تاثیر تغییر نام دامنه وب سایت بر روی سئو

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

همانگونه که می دانید امروزه هر فردی به دنبال این است که برای کسب و کار خود تبلیغات متفاوت و به روزی انجام دهد یک از راه های کسب و افزایش درآمد ، راه اندازی یک وب سایت مناسب و با کیفیت می باشد . داشتن سایت برای کسب و کار می تواند یکی از راه های تبلیغاتی باشد زیرا همانطور که می دانید در دنیای امروز که بسیاری از مردم با اینترنت آشنا شده اند برای یافتن هر چیزی در زندگی خود به اینترنت و موتورهای جست و جو پناه برده و به جست و جو هدف خود می پردازند . در این صورت اگر موارد جست و جو آنها به سایت شما نیز مرتبط باشد ، وب سایت شما در نتیجه جست و جو برای آنها نمایش داده می شود . به همین دلیل توصیه ما به شما این است که اگر کسب و کاری دارید برای رونق آن سایتی راه اندازی نمایید . بدین ترتیب هم تبلیغات انجام داده اید و هم خود را به مردم معرفی می کنید . برای این منظور ابتدا باید یک نام برای سایت انتخاب کنید زیرا با نام سایت کاربران شما را در موتورهای جست و جو می یابند .نام سایت بطور حتم یکی از موارد مهم در طراحی وب سایت می باشد . پس برای انتخاب آن برای دقت لازم را انجام دهید .

انتخاب نام دامنه

همانطور که در بالا گفته شد Domain یا نام دامنه ، اسمی می باشد که کاربران در موتورهای جست و جو سایت شما را با آن می شناسند . از این رو در انتخاب نام باید دقت نمود . نام دامنه از دو بخش تشکیل شده است و کاملا انتخابی و بر عهده شما می باشد . اما امکان دارد نامی که شما انتخاب می کنید توسط شخص دیگری انتخاب شده باشد از این رو قبل از ثبت آن باید از خالی بودن آن با خبر شود برای این کار کافیست نام های انتخابی خود را در آدرس زیر وارد نمایید .

http://sitedar.com/whois

darkoob.co.ir/whois

در صورتی که نام دامنه انتخابی شما قبلا انتخاب شده باشد اطلاعات مختلفی را در اختیار شما قرار می دهد مانند نام و شماره ثبت کننده دامنه تاریخ ثبت دامنه ، برخی اطلاعات مربوط به هاست و … در این صورت شما نمیتوانید آن نام را ثبت نمایید . گاهی پیش می آید که یک نام دامنه زمانی استفاده شده باشد در صورتی که ثبت آن را تمدید نکند آن دامنه خالی می شود .

تاثیر تغییر نام دامنه وب سایت بر روی سئو

نام دامنه از 3 قسمت تشکیل می شود . WWW.sitedar.com  قسمت اول WWW : World Wide Web منظور محیط خدماتی اینترنت می باشد که از آن به عنوان وب یاد می شود . قسمت دوم همان نامی است که شما باید انتخاب نمایید ؛ نام شما باید آزاد باشد ، نام انتخابی شما می تواند نام شرکت یا نام محصول شما باشد . بهتر است یک از کلمات کلیدی داخل نام دامنه باشد . همانطور که ملاحظه می کنید sitedar نیز تلفیقی از نام برند و خدمات ما می باشد. روی نام انتخابی باید بسیار حساس  با دقت باشد زیرا تغییر آن بعدها مشکل می شود که در ادامه به بررسی آن می پردازیم .

قسمت سوم آدرس پسوند می باشد . که از چند پسوند ثابت باید انتخاب نمایید . این پسوندها به شرح زیر می باشد :

  • com : مخفف commerical که یک پسوند جهانی و پر استفاده می باشد و هر نوع سایتی می تواند از آن آزادانه استفاده کند .
  • ir : مخفف iran می باشد . این دامنه فقط برای کشور ایران است . استفاده از آن برای هر نوع سایتی آزاد است .
  • org : مخفف organization که ارگان ها و سازمان های دولتی از آن استفاده می کنند .
  • net : مخفف network است اغلب شرکت های مربوط به شبکه از این نام استفاده میکنند .
  • info : مخفف کلمه information  می باشد این دامه نیز مانند com از ابتدا در اینترنت وجود داشت . از آن برای سایت های اطلاع رسانی استفاده می شود .
  • tv : مخفف television است که مربوط به شبکه های تلویزیونی می باشد .

دامنه های co.ir , ac.ir , gov.ir , id.ir , org.ir , sh.ir , net.ir همگی با مجوز قابل ثبت می باشد . برای شرکت ها ، ارگان های دولتی ، مدارس و مراکز آموزشی و دانشگاه ها ، اشخاص حقیقی می باشد . برای ثبت آنها باید مجوز های لازم را داشت .دامنه های دیگری نیز مانند biz , ws , name , cc , us وجوددارند که در ایران کمتر از آنها استفاده می شود .

تاثیر تغییر نام دامنه وب سایت بر روی سئو

شما می توانید نام انتخابی را همراه با یکی از پسوندهای بالا که مرتبط با نوع فعالیت سایت می باشد را بررسی و در صورت خالی بودن ثبت نمایید . اغلب سایت هایی داخلی از دامنه های com , ir  استفاده کرده اند شما نیز بهتر است از این پسوند ها استفاده کنید .

http و https

نکته قابل توجه دیگر که برای بسیاری از مشتریان ما سوال است http , https و فرق میان آنها است . باید توجه کنید که اینها مرتبط با نام سایت نیست برای درک بیشتر در این قسمت به بررسی آنها می پردازیم . http , https جهت ارتباط و رد و بدل کردن اطلاعات میان سرور و کاربر به وجود آمده اند در اصل نوعی زبان می باشند.

  • http : Hyper Text Transport Protocol
  • https : Hyper Text Transport Protocol Secure

همانطور که دیده اید وقتی وارد سایتی میشود یکی از این دو پروتکل در کنار نام دامنه ظاهر می شود ، بدین معناست که شما در حال ارتباط و رد و بدل کردن اطلاعات با سرور هستید اما فرق میان این دو پروتکل چیست .همانطور که می بینید در https کلمه امن یا secure آمده است فرق میان آنها همین امنیت می باشد وقتی شما با سایتی که https است تبادل اطلاعات می کنید، اطلاعات شما با یک زبان که فقط سرور آن را می داند رد بدل می شود و هیچ کامپیوتر یا ربات یا هکری نمیتواند به آن دسترسی داشته باشد در اصل اطلاعات شما رمزنگاری شده به سرور ارسال می شود و سرور آن را رمزگشایی میکند .به همین دلیل است که اغلب سایت هایی که اطلاعات کاربران را ثبت می کنند امن یا https می باشد مانند سایت بانک ها و فروشگاه های خرید آنلاین و… . اما وقتی شما وارد یک سایت با پروتکل http شوید امکان دارد هر کسی با استفاده از ترفندهای حرفه ای اطلاعات تبادلی شما به سرور را ببیند و به آن دسترسی داشته باشد . در سال های اخیر که حمله هکرها در اینترنت بسیار زیاد شده است به شما توصیه می شود که در سایت هایی که با پروتکل http هستند اطلاعات بانکی وارد نکنید .

تغییر نام دامنه

بسیاری از افراد بدون دقت و حساسیت سایتشان را نام گذاری می کنند بههمین دلیل بعد ها با مشکلاتی مواجه می شوند مجبور می شوند نام سایت را تغییر دهند یا اینکه نام دلخواه آنها پر است و بعدها آزاد شده است و خواهان این هستند که آن نام را برای سایت شان انتخاب نمایند . همه این افراد خواستار تغییر نام دامنه هستند اما نکته ای که قابل توجه است این می باشد که مخاطبان شما نام قبلی سایت شما را می دانند آیا بعد از تغییر نام می توانند شما را بیابند ؟ همچنین موتورهای جست و جو شما را با نام فعلی می شناسند ایا با تغییر نام باز هم شما را می شناسد ؟ آیا سئو سایت شما و جایگاه تان در موتورهای جست و جو از بین می رود ؟ همه اینها سوالاتی می باشد که مشتریان از ما می پرسند .در ان قسمت میخواهیم برای همیشه این دسته از سوالات را را پاسخ دهیم .

قبل از شروع بهتر است بگوییم فقط وقتی مجبور شدید نام دامنه را تغییر دهید . در غیر این صورت این به هیچ عنوان توصیه نمی شود . در اصل نام دامنه سایت هویت آن سایت و آدرس شما در اینترنت است پس در اصل با تغییر نام دامنه یعنی آدرس و هویت سایت را تغییر داده اید بدین ترتیب اغلب مشتریان شما اطمینان خود را به شما از دست خواهند داد .

برای تغییر نام دامنه به طور حتم باید به یک شرکت طراحی سایت حرفه ای مراجعه نمایید زیرا در صورتی که توسط افراد ناشی این کار صورت بگیرد بطور حتم سئو سایت شما از بین می رود . یک طراح حرفه ای می تواند با استفاده از ترفندهایی نام دامنه شما را تغییر دهد بدون انکه مشکل جدی به سئو سایت شما وارد شود . پس باید گفت تغییر نام دامنه بر سئو تاثیر منفی می گذارد اما اگر این کار توسط افراد حرفه ای انجام گیرد تاثیر آن بسیار کمتر خواهد شد . این کار باید با صبر و حوصله انجام گیرد عجله در این کار خطرات جبران ناپذیری را برای سایت شما خواهد داشت .

جمع بندی

همانطور که گفتیم در ابتدا بهتر است با دقت نام دامنه را تعیین نمایید تا بعدها دچار مشکلات تغییر آن نشوید . فقط زمانی نام دامنه را تغییر دهید که آخرین راه شما تغییر نام باشد . برای این کار فقط باید به یک شرکت طراحی سایت مطمئن مراجعه نمایید تا تدابیر لازم را انجام دهند که تغییر نام دامنه شما بر سئو سایت تاثیر نگذارد . این کار ممکن است مدتی بطول انجامد پس نباید عجله کرد . لازم بذکر است شما می توانید با مراجعه به شرکت طراحی سایت دارکوب نام دامنه سایت خود را با کمترین تاثیر بر سئو تغییر دهید .

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته