اهمیت عدم وجود مطالب غیر مرتبط در سایت

نوشته شده توسط مهندس علیرضا حدادی

ابتدا توضیحی در مورد بازاریابی محتوایی می دهیم تا اول از همه از اهمیت محتوا آگاه شوید:

ارزش محتوای وب سایت

وب سایتی خوب است که خود را از توده سایت های ناکارآمد و جعلی جدا می کند و پیام درست را به اذهان و قلب کاربران می رساند.موفقیت وب سایت شما عمدتا توسط محتوای آن تعیین می شود.در نهایت محتوای خوب می تواند به سمت سود برای ما از طرف مشتریان منتج شود.

تمام اجزای دیگر سایت (طراحی، تصاویر، فیلم ها و غیره) نقش های بعدی را در پشتیبانی و موفقیت سایت ایفا می کنند.اگر خطوط و محتوای موثری داشته باشید، طراحی خوب تنها اثر بخشی آن را افزایش خواهد داد.طراحی به تنهایی نمی تواند منجر به فروش شود.محتوای وب سایت شما باید همیشه با تحقیقات مناسب بازار شروع شود.

اول از همه شما باید مشتریان با ارزش که اولویت بالاتری دارند (HVC) خود را مشخص کنید.سپس تعیین می کنید که چگونه باید آنها را هدف قرار دهید.شعارها و نوشته های مشتری محور باید در مرکز توجه باشند (تمرکز بر روی نیازها وخواسته های مشتری)، که این کار برای جذب مشتریان در آینده بسیار حائز اهمیت می باشد.خطوط پیام و خط به خط محتوای شما باید یک محتوا و قاعده ارزشمند ارائه دهند و از یک دکمه فراخوان مناسب (Call to Action) استفاده کنند.کلید وب سایت موفق داشتن محتوایی واضح، مرتبط و کلمات کلیدی خوب است که بتواند محتوای غنی و با قدرت ارائه دهد.محتوا در سایت باید مخاطبان را هدف قرار دهد نه صرفا موتورهای جستجو را، و بتواند آن ها را متقاعد کند تا با سایت تعامل داشته باشند و در آن نیازهای خود را رفع کنند.

بازاریابی محتوایی

شما ممکن است که این نوع از بازاریابی به گوشتان خورده باشد اما دقیقا نداند که به چه معنایی می باشد.بازاریابی محتوا ایجاد و به اشتراک گذاری انواع رسانه ها و ترویج و به اشتراک گذاری آنها به منظور خرید مشتریان از کسب و کارمی باشد.

این اطلاعات می تواند در فرمت های گوناگونی ارائه شود، شامل پست های وبلاگ، اخبار، ویدئوها، اینفوگرافیک ها، مطالعات موردی، راهنماها و آموزش ها، تصاویر و بسیاری چیز های دیگر ارائه می گردد.بازاریابی محتوایی یکی از بهترین روش های بازاریابی برای وب سایت و حتی کسب و کار شما می باشد.قرار دادن مطالب و پست های مرتبط با کسب و کار، ارزشمند و به روز در سایت، رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو را افزایش داده و سئو سایت را بهبود می دهد، و موقعیت شما در بین کسب و کارهای دیگر محکم تر می کند و شما را یک متخصص در حوزه تان معرفی می کند که این عوامل باعث می شود تا ارتباط های بیشتری با مخاطبان بیشتری داشته باشید.برای هر کسب و کاری، با کمترین هزینه، این مزایا را در پی خواهد داشت.

اهمیت وجود و عدم وجود مطالب غیر مرتبط در سایت

چرا می گوییم مطالب مرتبط با موضوع سایت باید در سایت قرار بگیرد؟ چرا می گوییم برای بدست آوردن مخاطب از هر راهی، از جمله قرار دادن مطالب غیر مرتبط کار اشتباهی است؟

همه ما با کمی مطالعه درباره اینترنت متوجه شده ایم که چه چیز شگفت انگیز و با شکوهی است.اگر برای سوال های خود به دنبال پاسخی می گردید، یا مشکلی دارید که باید حل شود، با یک جستجوی ساده میتوانید به نتایج مناسب و دلخواه خود برسید.در حقیقت، اکثر قریب به اتفاق درخواست ها در موتورهای جستجو، نتایجی بی پایان با هزاران صفحه از لینک صفحات را برای کاربران موتورهای جستجو نمایش می دهد که می توانند از بین آنها گزینه های مختلفی را انتخاب کنند.

در حالی که این خبر خوبی برای بسیاری از مردم می باشد، اما برای بسیاری از کسب و کارها و نام های تجاری یک معضل محسوب می شود.مشاهده خواهید کرد که بازاریابی محتوایی هر کارآفرین یا سازمان را قادر می سازد تا از طریق ایجاد محتواهای دیجیتالی، سرگرمی ها و بسیاری از خدمات دیگر، به بازدیدکنندگان و مشتریان خود سرویس دهند.در عین حال و ارائه این خدمات اغلب رایگان، شما می توانید محصولات و سرویس های خود را معرفی و کاربران را به خرید از آنها تشویق کنید؛ چه چیزی از این بهتر…

اما مشکل اینجاست که بسیاری از سازمان ها و شرکتها به سمت این بازاریابی هجوم آورده اند و تعداد بسیاری از این شرکت ها در این روش پرسود به فعالیت مشغول می باشند.البته به وسیله منحصر به فرد بودن و تفاوت محتوا و افزایش میزان ارتباط محتوا با خواسته کاربر می توان خود را از فضای این رقابت جدا کرد و برتری بخشید.ایجاد محتوا و ایجاد مقالات ویژه، اینفوگرافیک ها، ویدئو ها بسیار خوب است و می تواند طیف بیشتری از مخاطبان را در بر بگیرد، اما این محتواها برای اینکه ارزشمند باشند باید با چیزی که واقعا کاربر می خواهد مرتبط باشد، نه اینکه به خاطر جذب کاربر بیشتر، به عنوان یک موضوع، یک موضوع پرطرفدار دیگر غیر مرتبط را در سایت قرار دهیم.

محتوای مرتبط شانس بیشتری برای خوانده شدن دارد.

همه ما این کار را حداقل یکبار انجام داده ایم.بعد از کلیک بر روی لینکی که موتورهای جستجو  به ما می دهند، خیلی زود و با یک نگاه روزنامه وار متوجه می شوید که آیا این محتوا، چیزهایی که شما به دنبال آن می گشتید را در بر می گیرد یا خیر.عنوان صفحه، پاراگراف اول یا حتی نوع و سبک طراحی و لایه سایت می تواند شما را از محتویات آن آگاه کند.

ما به دنبال نشانه های کوچک و ظریفی هستیم که اطمینان حاصل کنیم مطالب سایت با خواسته ما مرتبط است.پس زمان زیادی طول نمی کشد که ما صفحه سایت را ببندیم یا دکمه Back (بازگشت)  مرورگر را بزنیم و به دنبال سایت دیگری در نتایج جستجو بگردیم.

اگر تعداد بستن و بازگشت های زود هنگام در سایت ما بالا برود، نمره سایت ما افت کرده و رتبه و امتیاز های زیادی را در موتورها از دست خواهیم داد.نرخ bounce ما افزایش یافته و کاربران تجربه بدی از سایت ما خواهند داشت که می تواند عواقب غیر قابل جبران برای ما داشته باشد.

محتوای مرتبط سایت را قابل اعتماد تر می کند و کاربران شما را راحت تر باور میکنند.

از طریق مضامین محتوا می باشد که هر وب سایتی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کند، مرتبط بودن وب سایت با چیزی که کاربر آن مورد را جستجو کرده است، هویت و اتمسفر اعتبار سایت را بالا می برد و پیام ها و نظرات موجود در سایت یا وبلاگ شما را بریا کاربران باورپذیر تر می کند.

اگر محتوا و موضوعاتی را انتخاب کنید که به طور مستقیم با خواسته کاربر ارتباط نداشته باشد و برای مخاطبان تا حدودی بلا استفاده و نامناسب باشد و پاسخگوی نیازهای آنان نباشد، بسیاری از آنها، شما، سایتتان و نام تجاریتان را جدی نخواهند گرفت.

امروزه مصرف کنندگان و مشتریان از شرکت های چند ملیتی و یا حتی شرکت ها و موسسات کوچک انتظار دارند تا به تعهدات خود عمل کنند، اگر این مشتریان، محتوای وب سایت را با آن چیزی که جستجو کرده اند غیر مرتبط قلمداد کنند، از دید آنها یک نوع عدم عمل به وعده از طرف شرکت برداشت می شود و اعتماد آنها نسبت به سایت و شرکت سلب می شود؛ به همین دلیل است که شرکت طراحی سایت دارکوب از ابتدای تولد خود سعی در ایجاد موضوعات و محتوای مرتبط و کارآمد برای بازدیدکنندگان خود داشته است.

محتوای مرتبط شما را به عنوان یک شخصیت معتبر معرفی می کند.

در گذشته، برای کسب اعتماد و ساختن برند و دادن شخصیت به نام تجاری خود، نیاز به راه اندازی کمپین های تبلیغاتی و نفوذ و بازاریابی در مطبوعات و دیگر جاهای پر بازدید بود.اما علارغم هزینه و زمانی که برای این کارها اختصاص داده می شد، ممکن بود نتایج دلخواه بدست نیاید و یا نتایج بلند مدت نبوده و پس از مدتی جایگاه و اسم و رسم شرکت دوباره دچار تنزل می شد.

با این حال،بازاریابی محتوایی شرکت ها را قادر می سازد تا تبلیغات خود را از طریق رسانه ها و کانال های خود منتشر کنند و کمترین هزینه و زمان را برای این کار صرف کنند.اگر مواردی که در این رسانه ها و شبکه ها تولید می شود مرتبط باشند، به زودی به شخصیتی قابل اعتماد و معتبر تبدیل خواهید شد.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که فقط مرتبط بودن مطالب منجر به فروش نمی شود و سند فروش محصولاتتان کیفیت، ارزشمند بودن و یا میزان سرگرم کردن کاربران، امضا می کند.

عدم داشتن مطالب غیرمرتبط باعث می شود تا به راحتی موارد بالا را از دست بدهید و شانس های زیادی را برای کسب و کار خود به هدر دهید.

اگر محتوای مرتبط نداشته باشید نشان دهنده این است که حرفی برای گفتن به مخاطبان ندارید

سر و صدای زیاد ایجاد کردن و از جمع کردن مطلب غیرمرتبط از هر طرف، خواه مطلب بازدید بالایی هم داشته باشد، میتواند برای کاربران سایت سردرگمی ایجاد کند.اما در عوض اگرشما بر روی محتوای مرتبط تمرکز کنید، بازدیدکنندگان سایت متوجه خواهند شد که شما چیزی برای گفتن و ارائه دارید و در آن حوزه صاحب منصب و جایگاه می باشید.

اما خب برای اینکه بدانید چه نوع محتوایی باید در سایت ارائه دهید تا کاربران از آن بهره برداری کنند، باید در مورد مکالمات آنلاین، جستجوهایی که کاربران در مورد آن کسب و کار انجام می دهند تحقیق کنید تا مناسب ترین موضوعاتی که باید حول آنها محتوا تولید کنید را بدست آورید.این کار تخصصی است و معمولا بهتر است تا از شرکت های طراحی سایت و سئو کاران کمک گرفته و یا این کار تحقیقی و بدست آوردن موضوعات محتوا را به آنان بسپارید.

این مهم را می توان از طریق حضور و شرکت در کانال های مرتبط در رسانه های اجتماعی گوناگون و یا انجمن های آنلاین بدست آورد و دریافت که کاربران در این حوزه بیشتر حول چه موضوعاتی به بحث و مکالمه می پردازند و یا چه سوالاتی در ذهن دارند و ما آنها را مثلا در قالب یک مقاله برای آنها محتوا تولید کنیم.

محتوای غیرمرتبط دلیلی ایجاد نمی کند تا مشتریان با شما به تجارت بپردازند.

اگر وقت خود را برای ایجاد محتوای مورد علاقه مخاطبان خود قرار دهید و علایق و سلایق آنها را شناسایی کنید، احتمال اینکه آنها با شما به تجارت بپردازند و از شما خرید کنند به شدت افزایش پیدا می کند و به طور کلی به راحتی می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید.ایجاد روابط قوی و ایجاد حس وفاداری در کاربران در رسیدن به اهدافتان بسیار مهم است، چه در موفقیت کسب و کار فیزیکی و سنتی، چه در کسب و کار آنلاین و اینترنتی … .

امروزه مخاطبانی که به طور دیجیتالی متصل هستند، به دنبال این هستند که به سرعت و به راحتی به سوالات و مشکلات آنها پاسخ داده شود و اگر این اتفاق برای آنها توسط وب سایتی رخ بدهد، نظر مثبتی از وب سایت در ناخودآگاه آنها ثبت خواهد شد و احتمال اینکه بازهم به وب سایت برگشته و با آن در تعامل باشند و یا خرید کنند بسیار بالا می رود.این اتفاق فقط و فقط از طریق ایجاد محتوای مرتبط میسر می شود.

اهمیت مطالب مرتبط

محتوا می تواند یک ابزار آنلاین فوق العاده موثر و تاثیرگذار باشد که می تواند فعالیت های بازاریابی شما را رونق ببخشد و نامتان را سر زبان ها بیندازد.اما برای جذب چشمان مخاطبان، جلب توجه و به ثمر رساندن تعاملات با آنها، نیاز است که این محتوا مرتبط باشند.

شما می توانید مسیر مشخصی اطلاعاتی را برای محتوای خود تعیین کنید و مثلا اطلاعات مفید و ارزشمندی را درباره محصول یا موضوع مشخصی ارائه دهید.به طور خلاصه، شما می توانید محتوا را جالب تر و جذاب تر ارائه کنید، که عموما این کار شامل استفاده از حقایق و ارقام و حکایات و تحلیل های خنده دار می باشد.

اما بیش از هر چیزی، محتوا نیاز به هدف دارد تا بتواند به دست مصرف کنندگان مرتبط خود برسد.مثلا محتوایی که در وب سایت های دارکوب تولید می شود کاملا مشخص است، هدف محتوا کسانی می باشند که به دنبال اطلاعاتی در مورد طراحی سایت، سئو و بهینه سازی، هاستینگ، تبلیغات آنلاین و … هستند.اگر محتوا اینچنین باشد و هدف داشته باشد، این محتوا در حضور مقاله های مرتبط دیگر و در ترافیک شلوغ این مقالت در اینترنت، شانس بیشتری برای دیده شدن توسط کاربران دارد.چنین مقاله هایی قابل اعتمادتر و قابل باورتر می باشند و اثبات می کند که نام تجاری شما حرف های مهمی برای گفتن دارد و باعث می شود کاربران و مخاطبان به تعامل و یا خرید از شما حریص تر باشند.

بیشتر بدانیم

نکاتی برای مرتبط بودن مطالب با جستجوی کاربران

  • شخصیت مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید و آنها را بشناسید.
  • هدف کاربران را درک کنید.
  • فهرستی از کلمات کلیدی مهم تهیه کنید.
  • سئو را برای سایت خود انجام دهید.
  • کلمات کلیدی را در توضیحات متا قرار دهید (توضیحات متا به توضیحاتی گفته می شود که در زیر لینک های اصلی آبی رنگ که برای ورود به صفحه سایت در نتایج موتور جستجو روی آن کلیک می کنیم قرار دارد).
  • توضیح متا را در یک سبک جالب و داغ بنویسید.
  • در پایان مقالات، خلاصه و چکیده آن را بنویسید.
  • مسائل و مشکلات کاربران را در قالب مقاله یا وبلاگ حل کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که مقاله شما به روز و به موقع منتشر شود و کارایی خود را در آن زمان از دست نداده باشد.
  • تا جایی که ممکن است محتوا را طولانی (در عین مفید بودن) بنویسید.
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته