آیا بالا رفتن رتبه رنک الکسا تاثیری بر سئو دارد

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

مسئله ای که این روزها ذهن هر وب مستری را درگیر کرده است ، رتبه سایت در موتور جست و جو می باشد . زیرا هر چه رتبه یک سایت در موتور جست و جو بهتر باشد یقینا مخاطب بیشتری را جذب می کند . همانطور که می دانید اغلب کاربران فقط سایت های صفحه اول موتورهای جست و جو را بازدید می کنند زیرا آنها نیز می دانند سایت های با کیفیت در صفحه اول قرار می گیرند . از این رو رسیدن به صفحه اول گوگل هدف همه سایت ها می باشد . سایت ها می توانند با بهینه سازی سایت یا همان سئو خود را به صفحه اول گوگل برسانند .

رتبه الکسا چیست

یکی از رتبه بندی سایت ها توسط سایت الکسا انجام می گیرد ، الکسا در اصل یک سیستم رتبه دهی به سایت ها می باشد و با بررسی بازدیدکنندگان یک سایت به آن رتبه می دهد . البته کاربران باید از طریق سایت الکسا ، وب سایت مورد نظر خود را جست و جو نمایند یا آن را در تولبار مرورگر دستگاه خود نصب نمایند . بر این اساس ، وقتی کاربری از یک سایت بازدید می کند IP  او به سایت الکسا ارسال می شود ؛ الکسا بعد از جمع آوری IP های کاربران مختلف و بررسی آنها در طول 3 الی 6 ماه رتبه آنها را مشخص می کند . شما ابتدا نیاز است به سایت  alexa.com مراجعه کرده و در آنجا ثبت نام نمایید بدین ترتیب هر سایتی را که مورد بازدید قرار می دهید ، اطلاعات IP و صفحه مورد نظر به سرور الکسا ارسال می شود همچنین شما می توانید رتبه الکسا سایت مورد نظر را در ایران و در میان همه کشور ها مشاهده نمایید .

آیا بالا رفتن رتبه رنک تاثیری بر سئو دارد

دقت کنید وقتی رتبه یک سایت دریک کشور 1 باشد بدین معنا است که کاربران آن کشور ، آن سایت را بیشتر مشاهده کرده اند . به عنوان مثال رتبه گوگل در ایران 1 است ، یعنی کاربران ایرانی این سایت را بیشتر مورد جست و جو قرار داده اند . به معنایی دیگر رتبه سایت ها در کشورهای مختلف ، متفاوت می باشد . از طرفی برای برخی از سایت ها رتبه الکسا بسیار مهم است . مانند سایت هایی که تبلیغات به صورت بنر دارند . این گونه سایت ها برای آنکه رتبه ای بهتر در الکسا کسب کنند از نرم افزارهای خاص که در آن IP های متفاوتی وجود دارد استفاده می کنند . بدین ترتیب ترافیک بالایی از بازدید کننده ها با IP های متخلف جذب می کنند و بر رتبه الکسای آنها تاثیر خواهد گذاشت .

سئو سایت

همانطور که بارها گفته ایم ، سئو به معنای بهینه سازی یک سایت در موتور جست و جو گوگل می باشد . بر اساس سئو ، سایت ها بهینه می شوند تا در لیست نتایج گوگل قرار بگیرند . بدین ترتیب هر چه یک سایت با کیفیت باشد در لیست گوگل رتبه ای بهتر خواهد داشت . فاکتور رتبه بندی قرار گرفتن در لیست نتایج گوگل متفاوت می باشد . عوامل بسیاری را در بر می گیرد.

همانطور که گفته شد سئو فاکتور های مختلفی دارد که بر اساس آنها سایت ها می توانند در صفحات اول موتور جست و جو گوگل قرار بگیرند . از جمله موارد زیر :

بک لینک سازی : سایت های مختلف با استفاده از بک لینک گذاری در سایت های معتبر و با ترافیک بالا می توانند ، بازدید کننده بیشتری را به سمت خودد روانه کنند . بک لینک سازی تاثیر بسیاری بر سئو سایت دارد . هر چه یک سایت ترافیک بالایی داشته باشد بدین معنا است که آن سایت محبوب می باشد ، پس از سئو گوگل رتبه بهتری را کسب خواهد کرد . اما برای آنکه بک لینک سازی بر سئو سایت تاثیر بگذارد باید از راه صحیح انجام گیرد . وقتی یک سایت با استفاده از راه های نادرست و منفی ترافیک بالایی را به سمت خود روانه می کند ، بدون شک خزنده های گوگل اطلاعات آن را بررسی خواهند کرد و اگر تقلبی در کار باشد سایت مورد نظر را جریمه خواهند کرد . پس بک لینک سازی شرایطی دارد . ابتدا اینکه نباید از سایت های خرید دسته ای بک لینک استفاده نمایید ، سایتی که در آن بک لینک سازی می کنید باید مرتبط با سایت شما باشد ، بک لینک سازی در سایت های اسپم و بلک تاثیر منفی خواهد داشت.

آیا بالا رفتن رتبه رنک تاثیری بر سئو دارد

محتوای سایت : همانطور که می دانید محتوای یک سایت است که باعث می شود مخاطبان به آن مراجعه نمایند . پس در تولید آن باید دقت لازم را کرد . هوش مصنوعی گوگل نسبت به درج محتوا بسیار حساس می باشد . محتوای سایت شما کوتاه ، تکراری ، کپی از سایت های دیگر ، نا مرتبط با موضوع سایت ، نامناسب و غلط ؛ نباید باشد . محتوا باید به گونه ای باشد که مخاطب را جذب خود کند و آن مطلب را اشتراک بگذارد . هر چه کاربر مدت زمان بیشتری در سایت شما بماند نشان دهنده رضایت او از صفحت شما می باشد . گوگل نیز این موارد را در امتیاز دهی خود لحاظ می کند . وقتی محتوای سایت شما کامل و جامع و منحصر بفرد باشد سایت های معتبری به صفحه شما لینک خواهند زد . پس ترافیک بیشتری را دریافت خواهید کرد .

ریسپانیو بودن سایت : امروزه تعداد کاربرانی که به وسیله تلفن های همراه خود از سایت ها بازدید می کنند بسیار افزایش یافته است . گوگل نیز حقوق این کاربران را در نظر خواهد گرفت ، اگر سایت شما مناسب نمایش در تلفن همراه و تبلت ها باشد ، گوگل آن را در امتیاز دهی خود لحاظ خواهد کرد و بر سئوشما تاثیر می گذارد .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی : برای آنکه کاربران شبکه های اجتماعی را روانه سایت خود کنید بهتر است که در چند شبکه اجتماعی پر کاربر ایجاد حساب کاربری نمایید . مانند تلگرام و اینستاگرام . بدین ترتیب شما می توانید مطالب سایت را در آنجا به اشتراک بگذارید و از کاربران دعوت کنید تا از سایت شما نیز بازدید کنند . همچنین شما می توانید لینک شبکه های خود را در سایت قرار دهید .

سئو فاکتورهای مختلفی دارد که با رعایت آنها می توانید صفحه اول گوگل را تصاحب نمایید . گوگل بر اساس کیفیت صفحات سایت ها آنها را در جایگاه مناسبشان قرار می دهد .

آیا رتبه الکسا بر سئو سایت تاثیر دارد ؟

برخی از افراد بر این باورند که اگر رتبه الکسای سایت آنها بهتر باشد بر سئو سایت شان تاثیر گذار است . جواب این سوال به طور حتم خیر می باشد  اما دلیل آن چه می تواند باشد . همانطور که در بالا گفته شد ، رتبه الکسا بر اساس ورودی ها تعیین می گردد و  کاربران سایت باید فقط از طریق سایت الکسا ، سایت مورد نظر خود را جست و جو نمایند . در سال های اخیر به دلیل آنکه برای بعضی از افراد رتبه الکسا مهم بوده از روش های مختلف کاربر جذب نموده اند . به همین دلیل رتبه ها اکسا اغلب ، حدودی و هماره با کمی تقلب می باشد . با اینکه سیستم الکسا از این کار جلوگیری کرده است اما روش هایی وجود دارد که می وان با استفاده از آن ترافیک بالایی برای الکسا بدست آورد . همچنین راه های بهینه سازی سایت نیز گفته شد . در نتیجه می توان گفت روش های کسب رتبه در الکسا و گوگل با یکدیگر تفاوت دارد پس بهبود رتبه الکسا تاثیری بر سئو نمی گذارد زیرا گوگل فاکتور های ارزیابی الکسا برای رتبه دهی را کیفی نمی داند و به آن توجهی نمیکند همچنین گوگل نمی تواند از ورودی های سایت از طریق الکسا با خبر شود .  در بسیاری از مواقع مشاهده شد که سایتی در صفحه اول گوگل وجود ندارد اما رتبه الکسای آن مناسب است . پس رتبه الکسا تاثیری برسئو سایت نخواهد گذاشت .

آیا بالا رفتن رتبه رنک تاثیری بر سئو دارد

جمع بندی

به طور کلی می توان گفت رتبه بندی الکسا بر اساس ورودی ها و بازدید سایت می باشد . اما گوگل سایت ها را بر اساس کیفیت آنها بررسی و ارزیابی می کند . پس رتبه الکسا تاثیری بر سئو سایت نخواهد گذاشت . البته بر عکس این امر تاثیر گذار است . یعنی سئو می تواند تا حدودی بر رتبه الکسا تاثیر بگذارد بدین صورت که هر چه یک سایت بهینه تر باشد ، بازدید کننده آن بیشتر خواهد بود .

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته