طراحی سایت برای گوگل

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

این روزها که شبکه اجتماعی تلگرام در ایران و برخی از کشور ها مسدود شده است بازار طراحی سایت رونق گرفته ، و تمام کسب و کار هایی که در تلگرام فعالیت داشتند به سمت سایت ها روی آورده اند . برخی از این کسب و کارها در تلگرام بازار خوبی را داشتند که با مسدود شدن آن بازار خود را از دست داده اند و سعی دارند تا دوباره توسط سایت به کسب و کار خود رونق دهند . همانطور که می دانید برای اینکه در فضای اینترنت به موفقیت برسید باید در شروع کار سعی کنید به صفحه اول موتورهای جست و جو نظیر گوگل راه پیدا کنید و این کار ممکن نیست مگر بوسیله سئو و بهینه سازی سایت .

موتور جست و جو گوگل در چندین سال اخیر محبوب ترین موتور جست و جو بوده است از این رو کاربران بیشماری دارد . برای آنکه بتوانید در کار خود به موفقیت برسی باید سعی کنید تا سایت را برای گوگل طراحی نماید . طراحی سایت برای گوگل به معنای آن است که از ابتدا و پایه سایت را بهینه سازی کنید و آن را براساس سئو طراحی نمایید .

سئو سایت راهکاری برای موفقیت در گوگل

سئو سایت SEO : Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتور جست و می باشد . سئو متشکل از قوانین و روش هایی است که یک سایت را برای قرار گرفتن در موتور جست و جو بهینه می کند . وقتی یک سایت بهینه باشد و به قوانین سئو پایبند باشد به این معناست که اصول طراحی سایت برای گوگل را رعایت کرده در این صورت رضایت موتور جست و جو گوگل را به همراه دارد و این موتور برای پاداش و تشویق این سایت ها را در صفحه اول جست و جو خود قرار می دهد . وقتی یک سایت در صفحه اول گوگل باشد بی شک کاربران بیشتری از آن بازدید می کنند . بر اساس نتایج به دست آمده اغلب کاربران و جست و جوگران در گوگل فقط سایت های صفحه اول نتایج را مشاهده می کنند پس اگر سایتی بهینه نباشد جایگاه آن در صفحات بعدی است و بدین ترتیب کاربران آن به حداقل می رسند .

فاکتور های سئو بیش از 200 مورد می باشد که انجام بسیاری از آنها کار آسانی نیست و باید توسط کارشناسان سئو انجام گیرد . هدف موتور جست و جو گوگل از وضع قوانین سئو ، نمایش سایت های با کیفیت به کاربران خود می باشد . مزیت های بهینه سازی وب سایت به شرح زیر می باشد :

  • بالا رفتن ترافیک سایت و افزایش بازدید کنندگان
  • افزایش نرخ کلیک
  • یک راه تبلیغاتی پربازده و مطمئن
  • به حداقل رسیدن هزینه تبلیغات مختلف
  • بصرفه تر از تبلیغات در گوگل ادوردز
  • معتبر بودن سایت از دید کاربران
  • افزایش اعتبار کسب و کار
  • پیشی گرفتن از رقبا
  • افزایش فروش سایت

سئو سایت شامل دو قسمت درون صفحه On page Seo  و بیرون صفحه Off page Seo  می باشد . سئو درون صفحه مربوط به فاکتورهایی است که در داخل سایت باید آنها را انجام داد مانند بهینه سازی کدهای دستوری ، تولید محتوا و بروز رسانی آن ، کنترل سرعت سایت و … می باشد و سئو بیرون صفحه نیز مربوط به فاکتور های خارج سایت مانند بک لینک سازی ، اشتراک گذاری در صفحات اجتماعی و … می باشد .

طراحی سایت برای گوگل

فرآیند انجام سئو از ابتدای طراحی سایت شروع می شود و برخی از فاکتور های سئو باید همیشه انجام گیرد مانند بک لینک سازی و اشتراک گذاری و به روز رسانی محتوا و … . پس سئو کمی پیچیده می باشد و نیازمند زمان است . شاید مدت ها طول بکشد تا یک سایت با بهینه سازی به صفحه اول موتور جست وجو برسد . برای انجام سئو باید صبور بود تا نتیجه دلخواه حاصل گردد .

SEO Black  : در سال های اخیر به دلیل افزایش رقابت بین سایت ها و همچنین طولانی بودن نتیجه سئو برخی از افراد به این نتیجه رسیدند که موتور جست و جو را گمراه کنند و دست به کارهایی زدند تا رتبه خود را به سرعت تغییر بدهند و به صفحه اول گوگل برسند. از آنجایی که کارهای آنها همان بهینه سازی اما به روش نادرست بود نام راهکارهای آنها را سئو بلک یا سئو منفی یا سئو کلاه سیاه و نامهایی از این قبیل نامیدند . این افراد توانستند با انجام کارهای مختلف در مدت زمان کوتاهی سایت های مورد نظرشان را سریع به صفحه اول گوگل بیاورند . اما بعد از مدتی گوگل توانست با هوش مصنوعی خود تمامی این سایت ها را به جایگاه اصلی شان بازگرداند . انجام این قبیل راه ها فقط برای مدتی سایت را درر صفحه اول گوگل قرار می دهد و بعد مدتی سایت مورد نظر یا به جایگاه اصلی خود برمیگردد یا در صورت انجام مکرر به طور حتم پنالتی می شود . هنوز هم برخی از افراد به انجام سئو سیاه می پردازند و در قبال دریافت مبلغی نسبتا کمتر از قیمت سئو این کار را انجام میدهند اما بعد از مدتی سایت مورد نظر پنالتی می گردد .

طراحی سایت برای گوگل

طراحی سایت برای گوگل را باید از پایه طراحی سایت شروع کنید . در ابتدا لازم است تا قالب سایت طوری طراحی گردد که تجربه کاربری خوبی به مخاطبان ارائه دهد . برای این کار پیشنهاد می کنیم :

  • تمامی محتوا و مقالات سایت را دسته بندی کنید و برای آنها فهرست تعبیه نمایید .
  • منوی سایت باید در مکانی قرار بگیرد که کاربر را گمراه نکند و به دنبال آن نگردد .
  • از عناصر گرافیکی در حد اعتدال استفاده نمایید . استفاده زیاد از المان های گرافیکی هم از سرعت سایت می کاهد و هم کاربران را گمراه می کند .
  • یک نوار راهبری در تمامی صفحات سایت استفاده کنید .
  • بهتر است برای سایت خود جست و جو قرار دهید .
  • از تبلیغات زیاد در سایت پرهیز نمایید

قدم بعدی افزایش سرعت سایت می باشد . با استفاده از سیستم Page speed insghts که برای گوگل است سرعت سایت را بررسی کنید . این سرویس پیشنهاداتی را برای بهبود سرعت به شما می دهد در مقاله جدا در ارتباط با افزایش سرعت وب سایت به طور کامل راهکارهایی را ارائه کرده ایم که با مطالعه آن می توانید سرعت سایت خود را بهبود بدهید . این مقاله تحت عنوان افزایش سرعت وب سایت می باشد .

قالب سایت را ریسپانسیو طراحی کنید تا کاربران تلفن های همراه نیز بتوانند از وب سایت شما به درستی بازدید کنند . گوگل به سایت های ریسپانسیو بسیار ارزش قائل است و امتیاز خوبی به آنها می دهد .

طراحی سایت برای گوگل

محتوای سایت را مناسب تولید کنید محتوای شما باید همراه با استراتژی باشد و بتواند کاربران را به مشتری تبدیل نماید . همچنین محتوای صفحه باید طوری جذاب باشد که کاربر را به طور ناخواسته مجبور کند مدت زمان بیشتری در صفحه شما بماند . هر چه مدت زمان بازدید کاربران از صفحات شما بیشتر باشد امتیاز بیشتری را خواهید داشت .

مقالات سایت را دسته بندی کنید . محتوا باید حداقل از 700 کلمه تشکیل شده باشد . محتوای کم و نامناسب تاثیر منفی بر سئو می گذارد . هر چه محتوا کاملتر و بیشتر امتیاز بیشتری خواهید داشت . اما به این معنا نیست که محتوای شما به هر طریقی تولید شود ؛ باید کامل ، جامع و مفید باشد . برای درک بیشتر این موضوع از شما دعوت می کنیم تا مقاله ای تحت عنوان استراتژی محتوایی چیست و ضرورت داشتن آن چیست را مطالعه کنید .

استفاده درست از کلمات کلیدی تاثیر بسزایی بر سئو خواهد داشت . کلمات کلیدی مرتبط با سایت را انتخاب کرده و بر اساس چگالی صفحات در محتوا به کار ببرید . هرگز از کلمات کلیدی غیر مرتبط استفاده نکنید این کار جریمه گوگل را به همراه دارد . استفاده زیاد یا کم از کلمات کلیدی هیچ تاثیری بلکه شاید تاثیر منفی را شامل می شود .

تصاویر و ویدئو های مرتبط و آموزنده می تواند مخاطب جذب نماید . تصاویر و کلیپ های انتخابی را با استفاده از ابزارهای موجود کم حجم کنید تا بر سرعت سایت تاثیر نگذارند .

و مهمترین قسمت سئو بک لینک سازی می باشد . گذاشتن لینک صفحات یک سایت در سایتی دیگر را بک لینک گذاری می گویند . لینک صفحات سایت را برای تبلیغات و افزایش بازدید کاربران در سایت های مرتبط دیگر قرار دهید . سایت های مورد نظر باید مرتبط با سایت شما باشند همچنین کیفیت لینک ها بسیار اهمیت دارد سایت مذکور باید ترافیک بالایی داشته باشد .

 جمع بندی

به طور کلی می توان گفت عملیات سئو کمی پیچیده و زیاد می باشد کاری که باید توسط کارشناسان سئو انجام گیرد .

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته