آیا بک لینک سازی برای سئو منسوخ شده است ؟

نوشته شده توسط طراح سایت بربروشان

آیا بک لینک سازی برای سئو منسوخ شده است ؟

با گسترش تعداد کاربران و سایت ها در اینترنت ، رقابت نیز در این فضا افزایش یافته است همچنین با توجه به افزایش حضور صاحبان کسب و کار در اینترنت ، مدیران وب سایت ها به دنبال کسب جایگاه مناسب در موتورهای جست و جو هستند . می دانیم که امروزه برای اغلب مشاغل در اینترنت سایتی وجود دارد . همانطور که گفتیم این امر باعث شده تا رقابت بر سر جایگاه افزایش یابد . مدیران وب سایت ها خواهان این هستند که سایت شان در جایگاه مناسبی قرار بگیرد تا کاربران بیشتری به خود جذب کند . برای آنکه این اتفاق حاصل شود باید سایت ها بهینه شوند یا به عبارتی دیگر باید روی سایت ها سئو انجام گیرد . اغلب افرادی که با اینترنت کار می کنند با اصطلاح سئو آشنا هستند . اما در اینجا به اختصار توضیحی در رابطه با آن می دهیم .

آیا بک لینک سازی برای سئو منسوخ شده است ؟

سئو سایت چیست و تاثیر آن بر سایت ها چگونه می باشد ؟

به مجموعه عملیات بهینه سازی وب سایت های برای نمایش دادن در موتورهای جست و جو سئو سایت SEO می گویند . فاکتورها و ترفندهای متفاوتی در سئو موجود است که باعث بهینه سازی سایتها می گردد . هر سال شرکت گوگل اشاره ای به این ترفندها و فاکتور ها می کند . با انجام سئو بر سایت ، وب سایت مورد نظر بهینه می شود و در جایگاه مناسبی از لیست موتور جست و جو قرار میگیرد . سئو برای همه مدیران سایت ها اهمیت دارد . اما دلیل آن چیست ؟ بر طبق ارزیابی های انجام گرفته کاربران موتورهای جست و جو وقتی کلمه کلیدی مورد نظرشان را جست و جو می کنند ، فقط سایت های نمایش داده شده در صفحه اول جست و جو را مشاهده می کنند .پس اگر سایتی سئو نداشته باشد و در صفحات دیگر جست و جو باشد تعداد کمی بازدید کننده خواهد داشت یا شاید هم بازدید کننده ای نداشته باشد . از این رو طراحی سایت بخشی از کار است و سئو سایت بخش مهم تر می باشد .

آیا بک لینک سازی برای سئو منسوخ شده است ؟

اگر شما وب سایتی داشته باشید اما سئو نداشته باشد احتمال شکست شما در بین رقبا بسیار زیاد می باشد . به همین دلیل است که سایت ها بر سر جایگاه مناسب در موتورهای جست و جو رقابت می کنند زیرا اگر سایت آنها در صفحه اول جست و جو قرار بگیرد بدون شک نیمی بیشتر از راه موفقیت را طی کرده اند . همچنین لازم است بدانید وقتی وب سایتی بهینه شود در اصل کاربر پسند شده است و این می تواند دلیلی باشد که کاربران بیشتری به وب سایت شما مراجعه نمایند. فاکتورهای بسیاری وجود دارد که بر سئو سایت تاثیر می گذارد ، مانند سرعت سایت ، محتوا ، اشتراک گذاری ، بک لینک سازی و … در سال های اخیر مهمترین فاکتور تاثیر گذار بر سئو سایت بک لینک سازی بوده است . در این مقاله می خواهیم به اهمیت این فاکتور بپردازیم .

بک لینک سازی چیست ؟

امروزه یکی از مهمترین بحث های حوزه طراحی سایت و سئو ، بک لینک سازی می باشد که به موجب آن سایت مورد نظر می تواند بعد از مدتی در کنار فاکتورهای دیگر سئو ، جایگاه مناسبی را کسب نماید . در ابتدا لازم است تا با مفهوم بک لینک سازی آشنا شوید . منظور از بک لینک ، لینک ها یا پیوند هایی می باشد که از صفحات سایت های دیگر به صفحات سایت شما زده می شود. وقتی لینک شما در سایتی دیگر باشد به معنایی دیگر از آن سایت بک لینک دریافت کرده اید . وقتی تعداد بک لینک های دریافتی یک سایت زیاد باشد و همچنین تمام آنها طبیعی و مرتبط باشند در این صورت رتبه خوبی از سوی گوگل دریافت خواهد کرد .

آیا بک لینک سازی برای سئو منسوخ شده است ؟

آیا بک لینک سازی منسوخ شده است ؟

در سال های اخیر اهمیت بک لینک سازی به قدری زیاد بود که سایت های مختلفی در این راستا پدید آمدند . کار اصلی این سایت ها این بود که با دریافت هزینه های جداگانه برای و سایت مورد نظر بک لینک ارسال می کردند . گاهی پیش می آمد که در طول روز حدود 100 بک لینک برای یک سایت ارسال می شد . بعد از این اتفاقات گوگل سایت هایی که اینگونه رتبه دریافت می کردند را پنالتی و جریمه کرد و برخی از آن سایت ها رتبه و جایگاه خود را در موتور جست و جو گوگل از دست دادند . در همین سال ها بسیاری از افراد بر این باور شدند که بک لینک سازی منسوخ شده است . اما افرادی هم بودند که فعالیت آنها در راستای بک لینک سازی بدون نتیجه نبود و بعد از مدتی می توانستند جایگاه خوبی را برای سایت خود بدست بیاورند . گوگل بعد از مدتی اعلام کرد که سایت هایی که حجم بالایی بک لینک دریافت می کنند مورد جریمه قرار می گیرند . به معنای دیگر وقتی سایتی تعداد بالایی بک لینک دریافت می کند حجم بالایی از ترافیک را از آن خود می کند به همین دلیل گوگل این اقدام را گمراهی خود تلقی می کند و با آن سایت ها برخود جدی خواهد کرد . اما آیا بک لینک سازی منسوخ شده است ؟ جواب این سوال با توجه به ارزیابی های انجام گرفته “خیر ” می باشد. تجربه های متفاوت افراد و بهینه سازان ثابت کرده است که ، وقتی بک لینک طبیعی و از سایت مرتبط دریافت شود بسیار تاثیر گذار بر سئو خواهد بود و اگر این اقدام به درستی صورت بگیرد بدون شک بعد از مدتی سایت مورد نظر رتبه ای مناسب کسب خواهد کرد .

آیا بک لینک سازی برای سئو منسوخ شده است ؟

اما اگر از سایت های فروش بک لینک ، اقدام به بک لینک سازی کنیم چه اتفاقی می افتد ؟ وقتی سایتی به وب سایت های فروش بک لینک سفارش لینک سفارش لینک می دهد ؛ آن سایت لینک صفحات وب سایت مورد نظر را در چندین سایت دیگر قرار می دهد که این کار به چند دلیل مخرب می باشد : دلیل اول اینکه تعداد دریافت بک لینک نباید در روز زیاد باشد چون باعث گمراهی گوگل می شود و ترافیک بالایی از بازدیدکننده به سایت مورد نظر مراجعه خواهند کرد که این تقلب محسوب می شود . دلیل دوم : در میان این سایت ها امکان دارد حتی یک سایت مرتبط هم با صفحه مربوطه وجود نداشته باشد که این دلیل نیز تقلب است . دلیل سوم این است که در میان سایت ها امکان دارد که سایت های اسپم نیز موجود باشد وقتی لینک شما در این صفحات قرار بگیرد در صورت تعداد بالا و تکرار بک لینک گذاری به سرعت از سوی پنالتی خواهید شد . افرادی که از این شیوه ها برای بک لینک سازی استفاده می کنند در سال های اخیر در کار خود شکست خوردند به همین دلیل اعلام می کردند که شیوه بک لینک گذاری منسوخ شده است و دیگر نتیجه مثبتی نخواهد داشت . اما بر خلاف نظر آنها اگر بک لینک سازی از شیوه های صحیح و طبیعی صورت بگیرد نتیجه ای بسیار مثبت و تاثیر گذار را بهمراه خواهد داشت . شیوه های زیر می تواند از ترفندهای نادرست بک لینک سازی باشد که موثر نخواهد بود :

  • خرید بک لینک : همانطور که در بالا گفتیم ، خرید لینک اشتباه ترین راه ممکن است و اشتباهات جبران ناپذیری را بهمراه خواهد داشت .
  • بک لینک سازی در سایت های غیر مرتبط : اگر خود شما اقدام به بک لینک سازی کرده اید به یاد داشته باشید که در هر سایتی لینک صفحات خود را قرار ندهید . تا جایی که می توانید لینک صفحات شما باید در سایت های مرتبط قرار بگیر حتی اگر کوچکترین ارتباط را داشته باشید .
  • بک لینک سازی در سایت های بی کیفیت : توجه داشته باشید که همیشه سایت های با کیفیت و دارای رتبه را برای بک لینک سازی انتخاب کنید . گوگل برای این اقدام اهمیت زیادی قائل می شود . همچنین به یاد داشته باشید که در سایت های اسپم لینک قرار ندهید .
  • بک لینک سازی به صفحه اول سایت : در بک لینک سازی باید به تمامی صفحات لینک زده شود . گاهی اوقات ممکن است فقط لینک صفحه اول شما در سایت ها قرار بگیرد که این مورد نیز کار اشتباهی می باشد .
  • لینک طبیعی : لینک صفحات باید به درستی و بطور طبیعی در صفحات سایت های دیگر قرار بگیرد . بطور مثال بارها مشاهده کرده ایم که در برخی از سایت ها بک لینک ها در هر جایی از محتوا و متن قرار گرفته است بدون آنکه مفهومی مفید را به کاربر برساند .
  • تعداد زیاد بک لینک : این مورد نیز مانند خرید بک لینک است . در صورتی که شما در یک بازه زمانی تعداد زیادی بک لینک دریافت نمایید گوگل آن را تقلب برداشت خواهد کرد . در صورت تکرار از سوی او جریمه خواهید شد .

آیا بک لینک سازی برای سئو منسوخ شده است ؟

جمع بندی

در آخر با توجه به نکته های گفته شده و همچنین تجربه بهینه سازان می توان گفت که بک لینک سازی منسوخ نشده است و اگر از شیوه های صحیح و طبیعی انجام گیرد می تواند تاثیر بسیار زیادی بر رتبه سایت ها بگذارد . البته فراموش نشود برای گرفتن نتیجه بهتر ، باید در کنار بک لینک سازی به فاکتورهای دیگر تاثیر گذار پرداخت . در صورتی که فکتورهای سئو را به همراه بک لینک سازی صحیح انجام دهید بدون شک جایگاه مناسبی را در گوگل کسب خواهید کرد .

متاسفانه در سال های اخیر برخی از افراد از سئو ارزان سخن می گویند و با ترفندهای مختلف توانسته اند مشتریان بسیاری را برای خود داشته باشند . باید گفت نیمی از ترفندهایی که در سئو ارزان صورت می گیرد همان خرید بک لینک است که باعث می شود سایت مورد نظر در مدت زمان کمی جایگاه مناسبی را کسب نماید اما متاسفانه بعد از مدتی گوگل این سایت ها را جریمه خواهد کرد د برخی از مواقع هم باعث اخراج آنها از موتور جست و جو خواهد شد .

پس با توجه به مطالب گفته شده به شما پیشنهاد می کنیم که کار سئو سایت خود را به ما بسپارید خوشبختانه ، شرکت طراحی سایت دارکوب از ابتدای تاسیس خود توانسته است پروژه های سئو سایت را به بهترین شکل انجام دهد و سایت های کارفرما را به جایگاه مناسبی منتقل نماید .

آیا بک لینک سازی برای سئو منسوخ شده است ؟

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
شرکت طراحی سایت دارکوب
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز هفته