربردی را در اینترنت می سازد. آنها یک طرح را می گیرند و از آن یک وب سایت ایجاد می کنند. آنها همچنین از زبان برنامه نویسی برای ساختن ساختار اصلی یک وب سایت استفاده می کنند.

انواع طراحی سایت

 طراحی سایت به دو صورت انجام می گیرد ؛ استاتیک و داینامیک .

در طراحی سایت استاتیک، بعد از طراحی امکان تغییر و به روزرسانی محتوا توسط مدیر سایت وجود ندارد و این کار حتما باید توسط برنامه نویس یا کاربر انجام گیرد. طراحی سایت استاتیک، طراحی سایت ارزان قیمت بوده و از امنیت بالایی برخوردار است. اما مشکلات فراوانی دارد . یک از مشکلات آن عدم داشتن سیستم مدیریت محتوا CMS می باشد .

اغلب سایت های موجود به صورت داینامیک طراح می شوند. در طراحی سایت داینامیک بعد از طراحی مدیر سایت می تواند هر گونه تغییر را در محتوای سایت انجام دهد. سایت های داینامیک CMS یا سیستم مدیریت محتوا دارند.

تفاوت طراحی سایت داینامیک و استاتیک

تفاوت طراحی سایت داینامیک و استاتیک در مدیریت محتوا می باشد . در سایت های داینامیک با استفاده از سیستم مدیریت محتوا می توان محتوای سایت را تغییر داد اما در وب سایت های استاتیک هر گونه تغییری در محتوا باید با استفاده از کد توسط طراح و برنامه نویس انجام گیرد. به همین دلیل قیمت طراحی سایت استاتیک نسبت به طراحی سایت داینامیک ارزان تر می باشد. اغلب سایت های معرفی شرکت ها که تغییرات در محتوا به ندرت پیش می آید به صورت استاتیک است.

مزایای یک وب سایت با طراحی خوب

بسیاری از کسب و کارها از اهمیت طراحی وب مطمئن نیستند. آنها ممکن است در نظر داشته باشند که زمان و پول خود را روی جنبه های دیگر کسب و کار خود مانند تلاش های بازاریابی متمرکز کنند. در حالی که بسیاری از جنبه های مهم دیگر برای یک تجارت وجود دارد، بسیار مهم است که صاحبان مشاغل در طراحی وب خود سرمایه گذاری کنند. در اینجا برخی از بزرگترین مزایای داشتن یک وب سایت خوب طراحی شده است:

1. این به تلاش های بازاریابی شما کمک می کند

یک وب سایت خوب طراحی شده برای موتورهای جستجو بهینه شده است. این به تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما کمک می‌کند، زیرا به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد تا وب‌سایت شما را به راحتی بخزند و فهرست کنند.

2. درآمد شما را افزایش می دهد

هر چه کاربر طولانی تر با وب سایت شما تعامل داشته باشد، احتمال اینکه از مشتریان بالقوه به مشتریان پولی تبدیل شود، بیشتر می شود. یک سایت خوب طراحی شده بازدیدکنندگان وب سایت شما را جذب می کند و احتمال تبدیل آنها را افزایش می دهد و در نتیجه درآمد شما را افزایش می دهد.

شرکت طراحی سایت و سئو دارکوب

3. نحوه مشاهده مشتری از برند شما را شکل می دهد

تصوری که بازدیدکنندگان از وب سایت شما دارند با برداشتی که از برند شما دارند مرتبط است. اگر طراحی وب سایت و برند شما کاملاً هماهنگ باشد، بازدیدکنندگان وب سایت برداشت مثبتی از کسب و کار شما خواهند داشت و تبدیل آنها به مشتری را آسان تر می کند.

4. این به شما یک مزیت رقابتی می دهد

یک طراحی وب به یاد ماندنی به شما کمک می کند از رقبا متمایز شوید. مطمئناً رقبای شما نیز بر روی طراحی وب سایت خود متمرکز هستند. اما اگر طراحی شما از کیفیت بالاتری نسبت به رقیب شما برخوردار باشد، مزیتی خواهید داشت که آنها نمی توانند با آن رقابت کنند.

شرکت طراحی سایت

شرکت دارکوب با بیش از 20 سال سابقه درخشان در زمینه ارائه خدمات طراحی سایت، خدمات سئو سایت و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد. با افزایش تقاضا برای طراحی سایت شرکت های طراحی سایت نیز پدید آمدند. اوایل در این شرکت ها فقط طراحی سایت انجام می گرفت. اما امروز خدمات طراحی سایت توسعه پیدا کرده است و در اغلب شرکت های طراحی سایت خدمات زیر ارائه می شود:

شرکت طراحی سایت دارکوب نیز بیش از یک دهه است که خدمات طراحی سایت را ارائه می دهد. البته در شرکت طراحی وب سایت دارکوب علاوه بر خدمات گفته شده پشتیبانی نیز برای همه خدمات موجود است و تا اتمام قرار داد با کارفرما همراه هستیم. برای سفارش طراحی سایت و دیدن نمونه طراحی سایت های وردپرس می توانید به سایت دارکوب مراجعه کنید و برای داشتن مشاوره طراحی سایت رایگان با شماره تماس های شرکت تماس بگیرید. شرکت دارکوب طراحی سایت با وردپرس و طراح سایت با php را برای شما با بالاترین کیفیت انجام می دهند.

طراحی سایت چیست

آموزش طراحی سایت

برای آنکه یک شخص بتواند طراح سایت شود در مرحله اول باید به این کار علاقه داشته باشد. طراحی سایت از آن دسته از شغل هایی می باشد که باید در آن صبر و شکیبایی داشت در کنار صبور بودن، خلاقیت و پشتکار نیز بسیار مهم است. اگر شما هم علاقه دارید که برای خودتان سایت طراحی کنید، میتوانید در کلاس های صفر تا صد طراحی سایت و سئو آموزشگاه دارکوب شرکت کنید و در انتهای کلاس در آزمون فنی حرفه ای شرکت کنید و مدرک فنی حرفه ای را دریافت کنید. برای آموزش طراحی سایت می توانید با مشاوران شرکت طراحی سایت دارکوب تماس بگیرید و شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

جمع بندی

این روز ها هر شخصی که کسب و کاری دارد به دنبال راه اندازی یک سایت است تا کسب و کار خود را توسعه دهد. قیمت طراحی سایت هزینه های ثابتی دارد اما برخی از شرکت ها در قبال طراحی سایت یا خیلی هزینه زیادی می گیرند یا بسیار کم. در هر حال برای سفارش طراحی سایت و انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت خوب باید تحقیقات مختلفی انجام دهید. شما همچنین می توانید با مشاوران ما در این زمینه گفت و گو داشته باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته